ad

Súvisiace články

13 komentárov

  1. 1

    miso

    Kupil som Megane clasic s motorom 2.0 benzin, mal nabehanych 150 000. Motor ťahá v celom pásme otáčok a na akýkoľvek rýchlostný stupeň. Trochu som sa bál spotreby, ale je dobrá. Pri využívaní potenciálu som na dlhodobej 7,9 l, čo v pohode. Brzdy sú strasne poddimenzované a za chvilu sa skrútia. Podvozok by tiez mohol byť tvrdší a nemusel by sa tolko nakláňať v zákrutách. Riadenie zas mohlo byť presnejsie. V interieri je pocut neustále vŕzganie plastu a je to nepríjemné. Vetranie sa občas zasekne, ale to je normálny problém asi všetkých meganov.

    Odpovedať
  2. 2

    Marek

    Aj ja mam megana 1,6 a rv 98.V celku pojazdne auto.Najazdil som snim niečo cez 100 tisic km a zatial sa menilo len co sa menit ma.(ložisko,čápy,koncovu časť vyfuku a cievku).a spotreba je tiež slušna ,ked viete ako mate jazdit.teraz ma najazden 212 tisic a je to pocut zvonka aj zvnutra.podla mna cena =kvalita

    Odpovedať
  3. 3

    Igor

    Dobry den,
    dovolim si doplnit motorizaciu pre Megane Grandtour o spominanu 1,6 16V ale s tovarensky nainstalovanym pohonm lpg,oznacenie mali tieto vozidla GPL,napr. moje r.v. 1.1.2003

    Odpovedať
  4. 4

    Viliam

    Dobrý deň,
    mám Mégan Grandtour, r.v.1999, 1,4 16V. Sprvu, ako som kúpil auto sa mi zdalo veľmi dobré, kvalitné, nakoľko môj otec mal Mégana hatchback z roku 1999, 1,4 8V a keďže sme skočili z Š120L rovno do tohto auta, boli sme ohúrení :-))). Auto som kúpil ako zánovné, malo najazdených zhruba 111,000 km a svedčilo to aj o tom, že som už musel meniť dosť mechanických vecí, ale aj vyššie uvedených typických elektronických závad (napr. motorček dvíhania pred. okna, snímač otáčok motora, zapaľ. cievky, do ktorých zatiekla voda pri umývaní motora, teraz začínajú haprovať motorčeky centrálu na celom aute…). Z mechanických som povymieňal čo sa dalo a aj muselo (brzd. kotúče, tlmiče, ložiská, stredný diel výfuku som menil už 2x, motorček ostrekovačov), no najväčšie a nie veľmi príjemné prekvapenie som zažil min. rok, keď mi úplne odišla zadná náprava, auto ostalo len na tlmičoch, keď som naložil do kufa a na zadné sedadlá zhruba 250 kg…Náhradné diely sa dajú zohnať, buď nové, alebo použité, no táto náprava bola ťažký oriešok a zohnal som ju až po 2 mesiacoch intenzívneho hľadania!!! Taktiež sú vyššie ceny orig. náhr. dielov oproti iným značkám a niekedy sa iné ani nedajú použiť, lebo Renault!
    Komfort jazdy je poplatný francúzskym autám, mäkkší podvozok, čo na našich rozbitých cestách nie je veľké plus, brzdy ako sa píše pri častom brzdení rýchlo vednú. Motor je na verziu kombi slabý, keď je auto naložené, alebo je plne obsadené, je to podpriemer, ale zase pri normálnej jazde sa dá jazdiť celom slušná spotreba okolo 6,5 l. V súčastnosti mi na palubovke svieti nefkunčné ABS, ktoré aj nefunguje, neviem zatiaľ príčinu, ale asi niečo s elektronikou… A ešte jedna mechanická a dosť zvláštna porucha – zlomený 4. výfukový zvod z bloku motora (cena nového 700 EUR!!! – má katalyzátor…), takže sa musel urobiť kompromis…
    Celkovo je pre mňa toto auto sklamaním, už nikdy nechcem Renault a ani žiadne francúzske auto…

    :-)))

    Odpovedať
  5. 5

    Bismarck

    Je tomu 1 rok, co jazdim na Sceniku r.v.2000 s 1,6 16v benzinom. Bol dovezeny z francuzska a aj podla servisu mal nabehanych 65.000km, interier aj motor pekny zachovaly. Cez zimu som mal spotrebu v meste na ceste do prace 9 litrov/100km (kym sa motor zohrial, som bol v praci), ale pri normalnej jazde mimo mesta jazdim do 6 litrov. Je to fajn auticko, a tak dufam, ze mi este dlho bude tak dobre sluzit. Motor je velmi dobry, akurat mi sem tam zblbne Hallov snimac na zotrvacniku-asi budem musiet skontrolovat spoje na kabloch-snimac bol uz meneny.

    Odpovedať
  6. 6

    Robo

    Ahoj,
    ja mam Megana 1,9 Dci 2001 a nedam na neho dopustit. Teraz ma 200 000 km a doteraz som na nom menil iba bezne veci okrem motorceka stahovania predneho okna.Ten uz 2x.Do Chorvatska na nom jazdim za 5,2 l nafty.

    Odpovedať
  7. 7

    javorina

    zdravim,zhanam nejaky navod ako vymenit na renaulte megane scenic 1.6e 66kw ložisko na prednom kolese.dik za pomoc,som vo švajčiarsku a tu by som za to zaplatil aj posledne gate.

    Odpovedať
  8. 8

    EddieSB

    Máme Mégane 1.9dTi (72 kW), rok výroby 1997. výbava RT + nejaké veci k tomu. Kúpili sme ho v roku 2005 ako jazdené z Nemecka, malo nabehané niečo cez 52 tisíc km. A slúži verne :) samozrejme občas sa vyskytla nejaká záludnosť, ale veľa vecí sa dá vyriešiť v domácich podmienkach. Samozrejme sme po čase menili opotrebované veci ako tlmiče, brzdy atď. Pred dvoma rokmi kľakla vo februári riadiaca jednotka, ale “maník odvedľa” ju rozbehol a odvtedy funguje bez problémov. V lete 2011 praskla vzadu torzná tyč – musela byť vymenená celá náprava. V súčasnej dobe má auto najazdených 255 000 km a má stále pôvodné turbo, vstreky, spojku… Ukazujú sa však už “choroby zo staroby” a síce že sa rozpadol ľavý predný systém spúšťania šoférovho okna, už dávnejšie nefunguje ABS (vyriešené vymontovaním žiarovky z kontrolky – generácie pred nami jazdili bez ABS a prežili :D), niektorý z airbagov (nevieme ktorý. a nebudem kvôli tomu, aby som to zistil do niečoho búrať :D – vyriešené ako s ABS). Samozrejme už prehrdzaveté prahy, začínajúca korózia okolo zadného okna a svetiel atď atď. Napriek tomu nemáme na to auto krivého slova. Štartovalo kedy trebalo, leto zima, odviezlo fúru nákladu (neskôr aj s prívesom), diaľnice, okresky, ľahký terén (chaty a pod.), v zime sa vyhrabalo kdekoľvek, pár krát fungovalo ako nocľah :D V lete mu končí STK a suma na nutné opravy by zrejme presiahla cenu auta. Tak pôjde na ND. Snáď kúsok z našeho “Herbieho” pomôže v dlhšom živote inému Méganu. ;)

    Odpovedať
    1. 8.1

      EddieSB

      Hups preklep :D Keď sme ho kúpili mal cez 152 tisíc sk. :)

      Odpovedať
  9. 9

    milos

    Caute.Aj ja mam Renault megane 1.4 16V.rok 2001.Som druhy majitel kupil som ho ked malo 87000KM.A teraz mam 150000KM.Som spokojny aj spolahlivost aj spotreba.Opravy bezne veci ako u kazdeho auta.Brzdy,sviecky,loziska,tlmice,bateria…

    Odpovedať
  10. 10

    Muller

    Koupil jsem renauld megan r.v.1999,79kw 1600v,16v. s ABS.Kdo poradi co muze způsobovat rozsveceni kontrolek STOP a kontrolka opotrebovani brzdových desticek při jizde v desti.Podotykam,ze brzdy jsou komplet nove udelany dekuji.

    Odpovedať
  11. 11

    Martin

    Cawte,doma mame rodinne auticko Megane 1,9DCI 72kW. Je to rocnik 2000 a teraz ma najazdene vyse stvrt miliona s tym ze auto jazdi len kradke trasy do prace a spet,pri tomto style jazdy sa motor ledva stihne zohriat a uz parkuje. Vazne to ma cez 270.000 km. Ucil sa na tom jazdit moj tatko,sestra,ja tiez,a teraz brat a to auto stale drzi po kope. Vzhladom na nase rozbite cesty sa tam menili tycky,capy riadenia, vyfuk co odhrdzavel tiez, brzdy su normalna vec co odide na kazdom aute,tu vsak bol problem zo zadnymi brzdami,viac krat sa to zvyklo zadret,raz sa zadrelo lanko rucnej brzdy a auto furt brzdilo,potom sa zadrela papuca,potom druha papuca,zadne kotuce su drahe lebo su spolu z loziskom.
    Co sa tyka dalsich ,,poruch,, problem z termostatom,to bola vecna choroba tychto 1,9tok, odisiel 2x starter ale ked sa auto 3x denne startuje na velmi kradke trasy necudujem sa.
    Co sa tyka elektrickych veci je to auto hotova katastrofa, pokazeny central,auto sa samo od seba zamyka,okrem centralu je cely system zamykania dveri uplne na prd,cele zle,nic nefunguje. Dalej je problem v kablovacke, blbnu zadne svetla,obcas sviezti len jedna strana,brzdove svetla a smerovky cele to skrkatuje,cize namiesto brzdoveho svetla svieti pozicne, namiesto smerovky blika brzda a ked sa brzdi zo serovkou naraz neide nic:-D Nieje problem vo svetle ale kdesi v kablovacke,tiez som to videl na viacerych autach tento problem. Dalej radio blbne, hodiny, motorceky natacania spetakov-ked chcem nastavit spetaky vypne mi radio:-D Z tychto elektrickych veci spravne nefunguje nic. Vydava to cudne zvuky z kurenia a funguje to len v jednej polohe, ked chcem aby vyhrievalo sklo treba natavit gombik na vyhrievanie skla ale fukare terab bud zavriet alebo prepnut na nohy:-D Motor hotova olejnicka, tak isto tece z prevodovky cez gufero od radiacej paky…. ALe co sa tyka motora jazdi jak hodinky, ma zdravy zvuk,krasne slape a po 270tisic km zatial ziaden problem. Teda az na jeden detail,tak to dymi ze nikdy nepreide emisnou:-D
    Za tych zalostnych podmienok pri akych sa auto pouziva drzi pekne. Nehrdzavie aj ked nikdy nebolo v garazi. Z motorom ani prevodovkou nikdy nebol problem. Len brzdy a tie vsetky elektricke systemy. Zerie to jak rusky tank na kradke trasy ale na dlhu cestu sa zmesti pod 5 litrov:-D Je to kombik,velke prakticke auto,jediny problem pohodlia su predne sedacky, su dost mekke a na dlhsiej ceste z nich boli chrbat,bocne vedenie absoolutne ziadne:-D
    Ale inak to auto drzi dobre,nikto necakal ze to vydrzi fungovat tak dlho a udrzba a servis? Za ludove ceny.

    Odpovedať
  12. 12

    Viliam

    dobry den mam renault megane claisc 1,9td rv 1998 kazi a mi imobilizer potreboval by som kod. vie mi niekto pomoct. dik

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

© 2010 - 2014 Autorubik. All rights reserved. Kopírovanie obsahu je povolené len so súhlasom autora.