logo logo logo

Mazda 5 (2004-2010) – recenzia a skúsenosti

Mazda 5 nahradila model Premacy a súčasne aj väčší model MPV. Zaujme športovo pojatým dizajnom, ale aj solídnou spoľahlivosťou najmä benzínových verzií. Postavená je na podvozku Focus II s predĺženým rázvorom, čo jej dáva predpoklad na veľmi dobré jazdné vlastnosti nielen vo svojej triede. V našich končinách sa tešia obľube najmä vozidlá vybavené dvojlitrovým naftovým motorom, pri kúpe však treba byť obozretný. Oproti benzínovým motorom je diesel podstatne náchylnejší na poruchy, čo môže očakávanú úsporu z nižšej spotreby razom predražiť.

Prvá generácia Mazdy 5 bola predstavená na jesennom parížskom autosalóne v roku 2004 a na slovenský trh sa dostala až nasledujúci rok v júni. Vozidlo dostalo pod kapotu dva zážihové 1,8i (85 kW), 2,0i (107 kW) a jeden dieselový agregát 2,0 MZR-CD s dvomi výkonovými verziami (81 a 105 kW). Konštrukčne je Mazda 5 založená na platforme C1 od Fordu, čo znamená, že zdieľa veľa častí s Mazdou 3. Najbližšou dvojičkou je Ford Focus C-Max, rozlišujú sa ale v spôsobe otvárania zadných dverí, kde C-Max má klasické na pánte a Mazda používa posuvné dvere.

V marci 2008 sa začala predávať faceliftovaná Mazda 5. Dostala nový predný nárazník, kolesá a zadné LED svetlá pre stupne výbavy Touring a Grand Touring. Zmeny zasiahli aj interiér, hlavne palubnú dosku, vrátane podsvietenia budíkov. Rádio bolo tiež modernizované, po novom má aj AUX vstup, mp3, na želanie DVD navigačný systém so 7-palcovým multifunkčným dotykovým displejom, ktorý je integrovaný v stredovom paneli. Pribudla aj cúvacia kamera, sériovo zadný výduch pre klimatizáciu a zmenil sa aj stredový panel. Bočné dvere sa dali na želanie objednať s otváraním pomocou elektromotorov tlačidlom v interiéri alebo na diaľkovom ovládaní. Drobných zmien zasiahli aj benzínový motor 2.0 MZR. Dostal elektronicky ovládanú škrtiacu klapku a sekvenčné premenlivé časovanie ventilov (S-VT), vylepšujúce priebeh krútiaceho momentu s rastúcimi otáčkami. Pribudli aj nové prevodovky – 6-stupňová manuálna ako štandard a 5-stupňový automat na želanie.

V roku 2010 pribudla elektronická kontrola stability a trakcie, plus ďalšie bezpečnostné prvky. V tom istom roku sa na jarnom ženevskom autosalóne predstavila II. generácia rovnakého mena.

Mazda 5 prešla nárazovým testom Euro NCAP v roku 2005 a za ochranu posádky pri náraze bola ohodnotená piatimi hviezdičkami z piatich (33 bodov). Za ochranu detí v autosedačke dostala tri hviezdičky z piatich (32 bodov) a za ohľaduplnosť pri strete s chodcom dve hviezdičky zo štyroch (12 bodov).

Strana: | 1 | 2 | 3 | 4 | Ďalšia |


5 reakcií pre “Mazda 5 (2004-2010) – recenzia a skúsenosti”

  • dolfort hovorí:

    Mám benzín 107kW a spotrebu podľa palubáku 7,8. Manuálny prepočet 8 až 8,5 litrov a to nejazdím práve najpomalšie. Ak by som chodil vyslovene defenzívne, tak by som to stiahol ešte o pol litra dole. Toľko moja skúsenosť s dvojlitrom… je to 145 veselých koníkov za primeranú spotrebu.

  • Jaro Ka hovorí:

    Vlastním benzín 107 kw pri priemernej spotrebe 9,1 litra (75% km najazdených v meste). Mimo mesta je to v pohode aj pri športovej jazde. Nedávno som dal do toho LPG a zatiaľ neľutujem. Náklady na palive sa znížili o cca 40%. Má to najazdených 204 500 km a s olejom problém nemám. S autom som spokojný či s vnútorným priestorom, variabilitou, jazdnými vlastnosťami alebo spoľahlivosťou (až na tie tiahla stabilizatora, no ktoré auto ich nemá ?!). Ja MAZDU 5 určite doporučujem a všetkým želám veľa bezpečných kilometrov.

    • Maroš hovorí:

      kde a aké LPG ti montovali? Schválený je tuším teleflex. Koľko stála montáž? Ako sa zmenili jazdné vlastnosti?

      • Jaro Ká hovorí:

        Cena: 1150€ (LPG+kolky,TK,EK,otypovanie atď.) vo Velmatech Bystrička pri Martine, systém Solaris 2 + flashlube. Zanedbateľné zníženie výkonu neriešim. Všetko som zapisoval, odsledoval. Do zimy úspora oproti benzínu cca 39%, teraz okolo 33%. Zaklopem si, ale zatiaľ spokojnosť. Vytkol by som malú nádrž, väčšia sa nezmestila aj to som dvíhal posledné sedadlá o 60mm a fľašu som nechcel kvôli kufru. Ja konštatujem OK.

  • brucus hovorí:

    Zdravim majitelov. Vlastnim mazdu5 2.0 MZR DiSi 110 kW. Kupovana nova v 12/2011, najazdene cca 15 000 Km. Priemerna spotreba 8.7 litra na 100 km. Jazdene 80% v meste. Zo zaciatku bola spotreba okolo 10 litrov a postupne sa znizuje. Dost pomoze natankovat kvalitnejsi benzin – Shell alebo OMV. Vtedy mi spotreba klesa cca o 0.5 litra na 100 km. Co sa tyka jazdnych vlastnosti – dynamika motora by mohla byt lepsia ale celkom to ujde. Co sa tyka ostatneho som zatial velmi spokojny. Zelam vsetkym vela kilometrov bez problemov.

Zanechať odpoveď

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.

Vážení čitatelia, pripravujeme pre Vás novú verziu stránok Autorubik. Už čoskoro...