Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

7 komentárov

  1. 1

    Pauley

    medzi najcastejsimi poruchami na Yarise uvadzate aj „nesúmerný účinok zadných bŕzd“ resp. laicky povedane, na zadnej naprave jedno koleso moze brzdit slabsie ako by malo..mozem sa opytat, co konkretne je pricinou tejto poruchy v tomto modeli ? dakujem za odpoved… (a prosim nepiste take, ze mozno celuste, valceky, kotuce..a pod., lebo logicky z povahy poruchy mi vychadza, ze taketo zakl. lahko aj laikom vymenitelne a opravitelne veci to byt nemozu)

    Odpovedať
  2. 2

    Mato

    Toto sa vyskytuje len pri zadných bubnových brzdách, lebo poznám yarisky v okolí, čo s kotúčmi vzadu tieto problémy nemajú, iba verzie s bubnami. Väčšinou pomohli nové pružinky a čeluste + rozhýbať valčeky. Teda bežná údržba bubnov, čo teoreticky opraví aj laik.
    Inak v článku ohľadom oleja je chyba, tieto motory potrebujú olej 5W-30 (nie 5W-40 ako je písané v článku), lebo práve s olejom 5W-40 (+ pri využívaní len spodného pásma otáčok, kedy sa časovanie neprepína až v takom rozsahu) sa zvykne zalepiť variabilné časovanie karbónom.
    A ešte by som pridal do častých závad aj problém s ventilom voľnobehu (na 1.0 vvt-i), ktorý sa časom zanesie a nedá sa vyčistiť, resp. nedá sa rozobrať aby sa vyčistil, kedy motor po zahriatí na voľnobehu nepríjemne vibruje až trasie, a originálny diel stojí cca 400€ a druhovýroba zatiaľ neexistuje. Trpeli tým všetky autá spomínanej motorizácie čo som mal možnosť vidieť, aj s nábehom pod 100t. km.

    Odpovedať
    1. 2.1

      Pauley

      dodatocne k tej zadnej bubnovej nesumernosti, v mojom pripade to bol hl. brzd. valec

      Odpovedať
  3. 3

    Pauley

    re Mato, vdaka za reakciu..ale urcite nie pri nesumernom brzdeni je chyba v pruzinkach a celustiach, vlastna skusenost, vymneil som vsetko co sa dalo na tych zadnych brzdach aj tak to bol problem
    .
    len pre info, takze ak odide ten ventil volnobehu, tak len vymenit za novy original za 400e, to je jedine riesenie ? nic ine s tym neurobis alebo tomu nepredides ?

    Odpovedať
  4. 4

    working class hero

    1.0, 50kw, 1999 – , made in Japan, ma remen, nie retaz

    Odpovedať
    1. 4.1

      working class hero

      pomylil som si to, v clanku je to (teda retaz) spravne

      Odpovedať
  5. 5

    Peter H.

    môžte mi poradiť kde sa nachádza na motore čidlo palivového systému?

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.