Fiat Croma II (2005-2011) - recenzia a skúsenosti

 


  • 30
  • 27.11.2012
  • Marcel Janco
  • Znovuzrodená Croma prišla s netradičným riešením karosérie, hlavne v porovnaní s pôvodnou Cromou, ktorá mala karosériu typu sedan. Jediný typ - kombi-MPV mnohých motoristov prekvapil, popravde treba napísať aj odradil, a tak osud druhej generácie Cromy do veľkej miery pripomína jej predchodkyňu. Na začiatku predaja síce nič takýto scenár nenaznačovalo, ale už po dvoch rokoch života sa ukázalo, že bude nasledovať osud predchodkyne. Tá podobne ako nové vozidlo nepatrila medzi predajné šlágre, avšak ako jazdenka sa v bazároch dlho neohriala. Podobné je to aj v prípade druhej generácie. Vozidlá vyskytujúce sa v bazároch, ale aj ako ponuky individuálneho dovozu (zväčša z Talianska), sú totiž za veľmi rozumnú cenu. Pritom poskytujú celkom svieži dizajn (hlavne po facelifte), nadštandardný vnútorný priestor, rozumnú motorizáciu a akceptovateľnú spoľahlivosť.

    Prvá generácia Fiatu Croma sa začala vyrábať v roku 1985 a predaj pokračoval až do roku 1996. Po dlhšej odmlke Fiat v roku 2005 ohlásil veľké MPV, nesúce vzkriesené meno Croma. Dizajn navrhoval opäť Giorgetto Giugiaro a podvozková platforma bola požičaná od General Motors. Nová Croma je teda založená na predĺženej variante platformy GM Epsilon a zdieľa rovnaké komponenty s Opel Vectra C a Saab 9-3. Krčmovým slangom povedané, jedná sa vlastne o Opel Vectra C krížený so Saabom 9-3, ale Fiat si pridal vlastné plechy a dieselové motory. Elektronika je totiž z veľkej časti prebratá zo Saab 9-3 (napr. elektronický kľúč a spínacia skrinka na stredovej konzole), prevodovka je pre zmenu Opel, podobne ako benzínové motory a mnoho ďalších komponentov. Ani Fiat neostal úplne bokom a v Saab 9-3 alebo Vectra C nájdeme dieselové motory 1,9 práve od Fiatu. Auto bolo ponúkané s troma úrovňami výbavy a piatimi motormi. Pod kapotou boli zo začiatku na výber benzínový štvorvalec 2,2 16V s výkonom 108 kW a turbodiesely 1,9 JTD (85/88 kW), 1,9 JTD 16V (110 kW) a päťvalec 2,4 JTD 20V (147 kW).

    V roku 2006 pribudol menší benzínový motor 1,8 16V s výkonom 92 kW. V roku 2007 prebehli drobné úpravy (Nuova Croma). Jednoznačne je pri pohľade na prednú časť modernizovanej Cromy cítiť vplyv modelu Bravo. Štýl svetiel alebo mriežky chladiča sú takmer identické s Bravom. Zvyšok exteriéru bol zmenený len minimálne alebo vôbec. Štandardom zážihových verzií bola stále iba päťstupňová ručne radená prevodovka (päťstupňová automatická za príplatok), zato pri turbodieseloch bola štandardom šesťstupňová prevodovka (za príplatok šesťstupňový automat). Vrcholný päťvalec 2,4 JTD 20V bol štandardne dodávaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. V roku 2007 okrem faceliftu Fiat úplne ukončil predaj modelu v Anglicku, z dôvodu veľmi slabého záujmu. Na ostatných európskych trhoch predaj vydržal až do roku 2010 a na domácou trhu bola výroba ukončená až v roku 2011.

    Fiat Cromu II. generácie možno charakterizovať ako kríženec kombi a MPV a to všetko za cenu bežného hatchbacku nižšej strednej triedy. Croma má veľmi slušnú bezpečnostnú výbavu, 7 airbagov (medzi nimi aj kolenný airbag vodiča) a v štandarde má aj ABS a EBD. Preto nečudo, že nárazové testy Euro NCAP absolvovala v roku 2005 s veľmi dobrým výsledkom, teda päť hviezdičiek za ochranu posádky (34 bodov). Za ochranu detí v autosedačke získala tiež veľmi slušné štyri hviezdičky z piatich (39 bodov).  Jedine ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená len na jednu hviezdičku zo štyroch (6 bodov).

    Croma je o niečo vyššia ako je zvykom pri porovnateľných vozidlách, takže aj posádka sedí o niečo viac vzpriamene, tým pádom je aj ľahšie nastupovanie a vystupovanie z vozidla. Pomerne rozsiahlu štandardnú výbavu tvorí manuálna klimatizácia, základné autorádio (bez MP3), el. okná a zrkadlá, centrál s diaľkovým ovládaním, nastaviteľné obe predné sedačky s nastaviteľnou bedrovou opierkou. V prípade trošku šťastia aj tempomat, hill holder, ASR,  zatmavené zadné sklá, v zadných oknách roletky, či audio Blaupunk s 8x reproduktormi + aktívny subwoofer, ktorý je uložený v zadnej časti kufru.

    Priestorovo je na tom Croma II kráľovsky, vpredu aj vzadu, kde si bez problémov sadnú aj traja lepšie živený jedinci. Priestoru je habadej nad hlavou a aj pred kolenami. V čom trochu Croma stráca v porovnaní napr. so Stilom, je počet odkladacích priehradok. Nie je ich málo, ale mohlo by byť viac, napr. pod sedadlami a tiež vpredu chýba držiak na nápoje.

    Fiat_Croma_II_2008_interier

    Sedadlá sú veľmi komfortné aj keď trocha viac anatomického tvarovania by nezaškodilo (slabšie bočné vedenie), zadné sedadlá majú pre niekoho možno trocha kratšie sedáky a najmä vpredu má vodič a spolujazdec pocit nezvykle vysokého posedu. Výhľad z vozidla je však iba priemerný a pre menej skúseného vodiča bude najmä parkovanie v hromadných garážach trocha tvrdší oriešok.

    Interiéru dominuje pohľadná palubná doska s masívnym stredovým panelom. Škoda len trocha zaostávajúcej ergonómie interiéru. Zvláštne je nelogické ciachovanie palivomeru a teploty chladiacej kvapaliny, tiež lacno pôsobiace páčky pod volantom bez obľúbeného "trojbliku" a dva krát nepoteší ani väčšie množstvo rôznych tlačidiel rozosiatych po stredovom paneli, obzvlášť v prípade automatickej klimatizácie. Dielenské spracovanie je iba na priemernej úrovni, občas sa ozývajú pazvuky z palubnej dosky a tiež sa pri hlasnej hudbe môže vyskytnúť rezonancia niektorých plastov. Nie každému môže vyhovovať farebné stvárnenie plastov, obzvlášť ak je interiér obložený hnedočervenými lištami, ktoré majú imitovať drevo.

    Fiat_Croma_II_2005_priestor

    Naopak, v čom Croma II exceluje je batožinový priestor. Ponúka na tento typ karosérie nadpriemerných 500 litrov, ktorý sa dá sklopením zadných sedadiel zväčšiť až na 1610 litrov. Malinká nevýhoda je iba vo výške nakladacej hrany, ktorá je 69 cm od zeme a absencii kotevných miest, či rôznych modulárnych prepážok, obvyklých v prípade nemeckej alebo francúzskej konkurencie. Piate dvere sa otvárajú veľmi vysoko a hlavu si nebuchnú ani vysoký cestujúci.

    Fiat_Croma_II_2008_kufor

    Jazdu  s Cromou možno označiť za pohodlnú a komfortnú. Podvozok je naladený mäkko a posádka si užíva komfortné pruženie. Taktiež prekonávanie nerovností a výtlkov je na veľmi slušnej úrovni. Samozrejme, na druhej strane, komfortné nastavenie si vyžiadalo väčšie bočné náklony a menej istoty pri športovejšej jazde. Nejedná sa však o nič podpriemerné, Croma si dlho drží jazdnú stopu a na bežné jazdenie podvozok dodáva vodičovi potrebnú kontrolu a aj smerovú stabilitu.

    Pozitívny dojem z podvozku kazia príliš ťažké motory na predok vozidla (hlavne naftový päťvalec 2,4 JTD). Jedná sa práve o snahu o športovejšiu jazdu. Vozidlo je kvôli ťažkým motorom citeľne preťažené na prednú nápravu, v ostrých zákrutách sa predná časť citeľne ponára, prejavuje sa výrazná nedotáčavosť a na zmenu smeru reaguje zdĺhavejšie. Snahu o športové jazdenie krotí aj menej presné riadenie s elektro-hydraulickým posilňovačom, ktoré má naviac príliš veľa otáčok medzi krajnými polohami a slabú spätnú väzbu. Na rodinnú jazdu ale Croma II plne vyhovuje.

    V ponuke bola pätica motorov, z toho dva benzínové a tri dieselové agregáty. Všetky motory majú rozvod DOHC (okrem 1,9 JTD - 88 kW). Základ benzínovej ponuky predstavoval od roku 2006 štvorvalec 1,8 MPI 16V s objemom 1796 ccm (103 kW pri 6300 ot/min a 175 Nm pri 3800 ot/min) prevzatý od koncernu Opel. Agregát má variabilné časovanie sacích ventilov a vozidlu udeľuje solídne dynamické vlastnosti pri prijateľnej spotrebe v priemere okolo 8 litrov na 100 km.

    Vrcholnou benzínovou motorizáciou bol 2,2 MPI 16V (108 kW pri 5800 ot/min a 203 Nm pri 4000 ot/min) s objemom 2198 ccm, taktiež prevzatý od Opel-u, konkrétne austrálskeho Holdenu, ktorý je súčasťou koncernu GM. Motor má taktiež dvojicu vačkových hriadeľov, ale oproti 1,8 aj dvojicu vyvažovacích hriadeľov a rozvody má poháňané bezúdržbovou reťazou. Napriek vyššiemu výkonu z neho žiadny športovec nie je, do otáčok sa mu chce oproti 1,8 citeľne neochotnejšie. Jeho doménou je pohodlná a kľudná jazda s pocitom dostatku krútiaceho momentu pod kapotou. Väčšinou sa montoval s automatom, ktorý využíval  jeho veľmi široký rozsah použiteľných otáčok. Sympatické je sprevodovanie, nakoľko pri diaľničnej stotridsiatke točí len 2750 ot/min a pri stošesťdesiatke 3400 ot/min, čo skôr pripomína dieselový agregát.

    Fiat_Croma_II_22-benzin

    Benzínové motory občas trápil zanesený EGR ventil (2,2 viac), lambda sonda, motor 2,2 aj pokles tlaku oleja v napináku rozvodovej reťaze a občas aj problémy so zapaľovaním. Taktiež spotreba tohto motora je dosť závislá od jazdného štýlu a pohybuje sa od 7 litrov mimo mesta až po 12-13 litrov v meste (priemer okolo 9-9,5).

    Dieselové motory boli v ponuke tri, z toho dva štvorvalce a jeden päťvalec. Základ tvoril 1,9 MultiJet 8V (88 kW pri 4000 ot/min a 280 Nm pri 2000 ot/min) s objemom 1910 ccm. Druhým štvorvalcom bol 1,9 MultiJet 16V (110 kW pri 4000 ot/min a 320 Nm pri 2000 ot/min) s objemom 1910 ccma vrchol dieselovej ponuky predstavoval päťvalec 2,4 MultiJet 20V (147 kW pri 4000 ot/min a 400 Nm pri 2000 ot/min) s objemom 2387 ccm. Základná 1,9 JTDm má osemventilový rozvod a Crome udeľuje plne postačujúce dynamické vlastnosti pre bežné jazdenie aj s plne obsadeným vozidlom. Silnejší štvorvalec (110 kW) dostal na posilnenie výkonu novú hlavu valcov s dvojicou vačkových hriadeľov, kde sa ventily ovládajú pomocou zdvihátok s hydraulickým vymedzovaním vôle. Slabší agregát má vymedzovanie vôle mechanické.

    19-jtd-motor

    Na pamäti treba mať, že vyšší výkon priniesol aj o niečo viac problémov so spoľahlivosťou. Oproti klasickým závadám typu zlý snímač hmotnosti vzduchu alebo opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník, môže silnejší agregát častejšie potrápiť vodná pumpa, pri ktorej zlyhaní môže dojsť až k poškodeniu motora alebo zatuhnuté lopatky turbodúchadla. V počiatkoch bývala problémová aj dieselová škrtiaca klapka, regulujúca zhasínanie motora. Často sa zanášala, čo spôsobovalo náhlu stratu výkonu. Neskôr bola  nahradená odolnejšou klapkou inej konštrukcie. Spotreba oboch agregátov sa pri bežnej jazde pohybovala okolo 7 litrov na 100 km.

    Vrchol dieselovej ponuky predstavoval 2,4 JTD s výkonom 147 kW. Svoj život začal ešte v deväťdesiatych rokoch, keď bol odvodený od štvorvalca 1,9 a bol mu pridaný piaty valec. V tomto vyhotovení dostal motor do vstrekovacej jednotky analyzátor paliva, ktorý okamžite rozpozná jeho kvalitu a upraví dávkovanie vstrekov.  Papierovo vozidlu udeľoval slušné dynamické parametre, zrýchlenie z 0-100 za 8,5 sekundy a maximálku tesne pod 220 km/h, realita však bola trošku iná. Očakávaný poriadny prídel dynamiky oproti slabším 1,9  sa moc nekoná.

    24-jtd-motor

    Dôvodom je automatická prevodovka výhradne kombinovaná s touto motorizáciou. Je síce komfortná a radí úplne hladko, ale zároveň odoberá značné percento z dynamiky motora. Taktiež spotreba nepatrí k silným stránkam tejto motorizácie. Málokedy sa dostane pod 8 litrov v priemere, v meste alebo pri svižnej jazde však nie je nezvyklá ani 11 - 12 litrová spotreba. Okrem zvýšeného zaťažovania predku vozidla, čo sa odrazilo na horších jazdných vlastnostiach pri snahe o ostrejšiu jazdu sa tomuto motoru nevyhli ani technické problémy. Častejšie sa oproti 1,9 JTD objavuje opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník, občas vedeli potrápiť aj zlyhávajúce vírivé klapky v sacom potrubí, ktoré sa môžu utrhnúť a následne poškodiť motor. Vyskytuje sa aj nepravidelný chod, tiež pošklbávanie pri ťahu, za čo môže zanesený EGR ventil a potrápiť vie aj DPF filter, ktorý sa vie zaniesť (platí aj pre 1,9 JTD).

    Z porúch sa občas sa môže vyskytnúť skrat na ventilátore kúrenia (začiatok produkcie), ktorý netreba podceňovať, pretože hrozí riziko zapálenia celého vozidla. Zriedkavosťou nie sú ani problémy s dobíjaním vozidla - alternátorom. Občas sa vyskytnú predčasne prasknuté žiarovky v predných svetlometoch a drobné poruchy elektroniky - treba overiť funkčnosť elektrickej výbavy a taktiež klimatizácie. Trocha častejšie vie pohnevať zanesený EGR ventil (benzín aj diesel).

    V prípade motora 2.2i (108 kW) sa môžu vyskytnúť poruchy zapaľovacieho modulu a pokles tlaku oleja v napináku rozvodovej reťaze. Vyskytnúť sa môže aj nefunkčná lambda sonda (benzín), nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu a upchatý DPF filter (dieselové motory), tiež v prípade dieselov opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník (častejšie v prípade 2,4 JTD), slabšia je životnosť tyčiek stabilizátora, vyskytnúť sa môže aj vôľa v silentblokoch a čapoch prednej nápravy alebo občas hnevajúce snímače ABS.

    Občas sa vyskytujú problémy aj so zadnou nápravou, konkrétne hučiace ložiská kolies alebo prasknuté pružiny. Občas vedia potrápiť zlyhávajúce vírivé klapky v sacom potrubí (začiatok produkcie), ktoré sa môžu utrhnúť a následne poškodiť motor, podobne ako poškodená vodná pumpa alebo zatuhnuté lopatky turba (platí pre 1,9 JTD (110 kW) a 2,4 JTD). 2,4 JTD častejšie trápili aj poruchy turba, opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník, zanesený EGR ventil a DPF filter. Pri väčšej porcii km nie sú zriedkavé ani nadmerne opotrebované vstrekovače-slabší ťah, vyššia spotreba, dymenie atď.

       

     

    Technické parametre

    Typ karosérie:päťdverové kombi-MPV
    Rozmery (D x Š x V v mm): 4755-4783 x 1775 x 1600
    Rázvor (mm): 2700
    Batožinový priestor (l): 500/1610
    Pohon: predné kolesá
    Objem palivovej nádrže (l): 62

    Motor Objem Kódové označenie Výkon Hodnotenie

    Benzín

    1.8 16V 1796 ccm 939 A4.000 103 kW
    2.2 16V 2198 ccm 194 A1.000 108 kW

    Nafta

    1.9 D Multijet 1910 ccm 939 A7.000 85 kW
    1.9 D Multijet 1910 ccm 939 A1.000 88 kW
    1.9 D Multijet 1910 ccm 939 A8.000 100 kW
    1.9 D Multijet 1910 ccm 939 A2.000 110 kW
    2.4 D Multijet 2387 ccm 939 A3.000 147 kW
    Prednosti a nedostatky automobilu
    veľmi priestranný interiér
    dobre prístupný kufor cez vysoko sa otvárajúce piate dvere
    často slušná výbava
    dostatočne silné a úsporné základné motorizácie
    pohodlné sedadlá so širokou možnosťou nastavenia
    komfortne nastavený podvozok
    priaznivé ceny ojazdených áut
    ťažkopádne jazdné vlastnosti (2,4 JTD)
    príliš komfortné riadenie
    obmedzený výber benzínových motorov
    priemerné dielenské spracovania (rezonujúce lišty vo dverách, pazvuky pri prechádzaní nerovností)
    menej odkladacích priestorov v interiéri a menšie bočné vrecká vo dverách
    vyššia nakladacia hrana kufra

    Poruchy (18)
    skrat na ventilátore kúrenia (začiatok produkcie)
    predčasne prasknuté žiarovky v predných svetlometoch
    drobné poruchy elektroniky
    zanesený EGR ventil (benzín aj diesel, častejšie 2,4 JTD)
    poruchy zapaľovacieho modulu a pokles tlaku oleja v napináku rozvodovej reťaze (2.2i)
    nefunkčná lambda sonda (benzín)
    nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu
    upchatý DPF filter (dieselové motory, častejšie 2,4 JTD)
    opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník (diesel, častejšie 2,4 JTD)
    slabšia životnosť tyčiek stabilizátora
    vôľa v silentblokoch a čapoch prednej nápravy
    hnevajúce snímače ABS
    zlyhávajúce vírivé klapky v sacom potrubí (začiatok produkcie, 1,9 JTD (110 kW) a 2,4 JTD)
    poškodená vodná pumpa (1,9 JTD (110 kW) a 2,4 JTD)
    zatuhnuté lopatky turba (1,9 JTD (110 kW) a častejšie 2,4 JTD)
    poruchový alternátor v dôsledku prepáleného diódového mostíka
    tečúci olej cez manžetu servo riadenia
    občas hučiace ložiská prevodovky

    Autorubik odporúča / neodporúča
    1,8 16V (103 kW).
    Agregát prevzatý od koncernu Opel má variabilné časovanie sacích ventilov a vozidlu udeľuje solídne dynamické vlastnosti pri prijateľnej spotrebe v priemere okolo 8 litrov na 100 km, taktiež najmenej zaťažuje prednú nápravu a prax ukazuje aj jeho solídnu spoľahlivosť.
    1,9 JTD 8V (88 kW).
    Motor udeľuje plne postačujúce dynamické vlastnosti pre bežné jazdenie aj s plne obsadeným vozidlom, spotreba sa dá udržať do 7 litrov a oproti výkonnejším dieselovým súrodencom je najspoľahlivejší.
    Celkové hodnotenie
    Spoľahlivosť
    Dizajn
    Prevádzkové náklady
    Jazdné vlastnosti
    Servis (cena a dostupnosť)
    7.0

    Autorubik verdikt
    Komentáre (30)
     
    1. Rudo 19.7.2015 08:02

      Chcem sa opytat na Cromu 2009, 1,9 MTJ 16V s automatickou prevodovkou. Ako radi ta prevodovka? Mala by mat 175000 km?? Dakujem

      Odpovedať


    2. slavka 6.7.2014 14:44

      Veď to je to, auto sa predáva ako 2010 ale bolo vyrobené podľa VIN v roku 2008, t.j. predsa nemôže mať peńažnú hodnodu roku 2010 ked je to len 2008. Totiž auto sa predáva za cenu hodnú roku 2010 ale pritom…je to 2008. Len som si chcela overiť, či to tak má i niekto iný, zhodu rokov so sklami.dík

      Odpovedať


    3. Ja 5.7.2014 17:55

      Ja mám tiež 2007 sklá, podľa VIN rok výroby 2008 a kúpil som to nové ako skladový ležiak v roku 2010, takže v OE mám dátum prvej evidencie 2010.

      Odpovedať


    4. slavka 5.7.2014 15:02

      Viete mi prosím poradiť? zhoduje sa vám číslo napísané na skle dverí s rokom výroby auta? Totiž mám kúpiť teraz cromu kde je napísané na skle rok 2007 a auto sa predáva ako rok 2010 - totiž bolo vtedy prvý krát uvedené do prevádzky, t.j. kúpené. Neviem či tak dlho čakalo na kúpu alebo čo...
      Poraďte mi prosím. Či vám to sedí alebo nie.
      dík.

      Odpovedať


    5. dodko 2.2.2014 21:15

      Ahojte,mam cromu 2009 110 kw automat,mala 74000 km,mam ju 2 roky ,momentalne 111000 km,a zatial uplne bez problemov,2 tyzdne dozadu sa vymenil rozvod,na jar olej v motore aj prevodovke.robi mi velku radost,vyborne vozenie,pohodlie,vybava a pre mna aj vzhlad.mam 18 disky,dvd,kozu,roletky,....a uplne vse sa mi lubi.odporucam,vyborny voz

      Odpovedať


    6. zuzka 7.1.2014 23:10

      Vďaka za ochotu, určite vyskúšame.

      Odpovedať


    7. zuzka 3.1.2014 19:13

      Páni, zháňam manuál na FIAT CROMA 19-mtj kW 88 rok výroby 2005. Mohli by ste mi pomôcť?. Vopred vďaka

      Odpovedať

      1. laky 4.1.2014 13:22

        Pomôže dúfam niektorý z týchto:

        http://www.ulozto.sk/x7tGyKZ/fiat-croma-2005-uziv-pdf
        http://www.ulozto.sk/x6gV8Dp/fiat-croma-manual-do-r-zip
        http://77.247.224.52/cicmanec/manualy/FIAT%20Croma-2005-uziv.pdf
        http://manualy.autooo.eu/sk/fiat-manualy/48-fiat-croma-manualy-prirucky

        Odpovedať

        1. zuzka 5.1.2014 10:43

          Veľká vďaka.... manuál (cicmanec...) pomohol.... teraz by sme ešte potrebovali "Príručku na opravu"...ak by ste zas pomohli :), nech už máme všetko kompelt... ale ešte raz VEĽKA VĎAKA....

          Odpovedať

          1. laky 5.1.2014 19:52

            našiel som len technický manuál ale neviem v akom jazyku..skuste stiahnut..

            poprípade sa zaregistrujte na fiat fóre a poziadajte tam..mozno uspejete..

            http://www.uloz.to/xgpWdR5/elearn-manuale-tecnico-d-officina-fiat-croma-rar

            Odpovedať

            1. zuzka 6.1.2014 18:08

              Vďaka, to sme našli aj my...len nám nejde to nejak zvládnuť..ale popracujeme na tom, hádam sa podarí, ale i tak dík.

              Odpovedať


    8. Mirka 1.9.2013 21:14

      Prosím o radu,zlomil sa mi spojkový predal.Budu ho vedieť vymeniť v malom servise,ale musím isť do autorizovaneho servisu FIAT.Vie niekto čo to asi stojí?Fiat Croma 1,9 r.v.2007.Ďakujem

      Odpovedať

      1. anonym 25.10.2013 17:11

        Neviem sice co to stoji, ale ked som zistil, ze je plastovy, tiez som sa pytal co ked sa zlomi..
        Meni sa cely pedalovy box (vsetky tri naraz), takze to lacne nebude..

        Odpovedať


    9. mihalik marian 17.6.2013 13:54

      prosim vas ak mozete niekto poslite my manual na fiat croma 1,9JTD 8V DAKUJEM

      Odpovedať

      1. Vlado 12.8.2013 17:54

        Este stale ho potrebujes?

        Odpovedať


    10. Martin 20.4.2013 13:28

      Kupil som si asi pred mesiacom Cromu 1.9 Multijet 88kW Dynamic 140.000 km, asi po 3 mesiacoch hladania rodinneho auticka.
      Som velmi spokojny a kupil by som toto auto aj znova, motor na iba na 88kW a 1.6 tony uplne postacujuci, zataha a vykon + spotreba su ako som ocakaval zhruba 6.5, ako nahle ma zacne DPF/EGR hnedvat nasleduje alfatunning proces :D.

      Popis chyt sedi, reronovanie v dverach, ABS som uz riesil ale iba prehnity kabel, a na prednej naprave musim teraz nieco riesit, ale zase kupujem jazdenku za zlomkovu cenu noveho auta tak co chcem, aj keby som musel vymenit Turbo, vstredy, cerpadlo, DPF dostanem sa na 1/3 ceny noveho auta

      Auto urcite odporucam zase je to vec vkusu, ale pri mne to bola laska na prvy pohlad ;)

      Odpovedať

      1. Vlado 12.8.2013 17:55

        Veeeelmo pohodlne vozenie.

        Odpovedať


    11. Marek 2.12.2012 14:06

      Zabudol som napisať že je to 1.9 JTD 110 KW s DPF filtrom

      Odpovedať


    12. Marek 2.12.2012 14:02

      Kupil som si Croma pred dvoma rokmi so 74000km skutočných a za ten čas som vymenil iba alternator(pri 95000 tisicoch) tyčky stabilizátora a ložisko na ľavom prednom kolese, a som nadmieru s tým autom spokojný. Odporučam toto auto.

      Odpovedať


    13. duro8 28.11.2012 14:20

      Ano kupit akurat s financnou rezervou 2500,-eur na opravu prevodovky serva a alternatora

      Odpovedať


    14. Andrea 18.11.2012 10:23

      Chcem si kupit take auto tak mam ci nemam si ho kupit.

      Odpovedať


    15. Palo02 18.10.2012 07:20

      Kupil som Cromu 1.9 multijet 110 kw po zrelej úvahe a po zvažovani medzi Opel Vectra a Saab.Auto malo poctivých 120070 km a bolo pravidelne servisované.S autom som v podstate nadmieru spokojný,hlavne čo sa tyka priestoru a pohodlia,len ma už potrapili zopár veci ako napr.EGR a njnovsie servo,ktore je elektro hydraulicke a blbne mi elektronika serva a občas z ničeho nič vypadava.Inak v podstane je to za tu cenu za aku sa jazdenka predáva vážne bomba a ťažko najsť konkurenta čo sa týka výbavy,pohodlia a priestoru.

      Odpovedať

      1. Anonym 25.10.2012 20:01

        Chcela som sa opytať,mam problém sEGR, treba vymeniť alebo len vyčistiť.

        Odpovedať

        1. Anonym 25.10.2012 21:48

          Vyčistenie na dlho nepomôže, ale záleží od zanesenia. Istota je len výmena za nový alebo používaný v dobrom stave.

          Odpovedať


    16. duro8 27.6.2012 19:39

      Juraj.....riadiaca páka sa pohybuje aj mne a ložiská už mám vymenené všetky takže tým to nieje...je to normálne...

      Odpovedať


    17. Juraj 2.5.2012 17:45

      Zabudol som napisat, ze auto ma momentalne najazdene 133 000km, cize naozaj tie muchy prisli celkom skoro...Tym nechcem odhovorit nikoho od kupenia Cromy, pretoze napriek mucham je radost z jazdy a komfortu vacsia ako tie muchy :) odporucam este pravidelnu vymenu oleja kazdych 15000km pretoze 40 000km co dava Fiat je zvratene...to mozte potom turbo a ine komponenty menit kazdy rok :D

      Odpovedať


    18. Juraj 2.5.2012 17:36

      Caute, mame Cromu 1.9JTD 8V, a v tejto recenzii nas postihlo naozaj niekolko poruch. EGR ventil, a teraz nam huci prevodovka na 1,5,6 stupni, cize loziska...Turbo uz pretlaca olej a okrem toho je pocut uz aj nejaky elektricky zvuk, zrejme od alternatora... Pri odmysleni je to skvele auto, ktore da Octavie komfortom, bezpecnostou a vybavou do vacku, ale zrejme sme natrafili na zly kus.. Auto sme kupili 10 mesacne a malo najazdene 38 000km... Davajte pozor vazne na tieto poruchy... Zvykne aj skakat radiaca paka pri stlaceni plynu, to signalizuje loziska na prevodovke ....

      Odpovedať


    19. Rudo 2.5.2012 11:18

      Vyborne auto...komfort kvalita za rozumne prachy...to ze zdiela nejake komponenty z Oplu a GM je viac na skodu..ako napr.1,6 benzinove motory od Oplu na montovali do Stila od r.v.2004 a to bola chyba pretoze su poruchove a vykonostne zaostavaju za Fiatackymi motormi

      Odpovedať


    20. Marek 30.3.2012 15:54

      Je to výborné auto za slušnú cenu.Som s ním spokojný.

      Odpovedať


    21. Croma 9.8.2011 21:49

      Je to výborné auto, ktoré ako jazdenka je za bezkonkurenčnú cenu. Tak isto ju trápia určité veci, (ako na každom aute niečo), predovšetkým súčasti, ktoré sú od GM čiže podvozok a prevodovka. Závisí ako sa s autom zaobchádza.

      Odpovedať