Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

34 komentárov

  1. 1

    michal

    chcelbisom radu preco moj fiat punto 1.2 spotrebuje na 16 kilometrov 2 litre benzinu mislim ze tonieje normalne viemi niekto poradit coje zatim

    Odpovedať
    1. 1.1

      Peter R.

      Aj keby si celú cestu išiel na sytič, tak je to technicky nemožné . Motor by sa po zohriati, zadusil – skapal . Ak nemusíš sytič ani používať a motor aj tak ide, zrejme budeš mať zapchatý vzdušník hlavnej trisky . Občas tam spadne taký karbon z tej veľkej hadice čo ide z bloku motora na odvetranie olejových výparov do vzduchového filtra.
      Alebo si zle počital alebo Ti tečie z nádrže, ale to by si musel cítiť.

      Odpovedať
      1. 1.1.1

        Peter R.

        Zabudol som dodať, že samozrejme za predpokladu karburátorového motora.So vstrekovaním je to úplne ináč. Možno utrasený a prerušený kálbik od snímača tepoty alebo podtlaku.

  2. 2

    Robert

    Dodry den chcem sa opytat preco sa mi zohrieva voda v motore teplota sa mi zvysuje a smrdi to ci stim moze bit

    Odpovedať
    1. 2.1

      martin

      mal som na svoj punte rovnaký problém, mal som tam chybné čidlo pri ventilátore a tým pádom to nechladilo, stačí vymeniť to čidlo alebo to jednoducho pripojiť na baterku

      Odpovedať
  3. 3

    Monika Turcovska

    Dobry den nemam vTpREUKAZE spotrebu paliva na fiat punto 1996 55s,kdemozem zistit potrebujem na cestovny doklad….cestak prosim kto mi pomoze

    Odpovedať
  4. 4

    Peter

    Zrejme to potrebujete pre cestovné náhrady. To musí sedieť a tak pomôže buď prefotená kópia iného auta s rovnakým motorom alebo napíšte importérovi Fiat a on vám to pošle mailom.

    Odpovedať
  5. 5

    laci

    Dobry mam fiat punto 1.1 40kw r.v.1996 mam problem s volnobehom-vysoke otacky. Po zahriati z.nim sem tam cukne ked pustim nohu z plynu. Bol som na diagnostike a povedali mi ze to cukanie je lamba sonda a volnobeh je krokovy motorcek. Chcem vediet ci to je naozaj tak lebo ta sonda nieje lacna zalezitost. Dakujem ze rady

    Odpovedať
  6. 6

    Marek

    dobry ja mam fiat punto 1.2 benz 75 hsd 54kw a stratil som kluce od celeho auta no zvrakoviska som kupil zamki a spinacu skrinku na start vsetko som spravil ako bolo no dal som kluc a pretocil som ho vsetko sa na palubovke rosvjetilo ako vzdi no vsak ostalo svjetit klucik a neaki cerveni signal ako iskra neco take akvoli tomu som skusil natocit motor motor sa tocil ale neisjel mne sa sda ze tam este neco prerobyt a nevjem co tak by som bo rad keby ste mi mohli poradit bute to asi ibomilizer ale nevjem ako ho odpojit alebo nepasuje kluc z ibomilizerom prosim poradte mi za pochopenje dakujem

    Odpovedať
  7. 7

    Stanislav

    chcel by som sa opytat mam fiat punto a ked vlozim kluc do spinacej skrinky tak ho pretocim len tak ze mi odomkne volant a nastartovat nemozem ani kontrolky mi nezasvietia aka to moze byt chyba pomoze mi niekto moze byt pokazena spinacia skrinka

    Odpovedať
    1. 7.1

      Anonym

      nazdar treba ti vimenit žiarovky v otačkomery a svietia ti ostatne kontrolky ci iba tam ja chyba maj sa

      Odpovedať
    2. 7.2

      milan

      Pokial je akumlator v poriadku, moze byt chyba vo vlozke spinacej skrinky, to je cast spinacej skrinky, ktora spina okruh zapalovania

      Odpovedať
  8. 8

    Peter R.

    Ľudia, čo ste nemali v škole gramatiku?
    Píšete ako môj päť ročný vnuk. –som kupil zamki — neaki cerveni–

    Odpovedať
    1. 8.1

      zbraslav

      Peter, nechaj to tak, sú to bežní ľudia, ktorý majú Punto a aj takú gramatiku.
      Život je krásny, prečo si ho kaziť gramatikou ??????????????????????????????
      Nech berie čert.

      Odpovedať
  9. 9

    Peter R.

    OK.

    Veď účel je poradiť.Si.

    Odpovedať
  10. 10

    ja

    tady jde o pomoc s autama a ne s gramatikou !!!
    jsem polak byblim v čr a manželka je slovenka 🙂
    Ted jezdi (občas)mojim passatem a chci ji koupit punto 1,1 97r.160.000km
    je to dobra volba???

    Odpovedať
    1. 10.1

      hulo

      Z Passata do Punta? 😀 Nepresadne. Ale k veci: auto je to šikovné, praktické, výhľad z miesta vodiča pri cúvaní dobrý. Zadné sedadlá sú nedelené, ale sedák sa vyklápa a po sklopení je v zadu skoro rovina a odvezie všetko. Po meste stačí, na diaľnici pri 130 ide vypľuť dušu, reve, skáče, hučí, neťahá. Bez posilňovača riadenia si na parkovisku manželka vyťahá ruky! V lete je bez klímy horúco. Centrálne zamykanie a elektrické okná tiež nie sú štandard. Kufor nie je osvetlený. Sivá palubná doska sa odráža na prednom skle. Výfuk rýchlo hrdzavie, ale výmena je lacná. Pozor na občas vypadávajúce chladenie motora a slziace palivové čerpadlo. Ročník 97 má už svoje odžité, spoľahlivosť a potreba výmeny opotrebovaných súčiastok tomu zodpovedá. Moja mi už píli uši, že chce niečo novšie a spoľahlivejšie, na dlhé cesty sa s ním už bojí, nikdy nevieš, čo sa pokazí…

      Odpovedať
  11. 11

    tomas

    zdaravim vas…chcem sa spýtať,,,,mam Punto 1.2 54kw 97r.v a ked sa rozbehuje tak ho dusi a potom sa rozbehne a zase dusi..dnes som menil palivove cerpadlo sviecky a neviem co stým je este lambda sonda je dobra poradte ak sa vam da

    Odpovedať
    1. 11.1

      tomas

      ak este nevies co tak aj ja som to mal a bol to snimac teploty a v nadrzi zanesene cerpadlo,,ale vmenil som len snimac a po 6mesiacoch mi to zacina tak znovu tak idem aj to spravit

      Odpovedať
  12. 12

    ja

    neviete kolko km sa da jazdit cca na rezerve benzínu punta 1.1?

    Odpovedať
  13. 13

    Efendy

    Pasuje motor fiat punto 1.2 r.v.1995 do karoserie fiat punto 1.6 elx r.v.1995,myslím čo sa týka zapojenia,elektrika a podobne….??Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedať
  14. 14

    tomas

    nevie mi niekto poradit,,ventilator kurenia mi ide iba na 4ke a ostatne stupne nic a este,ked zapnem stierace tak bzucia,,a je to dost hlucne a mam nervy na to,skusil som aj druhe ale aj tak to roby,ci to motorcek a treba ho vimenit?dakujem

    Odpovedať
    1. 14.1

      Palo

      tak to je odpálený predradník -také odpory na ventilátore, teda ovládaní, to sa asi nedá vymeniť, to treba celú modul vetrania vymeniť a to isté stierače-motorček

      Odpovedať
  15. 15

    rasto

    zdravím,mam punto 1,2 rok 1997(176)60SX..začal som mať problém z dobíjaním baterie -najprv mi preblikávala kontrolka baterie (dobíjalo ako kedy-nie vždy)….vymenil som regulátor napatia …teraz mi svieti kontrolka v kuse a teraz nedobíja vôbec..neviete poradiť?! vďaka

    Odpovedať
  16. 16

    Robo

    A je dobrý ten regulátor? zapojený je d a čo samotný alternátor? tam nemá byť kde chyba, ešte možno v kábloch (kontaktoch), treba to dať pozrieť autoelektrikárovi a premerať.

    Odpovedať
  17. 17

    Anonym

    chcem sa spytat.Mam tu punto 1.1 ktore nejde nastartovat.Ked odpojim vstrekovac na karburatore tak chyti a ked ho zapojim nejde nastartovat.Vymenil som aj snimac na kluke,cely karburator no nepomohlo.

    Odpovedať
  18. 18

    tomo

    Poprosil by som vas o radu.mam punto 1.2 a nejde mi naštartovať. otocim klucom do 1polohy kontrolky svietia,cerpadlo zabzuci,ale ked otocim do 2polohy ani necukne..starter dobry aj poistky.dakujem za odpovede

    Odpovedať
  19. 19

    Anonym

    poprosim o radu mam punto 1,1 a strasne sa mi rosi predne celne sklo ked zapnem ofukovanie predneho skla tak trosku zo spodu sa to odrosi cca20 cm a potom nic a este jedna vec auto sa nemoze nahriat na prevadzkovu teplotu pocas jazdy vzdy ho schladi tak na polovicu za pomoc vopred dakujem

    Odpovedať
    1. 19.1

      Jeremy

      Toto je všeobecná rada, na akékoľvek auto… Pri rosení, treba ako prvé pozrieť všade koberce, či niekde nezateká do auta. Ak áno, riešiť či už pomocou internetových fór, alebo vlastných zručností kade, a zamedziť zatekaniu… (voda z kobercov sa odparuje, vytvára vysokú vlhkosť, rosia sa okná), ak je zle navrhnuté kúrenie, mohlo zatiecť aj do neho, ale pochybujem. Vyčistiť čelné sklo zvnútra, vymeniť peľový filter, ak má auto klímu, tak aj vyčistiť klímu. Bod 2 – teplota motora, toto sedí na pokazený termostat. Odporúčam vymeniť za nový, ideálne originálny kus, alebo kvalitnú druhovýrobu, opäť podľa referencií z fór. Spolu s ním vymeniť aj nemrznúcu zmes, ak bola znečistená, tak aj s preplachom.

      Odpovedať
    2. 19.2

      Tibor

      Zo skúsenosti na tomto aute by mohol do úvahy pripadať aj vadný radiátor kúrenia. Malá prasklinka cez ktorú sa odparuje voda a tá sa kondenzuje na vnútornej strane okna. Únik chladiacej kvapaliny je naozaj malý ale badateľný. Normálne je kvapalinu nedolievať nikdy.

      Odpovedať
  20. 20

    Ters

    Staré auto, ťažko zohnať nezhnité, no ak sa podarí, treba vyvážiť zlatom. Jednoznačne brať aj 1.1 40 kW a aj 1.2 44 kW. Naštartuje v každej zime, po 2 km zakúri, spotrebuje do 6,5 litrov benzínu. Jednoduché, lacné, ľahko servisovateľné, vynikajúce do mesta, na slovenské cesty. Hlavne TICHÉ v meste, počuť iba vedľaklepajúce dovezené vylágrované nafťáky s 500 tisíc km a na tachometri 186 tisíc! Rozvodová sada s vodnou pumpou 40 €, olejový, vzduchový, kabínový a palivový filter spolu 15 €, repas riadenia s manžetami, tiahlami, čapmi aj do 30 €. Údržba – akýkoľvek olej 10W40 za 12-20 €, kontrolovať vodu, olej a nemôže sa nič stať. Škoda iba častej absencie posilovača riadenia, inak auto považujeme v rodine za najlepšieho mobilného partnera za lacný peniaz na svete. Bolo ich niekoľko a ešte ich pár bude. Žiadne iné auto sa Puntu nevyrovná!

    Odpovedať
  21. 21

    lukas

    potrebujem poradit ako vymenit mrazove poistky na punte 1.1 benzin . Je potrebne vybrat agregat ?

    Odpovedať
  22. 22

    Miloš

    Prečo má nadmernu spotrebu oleja?

    Odpovedať
  23. 23

    Ivo

    Mám 1.1i,motor firewire od lancie,nezničiteľný ;-).“Zožerie“akýkoľvek benzín 95. Bohužiaľ operácia chrbtice a nízke,aj keď pohodlné(pre zdravého)sedenie bez možnosti nastavenia výšky sedenia,alebo aspoň volantu ma núti kúpiť iné.(Asi citroen C3 ,2018).
    Škoda,že som neriešil to nastavovanie volantu a sedadiel pred 20 rokmi,keď som ho kupoval.
    Celé moje náklady na auto,mám 180tis.km,bolo menené rozvodov.remeňa,klapka napínacia a čerpadlo(kvapkalo,tak pre istotu) ,pri 100tis.km,2x výfuk z toho 1xkoleno od motora kôli prehrdzavenemu „rebrovaniu“.spojka po 150 tis.km a jedno ihlové ložisko na pravej zadnej náprave. Dennodenne 15 rokov som vozil na ňom do práce a späť 4chlapov po rozbitých cestách cca.30km. Spotreba super,a tie „opravy“,okrem spojky a čerpadlá s rozvodmi,som zvládol sám,na zdviháky na parkovisku pred činžiakom. Nikdy by som nemenil,keby som nemusel,výhľad výborný,napriek parkovaniu vonku hrdza minimálna,kasňa bez.
    Samozrejme platničky a kvapaliny podľa potreby,olej + filter po 20-25 tis.km.,sviečky sú ešte origoš a vzduch.filter menený po 150 tis.km.(stačilo vyprášiť). Neviem,či aj nové auto bude tak „vďačné“……

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.