logo logo logo

BMW 3 (E90-93, 2005-2012) – recenzia a skúsenosti

bmw_3_E90Rad 3 je dlhodobo najpredávanejší model bavorskej automobilky. V prevedení E46 si získal srdcia mnohých zákazníkov svojim uhladeným, pritom dynamickým dizajnom, špičkovou technikou a známym interiérom s natočeným stredovým panelom. Celkovo píše automobilka úspešný príbeh menom BMW radu 3 už viac ako 35 rokov. Práve spomínaný, sedem rokov vyrábaný model E46, bol doteraz tou najúspešnejšou kapitolou. Viac než 3 milióny predaných vozidiel posunulo koncern medzi popredné automobilky aj po stránke predaja. Trojka je teda pre výrobcu absolútne kľúčovým modelom, preto ďalšiu generáciu čakala veľmi ťažká úloha. Ako si s ňou poradila?

Kedysi platilo, že kto si chce riadne užiť jazdy v sériovo produkovanom vozidle, mal by vyskúšať jazdu v BMW radu 3 a najlepšie s nejakým benzínovým šesťvalcom pod kapotou. Postupom času sa aj ostatní výrobcovia naučili vyrábať vozidlá, ktoré dokážu dobre zatáčať, brzdiť akcelerovať, ale stále platí, že trojkový sedan od BMW je jazdne najpríťažlivejším a najschopnejším vozidlom vo svojej triede. Preto sa treba vyhnúť porovnávaniam typu: tamto auto má za rovnakú cenu väčší kufor alebo je lepšie vybavené a vzadu sa dá pohodlnejšie sedieť. S BMW 3 (E90) si proste kupujete niečo viac. Tým viac je špičková technika, image a skvelé jazdné vlastnosti.

Prvý bavorák radu E90 – sedan zišiel z výrobných pásov začiatkom roka 2005 v prevedení 320i, 320d, 325i a 330i. Na jeseň toho istého roka k sedanu pribudla verzia kombi (Touring) s kódovým označením E91 a tiež nové motorizácie 318i, 318d, 330d. V roku 2006 pribudli ďalšie karosárske varianty, kupé E92 a kabriolet E93. Pribudli aj nové motorové verzie, a to 320si (127 kW), biturbo 335i, 335d a trojlitrový šesťvalcový diesel s označením 325d.

Aj v roku 2007 sa dočkal trojkový rad niekoľkých zmien. Najskôr bolo predstavené kultové BMW M3 s osemvalcovým štvorlitrovým motorom pod kapotou a výkonom 309 kW. V tom istom roku boli vybavené všetky nepreplňované benzínové agregáty priamym vstrekovaním paliva. Dvojlitrové diesely 318d a 320d sa dočkali zvýšenia výkonu na 105 resp. 130 kW. Na jeseň roka 2007 bola pre modelový rok 2008 zavedená technická novinka menom EfficientDynamics, za účelom zníženia spotreby paliva.

V roku 2008 dostal dieselový šesťvalec vyšší výkon (180 kW) a prevedenie M3 novú dvojspojkový prevodovku s označením M-DCT. Na jeseň toho istého roku sa dočkala trojka mierneho faceliftu. V roku 2009 sa objavil aj najslabší diesel 316d (85 kW) a systému xDrive sa dočkala aj 320d. V roku 2010 bol faceliftovaný kabriolet a objavila sa aj vyladená motorizácia 335si (225 kW). V roku 2011 prišla na trh akčná verzia BMW Sport s M paketom bez príplatku a zároveň bola ukončená výroba modelovej rady E90. Nástupca s označením F30 prišiel do predaja v roku 2012.

Dizajn trojky sa podaril a doposiaľ bol nutný iba drobný retuš prednej a zadnej partie. Vozidlo nie je len dizajnovo podarené, ale aj bezpečné. S prehľadom získalo päť hviezdičiek z piatich za ochranu posádky v nárazovom teste Euro NCAP (35 bodov). Za ochranu detí získalo štyri hviezdičky z piatich (39 bodov) a ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená jednou hviezdičkou zo štyroch (4 body). Za dobrú ochranu posádky môže aj veľmi dobrá torzná tuhosť karosérie, ktorá sa oproti predchodcovi zlepšila o 25 %.

Strana: | 1 | 2 | 3 | 4 | Ďalšia |


10 reakcií pre “BMW 3 (E90-93, 2005-2012) – recenzia a skúsenosti”

  • Mato hovorí:

    Zdravím Vás,

    mal by som len par otázok, lebo sa rozhodujem medzi kúpou BMW 320d a Audi A4 1.9TDI, po roku 2005 a viac, ktoré si vybrať? Alebo ešte jedna alternatíva, ale finančne náročnejšie a to: BMW 520d a Audi A6 2.0 TDI, tiež po roku 2005 a viac. Poraďte nejake výhody, nevýhody, kazivosť, spolahlivost, úspornosť, servis, prip.navrhnite iné modely. Vopred ďakujem,

    s pozdravom
    Maťo

  • Jozef hovorí:

    Dobrý deň.
    Chcel by som sa vás opýtať či by ste mi neporadili v otázke kúpi auta.
    Chcel by som si kúpiť BMW 3 rady tak do 13 000 e.
    Našiel som si jednu ponuku čo sa mi pozdáva tak by som sa chcel opýtať na váš názor či sa to oplatí?
    http://bmw-rad-3.autobazar.eu/320d-e90-sport-id2241421.html

  • Anonym hovorí:

    Podla obrazkov ti malokto hodnoverne a hlavne dobre poradi, ideal je obhliadka v reale. Na slovensku je tolko podovdnikov, ktori ti napisu a odfotia cokolvek. Bohuzial ti poctivi maju potom smolu a su brani rovnako. Ale zaklad, original a komplet servisna kniha preverena v original servise, preverene auto ci nebolo burane a potom samotna jazda. Ako bawo E90 by som bral 318d alebo 320d, 325d 330d a super je aj 320i 325i a 330i. Bacha na stocene km.

  • Jozef hovorí:

    ok ďakujem za info…vieš ja sa do áut moc nerozumiem čiže by som sa mohol stať terčom podvodu preto si zisťujem informácie ako sa podvodu čo najlepšie vyhnúť.
    Lebo podľa mňa 10 000e nieje až tak malá investícia a nechcel by som ju ľutovať.
    Tak asi by som mal ísť na kúpu s nejakým mechanikom alebo človekom čo sa rozumie problematike.

    • Anonym hovorí:

      jednoznacne, musi to byt nezavisly profesional a mozno mu das kilo €, ale usetris tisice €, tolko podvodnikov co je na nasom trhu len tak nenajdes, ver mi.

  • Majkl hovorí:

    Dobrý deň,
    chcel by som sa spýtať či je dobrou voľbou si z Nemecka zaobstarať BMW 320d alebo BMW 118d čo by ste mi skôr odporučili ?

    ďakujem

    • Majo hovorí:

      Nechcem ta odhovarat od dovozu auta, ale po mojich skusenostiach ti mozem povedat ze ked chces doviezt dobre auto, tak sa ti oplati rovno kupit u nas, cenovo su na tom uplne rovnako. Samozrejme najdes v zahranici (napr. v Nemecku) aj lacnejsie kusy, ale do toho by som nesiel, nikdy nevies kolko das potom neskor za opravy. Takze konkretne tieto auta odporucam kupovat jednoznacne na SVK. No a ked sa rozhodujes medzi tymito dvoma modelmi tak jednoznacne 320d, je priestorovo vacsi a jazdne vlastnosti ani nemozes porovnat. Ja som kupoval novy pred 3 rokmi a zatial bez problemov..

      • Norbert hovorí:

        Auto so Slovenska??Jednoznacne davam prednost dovozu a najlepsie s nemecka.Auta su servisovane v znackovych servisoch.Nemci su predsa len stale najvacsi pedanti v EU.Pri kupovani od Turkov a Juhosov davat pozor.Chce to skusenosti.slovensko je krajna podvodnikov..bohuźial poctivcov je malo.

        • duke hovorí:

          ja som sice kupoval zo slovenska/dovoz z talianska, mam ho rok 325d-touring s automatom a zatial ok, jedina zavada – odisiel central, ale 2 poistky to spravili.. Talianske auta maju aj proti nemeckym vyhodu ye tam nie su tak tuhe zimy, takze karoseria a podvozok su zachovalejsie.. ale uvidime co bude

  • MJ hovorí:

    hm..dve dosť rozdielne vozidlá, aj keď sa to nezdá. Ja by som určite volil sedan teda 3-ku. Ale keby sa mi páčili hatchbacky, tak zase 1-ku. Tiež neviem aké presne motory či 320d so 120 kW a 118d so 105 kW. 118d je určite úspornejšia cca o liter, ale v dynamike to cítiť, aj keď je to menšie auto. Taktiež ročník, stav, km..a koľko je ochota investovať. Osobne by som ale radšej išiel do 320d.

Zanechať odpoveď

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.