Passat B7 je dôkazom, že aj relatívne staré železo vie urobiť radosť a uspokojiť čoraz náročnejšieho zákazníka. Postačí upraviť vonkajší kabát a doladiť zopár detailov. Dizajn síce nie je tak výrazný a zaujímavý ako to bolo v prvých rokoch modelu B6, stále je to však Passat, ktorý bude aj po čase vyzerať k svetu. V ostatných disciplínach pôsobí tiež veľmi vyvážene a posádke poskytuje komfortnú a bezpečnú jazdu. V testovanom „modrom“ prevedení možno napísať aj úspornú jazdu, kde úspornosť nie je vyvážená príliš veľkými ústupkami v dynamike. Vozidlo je tak vhodné pre pohodovo jazdiacich motoristov, ktorých viac ako akčnosť zrýchlenia zaujíma výška prevádzkových nákladov.
| Konštrukcia | preplňovaný vznetový štvorvalec |
| Palivo | diesel |
| Plnenie | turbo |
| Uloženie | vpredu naprieč |
| Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
| Prevodovka | šesťstupňová mechanická |
| Poháňaná náprava | predná |
| Najvyšší výkon (kW pri ot./min.) | 77 pri 3000 |
| Maximálny točivý moment (Nm pri ot./min) | 250 pri 1500-2750 |
| Najvyššia rýchlosť (km/h) | 200 |
| Spotreba paliva (v l/100 km) | 5,1 |
| Objem nádrže (l) | 70 |
| 0-100 km/h (s) | 11,8 |
| Dĺžka (mm) | 4769 |
| Šírka (mm) | 1820 |
| Výška (mm) | 1470 |
| Rázvor náprav (mm) | 2712 |
| Prevádzková hmotnosť (kg) | 1505 |
| Batožinový priestor (l) | 485 |
Cena vozidla v čase testovania: 14 000 €.
[AdvantagesAndDisadvantages]
