Audi 80 1.8S, 66kW, M5, 5d


  • 1
  • 31.3.2015
  • platinum
  • Interiér a exteriér

    Už keď som bol malý otec kúpil prvú 80-tku bola to 1.6 a strašne sa mi páčila.  Miloval som ju. O pár rokov kúpil otec ďalšiu 80-tku a do tej som sa ešte viac zamiloval.  Očarila ma svojim dizajnom čo sa týka interiéru aj exteriéru. Interiér je na 24 rokov veľmi zachovalý,žiadne trhance,škvrny na sedačkách a žiadne presedeniny.

    Výbava v interiéri je postačujúca. Okná sú ovládané elektrikou predné aj zadné taktiež spätné zrkadlá a šíber je v elektrike. Veľmi dobrá vec šíber dodáva autu taký štýl :) Na ten rok výroby postačujúca výbava v aute. Interiér nie je hlučný a je  priestranný, pasažieri sa nesťažujú na málo miesta vzadu nad hlavou alebo pri kolenách. Možno jednou nevýhodou je, že s nedajú sklopiť zadné sedadlá na prevoz nejakého väčšieho nákupu alebo vecí.

    Exteriér  je veľmi štýlový. Auto bolo striekané na tmavo modrú metalízu z dôvodu veľa škrabancov keď sa kupovalo. Karoséria je v super stave. Žiadna hrdza pretože lak je pozinkovaný.Predná kapota je trošku dostrielaná od kamienkov v zime. 

     

    Motor a prevodové ústrojenstvo

    Pod kapotou je schovaná benzínová 1.8S s karburátorom 66 kW čiže 90 koní ktorá je pre toto auto postačujúca. Spotreba sa pohybuje v meste okolo 9 litrov a mimo mesta sa dá aj 7 litrov. Auto reaguje na stlačenie plynu veľmi rýchlo. Tieto motory sú tzv. nezničiteľné. Motor má najazdených okolo 350 000km a šľape ako hodinky.

    Prevodovka je manuálna 5 stupňová. Pri preraďovaní žiadne šklbanie ani pazvuky. 

     

    Podvozok, brzdy a riadenie

    Jedná sa o predokolku. Stalo sa mi túto a aj minulú zimu že  mi ustrelil zadok.  O brzdy sa starajú predné kotúčové brzdy a vzadu bubnové. Na prekvapenie auto brzdí rýchlo.  Riadenie na aute je citlivé a posilňuje ho posilňovač riadenia,ktorý nie je elektrický.

     

    Poruchy a skúsenosti

    Na aute jazdím každodenne a za 3 roky ma na ňom nezastihla žiadna porucha. Výhoda auta je taká, že výmenu filtrov, rozvodov či náprav môžete spraviť aj doma so sadou náradia. Do motorového priestora by sa dalo ľahnúť taký je priestranný. Musím upozorniť na jednu chybu a to sa týka tachometra. Po 170 000km prestáva počítať prejdené kilometre. Vo vnútri tachometru je mechanizmus ozubených koliesok. Niektoré sú tak opotrebované, že sa na nich zlomí zub a v tom momente nepočíta km. Tachometer sa dá vymeniť za druhý. Nie je to taký problém, ktorý by človeka odradil od kúpy tohoto auta. 

    Rok výroby: 1991
    Palivo: Benzín
    Prevodovka: Manuálna (5 st.)
    Stav tachometru: 350000 km
    Nájazd s vozidlom: 0 km
    Spotreba: 8,000 l/100km
    Prednosti a nedostatky automobilu
    Veľmi spoľahlivý motor
    Pohodlný interiér
    Lacné náhradné diely
    Jednoduchá výmena súčiastok
    Zadné sedadlá sa nedajú sklopiť
    Nepočíta prejdené kilometre po 170 000km,dá sa vymeniť.

    Komentáre (1)

    Pridať komentár

    1. peter 1.4.2015 11:33

      čo dodať zlaté autá 90tych. rokov

      Odpovedať