BMW X3 (E83) 3.0d 150 kW


  • 0
  • 3.1.2017
  • Marianklu
  • Zdravim opat vsetkych priatelov motorizmu,

          dnes by som vam rad opisal skusenosti s BMW X3, 3.0d, 150KW, 410 NM, A/T, rok vyroby 2005,(pri kupe 212000 km ) verzia este bez DPF :


    Interier a exterier

    Interier posobi dost stroho co sa odzrkadluje na jednoduchom ovladani vsetkych dolezitych funkci ako kurenie, klimatizacia, radio atd.
    Plasty su kvalitne a nevrzgaju ani pri prejazdoch velkymi nerovnostami ale vyzeraju lacno na moj vkus co je moj osobny nazor.
    Co sa tyka sedenia pre vodica tak nemam absolutne ziadne vyhrady - sedi sa velmi dobre a aj bocne vedenie sedadla podrzi v rychlych zakrutach, tak tiez potesi sedenie vzadu kde maju pasaziery
    dostatok miesta (aj viac urasteni chlapy). Batozinovy priestor ma uctihodnych 480 L co uplne postacuje aj na dovolenkove pobalenie sa s priemernym nafukovacim clnom (4m), stanom a ostatnymi vecami.

     
    Motor a prevodovka

    3 litrovy - 6 valcovy diesel o vykone 150 kW (410 NM) zarucuje autu vybornu dynamiku, nekompromisne zrychlenie pri predbiehani a neskutocny zazitok z jazdy.
    Motor ma velmi prijemny chraplavy zvuk nad 3000 otacok co evokuje jazdu sportovym benzinom. Automaticka prevodovka radi plynule bez trhania a prakticky okamzite podradi ked stlacite plynovy pedal na podlahu.
     

    Podvozok, brzdy a riadenie


    Podvozok drzi velmi dobre stopu ziadne naklony pri prejazde zakrutamy alebo ostrej jazde, len je velmi tvrdy a na 18" elektronoch citit na nasich druzstevnych cestach uplne vsetko.
    Da sa to eliminovat ako tak kupenim 16" alebo 17" elektronov. Riadenie je velmi dobre ba priam az sportove co ocenite hlavne na asfaltkach a serpentinach.
    Podla mojho skromneho nazoru sa auto sprava na ceste skoro identicky ako sedan cize velmi stabilne, bez naklonov a ma velmi daleko od ostatnych SUV v danej triede myslim pozitivne.
    Pohon xdrive funguje v poriadku a podrzi kde treba v ramci limitov co beznemu vodicovy uplne postacuje. Mozem dodat, ze auto sa nestrati ani v lahsom terene cize na chatu alebo lyzovacku sa dostanete uplne v pohode bez ziadnych starosti.

     
    Poruchy a skzsenosti

    Poruchu som nemal ziadnu ( pri najazde cca 12000km). Standardne som po kupe vymenil olej, filtre a este som kupil nove PNEU kedze povodne uz mali najlepsie casy za sebou :-)
    Co sa tyka spotreby ( co aj tak neriesim ) je celkom prijemna - dlhodobo 8,5 L , v zime max 9,2 L a pri lahkej nohe a dodrzovani max povolenej rychlosti aj 7,7-7,8 L co je na danu vahu (1925kg)
    a objem podla mna super. Este by som rad dodal, ze auto uz malo odstranene / zaslepene virive klapky co by malo eliminovat problem s nimi a po dobu uzivania som nemal ziadny problem.

     
    Zaver

    Po pravde, tohto bawora by som si nikdy nekupil ( jednoducho sa mi moc nepacil - hlavne zadna cast az kym som ho nevyskusal a nevozil sa aspon pol hodinu :-) ale po dlhsom teste jednoznacne musim skonstatovat, ze doporucujem
    hlavne po technickej stranke a jazdnych vlastnostiach je TOP - velmi ma auto prekvapilo a prisiel som k zaveru, ze aj ked nevyzera najlepsie jeho duch BMW - pozitok z jazdy tam stale je a nevytratil sa.

    Rok výroby: 2005
    Palivo:
    Prevodovka: Automatická (5 st.)
    Stav tachometru: 212000 km
    Nájazd s vozidlom: 12000 km
    Spotreba: 8,500 l/100km
    Prednosti a nedostatky automobilu

    Komentáre (0)

    Pridať komentár