Aké nové SUV?

vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14


20.03.2016
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14

Mám v úmysle kúpiť nové rodinné auto. Teraz jazdím na Hyundai SF, r.v.2004, nájazd 330000 km, diesel, 4x4. Chcem ísť do SUV, potrebujem priestranné auto, pretože okrem iného jazdím i zahraničie každé tri týždne cca 500 km tam, potom auto v zahraničí nejazdí a potom 500 km späť, doma zasa len kratšie trasy, okresky a pod., Pomer dlhá a krátka trasa je 50:50, takmer. Nájazd ročne je približne okolo 15-17000 km.

Potrebujem i 4x4,, síce to využijem len v zimnom období, ale bez tohto pohonu by som sa nevyhrabal z garáže ku najbližšej miestnej komunikácií.

Uvažoval som o Nissane x Trail, ale u tohto mám obavu z objemu motora 1,6, taktiež aj o iných konkurentoch v tejto triede a v neposlednom rade i o benzínovej toyote RAV 4 o objeme 2.0 l.

Osobne s diesela mám obavu, čo sa týka krátkych jázd, kedy budem doma, najmä s DPF a používania auta v zimnom období, kedy sa motor ani poriadne nezohreje a stým spojené možné komplikácie po rokoch používania auta. Viem, že na nové bude záruka, ale všetko má svoje výhody i nevýhody.

0 link
Van Helsing
Van Helsing
Posts: 12


20.03.2016
Van Helsing
Van Helsing
Posts: 12

Zabudli ste napísať aký je rozpočet na to auto. Poctivých 4x4 v dnešnej dobe nie je veľa, väčšinou sa vyrábajú psedo 4x4. Na začiatok treba upresniť v akých cenách sa chcete pohybovať.

0 link
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14


20.03.2016
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14

,,,,  rozpočet tak okolo 25-27000,,,,

0 link
Van Helsing
Van Helsing
Posts: 12


22.03.2016
Van Helsing
Van Helsing
Posts: 12

Rozpočet to nie je zlý. Všetky autá ktoré zvažujete používajú Haldex 5. generácie. Riešenie to je dostačujúce, no ak chcete auto používať aj v ťažších podmienkach, treba sa poobzerať po takom ktoré má Torsen. V dnešnej dobe snáď len Audi a Subaru. Potom už len pick - up a veľké off road. No a treba rátať aj s tým že SUV sú síce z vonku veľké, no vnútri žiadna sláva. Vyhol by som sa elektromagneticky pripájanému pohonu. V ťažších podmienkach sa prehreje a nefunguje.

0 link
Guest
Guest


24.03.2016
Guest
Guest

Najskôr trocha opravím, spomínané vozidlá Haldex nemali a nemajú. Kórejci majú teraz svoj systém podobný Haldexu, Japonci majú tiež svoje systémy, Subaru nemá Torsen a v automate dokonca používa systém podobný Haldexu. Najslabší 4x4 má jednoznačne Honda, ale tak na ľahšie veci zvláda aj CRV. Naopak najlepšie si s trakciou na rôznych povrchoch poradia Torsen od Audi, AWD od Subaru, iDrive od BMW, ale ani Haldex 4 a 5. generácie nie je na zahodenie. Na vaše jazdy v pohode postačí aj Haldex. Diesla by som sa nebál, dnešné DPF zvládajú aj častejšiu ms jazdu, nevravím že im to robí dobre ale zvládajú. V prípade vašich 50:50 jázd je to pohoda. Vyberal by som medzi Tucsonom, Sportage, Tiguanom, Forestrom alebo RAV4. Či diesel alebo benzín? No s benzínom treba počítať u každého modelu so spotrebou okolo 9 litrov, v zime aj viac. S dieslom sa pri troche snahy bude dat jazdit tak okolo 7-7,5 litra, niekedy aj menej. Moji favoriti pri tomto rozpočte sú jasní, Tucson/Sportage 2,0 CRDi alebo Tiguan 2,0 TDi.  

0 link
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14


26.03.2016
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14

Ďakujem zatiaľ za názory!

Inak súhlasím stým, že CRV má 4x4 dosť slabý,,, videl som totiž jeden test,,, švédsky automobilový žurnál testoval štvorkolky,,,, jedoducho pod jednu nápravu vložili podložku z valčekmi,,,druhá náprava bola na suchom asfalte-zadná,,, teda vznikli dosť odlišné trakcie náprav,,, honda sa ani nepohla,,,bolo to testované na miernom stúpaní,,,preto som CRV vylučil zo svojho hladáčika.

     Zaujímal som sa i o Xtrail, ale nejako mi tam nesedí objem motora 1,6 l ako i v testoch spomínané turbodiery,,,, testy a názory na motor sú dosť protichodné,,,, Nisssan má údajne v jeseni tohto roku dodať pre model Xtrail vyšší objem motora,,,, ale či to je pravda, to Vám nevedia povedať ani v Nissane sk. No zatiaľ ešte porozmýšam!

0 link
Guest
Guest


29.03.2016
Guest
Guest

najlepšie sa povozit priamo v salone s takým motorom, niekdy sa viac nakecá ako je realita. Možno tá turbodiera nebude až taká veľká, vela závisí od otáčok, je jasné že v 1300 otáčkach to asfalt trhať nebude a chvilu to potrvá kým turbo zaberie. chce sa to povoziť, predajca bude určite ochotný, ja by som pobehal viacero salónov a poskúšal vopred naplánované veci a nedal sa uchlácholiť kecami nabudených predajcov.

0 link
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14


31.03.2016
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14

,,, samozrejme vyskúšam,, nepotrebujem trač asfaltu,,ddd,,, mám už svoje roky,,, dd,,, všetko tak  pohodičke,,,,,,no a predajcovia sú veľmi ochotní,, len aby si bral,, ddd,,, ale stretol som sa raz  aj zo seriozným prístupom,,,, asi raz,,, ale to je o niečom inom,,,,mám pocit niekedy, že o tom aute, čo chce človek kúpiť vedia omnoho menej ako zakazník,,, dd,

0 link
Guest
Guest


01.04.2016
Guest
Guest

no to je pravda fakt je medzi nimi malo takych co sa aspon trochu vyzna, co vedia dobre je dristat a moho razy aj klamat, ja ked idem vyberat auto pozistujem si co sa da a na kecanie predajcov vobec neberem ohlad, ich reci ma zaujimaju iba ohladom ceny

0 link
Guest
Guest


03.04.2016
Guest
Guest

ak chces len na bezne jazdenie po asfaltkach a v benzine, tak okrem Rav4 zvaz aj Mazdu CX-5...ten 4x4 sice nie je top a aj o cosi slabsi ako toyotacky, ale to na co potrebujes zrejme postaci...a ak chces diesel, tak okrem Xtrailu zvaz aj novy Tuscon

0 link
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14


04.04.2016
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14

,,,,ako som už spomínal, auto potrebujem najmä kvôli zime,,, do terénu moc nepôjde, max. na nejáku horskú chatu po spevnenej ceste,,mne osobne viac v benzíne imponuje RAV4,,, mám teraz diesel 4x4, kupený ako jazdenku 4 ročnú,,,,Hyundai SF,,, keď boli tuhé zimy a kalamity tak to bolo auto na nezaplatenie,,,ako však auto stárlo, tak začalo pýtať peniažky,,,napr. vstrekovače som riešil 2 krát ,, nepomohli aditíva, ani nafta väčšinou od Slovnaftu, OMV, Shell,,,ale myslím si, že som im "pomohol" aj krátkymi jazdami-je to obdobie asi 8 rokov,čo ho mám,,o iných veciach škoda písať ,pričom auto malo pravidelný servis,,,, počas rokov sa toho nazbiera,,,mne to pripadá tak na čas záruky a koniec,,, buď budeš opravovať, alebo sa auta treba zbaviť,,, ako to na niektorých forach doporučujú,,na nové každých 5 rokov nemám,,, a staré auta, o ktorých nič neviem,,, už nechcem,,,je to síce vec názoru,,,,      preto  uvažujem aj o benzíne,,  spotreba nie je všetko,,,, teraz mi auto zoberie po D1 aj 9-10 litrov,, a to idem max.120-130,,,takže aj turbínka potrebuje svoje,,,,takže mám trochu obavu, keď to bude už staršie,,,,zvažujem preto ešte rôzne verzie,o ktorých sa tu na fóre píše,,, RAV4, XTrail, Tuscon, Sportage, a možno i Outlander,,,

 

 

 

0 link
Guest
Guest


04.04.2016
Guest
Guest

Vlado, mat tak tvoj problem.. vyberanie noveho auta za 27,000.. kua..  :-)

0 link
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14


04.04.2016
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14

no aspoň raz za života je toto oprávnený problém,nie??? DDD,,,,
no museli sme doma riešiť i veľmi závažné veci, aj zdravotného
charakteru,,,,niečo sme ustáli,,, život ide ďalej,,,, treba si užiť aj trochu "luxusu", veď sme
tu len chvílku,,,už sa
pozerám na to inak, je to uhol pohľadu na vec,,,, každý ho máme iný,!

0 link
Guest
Guest


06.04.2016
Guest
Guest

potom sem napis, co si nakoniec splasil.. pre info :-)

0 link
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14


06.04.2016
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14

OK!

0 link
Guest
Guest


10.04.2016
Guest
Guest

No som zvedavý čo nakoniec vyberieš, daj potom vedieť aj čo to o predajcoch a ich rozprávkach. Tak šťastnú ruku pri výbere.

0 link
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14


26.04.2016
vladimir2016
vladimir2016
Posts: 14

Bol som v Toyote na skúšobnú jazdu benzínovej RAV4. Chcel som manuál, ale oni mali CVT, nakolko manuál údajne
nikto nekupuje. Súhlasil som, no moc ma to neohurilo, mýslím tým oneskorené reakcie od plynového pedála až po zrýchlenie
a tiež až po samotný výber trasy, ktoru určuje predajca, podľa mňa to je pre nich len akási záťaž, čo musia zo zákaznikom
strpieť. Ja tieto automaty nemusím, nejazdím snimi, možno to bolo i preto, že som bol viac opatrnejší pri jazde.
No a akurát vten deň, kedy som mal testovaciu jazdu, zhodou okolností toyota menila u RAV4 benzínu cenník smerom hore.
Pribalila totiž jeden paket už ako povinný do modelu,o ktorý som mal pôvodne záujem. Musel som sa rozhodnúť v ten deň,
pretože, na druhý deň by bol ten istý model o výbavu(bezpečnostný paket) síce bohatší ale aj o liter € drahší. Dal som si
urobiť cenovu ponuku, že sa rozhodnem,,,,,inak predajca moc sebavedomý, písal som mu predtým aj na mail, druhý raz už
ani neodpovedal,,,,mal na háku.

Potom som išiel do Hyundai-a, tam mali predvázdačku len 1,6 T GDI, o ktoru som nemal záujem, čiže som nejazdil.
Dal som si urobiť cenovu ponuku na Tucsona 2.0 l crdi, 100 kw. Pýtal som sa predajcu na určité veci- technické( turbo, dpf,
servisné náklady), ohladne uvedeného modelu. Nevedel, išiel za kolegom vedľa, ten mu povedal, že oni na takéto veci
neboli zaškolení,,,DDDDDD!!! Povedal mi, že nevie, že nech idem do ich servisu za technikom si to zistiť???!! Môj
nechápavý pohľad ho donutil zdvihnuť telefon a zistiť to. Ponuka na dieselový Tucson bola zaujímavá, ale nehorázne vysoké
servisné náklady,,, a ked som videl ten prístup,,,,no veru neviem, neviem...

Odtiaľto rovno do mazdy, tá je špecifická svojím konzervatívnym postojom ku jednotlivým modelom a zľavám ani
nehovoriac. Človek musí brať len to, čo maju nakonfigurované oni,,,, no večná škoda, trocha flexibility by nezaškodilo!
Tu som jazdil z 2.0 l benzínom CX5, 4x4,manuál, no musím povedať, že to bola pre mňa iná liga oproti RAV4 a najmä voči
tomu, čo mám v garáži,,, DDDD!Ten benzín funguje ako diesel, fakt iná trieda. Ale ked človek pretaví svoje požiadavky
do modelu auta, cena razom vyskočí hore, a to som skromný . Je tu jednoduchá filozofia, bude bereš alebo nechaj tak!
V CX5 som sa naozaj cítil velmi dobre.
Stihol som aj Nissan, predajca sa snažil, urobil celkom slušnú ponuku, o ktorej aj uvažujem,
predajca mal celkovo dobrý prehlad.
Jazda X Trailom bola dobrá. Tie udajné trubodiery pri rozjazde a jazde som ani nepostrehol, auto jazdí svižne, cítil
som sa v ňom dobre ako v CX5.
Tu som bol spokojný. Len čo som vošiel do predajne, už mi išiel v ústrety predajca, čo sa napr. o Hyundai nedá povedať
a ani porovnať. No iný prístup! Príde však koncom roka do X Trailu dvojlitrový diesel a aj s automatom a aj vyššou cenou, bola však aj informácia, že to má byť len 1,6 s biturbom, o tejto verzii však nissane nič nevedia. Toto povedal M. Karpát v jednom videu pri teste X Trailu.

Chcel som vyskúšať aj Sportage, 2.0 l crdi, 100 KW, manuál, ale predvázdačku mali v automate, ktorú predali pred
troma dňami a maju len 1,7 l crdi, do toho sa mi nechcelo už isť, predajca spravil ponuku a ja som sa porúčal,,

0 link
Van Helsing
Van Helsing
Posts: 12


27.04.2016
Van Helsing
Van Helsing
Posts: 12

No pekný prístup predajcov, len čo je pravda. Pár postrehov odo mňa: Kamarát kupoval manželke obyčajný Rapid, pýtal sa aký to má tempomat, odpoveď bola neviem. Sused chcel kúpiť manželke i10, predajcova otázka: To Vám načo bude ho poslala za inou značkou.

Zaujala ma Vaša veta: predajca vyberá trasu. Na Slovensku zjavne zvolili predajcovia zlý prístup.

Základnú selekciu už asi máte, do užšieho výberu postúpili Mazda CX5, Nissan X-Trail. Nezvažovali ste vyskúšať aj dvojičky Volvo XC60 a Ford Kuga? Výber benzínových aj dieslových motorov je tam podľa mňa zaujímavý.

0 link
Guest
Guest


27.04.2016
Guest
Guest

No zaujímavý komentár. K tomu Karpatovi, ten toho už nadrístal,ja už ho ani nepozerám lebo niekedy mi to príde, že hovorí len aby čosi hovoril, takže radšej všetko overiť.

S mazdou CX5-je to fajn auto, ale bacha na ten diesel, viem, že tam bola zvolávačka, pridierali sa vačkové hriadele.

Xtrail je fajn, vozil som sa v nom a dobré auto. Spotreba slušná, okolo 6-6,5l, len ťah do 2000 ot. poslabší až potom sa poriadne rozbehne.

Kia 1,7 CRDi je to dobrý motor, roky overený a výkonovo dostatočný.

A Yeti sa vám nepáči?

0 link
Guest
Guest


27.04.2016
Guest
Guest

Z vlastnej skusenosti jednoznacne CX-5. Motor 2.0. manual benzin ATMOSFERA. Bez turba a kopy inych ku.vitok. po 40.000 km spotreba 7.2 litra. A je to stvorkolka.

Podla mna su smiesne tie 1.2, 1.4 motory benzinove pre vyse 1700 kg auto.

A nafta...tie kratke trasy so studenym motorom sa raz ukazu a nebude to lacne.

Este som zvazoval aj Forester, ale vyhrala CX-5 a urobil som dobre.

0 link
12