Ford Focus II (2004-2010) - recenzia a skúsenosti

 


  • 58
  • 3.3.2011
  • Marcel Janco
  • Ford Focus druhej generácie si na svoje predstavenie trocha počkal. Najvážnejší konkurenti Volkswagen Golf a aj Opel Astra mali svoje novinky pomaly rok na trhu. Focus II sa decentne hlási k dizajnu predchodcu a vsádza na podobné dizajnérske hodnoty. Avšak extravagancia v štýle New Edge bola poriadne utlmená, podľa niektorých až príliš. Preto ho čakal podstatne rozsiahlejší facelift, v porovnaní akým si prešla prvá generácia.

    Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, Focus II značne narástol. Už aj prvá generácia mala nadštandardný rázvor 2615 mm, Focus II pridal ďalších 25 mm. Podobne narástol aj do dĺžky na 4342 mm, čo je o 168 mm viac ako mal predchodca a o 138 mm viac ako má priamy a najväčší konkurent Golf V. V čom ale kraľuje je šírka. Tá sa pohybuje bez spätných zrkadiel okolo 1840 mm, čo bola bezkonkurenčná hodnota v triede a Focus druhej generácie dokonca prekonal aj o triedu väčšie Mondeo vtedajšej generácie, ktoré malo šírku 1810 mm.

    Na konci roka 2004 prišla druhá generácia Ford Focus na náš trh v troj a päťdverovom prevedení vo výbavách Ambiente, Trend a Ghia. V roku 2005 prišli na trh karosárske varianty sedan a kombi, na jeseň pribudol motor 1,8 TDCi a verzia ST. V roku 2006 sa predstavila verzia kupé kabriolet a motor 1.8 16V FlexiFuel (92 kW) spaľujúci palivo E85.

    V roku 2007 prešli všetky varianty Focusu faceliftom, okrem verzie ST a CC, na ktoré prišiel rad až v roku 2008 spolu s predstavením novej dvojspojkovej prevodovky PowerShift. V roku 2009 bola predstavená verzia RS (2,5 20V - 224 kW) a nové motory spaľujúce alternatívne palivá 2,0 16V LPG (103 kW) a 2,0 16V CNG (91 kW). V roku 2010 oživila dosluhujúcu generáciu limitovaná edícia RS 500. V roku 2011 sa začal predaj tretej generácie Ford Focus.

    Nárazové testy Euro NCAP absolvovala druhá generácia Ford Focus v roku 2004. Za ochranu posádky vozidlo získalo plný počet päť hviezdičiek (35 bodov). Za ochranu detí cestujúcich v detskej autosedačke štyri hviezdičky z piatich (40 bodov). Ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená dvoma hviezdičkami zo štyroch (15 bodov).

    Aj v interiéri je druhá generácia Focusu oproti predchodcovi o poznanie konzervatívnejšia. V základnom prevedení Ambiente kabína vyzerá až moc jednoducho a lacno, výbava neponúka nič extra. Vyššie výbavy spoznáte podľa dvojfarebného interiéru, pričom spodná časť je väčšinou svetlá a horná tmavšia. Tiež strieborná povrchová úprava niektorých plastov nemusí vyhovovať každému. Čo ale poteší azda každého, bolo príplatkové rádio od Sony. Rovnako poteší aj ergonómia ovládania prvkov výbavy, keď všetky ovládacie prvky sú v dobrom dosahu a ich ovládanie funguje intuitívne. Platí to aj pre ovládanie automatickej klimatizácie, ktorá sa najskôr ovládala pomocou tlačidiel, od modernizácie pomocou dvojice kruhových ovládačov. V špičkovo vybavených Focusoch môžete naraziť na systém KeyFree, ktorý umožňuje bezkľúčový vstup. Tiež zaujme technická "fíčura" AFL - adaptívne predné svetlomety.

    Ford-Focus_TDCi_2004_interier

    Objem kufra hatchbacku je 385 litrov, ktorý po sklopený narastie na 1245 l. Kombi verzia má v základnom usporiadaní 482 litrov, po sklopení narastie na 1525 l. Sedan disponuje základným objemom 526 litrov, ten je však obmedzený menším vstupným otvorom daný typom karosérie. Ford Focus CC má v prípade natiahnutej strechy 534 litrov, v prípade sklopenia klesne na 248 l.

    Podvozok Focusa prvej generácie patril svojimi jazdnými vlastnosťami na špičku triedy. Focus druhej generácie ich ešte vylepšil o slušnú dávku komfortu. Iste, s najťažším dieselovým dvojlitrom pod kapotou nebude tak hravý ako s ľahkou benzínovou 1,4.Prejaví sa aj vyššia nedotáčavosť, ale až vtedy, keď väčšina ostatných konkurentov z triedy sa hrnie po priamke do najbližšej priekopy.

    Ford-Focus_2004_podvozok

    Za výbornými jazdnými vlastnosťami stojí nielen starostlivé naladenie podvozku, ale tiež samotná konštrukcia. Vpredu je síce klasické zavesenie kolies McPherson, ktoré poteší samostatne vymeniteľnými spodnými čapmi, vzadu je však zázrak menom Control Blade druhej generácie. Jeho trojica priečnych ramien je doplnená pozdĺžnou vzperou a zaručuje zadným kolesám optimálnu kinematiku a nemenný odklon v celom rozsahu zdvihu kolesa. Nutno ešte dodať, že obe nápravy sa vyznačujú slušnou odolnosťou a životnosťou.

    Ford-Focus_TDCi_2004-podvozok

    Motorová paleta Focusa II je pomerne bohatá, ale pre našinca je "použiteľných" len zopár agregátov. Obzvlášť to platí pri benzínoch. Tie začínali na 1,4-ke o výkone 59 kW. Tá však mala s pomerne ťažkým vozidlom veľa práce, čo sa odzrkadlilo na podpriemernej dynamike a pomerne vysokej spotrebe. Na druhej strane sa jedná o bezproblémovú motorizáciu.

    Asi najvhodnejšia a našťastie najrozšírenejšia motorizácia je benzínová 1,6-tka s označením Duratec. Pod označením Duratec sa skrýva starý známy ZETEC-SE, pôvodne vyvinutý Yamahou ešte pre Focus prvej generácie. Aj keď je staršieho dáta, jedná sa o spoľahlivý motor. S vozidlom si prekvapivo ľahko poradí, pričom spotrebuje rovnako, niekedy aj menej paliva ako menšia 1,4-ka. Pozor si však treba dať na výmenu rozvodového remeňa každých 150 000 km. Odporúča sa dať výmenu realizovať odbornému servisu alebo naozaj skúsenému mechanikovi, z dôvodu konštrukčne náročnejšieho prevedenia spodnej remenice. Tá je pripevnená k čelu kľukového hriadeľa jedinou axiálnou skrutkou, ktorá musí byť dotiahnutá na správnu a pomerne vysokú hodnotu. Preto treba skrutku vždy vymeniť za novú a predpisovo dotiahnuť, inak pri jej uvoľnení hrozí aj fatálna porucha motora. Podobné spojenie je možné nájsť aj u ostatných motoroch Duratec, avšak tie už poháňa bezúdržbová reťaz. Tá vie byť po odjazdení 200 000 - 250 000 km vyťahaná a vie spôsobovať väčšiu hlučnosť motora, obzvlášť pri náročnejšej (dynamickej) prevádzke.

    Ford_16_HWDA

    Ďalšie tri benzínové motory vo Focuse sú už nefalšované Duratec, a teda majú blok aj hlavu valcov z ľahkej zliatiny, 16 ventilov a dva vačkové hriadele. Vyznačujú sa tiež ovládaním ventilov cez mechanické zdvihátka bez vymedzovacích podložiek. Prvým je pomerne zriedkavý 1,6 Ti-VCT, ktorý vďaka zdvojenému premennému časovaniu rozvodového mechanizmu produkoval výkon 85 kW. Okrem vyššieho výkonu mal aj citeľne vyššiu spotrebu, preto lepšia voľba je klasická a jednoduchšia 1,6 16V.

    Ďalším motorom v ponuke je 1,8 16V dostupný aj vo verzii FlexiFuel. Nevynikal ani výkonom, ani spotrebou, a preto ak je treba niečo živšie, poobzerajte sa radšej po dvojlitrovom Duratecu s výkonom 107 kW, ktorý sa dodával do roku 2007.

    Špičku benzínových motorov tvoril radový hliníkový päťvalec, pôvodom od Volva. Ten poháňa ostré prevedenie ST a dodáva Focusu naozaj dynamické vlastnosti. O adekvátnej spotrebe (pravidelne nad 10 litrov, skôr však 12 a viac) sa netreba ani zmieňovať. Pozor však na pravidelnú kontrolu oleja, pretože Ford pozabudol narozdiel od Volva na snímač hladiny oleja a nezriedka sa tak stalo, že sa motor zadrel. Aj keď je kapacita olejovej náplne 6,4 litra, päťvalec má určitú spotrebu oleja, ktorá s využívaním dynamického potenciálu značne rastie. Tiež výrobcom odporúčanú výmenu rozvodového remeňa až po 240 000 km je vhodné skrátiť na polovicu, poprípade 150 000 km.

    Ford-Focus_RS_2009_25-R5

    Základ vznetových motorov tvorí 1,6 Duratorq TDCi v dvoch výkonových vyhotoveniach. Jednotka bola vyvinutá v spolupráci s koncernom PSA. Jedná sa o celohliníkový štvorvalec s liatinovými vložkami a 16 ventilovým rozvodom poháňaným dvojicu vačkových hriadeľov. Pomocou turba s variabilnou geometriou lopatiek dosahuje výkon 80 kW, slabšia 66 kW verzia je o túto vymoženosť obraná a disponuje iba klasickým turbom. Slabšia verzia má však jednu výhodu. Nepotrebuje k svojej činnosti DPF filter. Zato 80 kW verzia vďaka vyššiemu výkonu síce poskytne o niečo dynamickejší zvezenie, ale neplní bez filtra pevných častíc emisnú normu Euro 4. DPF filter vždy znamená o problém naviac, ktorého riziko stúpa počtom najazdených kilometrov.

    Hlavne silnejšia verzia sa vyznačuje veľmi plynulým ťahom už z nízkych otáčok a postačuje aj na svižnejšie jazdenie. Zle si však nevedie ani slabšia verzia a na bežné jazdenie plne postačuje, výkonový handicap oproti silnejšej verzii je cítiť hlavne pri predbiehaní či akcelerácii vo vyšších rýchlostiach. Spotrebou sa pritom pohybujú v priemere medzi 5-5,5 litrami nafty.

    ford-16-tdci

    Na prvý pohľad ideálna motorizácia, ktorá však vie pohnevať a nepotrebuje k tomu zrovna veľa najazdených kilometrov. Objavuje sa únik oleja cez tesnenie veka ventilov, čo sa najčastejšie rieši opätovným pretesnením. Pri väčšom počte kilometrov (neraz už od 100 000) sa môžu vyskytnúť rôzne mechanické poruchy v podstatne väčšom množstve. Hlavným dôvodom týchto problémov býva predčasne degradujúca olejová náplň. Na niektorých miestach sa totiž olej nadmerne prehrieva, čo spôsobuje zvýšenú tvorbu karbónu. Svoje zohráva aj nevhodne tvarovaná olejová vaňa, kde výpustná skrutka je vyššie umiestnená ako spodok vane. V praxi takéto riešenie umožňuje usadzovanie karbónu, ktorý sa nevyčistí ani pri výmene oleja. Nový olej sa tak pomerne rýchlo zanesie karbónom a negatívne vplýva na životnosť pohybujúcich sa častí motora.

    Ako prvé si to zvyčajne odnesie turbodúchadlo. Zakarbónované olejové kanáliky-trubky, (holender) alebo  upchaté sitko, ktoré je vložené medzi mazací kanál a prívodnú trubku nedovoľujú dostatočne mazať ložiská turbodúchadla. Ložiská sa tak prehrievajú, tým sa v nich hromadia ďalšie karbónové usadeniny, čo výrazne skracuje ich životnosť. Pre elimináciu tohto problému je vhodné tieto časti (trubky, sitko, holender) čistiť poprípade vymeniť.

    Znehodnotená olejová náplň má vplyv aj na ostatné časti motora, a tak sa môžu vyskytnúť aj pridreté rozvody, ojničné ložiská alebo postupne sa znižujúca kompresia. Veľmi dôležité je tak včas a kvalitne meniť olejovú náplň. Maximum je 15 000 km, lepšie je však 10 000 - 12 000 km a aspoň raz za 50 000 - 100 000 km demontovať a poriadne vyčistiť olejovú vaňu od usadenín.

    Medzi ďalšie poruchy, ktoré sa pri väčšom nájazde môžu vyskytnúť patrí nefunkčný EGR ventil, nadmerne opotrebované vstrekovače - horšie štarty či hlučnejší a nerovnomerný chod motora a nezriedka sa objavujú aj rôzne úniky oleja. Občas sa vyskytne aj podfukujúci vstrekovač, vinou čoho dochádza k usadzovaniu spečenej nafty na hlave valcov, čo časom môže vyústiť až k jej prepáleniu. Veľkou životnosťou neoplýva ani dvojhmotový zotrvačník (najmä u silnejšej verzie), ktorého nadmerné opotrebovanie sa prejavuje chrchlaním a nadmernými vibráciami na voľnobehu, taktiež trhavým rozjazdom či zvýšenou hlučnosťou pri akcelerácii z nižších otáčok.

    Ford-Focus_TDCi_2004

    Kto potrebuje ešte dynamickejšie zvezenie, sú v ponuke ďalšie agregáty. Prvý z nich je starý známy 1,8 TDCi s 8 ventilovým rozvodom, ktorý dosahuje max výkon 85 kW a krútiaci moment 280 Nm. Oproti predchodcovi používa motor vstrekovanie Siemens, ktoré je odolnejšie a spoľahlivejšie ako predtým používané Delphi. Motor ponúka solídnu dynamiku, treba si však zvyknúť na vlažné reakcie motora v nižších otáčkach, vyššiu hlučnosť a tiež pomalšie zohrievanie na prevádzkovú teplotu. Poteší absencia DPF filtra a solídna mechanická odolnosť a spoľahlivosť motora.

    Najzriedkavejšou motorizáciou je najvýkonnejší diesel 2,0 TDCi pracujúci s výkonom 100 alebo po modernizácii 103 kW pri 4000 ot/min a 320 (340) Nm pri 2000 ot/min. Dvojliter už s Focusom celkom slušne cvičí, v nižších otáčkach však treba počítať s pomalšou reakciou motora na stlačenie akcelerátora. Spotreba sa dá bez väčších problémov udržiavať okolo 6 litrov. Podobne ako silnejšia 1,6 HDi je aj dvojliter vybavený turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek a funkciou overboost, kedy krátkodobo vzrastie krútiaci moment o 20 Nm. Od zavedenia normy Euro V obsahuje tento motor sériovo aj filter pevných častíc FAP. Mechanicky je motor odolný, solídna je aj spoľahlivosť, najčastejšie sa vyskytujú problémy s nefunkčným EGR ventilom, čo sa prejavuje hlavne za studena oneskorenou reakciou na zošliapnutie akcelerátora (nechcení ísť do otáčok), či nadmerným bielym dymením a zhasínaním motora..

    ford-20-tdci

    Prevodovky sa dodávali mechanické päť alebo šesťstupňové, sú presné, s krátkymi dráhami a pomerne ľahkým radením. Pozor si však treba dať na automatiku s názvom CFT, ktorá sa montovala v kombinácii s benzínovou 1,8 a dieselovou 1,6. Jedná sa o automatickú prevodovku variátorového typu, ktorá síce zabezpečuje úplne plynulý rozjazd, ale pomerne rýchlo sa opotrebuje. Preto ak zistíte akékoľvek šklbanie alebo kolísanie otáčok, treba dať ruky preč. Jedná sa totiž o veľmi drahú opravu.

    Ako už bolo spomínané, podvozok vydrží pomerne dosť a nadmerné vôle sa objavujú až pri väčšom počte km. Vtedy sa môžu objaviť nadmerné vôle uchytenia tyčiek stabilizátora - klepavé zvuky pri prejazde nerovností či vôle v silentblokoch a čapoch prednej nápravy. Na zadnej náprave sa sa nadmerná vôla v silentblokoch ramien prejavuje plávaním vozidla a búchaním pri prejazde nerovností, slabšou smerovou stabilitou a nadmerným opotrebením zadných pneumatík.

    Do roku 2005 sa Focus častejšie potýkal s nefunkčným motorčekom stieračov, do ktorého sa dostala voda a spôsobila skrat. Objaviť sa môžu aj problémy s ukazovateľmi paliva a tiež sa vyskytuje chybná hlavná elektrická kabeláž, čím dochádza k citeľnej strate výkonu motora. Objavuje sa aj únik z hydraulickej kvapaliny z čerpadla zážihových motorov, čo pocítite zvýšenou hlučnosťou posilňovača pri otáčaní volantom.

    V modeloch zo začiatku výroby sa v prípade zážihových motorov môžu objaviť chybné snímače polohy plynového pedála a tiež nepravidelný chod motora na voľnobehu, čo bolo spôsobené chybným spínačom voľnobehu škrtiacej klapky.

    Motory 1,6 TDCi nezriedka postihujú problémy s opotrebovaným turbodúchadlom, nefunkčným EGR ventilom (pomerne drahý a horšie prístupný), vyskytujú sa úniky oleja a rôzne problémy spôsobené karbónom znehodnoteným olejom (strata kompresie, pridreté rozvody, ojničné ložiská a pod). Občas sa vyskytne aj podfukujúci vstrekovač či predratá hadica turbodúchadla - uniká olej.

    Pri dieselových motoroch sa odporúča tankovať kvalitnú naftu (občas pridať do nafty aditívum) a pravidelne meniť palivový filter. Nečistoty v nafte totiž môžu upchať vstrekovače, čo sa prejavuje obtiažnejším štartom či nepravidelným chodom motora. Často pomôže vstrekovače profesionálne vyčistiť pomocou aditíva, niekedy však čistenie nepomôže. Podobne je to aj so zaneseným palivovým filtrom, čo sa prejavuje slabšou akceleráciou či stratou ťahu vo vyšších otáčkach.

    Väčší počet najazdených kilometrov môže znamenať nadmerne opotrebované vstrekovače, čo sa prejavuje nerovnomerným a hlučnejším chodom motora na voľnobehu, horším štartom či slabším výkonom. Pri väčšom nájazde treba dávať pozor taktiež na nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd či hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok. Vtedy je s najväčšou pravdepodobnosťou na vine nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník.

    Pri dieselových motoroch vybavených filtrom pevných častíc (DPF), sa životnosť pohybuje v závislosti od spôsobu používania vozidla okolo 150 000 - 200 000 km. Niekedy môže byť životnosť filtra väčšia,  ale niekedy aj menšia, najmä ak sa jazdia kratšie trasy, kedy sa filter nestihne regenerovať. Problémy s filtrom obyčajne hlási svietiaca kontrolka.

    V prípade motora 2,0 HDi sa často porúča EGR ventil, čo sa môže prejavovať aj spomalenou reakciou auta pri zošliapnutí plynového pedálu, trhavou akceleráciou alebo horším štartovaním. Často sa rozsvieti aj kontrolka motora. Pri motoroch 1,8 TDCi a 2,0 TDCi občas zlyhávajú SCV ventily čerpadla common rail od Siemensu.

    Ako už bolo spomínané, pozor na automatické prevodovky Durashift CVT, ktoré je nutné už po 120 000 najazdených kilometroch draho repasovať. Oveľa lepšou voľbou sú preto klasické manuálne ovládané prevodovky.

     

         

    Technické parametre

    Typ karosérie:troj a päťdverový hatchbackpäťdverové kombištvordverový sedandvojdverové kupé kabriolet
    Rozmery (D x Š x V v mm): 4337-4342 x 1840 x 1497-1500 4468-4472 x 1840 x 1500-1537 4480-4488 x 1840 x 1497 4510 x 1835 x 1448-1455
    Rázvor (mm):
    2640
    Batožinový priestor (l): 385/1245 482/1525 526 538/248
    Pohon
    predné kolesá
    Objem palivovej nádrže (l):
    52-55

    Motor Objem Kódové označenie Výkon Hodnotenie

    Benzín

    1.4 1388 ccm ASDA, ASDB 59 kW
    1.6 1596 ccm HWDA, HWDB, SHDA, SHDB, SHDC 74 kW
    1.6 Ti 1596 ccm HXDA, HXDB 85 kW
    1.8 1798 ccm QQDB 92 kW
    1.8 1798 ccm Q7DA, QQDB 92 kW
    2.0 1999 ccm AODA, AODB 107 kW
    2.5 RS 2521 ccm JZDA 224 kW
    2.5 ST 2522 ccm HYDA 166 kW
    1.8 Flexifuel 1798 ccm Q7DA 92 kW
    1.6 LPG 1596 ccm SIDA 85 kW
    2.0 CNG 1999 ccm SYDA 107 kW

    Nafta

    1.6 TDCi 1560 ccm HHDA, HHDB, GPDA, GPDC 66 kW
    1.6 TDCi 1560 ccm HHDA, HHDB 66 kW
    1.6 TDCi 1560 ccm G8DC, MTDA 74 kW
    1.6 TDCi 1560 ccm G8DA, G8DB, G8DD, G8DE, G8DF 80 kW
    1.8 TDCi 1753 ccm KKDA, KKDB 85 kW
    2.0 TDCi 1997 ccm IXDA 81 kW
    2.0 TDCi 1997 ccm G6DE, G6DF 98 kW
    2.0 TDCi 1997 ccm G6DA, G6DB, G6DD 100 kW
    Prednosti a nedostatky automobilu
    vynikajúce jazdné vlastnosti a solídny komfort na bežných nerovnostiach
    spoľahlivé benzínové 1,4 a 1,6
    úsporné a kultivované 1,6 TDCi
    presné riadenie a radenie
    fádny a v základnej verzii aj lacno pôsobiaci interiér
    CFT prevodovka s nízkou životnosťou
    pre našinca z hľadiska spotreby a výkonu jediná vhodná benzínová alternatíva 1,6 16V 74 kW

    Poruchy (13)
    rýchlo opotrebená Durashift CFT prevodovka
    nefunkčný motorček stieračov (do 2005)
    problémy s ukazovateľom paliva
    chybná hlavná elektrická kabeláž
    únik z hydraulickej kvapaliny z čerpadla (zážihové motory)
    chybné snímače polohy plynového pedála (zážihové motory, začiatok výroby)
    chybný spínač voľnobehu škrtiacej klapky
    nefunkčný EGR ventil (1,6 TDCi a 2,0 TDCi)
    predčasné opotrebovanie turbodúchadla
    netestnosť okolo usadenia vstrekovačov (2004-2006, 1,6 TDCi)
    predčasné opotrebovanie dvojhmotového zotrvačníka (najmä 1,6 TDCi)
    občas zlyhávajúce SCV ventily čerpadla Common Rail od Siemensu (1,8 TDCi a 2,0 TDCi)
    úniky chladiaceho média z klimatizácie - netesný chladič alebo rozvodové trubky

    Autorubik odporúča / neodporúča
    1,6 16V (74 kW). Jedná sa o pomerne výkonný a pružný motor s primeranou spotrebou okolo 7 litrov. Naviac poteší veľmi solídnou spoľahlivosťou.
    2,0 16V HDi (100 kW). Motor poskytuje Focusu dostatok dynamiky na svižné jazdenie, pričom spotreba sa drží vo veľmi rozumných číslách. Z dieselových motorov je najspoľahlivejší a ak je možnosť, radšej si treba vybrať verziu bez FAP filtra, ktorý vie neraz spôsobiť nečakané problémy a výdavky.
    Celkové hodnotenie
    Spoľahlivosť
    Dizajn
    Prevádzkové náklady
    Jazdné vlastnosti
    Servis (cena a dostupnosť)
    8.0

    Autorubik verdikt
    Komentáre (58)
     
    1. Džeremy 17.4.2015 11:17

      Máme FF combi 1.8 TDCi 01/2010, od nova s momentálne najazdenými 220tkm. Podľa tohto konkrétneho kusu by som netvrdil, že je to až tak spoľahlivé auto pričom je servisované výhradne vo forde s originálnymi náhradnými dielmi každých 20tkm alebo podľa potreby. Celková spotreba je približne 6l nafty na 100km pričom s autom sa jazdia min 50km trasy v kombinovanej prevádzke. A teraz poruchy:
      88tkm - prasknutá hadica od turba do IC
      102tkm - žhaviče
      135tkm - dvojhmotový zotrvačník + nová spojka
      154tkm - zlomený úchyt motora, zobral so sebou ďalší úchyt a poloos - odťah auta
      v 200tis vymené rozvody, remene, kladky. Približne od týchto km podvozok má už lepšie časy za sebou. Predné ramená, a zadné 3 zo 4 ramien sú viac menej na výmenu, takisto tlmiče.
      210tkm - predné ložiská, odhnité osvetlenie značky, korózia na piatych dverách, batéria a žhaviče
      Za celú dobu vlastnenia auta:
      pískajúce zadné brzdy pri jemnejšom brzdení
      praskajúce žiarovky H7 vo svetlách, či už osram za 10€ alebo philips za 5€ alebo noname z pumpy za 2€, vydražli max 2 mesiace.
      Vstrekovače ani turbo nevykazujú nadmernú hlučnosť, auto nedymí ani nemá problémy so štartom. Takisto tyčky stabilizátora sú ešte stále pôvodné. No je čas na predaj. Ford Focus II s cca 200tkm by som osobne nekupoval, nakoľko hrozia veľké výdavky na opravu podvozku a to podotýkam, že toto konkrétne auto malo len 16" disky.

      Odpovedať


    2. vlado 1.4.2015 14:00

      dobry den mam focus II 1,6 16v 74kv benzin.v servise mi tam nemohli najst palivovy filter,vraj tam asi nie je,no na nete sa predavaju,tak ako je to??

      Odpovedať


    3. Jano 21.12.2014 21:45

      Ahojte.
      Na mojom Focuse Combi 1,6TDCI 80KW Style r.v. 2007 mam najazdenych 240 000km.
      Je to skvele auto, ktore maju v rovnakej verzii aj dvaja dalsi znami.
      Kvalita, trvacnost, spolahlivost, ziadne vrzganie plastov, ale naozaj hlavne jazdne vlastnosti tohto auta su skvele.
      Taktiez spotreba dlhodobo pod 5,5L (40% mesto - BA, 60% ostatne ) a to na spotrebu urcite nejazdim.
      Co sa tyka poruch tak boli za celu dobu len tieto:
      196 000km DPF filter
      210 000km vymena zadnych silentblokov prednych ramien, tyciek riadenia, predych nabojov.
      Vsetko ostatne co sa tyka podvozku vratane tlmicov je na aute povodne a zatial bez problemov.
      Na co si treba dat pozor je pravidelne dotahovanie vstrekov a cistenie mazacich casti kvoli turbu.
      Negativa:
      Zatekanie do priestoru pre osvetlenie SPZ (treba si to pretesnit aby neodhnivali kontakty)
      Pomale zohrievanie sa motora - hlavne v zime to cloveka nastve - ale to je len vlastnost tychto dieslov.
      Zatvarat kufor treba raznejsie, lebo sa obcas nedobre zatvori
      Malo odkladacich priestorov v interieri

      Po tychto skusenostiach som chcel urcite presedlat na noveho Focusa, ale aktualnym modelom FF3 si to u mna Ford uplne pokazil - hlavne dizajn interieru. Pojdem sa poobzerat po najnovsom modeli. Snad uz to bude prezitelne :)

      Odpovedať


    4. Richard 4.12.2014 00:34

      neviete ci existuje FF 2.0 tdci r.v 2007 bez dpf filtra od vyroby ? lebo jeden chalan vravi ze ten dpf filter neni vymontovani to je od vyroby neni tam .

      Odpovedať

      1. JS 12.3.2015 13:34

        Do FF Mk2 2.0TDCi sa nemontoval DPF iba v rokoch 2004, 2005, ciastocne 2006. Potom prisla do platnosti norma EURO4, ktora vsetko pokazila.

        Odpovedať


    5. jaja 23.11.2014 08:17

      mna by zaujimalo ci niekto mal alebo ma problemy so startovanim v mrazoch
      mal so kedysi escort 1.8 nafta a musel som podlozit elektricky radiator pod motor na min aspon pol hod aby som ho nastartoval
      v mewsste som nemohol nechat motor uplne vychladnut,ked boli mrazy,lebo by nechytil

      Odpovedať


    6. ludo 26.10.2014 08:26

      dobry den,mam fokusa r.2008 tdci 1.6 novsi model a mam problem s tankovanim nafty.na hrdle je spatna klapka ,ktoru tan.pistolou pretlacim a mozem takovat.a tu je problem,ked zacnem tankovat,tak mi pistol vypina,preto musim strasne dlho a pomaly tankovat.trva to az 10-12 min.skusal som uz vselico,povytiahnut pistol,do stran hore dole a vysledok ziadny poradte prosim,dakujem.

      Odpovedať

      1. jaja 23.11.2014 08:10

        skus ist na inu pumpu

        Odpovedať


    7. roman 15.10.2014 17:41

      ahojte,neviem ci bude niekto vediet poradit mam ford focus 1997cm, 2008, vsetko je v pohode az doteraz, niekde sa mi strati nafta z hadicky co ide z filtra k cerpadlu, filter sa menil teda dufam ze ho vymenili mechanici,ked do hadicky streknem naftu normalne chyti a ide , pocas jazdy ziadne problemi a ked stoji den tak nejde nastartovat a v hadicke neni nafta ked streknem do nej chyti a zase ok,neviete poradit, dakujem

      Odpovedať


    8. natalia 28.8.2014 00:52

      Chcem kupit ford focus 2005 r.v.2.0 tdci mate skusenost niekto s takym autom? Dakujem za rady

      Odpovedať


    9. ivan 29.6.2014 13:40

      ma niekto skusenost s focusom 2 1.6 85 kw benzin ? vraj je tam poruchovy motor kolki variabilnemu časovani ventilov .. dik

      Odpovedať

      1. veer 6.9.2014 23:02

        Mam FF 2 s 1,6 85 kw 2 roky. Motor je sportovo tocivy (dva vyfukuve zvody + to spominane casovanie nasavacich aj vyfukovych ventilov). Krasny zvuk nad 3000 otacok. Problemy zatial ziadne okrem parsekundoveho zakolisania otacok pri starte studeneho motora. Spotreba trosku vyssia oproti 1,6 74 KW cca 7,5 - 8,3 L/100km. Zalezi na style jazdy a podiele mestkeho cyklu. Kedze sa krasne berie do otacok setrnu jazdu neriesim :-) .... Aj v pripade poruchy casovania ventilov je oprava vzdy lacnejsia ako oprava diesloveho motora. S autom som velmi spokojny.

        Odpovedať


    10. Jano 18.3.2014 19:45

      Aj 1,6 tdci 66KW motory mali DPF. Tykalo sa to tych ktore splnuju normu euro 5.

      Odpovedať


    11. MarianK 26.2.2014 12:29

      ale to by trebalo vedieť či má DPF filter, kedže 66KW sú všetky bez a ani v 80KW nie je DPF vo všetkých modeloch.

      Odpovedať

      1. Julius 26.7.2014 15:02

        1.6TDCi...80kW variant má DPF od cca r. 2005 (prvé kusy r. 2004 ho nemali), 66kW od r. 2008. Jazdenku brať 90koňovú/66kW/ bez filtra pevn. častíc/DPF/ ročník 2007. (vlastním menovanú 90k variantu r.2007)

        Odpovedať

        1. Anonym 24.3.2015 17:35

          Ja mám 1.6 66kw r2009 bez .pf.

          Odpovedať


    12. Anonym 23.11.2013 21:04

      Dobry.....
      Mam ford focus 2/2010 1,6 D(80kw) problem je ze svetla mi svietia velmi dole aj ked ich mam nastavene na max.hore+aj manualne!!! Neviem co dalej.... zadalsie mi auto straca akoby ťah niekedy pri 100 km/h aj štorka netaha, dakedy zase je ok.Na palubobke nic nesvieti....

      Dakujem...

      Odpovedať

      1. Maroš 19.2.2014 14:23

        Zrejme vtedy regeneruje DPF

        Odpovedať


    13. Jozef 13.10.2013 07:38

      dobry.Ponukaju mi Ford focus 1.6desiel 66kw 2009r. naj.200000km.Viete mi poradit co to auto moze este najazdit,boli tam poctive servisne prehliadky.

      Odpovedať

      1. peter 31.10.2013 21:48

        mozes na tom najazdit dalsich minimalne 200 000 km bez problemov...samozrejme,ze ti nevydrzia povodne suciastky...nic nie je vecne...skor by som sa drzal ceny...max 5500,-eu....a mat 2-3000,-eu v zalohe,ak by trebalo vymenit opotrebovane suciastky. tazko povedat kedy,lebo kazdy vodic sa inak stara.

        Odpovedať


    14. Jan 19.9.2013 21:11

      Zdravim ja by som mal otazock ci mi nevieniekto poradit mam FF 2008 80kW 1.6 diesel chcem vediet ci pri rozvodoch je remen alebo retaz? A pri kolkych kilometroch sa meni retaz alebo remen? Dakujem

      Odpovedať

      1. Michal 20.9.2013 21:18

        Zdravím,mám presne ten istý Ford.Je tam remeň interval výmeny je 200000km alebo každých 10rokov podľa toho čo nastane skôr.

        Odpovedať


    15. Jozef 16.9.2013 18:42

      Zdravim Vas pani,
      mam otazku.
      moj Ford focus II. 2010 1,6 DURATEC najazdenych 45 000 km - vsetko je ok v ostatnych parametroch 100 % spokojnost- az na jednu vec kt. ma vyslovene mrzi - tomu autu chyba 6tka - no a teraz som sa bavil s kamosom kt. ma este FF I . combi 1,6 a som mu hovoril : pocuj kamarat ja ked idem po dialnici 140 km/hod tak mam 4000 otacok a spotrebu 8 az 9L podla prevysenia ... no a tento kamos ma na 140 km/ hod 3200 -3400 ot. a spotrebu max 7L

      ako je to mozne ??
      resp. co je na tom este horsie v 4 otackach fordik / je to clen rodiny/ brutalne huci - akoze je pravda ze na 4 tisic ot. kazde auto huci ...

      teda otazka znie? mate aj vy tento problem ti co mate 1,6 benzin ? a da sa to riesit inak ako vypeckovanim radia?

      Odpovedať

      1. roman 15.2.2014 22:23

        ja mam 1,6tdci,a nehuci tak ani pri 160km/h,a spotrebu mam 5,4 /100km,

        Odpovedať

        1. Anonym 2.4.2015 11:15

          Veru pri 140km/h toci 2100 otacok,pri 160km/h 2600ot.Sestka by bodla,ale aj tak petka je rychla.

          Odpovedať


    16. Tomas 31.8.2013 09:52

      zdravim. mam moznost kúpit ford fokus nabehanych 140000km 2009 2.0 tdci automat poradte kupit či nekupit?

      Odpovedať


    17. peter 23.7.2013 21:06

      Mam ff 2009 1,8diesel a ked mam zapnutu klimu tak mi casto sklbne s autom,co mam stym robit?

      Odpovedať


    18. Juraj 1.7.2013 14:22

      Dobrý deň, má niekto skúsenosť s motorom 2.0 16V LPG (BRC priamo od vyroby)? V článku nie je o ňom nič napísané.
      Ďakujem za odpoveď.

      Odpovedať


    19. Sefo 29.6.2013 15:27

      Ahojte, chcem si kúpiť FF 1,6 ale neviem či 66Kw alebo 80Kw. Pravda je taká, že som už zopár aut vyskúšal a mal som pocit, že tá 66kw verzia bola o niečo svižnejšia ako tá 80kw. Pri testovaní 80kw sedel v aute naviac jeden človek 100kg ťažký, no nezdá sa mi aby to až taký urobilo rozdiel. Je možné, že 80kw je silnejšia až pri vyšších otáčkach - rýchlosti - zaťažení. Má inač stavnú prevodovku? Alebo je to predzvesť, že nieje niečo v poriadku? Ak by som predtým nevyskúšal tú 66kw, tak to neriešim, lebo to neviem porovnať. Teraz váham čo a ako. Vďaka za vaše rady.

      Odpovedať

      1. roman 15.2.2014 22:19

        ber 80kw,ja ho mam a spokojnost nadovsetko a to jazdim dlhe trate ,rakusko a tak,,daj mu zaklad a nesklameta to auto,olej ,filtre

        Odpovedať


    20. maros 1.6.2013 19:24

      mam ff 2 2008 195000 km bez problemov je to 1,6 disel 66 kw treba poctivo menit olej a filtre a nebudu problemy z turbom, tiez odporucam nezhasinat hned po dojazde ale nechat minutku dve poklepat na volnobeh, ochladi sa turbo neohnu lopatky

      Odpovedať


    21. edo 5.3.2013 22:50

      mam ford fusion 1,4tdci 2005 ked sa mi zohreje motor,tak mi na volnobehu po case zhasne motor,casto sa mi to stava na krizovatkach a semaforoch.vie niekto poradit?notbmg@azet.sk dik

      Odpovedať


    22. jozef 10.2.2013 22:41

      ako mam ff 2008 1.6tdci 80KW 169 000 ale auto štartuje bezproblemou ...jazdne vlastnosti tiez vpohode .len spotreba ukazuje 7,2 L ...ako aj donho slapem..ale zda sa mi to dost vela ..inak vadi mi iba ze sa nadz nezamyka

      Odpovedať


    23. Anonym 27.12.2012 14:45

      Ja mam focus St je cipnuty na 280 koni a zatial v konkurencii do tristo koni este neprehral' ma vynikajuce jazdne vlastnosti a spotreba pri normalnej jazde je 7,5 litra

      Odpovedať


    24. Palo 5.12.2012 21:45

      Ja mám 1,6 Tdci 66 kW,Rok 2006, 10 mesiac.Najazdených 160 000 Km. Pri kúpe ( asi 127 00 Km ) som musel meniť Remenicu Klukovky, to je taký malý špás za 80 € + robota. Inak bežné výmeny oleja a filtrov, a raz som menil palivový filter, teraz sa chystám na výmenu palivového filtra opäť podotýkam stojí okolo 54-62 € čo je dosť... asi po 30 000 KM. Inak ostatné v pohode...zatial by som to nerád zakríkol. Jediné čo ma hnevá na Forde je otváranie kufra. Podla mna to nieje dobre vymyslené, lebo ten plast pod ktorím je spínač sa my zlomil ked že je často namáhaný. Pýtal som sa vo Ford servise čo by to stálo a odpoved bola okolo 200 € nekrestanská suma za malú umelú hmotu.

      Odpovedať

      1. peter 23.12.2012 12:01

        zdravim mam fofo 1.8tdci 2008 pri zaradeni spiatocky mi hned piska ze je zamnou prekazka a po pohnuti prestane a ak sa priblizim k prekazke tak nepipa stretol sa stym niekto.aka by mohla byt chyba tych snimacov.

        Odpovedať


    25. Anonym 14.11.2012 21:12

      Daj si pozor na rôzne úniky oleja, niekedy býva otečený celý motor, pozor aj na dvojhmoťak-šklabanie pri rozjazde a nadmerné vibrácie na volnobehu, všímať si treba aj turbo, či nepíska, motor poriadne ťahá v rôznych otáčkach, rovnomernosť chodu a potom také tie klasiky, či auto nebolo búrané, pretočené km a tak.

      Odpovedať

      1. martin 26.2.2014 17:45

        a ako zistim ze tie kilometre neboli pretocene? dakujem

        Odpovedať


    26. Štefan 14.11.2012 18:47

      No.Chlapi.Ja mám feldu.A chcem kúpiť focus.Min.rok 2008.Chcel by som auto s nízkou spotrebou.Rozmýšlal som o 1,6 Tdci 66 kW. Prosím poradte mi na čo všetko si mám dať pozor pri kúpe. Nie som podnikatel ani poslanec.Som len pracovník v jednej firme a nemám nazvyš ďalšie peniaze aby som vrážal hneď na nejaké opravy.Dopredu všetkým ĎAKUJEM !

      Odpovedať

      1. roman 15.2.2014 22:14

        ja som kupil ffocus1,6tdci,80kw. koncom sept.2013,a odtoho dna mam najazdene 7600km,a ziadna porucha,auto slape ako slak.ine ani zadarmo,pisu selico ludia,starajsa pravidelne o vymenu oleja,filtrov a auto ti bude sluzit,a netankuj po druzstvach.perfektne auto jeto,ver my

        Odpovedať


    27. lukas 10.8.2012 14:21

      Mam FoFo r.v. 2006, najazdenych 285000km, auto bezproblemov funguje, kazdy den uzivane, pravidelne meneny olej, filtre........okrem vymeny spojkoveho zotrvacnika pri 170tis. kilometroch ziadny problem.... vrelo odporucam 1,8 tdci. Osvedceny motor, pokial mu date kvalitnu naftu, auto slape
      ........ budete spokojni!

      Odpovedať

      1. Anonym 23.1.2015 14:47

        zdravím......dnes ma 360 000 a furt šlape :)

        Odpovedať

        1. adis 26.3.2015 22:38

          vedeli by ste odporucit na co sa zamerat pri kupe ojazdeneho s tymto motorom?

          Odpovedať


    28. Gastan 9.7.2012 10:18

      dobry den, tiez mam FoFo r.v. 2009 benzin 1,6, 74kW. najazdenych 50tis. ziadna stocenka, pravidelne servisovane. Tiez pocujem ako keby taky plechovy zvuk ked sa rozbieham na jednotke a pustam spojku, ale mam taky pocit ze to je pri studenom motore, musim si to viacej vsimat. apropos odisla mi predna lambda sonda - potesi hlavne prehnana cena v servise. :-(

      Odpovedať


    29. miro 31.5.2012 14:16

      Podľa všetkých servisov, čo som obehol a ich doporučení, tak Ford by mal tieto autá odkúpiť späť po najazdených 150 tis km ako nepodarky !!! No ale nechám sa prekvapiť, pol motora je vymeneného, tak snáď chvíľu bude jazdiť!

      Odpovedať


    30. miro 31.5.2012 14:13

      foto som preposlal

      Odpovedať

      1. MJ 31.5.2012 19:27

        dik..zapracujeme do článku

        Odpovedať


    31. miro 31.5.2012 08:50

      Kúpil som FF II, 1,6 TDCI 80 kW. Mal najazdených 140000. Po 5 tis km začlo škubať motorom, potom postupne strácalo výkon pri nižších obrátkach do 2200-2500. Pochodil som 5 kvalitných diagnostík, aj originál ford, nič nenašli, vraj je všetko v poriadku, ale auto sporadicky strácalo výkon, až ho napokon stratilo úplne, a diadnostika aj tak nič neukázala, vraj je auto v poriadku. Najskôr sa vybral filter pevných častíc, prepálil sa soft, potom sa vymieňala súčiastka po súčiastke, filtre, váha vzduchu... Nakoniec som sa rozhodol, dal som vybrať turbo, a neprial by som vám vidieť jeho stav, vylámané a zohýbané lopatky. Celkom ma to stále cez 1500€. Takže ak niekto nemá výkon, nech nedumá, rovno ide dať skontrolovať turbo. Sú tam plieškové variabilné lopatky, ktoré sa prepália, ulámu. No des! Škoda, že sa tu nedá priložiť foto, ako to turbo vypadalo! Takže kto chce kúpiť podobné auto s najazdenými 140-150 tis. (čo je väčšina na trhu), nech ráta s riadnou investíciou.

      Odpovedať

      1. Marcel Janco 31.5.2012 10:38

        Dobrý deň, ak máte chybu pofotenú, pošlite fotky na mail info@autorubik.sk a my to zapracujeme do galérie. s pozdravom MJ.

        Odpovedať

      2. Adriana 22.10.2013 18:58

        zdravím Ťa, mám fofo 2008, 1,8 TDCi 85kW, a tie isté problémy, no ešte nestratilo výkon úplne, ale je to už badateľné ...a k tomu ešte prííííliš veľkú spotrebu v meste 10 l/ 100km a aj viacej.Neviem, či to má spolu súvis.Na diagnostike (taktiež u viacerých) ukazalo, že je všetko v poriadku., filtre boli menené pred rokom na jeseň.Najazdené je len 66000km.Už neviem kam by som šla, skoro všetci mechanici len pokrčia plecami, že nevedia čo ot môže byť.. asi sa im do toho nechce. Si spokojný, pomohlo Ti to ?
        ďakujem za odpoveď.

        Odpovedať

      3. Robo 1.7.2014 13:07

        Ďakujem za info Rozmýšľam nad kúpou tohto vozu, no budem musieť popremýšlať....

        Odpovedať

      4. jaja 23.11.2014 07:43

        dik za radu miro

        Odpovedať


    32. Lukas 17.5.2012 13:13

      Jazdím Focus II 1.6 74kw, r. v. 2010, medzi častejšie závady nedostatky by som ešte pridal:
      - Vôla medzi poloosou a nábojom kolesa. Prejavuje sa to kovovým cvakaním pri rozbehu, podradení, alebo rýchlejšom cúvaní. Rieši sa to vytesnením tisíchranu nejakým špeciálnym tmelom. Riešenie je to tak na polroka, potom sa to prejaví znova (aspoň môj prípad.)
      - Mechanická prevodovka IB5 je hlučnejšia. Prejavuje sa to zvýšenou hlučnosťou pri vyradenej rýchlosti na neutráli. Po vymačkunutí spojky hluk prestáva. Po prejdení cca 5km, zohriati oleja v prevodovke je to takmer nepočuteľné, ale v zimných mesiach je to otravné, dosť nerpíjemné. Malo by to spôsobovať ložosiko na prevodovom hriadeli. Podľa vyjadrenia fordu to je "funkčná vlastnosť vozidla". Výmena ložiska je servisne náročna a preto sa doporučuje neriešiť. Údajne ide len o "kozmetickú" vadu.

      PS:"Ford je jedno s najstabilnejších aút ktoré som jazdil, už keď máte pocit že vás vynesie, tak má ešte stále riadnu rezervu, veľmi bezpečné auto, vyhnúť prekážke sa dá aj vo veľkých rýchlostiach bez následného šmyku, focus ľubi menej opotrebované pneumatiky na zadnej náprave."

      Odpovedať

      1. Juro 30.5.2012 07:49

        Ten hluk prevodovky IB5 je fakt nepríjemný pri neutrály,nevymačnutej spojke, studenom motore a hlavne v zime.Po zahriatí oleja v prevodovke je to už v norme, i keď to trochu počuť. Mám síce Fiestu, ale to je tá istá prevodovka IB5 (s inými prevodovými pomermi). Silnejšie motorizácie Focusu majú už MTX75, tá je určená na väčšie momenty, alebo kúpiť 6-kvalt (Iná cena). O tom hluku sa veľa na fórach popísalo (Hlavne majtelia Fusion). IB5 je v podstate už stará prevodovka, montuje sa asi od roku 1996-7 a v jednom materiály od fordu som zistil, že sa montuje vo Francúzku v Bordeaux. (Nemám dobrý názor na Francúzko a hlavne Renault). nebudem to riešiť, dúfam že to ešte 3 roky (auto potom bude mať 9 rokov) vydrží, potom kupujem nové auto, keď si pustím ventilátor na druhý stupeň a trochu rádio, tak to v podstate nepočuť ani pri studenom motore.

        Odpovedať


    33. ondro 1.12.2011 21:27

      Pridal by som jednu poznámku.
      Prevodovka u FocusuII 1.6 diesel (neviem, či sa rovnaká používa aj k i ným motorom), má trochu neštandardné zprevodovanie a pri preradzovaní z jednotky do dvojky je potrebné motor vytočiť do vyšších otáčok ako je bežné u iných áut. Ak si nedáte pozor, budete sa čudovať prečo vám motor zhasne.

      Odpovedať

      1. Drahos 25.12.2011 13:50

        mate take auto? chcem si presne tento automat doviezt 109 konovy. Ak mozte prosim podelte sa o skusenost. Ake je tam zrychlenie? Ide o bezny automat ci CVT?

        dakujem

        Odpovedať

      2. pepe 1.5.2012 12:56

        Tiez mam 1.6 TDCi a je pravda, ze na Fieste 1.4i (benzin) som sa na jednotke iba pohol a hned zaradil 2-ku. Tu je potrebne ist do vyssich otacok ale nikdy mi nezhasol.

        Odpovedať

      3. Tony 11.5.2012 13:02

        Presne tak. Hlavne v miernom stupani je nutne pridat viac ako u inych dieselov. Avsak toto je jedina 1,6ka diesel na ktorom som jazdil. Ostatne diesle boli vysie kubatury i ked porovnatelny vykon.Kym som si na to zvykol motor mi zdochol casto aj pri pohynani. A ked rpi tom zachroctal aj dvojhmotovy zotrvacnik ma zabolelo v krizoch. Ale teraz radsej pridam a tym predchadzam "boleti v krizoch"

        Odpovedať