MERCEDES-BENZ CLK 320 (160 kW)


  • 0
  • 1.3.2016
  • Marianklu
  • Interiér a exteriér

    interier je na dany typ vozidla (coupe) dost priestranny a ani 190 cm vysoky chlap si nema problem sadnut komfortne ale co sa tyka sediaceho za nim radsej pomlcim :-). Kufor je dost velky a nie je problem ist aj na dovolenku vo dvojici na dlhsi cas. K ovladacim prvkom na palubovke nemam ziadne vyhrady len odkladacich priestorov by mohlo byt viac alebo aspon vacsie. Exterier sa mi velmi paci a hlavne podobnost prednej masky s triedou E je priam identicky.

    Motor a prevodové ústrojenstvo

    Vykon 160 kW a 310 Nm je postacujuci ale po case (a nie som nenasytny) sa vam bude ziadat viac. Odporucam preto ak niekto hlada CLK tohto typu jednoznacne verziu CLK 430 - ma rovnych 200 kW a 400 Nm, ktore spravia ovela viac potesenia z jazdy. Ja som mal verziu s automatickou prevodovku a nemam k nej ziadne vyhrady - radenie je presne a okamzite pri zatlaceni plynoveho pedalu.

    Podvozok, brzdy a riadenie

    Verzia Avantgarde ma vzadu plynove tlmice, ktore pekne hladia nase rozbite cesty a komfort z jazdy je nadpriemerny. Original brzdy su dostatocne ale odporucam Brembo, ktore stoja o par EUR viac na tento model. Riadenie je tiez bez vyhrad - auto sedi na ceste velmi dobre a vodicovi podava vybornu spatnu vazbu. Limity samozrejme zavisia od PNEU, tlmicov a daneho podvozku. Dalej som bol prekvapeny z vybornej stability vozidla aj vo vacsej rychlosti a v zakrutach.

    Poruchy a skúsenosti

    Poruchy som nemal ziadne a auto som pouzival nieco vyse roka, samozrejma je vymena oleja v motore/ prevodovke a vsetky filtre, neskor som menil brzdy, palivovy filter a nejaku ziarovku. Pri kupe malo auto na ODOmetry 170 000km a ked som ho predaval tak 210 000km.

    Mozem spomenut este spotrebu ktoru som ja inak pri danom vozidle a vykone absolutne neriesil ale neda mi to lebo budete prekvapeny: da sa jazdit pri dodrzovani predpisov kludne dlhodobo za 8,5L - 9L, pri jazde dialnica BB-GA pri tempomate 115 km/h som mal neuveritelnych 6,5L a ak nebudete davat kickdown na kazdom semafore v BA tak sa da po meste aj za 11-12. Tieto udaje o spotrebe nie su jednorazove ale z dlhodobeho - rocneho testu tohto jazdeneho vozidla.

    Cena nahradnych dielov je normalna nic extremne drahe skor std. ako pri passat, octavia... pokial nekupujete novu prevodovku alebo motor:-) Urcite musim spomenut, ze normo hodina v autorizovanom servise Mercedes Bratislava stoji 37 EUR na hodinu co je menej ako na novu fabiu alebo octaviu.

    Zaver

    Velmi spolahlive, rychle a komfortne vozidlo.

    Rok výroby: 2000
    Palivo:
    Prevodovka: Automatická (5 st.)
    Stav tachometru: 210000 km
    Nájazd s vozidlom: 40000 km
    Spotreba: 9,000 l/100km
    Prednosti a nedostatky automobilu

    Komentáre (0)

    Pridať komentár