logo logo logo

Škoda Octavia II (1Z, od 2004) – recenzia a skúsenosti

Škoda Octavia I. generácie sa  stala stredoeurópskym bestsellerom, a tak si na druhej generácii museli dať konštruktéri poriadne záležať. Čas ukázal, že sa im vozidlo opäť podarilo. Octavia II. generácie síce už nevzbudila po predstavení  toľko vášni ako jej staršia sestra, ale na predajnosti sa to vôbec neodzrkadlilo a modelu sa darí aj po ôsmych rokoch výroby vynikajúco. Okrem zdedeného dobrého mena, Octavia II. výrazne pokročila v dielenskom spracovaní a predovšetkým ponúka výrazne viac priestoru aj pre cestujúcich vzadu. Ak sa k tomu pridá veľmi podarený dizajn, množstvo motorov, veľký kufor, solídna spoľahlivosť a dostupný servis, úspech aj na poli jazdeniek  je zaručený.

Octavia II bola predstavená v marci 2004 na ženevskom autosalóne ako päťdverový liftback. Pod kapotou boli na výber okrem základnej motorizácie 1,4 MPI (55 kW) aj ďalšie dva benzínové agregáty 1,6 MPI (75 kW) a 1,6 FSI (85 kW) a dva naftové štvorvalce 1,9 TDI PD (77 kW) a 2,0 TDI PD (103 kW). Štandardná výbava základného modelu Classic pritom obsahovala napríklad štyri airbagy – vodiča, spolujazdca a bočné vpredu, systémy ABS, MBA, EBV, MSR a ASR, elektromechanický posilňovač riadenia, kotúčové brzdy vpredu aj vzadu, systém na deaktiváciu airbagu spolujazdca, tri hlavové opierky a tri trojbodové bezpečnostné pásy vzadu, prípravu pre rádio so štyrmi reproduktormi alebo centrálne zamykanie so SAFE systémom. Na jeseň pribudol 2,0 16V FSI (110 kW).

V septembri na parížskom autosalóne bola predstavená verzia kombi a verzia kombi s pohonom všetkých kolies (4×4) – pre tieto boli vyhradené motory 2,0 FSI (110 kW) a 1,9 TDI (77 kW), oba spojené s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Pri ostatných verziách boli k dispozícii prevodovky päťstupňové a šesťstupňové priamo radené, šesťstupňové automatické s HD meničom a možnosťou manuálneho radenia tiptronic a nakoniec automatické  priamo radené prevodovky DSG.

V septembri 2005 vo Frankfurte bola predstavená Octavia RS vo verzii kombi a liftback s motorom 2,0 16V TFSI (147 kW). V roku 2006 sa objavila aj luxusná verzia Laurin & Klement a v júni pribudol motor 2,0 TDI (125 kW) do verzie RS. Koncom roka 2006 posilnil najslabší motor v ponuke, z pôvodných 55 kW na 59 kW. Podobne vzrástol aj krútiaci moment zo 126 Nm na 132 Nm pri 3800 ot/min, čím sa tiež zlepšilo zrýchlenie z 0 na 100 za 14,2 sekundy (pôvodne 15,5).

Začiatkom roka 2007 pribudla verzia Scout. Tá je približne o 1 cm dlhšia, 1,5 cm širšia a 1,3 cm vyššia ako Octavia kombi 4×4. Svetlá výška bola vďaka úpravám na odpružení a veľkosti kolies resp. pneumatík zväčšená na 180 mm, tzn. v porovnaní s modelom 4×2 má Scout svetlú výšku väčšiu o 40 mm, oproti Octavii 4×4 o 16 mm (vďaka novému rozmeru kolies a pneumatík 225/50 R17). Medzi zmenené diely patria predný a zadný nárazník, bočné ochranné lišty a nástavce prahov. Vozidlo má štandardne čierne pozdĺžne strešné nosiče, pod hlavnými svetlometmi sú v nárazníku integrované predné hmlovky, na prahoch ozdobné lišty s nápismi Scout a na blatníkoch ochranné lemy. Prednú i zadnú časť vozidla chráni veľký nájazdový kryt. Pod motorom a prevodovkou je štandardne dodávaný ďalší ochranný kryt. Vzadu je Octavia Scout odlíšená označením modelu a leštenou koncovkou výfuku. V máji sa dostal pod kapotu Octavie nový preplňovaný benzínový motor 1,8 TSI (118 kW). Ten nahradil  takmer vo všetkých verziách motor 2,0 FSI, ktorý ostal v ponuke len s automatickou prevodovkou.

Na jar 2008 bola v Ženeve predstavená Octavia RS s motorom 2,0 TDI (125 kW) so vstrekovaním common-rail a možnosťou voľby medzi manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a DSG. Na jeseň prebehol facelift modelu (okrem verzii Scout a RS). Zmeny dizajnu karosérie boli pomerne výrazné. Dotkli sa novej masky chladiča a zmenili sa predné blatníky. Nové sú aj predné svetlomety, ktoré môžu byť voliteľne vybavené xenónovými výbojkami a natáčacími modulmi. Vnútri svetlometu je podobne ako v prípade Superbu integrovaný názov modelového radu. Nový je aj predný nárazník s hmlovými svetlometmi, ktoré sú vybavené funkciou denného svietenia a funkciou odbočovacích svetiel. Vonkajšie spätné zrkadlá  sú už v základnej verzii Classic elektricky nastaviteľné a vyhrievané, pre verzie Elegance a L & K dokonca aj s funkciou elektrického priklopenia ku karosérii. V zadu sa zmeny dotkli grafiky svetiel a do zadného nárazníka pribudli reflexné plochy. Zmeny sa dotkli aj motorov. Pre faceliftované verzie boli k dispozícii 1,4 MPI (59 kW), 1,6 MPI (75 kW) aj s automatom, 1,4 TSI (90 kW) a 1,8 TSI (118 kW) oba TSI aj voliteľne s DSG. Diesely ostali bez zmeny.

V máji 2009 sa na trh dostala faceliftovaná verzia RS a Scout. V júni sa objavil nový motor 1,6 TDI (77 kW) so vstrekovaním common-rail, legendárny 1,9 TDI sa ponúkal až do konca. Objavila sa aj úsporná verzia GreenLine so zníženou priemernou spotrebou 4,4 litra (4,5 – kombi). Začiatkom roka 2010 sa pod kapotou objavil aj doteraz najmenší motor 1,2 TSI (77 kW). V máji nahradil hlučný 2,0 TDI PD podstatne kultivovanejší 2,0 TDI s rovnakým výkonom, ale so vstrekovaním common-rail. Koncom roka 2010 začala výroba novej Octavie Tour. Doterajšiu prvú generáciu nahradila druhá predfaceliftovaná generácia, najskôr s jediným motorom 1,6 MPI (75 kW) a neskôr pribudol aj 1,4 MPI (59 kW).

Pre modelový rok 2012 dostali verzie RS a Scout na želanie diódové denné svetlá a pre milovníkov slova Green, pribudla okrem verzie GreenLine aj verzia Octavia Green Tec. Tento úsporný paket predstavuje medzistupeň medzi štandardnými motorizáciami a Octaviou GreenLine. V kombinácii s motormi 1,4 TSI (90 kW) a 1,6 TDI (77 kW) je vozidlo vybavené systémom štart-stop, rekuperáciou brzdnej energie a pneumatikami s nižším valivým odporom.

Nárazovým testom Euro NCAP prešlo vozidlo v roku 2004. Za ochranu posádky pri náraze získalo štyri hviezdičky z piatich (27 bodov). Podobne dopadlo aj v hodnotení bezpečnosť detí, štyri hviezdičky z piatich (37 bodov). V disciplíne stret s chodcom vybojovalo dve hviezdičky zo štyroch (17 bodov).

Strana: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Ďalšia |


31 reakcií pre “Škoda Octavia II (1Z, od 2004) – recenzia a skúsenosti”

  • Ivan hovorí:

    Pridám aj ja jednu info. Mám Octáviu 1,8 tsi 118 kw a som spokojný. Je komfortná rýchla a spotreba medzi 7-8 l. Mám ale jeden problém ktorý idem reklamovať. Do prvej prehliadky ktorá bola pri 27 tis som msuel doliať skoro 3 litre riadne drahého oleja, teraz mám niečo cez 32 a dolial som už skoro liter a nezdá sa mi to a idem s tým do servisu. Dám potom vedieť.

    • Ivan hovorí:

      Tak som Octáviu zaviezol do servisu. 3 týždne sa opravovalo pretože sa dohadovali s výrobcom čo a ako, nakoľko sa ešte s takou závadou nestretli. Po troch týždňoch mi vozidlo vrátili opravené samozrejme zadarmo s tým, že boli vymenené piesty a krúžky a mám jazdiť a pozorovať či mi motor žerie olej alebo nie. Dodávam, že auto ide aj naďalej skvelo, má vynikajúci záťah a aj spotrebu. Tak uvidím, či reklamácia pomohla.

  • milos hovorí:

    Pridám moj postreh, mam 1,6 FSi liftback,najazdené 79 000 km r.v.2006 a som maximálne spokojný spotrebu dlhodobo mam pod 7l. a auto ma aj pozadovanu dynamiku,zatial ide super…

    • Anonym hovorí:

      hmmm, buď máš vydarený motor alebo nemáš s čím porovnať a zdá sa ti ten motor dobrý, ale ja som ho mal možnosť porovnať so starou stokoňovou 1,6 a prišiel mi zospodu dosť hnilý a keď som ho naháňal žral ako divý. Ono aj samotný VW ho po čase sám stiahol a nahradili ho inými motormi a stará stokoňovka ostala mierne upravená na 102 koní stále v ponuke. Podľa mňa im ten motor moc nevyšiel.

      • škriatok hovorí:

        Nemyslím, že problém bol v motore Fuel Stratified Injection, konštrukčne je motor tak vyriešený, že naozaj spotrebuje menej benzínu. Vlastním Š Octaviu s motorom 1.6 FSI. Tri roky som pravidelne jazdieval z východu smerom na Gdansk. V Poľsku naozaj platí, že pravidlá cestnej premávky sú iba pre autoškoly a policajtov… tak teda ak som chcel včas sa dostať na sever Poľska tak som musel jazdiť tak ako Poliaci. Na zhruba 700 km trase som mal dlhodobo 6,4 l priemernú spotrebu, na tých ich okreskách som bežne jazdieval 130-140, na rýchlostných cestách 160, prevážne brzdím motorom, zbytočne nebrzdím, tankujem ShellPowerRacing. Čo sa týka spoľahlivosti, v servise po 70000 km mi chceli vymeniť 2 vstrekovacie jednotky, pretože som sa sťažoval na nepravidelný beh motora a aj poruchu mi vykazoval. Nakoniec jeden maník, ma presvedčil aby som nechal vymeniť zapaľovacie sviečky Bosch na NGK… a hop zázrak… porucha sa odstránila od tej doby auto jazdí bez problémov. A ešte na záver, kvôli konštrukcii je motor zložitejší a preto drahší takže ja osobne si myslím, že hlavne cena rozhodla v prospech nezáujmu. Jazdieval som Opel, wv, ford aj benzín aj diesel a nemôžem si pomôcť motor FSI je vynikajúci a spľahlivý motor. Momentálne čakám na 1.2 tsi/77kw vw golf

  • Anonym hovorí:

    V 2005 som ju kupil – 2.0 TDI PD a po najazdeni cca 7000 km som musel dolievat pol litra oleja. V servise mi povedali ale ze je to normalne. Pri 2000 otackach motor uplne oziva a jeho tah je fakt skvely, vobec sa nebojim obiehat a spotreba mi lieta okolo 7 a menej litrov, podla toho ako jazdim.

  • ja hovorí:

    No ja si idem zajtra vyyzdvihnut octaviu 2 2007 1.9tdi 77kw dufam ze som si vybral dobre auto, predtym som mal famiu 1.4mpi a uz nikdy viac, 4roky mi stacily.

  • JanoPP hovorí:

    ja mam 1.9TDI/77kW r.v. 2007 a neviem si ju vynachvalit. jazdne vlastnosti super, skvele sedi na ceste, vyborne sa s nou parkuje, a spotreba do 5l. co viac moze motorista chciet.

    • edo hovorí:

      prosim ta ako je to s pumpa duse či common rail,čo sa týka kvality,spotreby,servisu a tak….

    • pato hovorí:

      Ale prosim ta akych do 5l. Jedine ak jazdis 90 na dialnici. A prezradim ti male tajomstvo: ked ti palubny pocitac ukazuje priemernu spotrebu 4.9, neznamena to, ze je spotreba skutocne 4.9. Octava 1.9 77kW mava priemernu spotrebu od 5.5-6.5. Rovnako tachometer ked ukazuje ze ides 130, skutocnost je trochu ina…

      • ladislav matis hovorí:

        tak tak ako Pato vravi,ja mam Audi A3 1,9Tdi 77kw to iste ako Okatvia a ta spotreba nieje do 5litrov ani zdaleka akurat pri 90kmh.Ked ides vkuse 110-130kmh tak vtedy pekne papa.

  • Dávid hovorí:

    Ja som vlastníkom 2007 Octavií Combika (1,9TDi). Je to výborné auto mal som jediný problém a to s klapkou od turba, ktorú som následne vymenil a to bol jediný problém. Už vyše roka je auto chipnuté na 150 HP. A ide ako guľa. :) S autom som nesmierne spokojný :)

  • Roman hovorí:

    ahojte..ludia nevie my niekto poradit???mam dilemu medzi passatom 2.0 FSI a medzi octaviou 2.0 FSI…co by ste kupili vy?? viem ze passat je ovela krajsi a pohodlnejsi….ale ide najma o spolahlivost..dakujem za radu…

  • Lubo hovorí:

    Chcem trochu poopravit autora clanku. Ma to trochu dopletene s tymi prevodovkami. DSG su dva typy: 1.7- stupnove dvojspojkove DSG
    2.6- stupnove DSG s planetovymi prevodmi a s hydrodynamickym menicom a olejovou naplnou(tam je vymena pri 60000 tak ako pise)
    Najskor vsak pise o 7- stupnovej a zrazu o 6-stupnovej.Bolo by dobre kebyze to rozdeli.Neviem ci bol este aj nejaky tiptronic tak ako pise a ci nahodou nemysli to 6-stupnove DSG.

  • Marcel Janco hovorí:

    Dobrý deň. Možno je toho veľa a preto sa vám to zdá dopletené. Tak skúsim ešte raz. DSG nemala nikdy hydrodynamický menič! Je to mechanický typ prevodovky. Hydrodynamický menič sa používa ako správne uvádzate v spolupráci s planétovou prevodovkou, ale to nie je DSG ale klasický automat. A ten tiptronic-to je len názov-možno sa uvádza aj inak, jedná sa však o klasickú automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom a planétovou prevodovkou. A DSG sú naozaj dva typy, najskôr len 6 stupňová a neskôr pre menšie krútiace momenty pribudla aj 7 stupňová-viac v našom článku o DSG. http://www.autorubik.sk/technika/dsg-prevodovka-a-princip-jej-fungovania/

  • Lubo hovorí:

    Aha…no zas som o nieco mudrejsi :). Len som nevedel ze aj v tom dsg sa meni po 60000 olej.

    • Lubo hovorí:

      Pre to sa mi to zdalo divne lebo v jednom clanku som cital ze to 7-stupnove zrejme nevydrzi to co 6-stupnove, ktore pouziva klasicky hydroynamicky menic a ma planetovu prevodovku(tiez ho nazyvali dsg). Zrejme sa poplietli tam.

  • Stanley hovorí:

    Takže mi to vychádza na RS od 4/2008 2.0 TDi CR. Tam by nemal byť žiadny problém zo spoľahlivosťou, že? A ako je to zo spotrebou? Dá sa spraviť na dialnici pri 140 km/h pod 6 L?

  • Juraj hovorí:

    2,0TDI Octávia momentálne 280000km vyníkajúce auto, dobrá akcelerácia,malá spotreba (4,8 pri laxnejjazde, 5,2 l pri rýchlejšej jazde cca 120-130km/h)žiadny extra problem,spojkový kotúč počuť (cca už rok) Občas mával také muchy, že nemal rád dážďa vtedy pri zrýchlovaní akceleroval, ale trhavo-za sucha nič.Teraz to už asi rok nerobí. Myslel ,že to robí čidlo hmotnosti nasávaného vzduchu-ale nie.Druhý tip bol čidlo mrtvého bodu kľuky,ale potom sa polepšil tak som už to nemenil.

  • Hiero hovorí:

    Mam model Octavia scout 2007.Pri startovani mi nesvieti kontrolka mazania…olej…poradte skusenost….ci tam vobec je…mazanie nebolo vidno nikdy….ci Ledka,ci elektronicka vada…

  • Miloš hovorí:

    Ahojte ja som si nedávno kúpil octáviu 2 facelift 1,9 tdi combi r.v.2010 čiernej farby ,,,po výmene všetkých filtrov ,oleja ,bŕzd , a rozvodov ide auto ako guľa ,,,a teraz idem auto čipnúť aby bolo trochu živšie mechanik mi povedal že pokiaľ sa to robí rozumne a dodržuje sa výmena oleja a filtrov tak motoru sa nič nestane a to robí človek ktorí je skutočne odborníkom lebo má v tom programe ktorý pre škodu robil svoj mozog a prachy tak že robil už kase komu a nik sa nesťažoval tam pri čipnutí nejde len o výkon motora ale aj nadstavenie komplet v riadjacej jednotke tak ako to má byť ,,,
    chcem povedať že som bol prehovorený od 2,0 tdi 16V aby som dal od toho motora ruky preč “zmätok”
    a kúpil si radšej 1,9 tdi 77kw a dal si ho čipnúť na prijateľnú úroveň…auto výborne sedí na ceste zrýchlenie slušné na kombi ,spotreba prijateľná ,súčiastky v pohode ,,,,niet viac čo dodať ,,,
    pokiaľ však chcete výkon treba si kúpiť Ferrari FF,,,,:)))

  • Jaro hovorí:

    Ahojte ľudia, mám na Vás jednu otázočku. Ktorý motor je lepší pre Octaviu? Klasická 1.6ka alebo 1.6 FSI? FSI má ževraj lepší výkon a lepšiu spotrebu, je to pravda? Počul som ale že klasická 1.6ka je spoľahlivejší motor. Pre ktorú Octaviu by ste sa rozhodli?? Dakujem

    • laky hovorí:

      šiel by som do “klasickej” 8ventilovej 75kw verzie…výkonový rozdiel tam je, ale až v maximálnych otáčkach…jazdíte v nich bežne? pri týchto otáčkach zabudnite na menšiu spotrebu.. motor FSI si tiež najlepšie rozumie s 98oktánovým benzínom..navyše silnejší motor je aj menej spoľahlivý…nehovorím, že “klasika” je dokonalá ale z týchto dvoch by som volil ju…navyše, je tu možnosť domontovania LPG…

    • zolky hovorí:

      Určite MPI, čiže klasická 8 ventilová atmosféra. FSI vôbec nemá lepšiu spotrebu a ten rozdiel vo výkone je minimálne využitý, nakoľko motor treba poriadne vytáčať. Všetko však napísal Laky a súhlasím s ním.

  • rezi hovorí:

    Nazdar “MB-čkary”, mam problem sa rozhodnut nad Octaviou 4×4 2.0 TDI – PD DPF 103 kw, či ist do toho či nie. mate stym niekto niake skusenosti? potrebobal by som vediet niake pre a proti diky

  • Ičo hovorí:

    OCta 4×4 je dobré auto, praktické, pekné a spoľahlivé ale nie s motorom 2,0 TDI PD. Je hlučný a dosť poruchový. Ak diesel išiel by som do 1,9 TDi ale najradšej do 1,8 TSi.

  • Richard hovorí:

    Zdravím, mám dilemu, neviem sa rozhodnúť či 1,9-nu 77kW alebo 2 liter 103kw, cital som ze 1,9-ne po 200t km odíde dvojhmota aj PDF filter a presne to sa stalo pri 204000 aj môjmu znamemu na tej 1,9-ne a o 2 litry som zase cital že je extra kazový ale radšej by som šiel do neho lebo predsalen je živší a pružnejší. Čo by ste mi odporučili vy?

  • M. hovorí:

    K 1,9 TDi. DPF sa tam montovalo len zriedka väčšinou iba vozidlá z dovozu. Ale keby aj, dá sa pomerne lacno vymeniť (cca 400€) alebo vykuchať a softvérovo odblokovat. Trocha nevýhodou 1,9 TDi je len 5 stupňový manuál. To je ale všetko, inak je to podarený motor, solídna dynamika, spotreba a spoľahlivosť. Motor 2,0 TDi so vstrekovaním PD je nič moc. Síce ide lepšie, ale aj viac žerie, má náchylnejšie vstrekovače, dvojhmoťák, niekedy aj problém s mazaním, turbom, často žerie dosť oleja a je dosť hlučný. Voľba je jasná, buď 1,9 TDi a keď dvojliter tak ale so vstrekovaním common rail.

  • Richard hovorí:

    A čo hovoríte na 1,6TDi? Šiel by som do toho lebo ževraj je to celkom vydarený motor aj keď zo slabým objemom a krútiakom ale mne sa páči.

Zanechať odpoveď

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.

Vážení čitatelia, pripravujeme pre Vás novú verziu stránok Autorubik. Už čoskoro...