logo logo logo

Renault Mégane (1995-2003) – recenzia a skúsenosti

Pomerne konzervatívny Renault 19 nahradil v roku 1995 nový model s názvom Mégane. Vyznačoval sa veľmi ľúbivým dizajnom a nadpriemerne veľkým vnútorným priestorom. Motoristov potešil aj nebývalo široký výber karosárskych variant, od troj dverového hatchbacku, cez kupé až po veľko priestorový Scénic. Oproti predchodcovi Renault výrazne zapracoval aj na bezpečnosti a ochrane posádky. Nesklame ani veľmi široká ponuka na trhu jazdeniek. Škoda len horšej spoľahlivosti, obzvlášť prvých ročníkov, ktorá neraz zatienila všetky vyššie spomínané výhody. Preto netreba pozerať v prvom rade na výhodnú cenu, ale na aktuálny stav, pretože prípadné opravy môžu radosť z “nového” vozítka poriadne oslabiť.

Mégane I bol na trh uvedený na jeseň v roku 1995 v karosárskych verziách hatchback a kupé s motormi 1,4i (51 kW), 1,6i (55, 66 kW), 2,0i (84 kW) 2,0i 16V (110 kW, ale len pre kupé), 1,9 D (47 kW) a 1,9 TD (66 kW). Vyrábal sa vo francúzskom Douai a španielskej Palencii. V roku 1996 sa objavil nový motor 1,4i (55 kW) a na konci roka sa dostalo do ponuky aj päťdverové MPV – Mégane Scénic. Začiatkom roka 1997 sa začal ponúkať štvordverový sedan Classic, neskôr pribudol aj dvojdverový kabriolet a nový turbodiesel s priamym vstrekovaním 1,9 dTi (72 kW). V roku 1999 prebehol facelift a modernizácia, boli modifikované mriežky chladiča a pribudli ďalšie bezpečnostné prvky. Okrem vonkajšieho dizajnu a bezpečnosti sa úpravy dotkli kvality a úprav na podvozku. Práve bezpečnosť bola asi najväčším  tromfom modernizovaného Méganu, ktorý získal najlepšie hodnotenie EuroNCAP vo svojej kategórii. Na tomto výsledku sa podieľala predovšetkým spevnená karoséria, sériová montáž 4 airbagov a pyrotechnické predpínače pásov s obmedzovačmi sily. Za veľké plus možno označiť sériovo montovaný protiblokovací systém ABS a 15-palcové kolesá pre väčšinu verzií. Zmeny sa dotkli aj techniky pod kapotou. Základom sa stal motor 1.4 16V (70 kW), nasledovaný väčšou 1.6 16V (79 kW). Bez zmeny neostali ani vznetové motory, ktoré boli od roku 2000 k dispozícii vo verziách 1,9 dTi (59 kW) a 1,9 dCi (75 kW). Do ponuky sa konečne dostalo aj päťdverové kombi Grandtour. Mégane Scénic sa premenoval na Scénic a vytvoril tak vlastnú modelovú radu. V tom istom roku prišla aj terénne poňatá verzia s pohonom všetkých kolies RX4. V závere roku 2002 bola predstavená druhá generácia Renault Mégane.

Renault Mégane urobil výrazný skok oproti predchodcovi v oblasti bezpečnosti pasažierov. Pribudol trojbodový bezpečnostný pás aj pre tretieho cestujúceho vzadu, predpínače pásov s obmedzením záťaže vpredu a airbag vodiča. Auto tiež ťažilo z prvého bezpečnostného systému Renaultu – SRP (System for Restraint and Protection), v podstate sa jednalo o systém, ktorý ovládal a optimalizoval všetky elektronické bezpečnostné prvky. Mégane I na svoju dobu dosiahol vynikajúce výsledky aj v testoch Euro NCAP, ktoré absolvoval v roku 1998 a znova potom v roku 1999, kde za ochranu posádky mu boli udelené štyri hviezdičky z piatich (25 bodov, 30 v roku 1999) a za ohľaduplnosť voči chodcom si vyslúžil jednu hviezdičku zo štyroch (5 bodov).

Ako už bolo v úvode spomínané, Mégane disponuje nadpriemerne veľkým vnútorným priestorom, ktorý ťaží najmä na tú dobu z veľkého rázvoru 2580 mm (Škoda Octavia 2510 mm). Priestrannosť umocňujú aj štyri veľké dvere, ktorými sa pohodlne nastupuje. V interiéri, obzvlášť na palubnej doske a stredovom paneli už cítiť dobu vzniku, čo je daň za vtedy veľmi módne okrúhle tvarovanie. Podobne je to aj s dvojramenným volantom pred modernizáciou, ktorý dnes očarí naozaj len málokoho. Po modernizácii ho nahradil o niečo podarenejší trojramenný volant. Dielenské spracovanie je taktiež iba na priemernej úrovni, často počuť rôzne pazvuky vychádzajúce z útrob palubnej dosky. Sedadlá sú francúzsky mäkké, avšak neposkytujú prehnanú oporu v zákrutách a tiež nie sú najvhodnejšie na dlhšie cestovanie. Štyri veľké dvere poskytujú výborný prístup do priestranného interiéru. Výborne je prístupný aj batožinový priestor (hatchback) s objemom 348 litrov, ktorý je možné jednoducho zväčšiť sklopením zadných operadiel až na 1210 litrov, avšak podlaha nie je rovná, čo trocha obmedzuje využitie. Po vzore Renaultu 19 dostal aj model Mégane verziu sedan. Nutno dodať, že dizajnovo opäť veľmi vydarenú, s veľmi slušným objemom kufra 510 litrov. V lete 1997 uviedol Renault v spolupráci s nemeckým Karmann verziu kabriolet. Automobil bol síce pre 4 osoby, bol bez ochranného oblúka a v prípade potreby sa dalo elegantným krytom vo farbe karosérie uzavrieť priestor za prednými sedadlami a zväčšiť batožinový priestor.

Dvojdverové kupé malo ľúbivú dynamicky navrhnutú karosériu. Oproti klasickému hatchbacku malo kratší rázvor 2468 mm a tiež celkovú dĺžku 3930 mm. Týmito zmenami sa logicky zatraktívnil vzhľad, ale aj zmenšil priestor na zadných sedadlách a tiež veľkosť batožinového priestoru (288 l). Kvôli zvýšeniu tuhosti karosérie je prístup do kufra umožnený len malým otvárateľným vekom, ktorého súčasťou nie je zadné sklo. Na prelome roku 1996 a 1997 bolo predstavené kompaktné MPV Mégane Scénic. Oproti klasickému hatchbacku sa ešte viac prevzdušnil interiér aj vďaka väčšej výške (1610 mm), dostal päť samostatných sedadiel a veľmi variabilný interiér. Napríklad každé, aj zadné sedadlá sú samostatne posuvné, škoda len mierne užšieho prostredného sedadla. Taktiež je možné prostredné sedadlo vybrať a krajné sedadlá posunúť do stredu. Variabilný je aj batožinový priestor o objeme, ktorý je možné postupným sklápaním alebo vyberaním sedadiel zväčšiť až na výsledných 1800 litrov. Po facelifte v roku 1999 dostal Mégane Scénic už len samostatné meno Scénic. A aby sa nezabudlo na poslednú verziu kombi Grandtour, ktorá sa dostala do výroby až v roku 1999 a vyrábala sa v Turecku. Tá disponovala kufrom s objemom 485 l a po sklopení až 1600 litrov.

Podvozok má komfortné nastavenie a na väčšinu nerovností zareaguje miernym pohupnutím. Problém mu robia len hlbšie výtlky, na ktoré reaguje trocha nervózne a do interiéru sa ozývajú hlasnejšie rázy. V zákrutách sa vozidlo o poznanie viac nakláňa ako niektorí konkurenti, ale jazdnú stopu si drží na obstojnej úrovni, plne postačujúcej na bežné jazdenie. Väčšia citlivosť komfortného podvozku je aj na nerovnostiach  pozdĺžneho charakteru vo vyšších rýchlostiach na diaľnici.

Podobne ako v prípade karosárskych variant, aj motorová ponuka je veľmi rozmanitá. Benzínovú najskôr začínal agregát 1,4i 8V  s objemom 1390 cm3 a výkonom 55 kW (70 kW). Motor na bežné jazdenie stačí, vyhovujú mu skôr nižšie a stredné otáčky, kde ťahá celkom obstojne, vo vyšších otáčkach  je to už horšie. Šprint z 0-100 km/h preto zvláda za podpriemerných 14 sekúnd. Po modernizácii predstavená 16V varianta s výkonom 70 kW a krútiacim momentom 127 Nm pri 3750 ot/min zvláda šprint z 0 na 100 km/h za 12 sekúnd a maximálnu rýchlosť dosahuje viac ako 180 km/h. Spotreba sa dá udržať okolo 7 litrov. Na očakávanú dynamiku však táto motorizácia potrebuje trocha viac potočiť ako 8 ventilová varianta. Zaujímavú a na bežné jazdenie plne postačujúcu motorizáciu predstavoval starší motor 1,6i 8V s objemom 1598 cm3 a výkonom 55 a 66 kW (79 kW), ktorého spotreba činila v priemere okolo 7,5 litra. Ešte lepšiu variantu predstavuje 16V verzia s výkonom 79 kW pri 5750 ot/min a krútiacim momentom 148 Nm pri 3750 ot/min, ktorá dodá vozidlu aj čo to zo športovejšej dynamiky, keďže z 0-100 km/h to zvláda za 9,8 sekundy. Okrem slušného ťahu je tento motor aj veľmi kultivovaný, má dobrý zvuk a spotreba sa dá v pohode udržať okolo 7 litrov. Ďalšou, ale na našom trhu veľmi zriedkavou motorizáciou je motor s objemom 1783 cm3 a výkonom 88 kW. Vrchol benzínovej ponuky uzatváral 2,0i 8V a 16V s objemom 1998 cm3 a výkonom 84 kW a 110 kW. Existovala ešte aj ďalšia verzia dvojlitra s priamym vstrekovaním benzínu, ktorá niesla označenie IDE a mala výkon 103 kW.

Bokom samozrejme neostali ani dieselové motory, ktoré mali všetky zhodný objem 1870 cm3. Základ tvorila stará známa 1,9 D so vstrekovaním do predkomôrky a výkonom 47 kW. Okrem väčšieho hluku a horšej kultivovanosti nevynikala ani dynamikou, keď zrýchlenie z 0-100 km/h zvládala až za dlhých 17 sekúnd. Útechou je len spotreba oscilujúca okolo 5,5-6 litra. Podstatne lepšie, čo sa týka dynamiky, bola na tom preplňovaná varianta s výkonom 66 kW, ktorá zrýchľuje na stovku za 12,5 sekundy. Oba motory však okrem klasického chrochtania trápi pri väčšom kilometrovom nábehu alebo nadmernom namáhaní poškodenie tesnenia pod hlavou valcov alebo aj prasknutie samotnej hlavy. Modernejšie vznetové motory s označením 1,9 dTi (59 kW) a dCi (75 kW) už tento problém netrápi, majú priame vstrekovanie, lepšiu kultúru chodu (hlavne dCi), lepší záťah a sú aj o voľačo úspornejšie. Pozor však na motor 1,9 dTi, ktorému rád padá remeň pohonu pomocných agregátov, ktorý sa potom zamotá do rozvodového remeňa, čím spôsobí jeho pretrhnutie alebo preskočenie a následné poškodenie celého motora. Do značnej miery sa tomu dá predísť, nie však zabrániť, včasnou výmenou oboch remeňov a ich príslušenstva. Motor dCi so vstrekovaním common-rail je zase príliš citlivý na kvalitu nafty a občas ho trápia aj iné problémy so vstrekovacím systémom.

Z problémov sa neriedka objaví porucha elektroniky prístrojového panela a palubnej dosky (nefunkčnosť PC, kontroliek, žiaroviek + rôzne kontakty), vôľa v tiahlách predného priečneho stabilizátora alebo úniky oleja z prevodovky cez simering tyče radenia. Vyskytuje sa aj nefunkčný – nedobíjajúci alternátor, čo sa prejavuje postupným vyčerpaním elektrickej energie z akumulátora. Všímať si treba aj stav chladiacej kvapaliny, jej prípadné úniky, hlavne cez netesnú vodnú pumpu, čo môže znamenať riziko prehriatia motora a tiež si treba všímať farbu kvapaliny, či bola menená. Ak je farba hnedastá, značí to zafarbenie od korózie. Nízka hladina a nevymieňanie kvapaliny znamená zvýšené riziko poškodenia tesnenia pod hlavou. Pomerne často sa vyskytuje na veľa jazdených exemplároch (hlavne 8 ventilových motoroch) únik (presakovanie) oleja popod veko ventilov, kde je nutná výmena tesnenia. V prípade automatických prevodoviek sa treba mať na pozore, ak preraďovanie neprebieha hladko a motor je hnaný do príliš vysokých otáčok. Vtedy je prevodovka zrelá na repas. Ale ani manuálne nie sú bez chyby a taktiež ak ide zaradiť prevodový stupeň ťažšie alebo sú pri zaraďovaní počuť pazvuky, prevodovka potrebuje opravu. Nadmernou životnosťou sa nevyznačujú ani ložiská kolies, preto ak je pri jazde prítomný monotónny hluk, je nutná ich výmena. Oplatí sa skontrolovať aj chod elektrických okien, aby bol plynulý. Podobne to platí ak je vozidlo vybavené strešným oknom, tam aj v prípade malej chyby je nutné vymeniť celý diel. Taktiež si treba dať pozor na nadmerný hluk spoza palubnej dosky v prípade pustenej klimatizácie. Vtedy sa jedná o opotrebovaný kompresor klimatizácie. Všimnúť si treba, či sa dvíha zadné plató s otváraním zadných dverí. Často sú totiž utrhnuté plastové klipy. Brzdový systém sa vyznačuje kratšou životnosťou predných kotúčov (zvlnené, opotrebované) a tiež v prípade zanedbania pravidelnej výmeny brzdovej kvapaliny, má nižšiu životnosť zadný brzdový valček. Pri vozidlách s väčším počtom kilometrov si treba dať pozor aj na tečúce-búchajúce tlmiče, koróziu a netesnosť výfukového systému, vlhkosť v koncových svetlách, uvoľnené kryty motorového priestoru a katalyzátora, kývajúce sedadlá, či poruchy zámkov-kľučiek a centrálneho zamykania.

Pri motore 1,9 dCi sa objavujú zlé vstrekovače common-rail a pri motore 1,9 dTi padanie remeňa pohonu pomocných agregátov, čoho následkom môže preskočiť alebo sa pretrhnúť rozvodový remeň a môže dôjsť k poškodeniu motora. Pohnevať vedia aj zapaľovacie cievky pri benzínových motoroch. Ak auto pri rozbiehaní poskakuje, môže sa jednať o poškodený stredný silentblok motora. Pri motoroch 1,9 D a TD sa objavuje aj zlé tesnenie pod hlavou valcov. Ak turbo píska, je celé od oleja alebo auto na modro dymí, jedná sa o poruchu turbodúchadla, ktoré sa vie pri turbodieseloch 1,9 rýchlo opotrebovať. Jednoznačne takéto auto netreba kupovať, porucha môže prerásť až do poškodenia motora, kedy sa bez ohľadu na vypnutie nekontrolovateľne roztáča do vysokých otáčok, pretože beží na turbom prepustený olej. Pri motoroch 1,9 TD sa preto jednoznačne odporúča dodržiavať interval výmeny oleja, poprípade ho aj skrátiť. Pozor si treba dať aj na dvojlitrové motory s výkonom 110 kW, musia bežať skutočne potichu. Jedná sa o motory pôvodne od Volva, ale hlavu valcov dodal už Renault, v ktorej pomerne rýchlo zlyhávajú hydraulické zdvihátka ventilov, čo má vážne následky. Dvojliter s priamym vstrekovaním (103 kW) má zase hrubý chod, dosť vysokú spotrebu a môže dokonca dôjsť k zakarbónovaniu, čím stratí kompresné tlaky. Rovnako tak dochádza pri dvojlitroch k častejším únikom oleja z prevodovky. Ak nejde vozidlo naštartovať ani za tepla a ani za studena, najčastejšie je príčina v nefunkčnom snímači otáčok tzv. TDC senzor. Ak svieti žlto-oranžová kontrolka motora a ten má na voľnobehu nepravidelný chod, na príčine môže byť zapaľovacia cievka alebo chybný snímač tlaku vzduchu. Ak sa počas jazdy rozsvieti kontrolka motora a následná diagnostika určí chybu lambda sondy, často nemusí ísť o chybu lambda sondy, ale o zle uzemnený kábel na zadnej strane hlavy valcov.

 

História modelu

1995 – začiatok predaja, päťdverový hatchback a dvojdverové kupé, 1,4i (51 kW), 1,6i (55, 66 kW), 2,0i (84 kW) 2,0i 16V (110 kW – kupé), 1,9 D (47 kW) a 1,9 TD (66 kW).

1996 – päťdverové MPV Mégane Scénic, 1,4i (55 kW).

1997 – štvordverový sedan a dvojdverový kabriolet, 1,9 dTi (72 kW).

1999 – facelift a modernizácia, päťdverové kombi Grandtour, 1,4i (70 kW), 1,6i (79 kW).

2000 – 1,9 dTi (59 kW) a 1,9 dCi (75 kW).

2002 – ukončenie výroby, príchod druhej generácie.

 

Prednosti a nedostatky

komfortné odpruženiepazvuky z palubnej dosky a interiéru
priestranný interiérfinančne náročnejší servis s dieselom 1,9 dTi
veľmi dobré ceny jazdeniekvýraznejšie slabnutie brzdného účinku pri opakovanom brzdení
veľký výber modelov a motorovmäkké sedadlá so slabým bočným vedením
celkom dostupné a lacné náhradné diely aj z druhovýrobyvyššia poruchovosť najmä pred-faceliftovaných modelov
dizajnslabý motor 1,9 D

 

Najčastejšie poruchy

porucha elektroniky prístrojového panela a palubnej dosky
vôľa v tiahlách predného priečneho stabilizátora
úniky oleja z prevodovky cez simering tyče radenia
nefunkčný alternátor
úniky chladiacej kvapaliny hlavne cez netesnú vodnú pumpu
únik oleja popod veko ventilov (väčší km nábeh, 8V motory)
poruchy prevodoviek
krátka životnosť ložísk kolies
opotrebovaný kompresor klimatizácie
dvíhajúce sa zadné plató s otváraním zadných dverí - utrhnuté plastové klipy
zvlnené alebo opotrebované predné brzdové kotúče
nižšia životnosť zadného brzdového valčeka pri zanedbaní pravidelnej výmeny brzdovej kvapaliny
tečúce-búchajúce tlmiče (väčší km nábeh)
koróziu a netesnosť výfukového systému (väčší km nábeh)
vlhkosť v koncových svetlách (väčší km nábeh)
uvoľnené kryty motorového priestoru a katalyzátora (väčší km nábeh)
kývajúce sa sedadlá (väčší km nábeh)
poruchy zámkov-kľučiek a centrálneho zamykania (väčší km nábeh)
zlé vstrekovače common-rail (1,9 dCi)
padanie remeňa pohonu pomocných agregátov (1,9 dTi)
nefungujúce zapaľovacie cievky (benzín)
poškodený stredný silentblok motora - poskakovanie pri rozbiehaní
zlé tesnenie pod hlavou valcov (1,9 D a TD)
opotrebované turbodúchadlo(turbodiesely 1,9)
rýchlo zlyhávajúce hydraulické zdvihátka ventilov (2,0i - 110 kW)
zakarbónovanie a strata kompresných tlakov (2,0 IDE - 103 kW)
nefunkčný snímači otáčok tzv. TDC senzor
chybný snímač tlaku vzduchu
kontrolka motora - zle uzemnený kábel na zadnej strane hlavy valcov

 

Autorubik odporúča

Brať
Nebrať
1,6 16V (79 kW).
Motor je veľmi kultivovaný, rád sa vytáča, nesklame ani ťah z nižších otáčok a naviac dokáže "spraviť" celkom slušnú spotrebu, bežne okolo 7 litrov. Taktiež patrí spomedzi všetkých motorov k tým spoľahlivejším.
-

 

Technické parametre

Typ karosérie:
troj a päťdverový hatchback
dvojdverové kupé
štvordverový sedan
dvojdverový kabriolet
päťdverové    kombi
päťdverové    MPV
Rozmery (D x Š x V v mm):4129-4164 x 1699 x 14203930-3967 x 1696-1698 x 1365-13664400-4436 x 1698-1699 x 14204013-4082 x 1651-1698 x 1334-13684440 x 1700 x 14204134 x 1719 x 1610
Rázvor (mm):258024682580246825802580
Batožinový priestor (l):348/1210288510-485/1600-/1800
Pohon:
predné kolesá
Objem palivovej nádrže (l):
60
Typy motorov:benzínové motory: 1,4i (51, 55 kW), 1.4 16V (70 kW), 1,6i (55, 66 kW), 1.6 16V (79 kW), 2,0i (84 kW) 2,0i 16V (110 kW), 2,0 IDE (103 kW)

dieselové motory: 1,9 D (47 kW) a 1,9 TD (66 kW), 1,9 dTi (59, 72 kW), 1,9 dCi (75 kW)

 

Spoľahlivosť
Dizajn
Prevádzkové náklady
Jazdné vlastnosti
Servis (cena a dostupnosť)

 

MJ


12 reakcií pre “Renault Mégane (1995-2003) – recenzia a skúsenosti”

  • miso hovorí:

    Kupil som Megane clasic s motorom 2.0 benzin, mal nabehanych 150 000. Motor ťahá v celom pásme otáčok a na akýkoľvek rýchlostný stupeň. Trochu som sa bál spotreby, ale je dobrá. Pri využívaní potenciálu som na dlhodobej 7,9 l, čo v pohode. Brzdy sú strasne poddimenzované a za chvilu sa skrútia. Podvozok by tiez mohol byť tvrdší a nemusel by sa tolko nakláňať v zákrutách. Riadenie zas mohlo byť presnejsie. V interieri je pocut neustále vŕzganie plastu a je to nepríjemné. Vetranie sa občas zasekne, ale to je normálny problém asi všetkých meganov.

  • Marek hovorí:

    Aj ja mam megana 1,6 a rv 98.V celku pojazdne auto.Najazdil som snim niečo cez 100 tisic km a zatial sa menilo len co sa menit ma.(ložisko,čápy,koncovu časť vyfuku a cievku).a spotreba je tiež slušna ,ked viete ako mate jazdit.teraz ma najazden 212 tisic a je to pocut zvonka aj zvnutra.podla mna cena =kvalita

  • Igor hovorí:

    Dobry den,
    dovolim si doplnit motorizaciu pre Megane Grandtour o spominanu 1,6 16V ale s tovarensky nainstalovanym pohonm lpg,oznacenie mali tieto vozidla GPL,napr. moje r.v. 1.1.2003

  • Viliam hovorí:

    Dobrý deň,
    mám Mégan Grandtour, r.v.1999, 1,4 16V. Sprvu, ako som kúpil auto sa mi zdalo veľmi dobré, kvalitné, nakoľko môj otec mal Mégana hatchback z roku 1999, 1,4 8V a keďže sme skočili z Š120L rovno do tohto auta, boli sme ohúrení :-))). Auto som kúpil ako zánovné, malo najazdených zhruba 111,000 km a svedčilo to aj o tom, že som už musel meniť dosť mechanických vecí, ale aj vyššie uvedených typických elektronických závad (napr. motorček dvíhania pred. okna, snímač otáčok motora, zapaľ. cievky, do ktorých zatiekla voda pri umývaní motora, teraz začínajú haprovať motorčeky centrálu na celom aute…). Z mechanických som povymieňal čo sa dalo a aj muselo (brzd. kotúče, tlmiče, ložiská, stredný diel výfuku som menil už 2x, motorček ostrekovačov), no najväčšie a nie veľmi príjemné prekvapenie som zažil min. rok, keď mi úplne odišla zadná náprava, auto ostalo len na tlmičoch, keď som naložil do kufa a na zadné sedadlá zhruba 250 kg…Náhradné diely sa dajú zohnať, buď nové, alebo použité, no táto náprava bola ťažký oriešok a zohnal som ju až po 2 mesiacoch intenzívneho hľadania!!! Taktiež sú vyššie ceny orig. náhr. dielov oproti iným značkám a niekedy sa iné ani nedajú použiť, lebo Renault!
    Komfort jazdy je poplatný francúzskym autám, mäkkší podvozok, čo na našich rozbitých cestách nie je veľké plus, brzdy ako sa píše pri častom brzdení rýchlo vednú. Motor je na verziu kombi slabý, keď je auto naložené, alebo je plne obsadené, je to podpriemer, ale zase pri normálnej jazde sa dá jazdiť celom slušná spotreba okolo 6,5 l. V súčastnosti mi na palubovke svieti nefkunčné ABS, ktoré aj nefunguje, neviem zatiaľ príčinu, ale asi niečo s elektronikou… A ešte jedna mechanická a dosť zvláštna porucha – zlomený 4. výfukový zvod z bloku motora (cena nového 700 EUR!!! – má katalyzátor…), takže sa musel urobiť kompromis…
    Celkovo je pre mňa toto auto sklamaním, už nikdy nechcem Renault a ani žiadne francúzske auto…

    :-)))

    • rewenton hovorí:

      bože ďalší slovenský debil ktorý si nevie kúpiť jazdené auto a hned vyhlasuje už nikdy
      počúvaj Ty blbeček ludí čo si kúpili výkvet automobilov škodu a volkswagen, čo všetko sa sere tam a za iné ceny. Každá značka má svoje slabiny a silné stránky a ked sa kupuje jazdené auto nezáleží na značke ale na predchádzajúcom majitelovi ako sa o to auto staral
      už ti to je jasné ta mentálne retardovaný blbe

  • Bismarck hovorí:

    Je tomu 1 rok, co jazdim na Sceniku r.v.2000 s 1,6 16v benzinom. Bol dovezeny z francuzska a aj podla servisu mal nabehanych 65.000km, interier aj motor pekny zachovaly. Cez zimu som mal spotrebu v meste na ceste do prace 9 litrov/100km (kym sa motor zohrial, som bol v praci), ale pri normalnej jazde mimo mesta jazdim do 6 litrov. Je to fajn auticko, a tak dufam, ze mi este dlho bude tak dobre sluzit. Motor je velmi dobry, akurat mi sem tam zblbne Hallov snimac na zotrvacniku-asi budem musiet skontrolovat spoje na kabloch-snimac bol uz meneny.

  • Robo hovorí:

    Ahoj,
    ja mam Megana 1,9 Dci 2001 a nedam na neho dopustit. Teraz ma 200 000 km a doteraz som na nom menil iba bezne veci okrem motorceka stahovania predneho okna.Ten uz 2x.Do Chorvatska na nom jazdim za 5,2 l nafty.

  • javorina hovorí:

    zdravim,zhanam nejaky navod ako vymenit na renaulte megane scenic 1.6e 66kw ložisko na prednom kolese.dik za pomoc,som vo švajčiarsku a tu by som za to zaplatil aj posledne gate.

  • EddieSB hovorí:

    Máme Mégane 1.9dTi (72 kW), rok výroby 1997. výbava RT + nejaké veci k tomu. Kúpili sme ho v roku 2005 ako jazdené z Nemecka, malo nabehané niečo cez 52 tisíc km. A slúži verne :) samozrejme občas sa vyskytla nejaká záludnosť, ale veľa vecí sa dá vyriešiť v domácich podmienkach. Samozrejme sme po čase menili opotrebované veci ako tlmiče, brzdy atď. Pred dvoma rokmi kľakla vo februári riadiaca jednotka, ale “maník odvedľa” ju rozbehol a odvtedy funguje bez problémov. V lete 2011 praskla vzadu torzná tyč – musela byť vymenená celá náprava. V súčasnej dobe má auto najazdených 255 000 km a má stále pôvodné turbo, vstreky, spojku… Ukazujú sa však už “choroby zo staroby” a síce že sa rozpadol ľavý predný systém spúšťania šoférovho okna, už dávnejšie nefunguje ABS (vyriešené vymontovaním žiarovky z kontrolky – generácie pred nami jazdili bez ABS a prežili :D), niektorý z airbagov (nevieme ktorý. a nebudem kvôli tomu, aby som to zistil do niečoho búrať :D – vyriešené ako s ABS). Samozrejme už prehrdzaveté prahy, začínajúca korózia okolo zadného okna a svetiel atď atď. Napriek tomu nemáme na to auto krivého slova. Štartovalo kedy trebalo, leto zima, odviezlo fúru nákladu (neskôr aj s prívesom), diaľnice, okresky, ľahký terén (chaty a pod.), v zime sa vyhrabalo kdekoľvek, pár krát fungovalo ako nocľah :D V lete mu končí STK a suma na nutné opravy by zrejme presiahla cenu auta. Tak pôjde na ND. Snáď kúsok z našeho “Herbieho” pomôže v dlhšom živote inému Méganu. ;)

  • milos hovorí:

    Caute.Aj ja mam Renault megane 1.4 16V.rok 2001.Som druhy majitel kupil som ho ked malo 87000KM.A teraz mam 150000KM.Som spokojny aj spolahlivost aj spotreba.Opravy bezne veci ako u kazdeho auta.Brzdy,sviecky,loziska,tlmice,bateria…

  • Muller hovorí:

    Koupil jsem renauld megan r.v.1999,79kw 1600v,16v. s ABS.Kdo poradi co muze způsobovat rozsveceni kontrolek STOP a kontrolka opotrebovani brzdových desticek při jizde v desti.Podotykam,ze brzdy jsou komplet nove udelany dekuji.

Zanechať odpoveď

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.