logo logo logo

Ford Focus II (2004-2010) – recenzia a skúsenosti

Ford-Focus_2004Ford Focus druhej generácie si na svoje predstavenie trocha počkal. Najvážnejší konkurenti Volkswagen Golf a aj Opel Astra mali svoje novinky pomaly rok na trhu. Focus II sa decentne hlási k dizajnu predchodcu a vsádza na podobné dizajnérske hodnoty. Avšak extravagancia v štýle New Edge bola poriadne utlmená, podľa niektorých až príliš. Preto ho čakal podstatne rozsiahlejší facelift, v porovnaní akým si prešla prvá generácia.

Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, Focus II značne narástol. Už aj prvá generácia mala nadštandardný rázvor 2615 mm, Focus II pridal ďalších 25 mm. Podobne narástol aj do dĺžky na 4342 mm, čo je o 168 mm viac ako mal predchodca a o 138 mm viac ako má priamy a najväčší konkurent Golf V. V čom ale kraľuje je šírka. Tá sa pohybuje bez spätných zrkadiel okolo 1840 mm, čo bola bezkonkurenčná hodnota v triede a Focus druhej generácie dokonca prekonal aj o triedu väčšie Mondeo vtedajšej generácie, ktoré malo šírku 1810 mm.

Na konci roka 2004 prišla druhá generácia Ford Focus na náš trh v troj a päťdverovom prevedení vo výbavách Ambiente, Trend a Ghia. V roku 2005 prišli na trh karosárske varianty sedan a kombi, na jeseň pribudol motor 1,8 TDCi a verzia ST. V roku 2006 sa predstavila verzia kupé kabriolet a motor 1.8 16V FlexiFuel (92 kW) spaľujúci palivo E85.

V roku 2007 prešli všetky varianty Focusu faceliftom, okrem verzie ST a CC, na ktoré prišiel rad až v roku 2008 spolu s predstavením novej dvojspojkovej prevodovky PowerShift. V roku 2009 bola predstavená verzia RS (2,5 20V – 224 kW) a nové motory spaľujúce alternatívne palivá 2,0 16V LPG (103 kW) a 2,0 16V CNG (91 kW). V roku 2010 oživila dosluhujúcu generáciu limitovaná edícia RS 500. V roku 2011 sa začal predaj tretej generácie Ford Focus.

Nárazové testy Euro NCAP absolvovala druhá generácia Ford Focus v roku 2004. Za ochranu posádky vozidlo získalo plný počet päť hviezdičiek (35 bodov). Za ochranu detí cestujúcich v detskej autosedačke štyri hviezdičky z piatich (40 bodov). Ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená dvoma hviezdičkami zo štyroch (15 bodov).

Aj v interiéri je druhá generácia Focusu oproti predchodcovi o poznanie konzervatívnejšia. V základnom prevedení Ambiente kabína vyzerá až moc jednoducho a lacno, výbava neponúka nič extra. Vyššie výbavy spoznáte podľa dvojfarebného interiéru, pričom spodná časť je väčšinou svetlá a horná tmavšia. Tiež strieborná povrchová úprava niektorých plastov nemusí vyhovovať každému. Čo ale poteší azda každého, bolo príplatkové rádio od Sony. Rovnako poteší aj ergonómia ovládania prvkov výbavy, keď všetky ovládacie prvky sú v dobrom dosahu a ich ovládanie funguje intuitívne. Platí to aj pre ovládanie automatickej klimatizácie, ktorá sa najskôr ovládala pomocou tlačidiel, od modernizácie pomocou dvojice kruhových ovládačov. V špičkovo vybavených Focusoch môžete naraziť na systém KeyFree, ktorý umožňuje bezkľúčový vstup. Tiež zaujme technická “fíčura” AFL – adaptívne predné svetlomety.

Ford-Focus_TDCi_2004_interier

Objem kufra hatchbacku je 385 litrov, ktorý po sklopený narastie na 1245 l. Kombi verzia má v základnom usporiadaní 482 litrov, po sklopení narastie na 1525 l. Sedan disponuje základným objemom 526 litrov, ten je však obmedzený menším vstupným otvorom daný typom karosérie. Ford Focus CC má v prípade natiahnutej strechy 534 litrov, v prípade sklopenia klesne na 248 l.

Podvozok Focusa prvej generácie patril svojimi jazdnými vlastnosťami na špičku triedy. Focus druhej generácie ich ešte vylepšil o slušnú dávku komfortu. Iste, s najťažším dieselovým dvojlitrom pod kapotou nebude tak hravý ako s ľahkou benzínovou 1,4.Prejaví sa aj vyššia nedotáčavosť, ale až vtedy, keď väčšina ostatných konkurentov z triedy sa hrnie po priamke do najbližšej priekopy.

Ford-Focus_2004_podvozok

Za výbornými jazdnými vlastnosťami stojí nielen starostlivé naladenie podvozku, ale tiež samotná konštrukcia. Vpredu je síce klasické zavesenie kolies McPherson, ktoré poteší samostatne vymeniteľnými spodnými čapmi, vzadu je však zázrak menom Control Blade druhej generácie. Jeho trojica priečnych ramien je doplnená pozdĺžnou vzperou a zaručuje zadným kolesám optimálnu kinematiku a nemenný odklon v celom rozsahu zdvihu kolesa. Nutno ešte dodať, že obe nápravy sa vyznačujú slušnou odolnosťou a životnosťou.

Ford-Focus_TDCi_2004-podvozok

Strana: | 1 | 2 | 3 | Ďalšia |


43 reakcií pre “Ford Focus II (2004-2010) – recenzia a skúsenosti”

  • ondro hovorí:

    Pridal by som jednu poznámku.
    Prevodovka u FocusuII 1.6 diesel (neviem, či sa rovnaká používa aj k i ným motorom), má trochu neštandardné zprevodovanie a pri preradzovaní z jednotky do dvojky je potrebné motor vytočiť do vyšších otáčok ako je bežné u iných áut. Ak si nedáte pozor, budete sa čudovať prečo vám motor zhasne.

    • Drahos hovorí:

      mate take auto? chcem si presne tento automat doviezt 109 konovy. Ak mozte prosim podelte sa o skusenost. Ake je tam zrychlenie? Ide o bezny automat ci CVT?

      dakujem

    • pepe hovorí:

      Tiez mam 1.6 TDCi a je pravda, ze na Fieste 1.4i (benzin) som sa na jednotke iba pohol a hned zaradil 2-ku. Tu je potrebne ist do vyssich otacok ale nikdy mi nezhasol.

    • Tony hovorí:

      Presne tak. Hlavne v miernom stupani je nutne pridat viac ako u inych dieselov. Avsak toto je jedina 1,6ka diesel na ktorom som jazdil. Ostatne diesle boli vysie kubatury i ked porovnatelny vykon.Kym som si na to zvykol motor mi zdochol casto aj pri pohynani. A ked rpi tom zachroctal aj dvojhmotovy zotrvacnik ma zabolelo v krizoch. Ale teraz radsej pridam a tym predchadzam “boleti v krizoch”

  • Lukas hovorí:

    Jazdím Focus II 1.6 74kw, r. v. 2010, medzi častejšie závady nedostatky by som ešte pridal:
    - Vôla medzi poloosou a nábojom kolesa. Prejavuje sa to kovovým cvakaním pri rozbehu, podradení, alebo rýchlejšom cúvaní. Rieši sa to vytesnením tisíchranu nejakým špeciálnym tmelom. Riešenie je to tak na polroka, potom sa to prejaví znova (aspoň môj prípad.)
    - Mechanická prevodovka IB5 je hlučnejšia. Prejavuje sa to zvýšenou hlučnosťou pri vyradenej rýchlosti na neutráli. Po vymačkunutí spojky hluk prestáva. Po prejdení cca 5km, zohriati oleja v prevodovke je to takmer nepočuteľné, ale v zimných mesiach je to otravné, dosť nerpíjemné. Malo by to spôsobovať ložosiko na prevodovom hriadeli. Podľa vyjadrenia fordu to je “funkčná vlastnosť vozidla”. Výmena ložiska je servisne náročna a preto sa doporučuje neriešiť. Údajne ide len o “kozmetickú” vadu.

    PS:”Ford je jedno s najstabilnejších aút ktoré som jazdil, už keď máte pocit že vás vynesie, tak má ešte stále riadnu rezervu, veľmi bezpečné auto, vyhnúť prekážke sa dá aj vo veľkých rýchlostiach bez následného šmyku, focus ľubi menej opotrebované pneumatiky na zadnej náprave.”

    • Juro hovorí:

      Ten hluk prevodovky IB5 je fakt nepríjemný pri neutrály,nevymačnutej spojke, studenom motore a hlavne v zime.Po zahriatí oleja v prevodovke je to už v norme, i keď to trochu počuť. Mám síce Fiestu, ale to je tá istá prevodovka IB5 (s inými prevodovými pomermi). Silnejšie motorizácie Focusu majú už MTX75, tá je určená na väčšie momenty, alebo kúpiť 6-kvalt (Iná cena). O tom hluku sa veľa na fórach popísalo (Hlavne majtelia Fusion). IB5 je v podstate už stará prevodovka, montuje sa asi od roku 1996-7 a v jednom materiály od fordu som zistil, že sa montuje vo Francúzku v Bordeaux. (Nemám dobrý názor na Francúzko a hlavne Renault). nebudem to riešiť, dúfam že to ešte 3 roky (auto potom bude mať 9 rokov) vydrží, potom kupujem nové auto, keď si pustím ventilátor na druhý stupeň a trochu rádio, tak to v podstate nepočuť ani pri studenom motore.

  • miro hovorí:

    Kúpil som FF II, 1,6 TDCI 80 kW. Mal najazdených 140000. Po 5 tis km začlo škubať motorom, potom postupne strácalo výkon pri nižších obrátkach do 2200-2500. Pochodil som 5 kvalitných diagnostík, aj originál ford, nič nenašli, vraj je všetko v poriadku, ale auto sporadicky strácalo výkon, až ho napokon stratilo úplne, a diadnostika aj tak nič neukázala, vraj je auto v poriadku. Najskôr sa vybral filter pevných častíc, prepálil sa soft, potom sa vymieňala súčiastka po súčiastke, filtre, váha vzduchu… Nakoniec som sa rozhodol, dal som vybrať turbo, a neprial by som vám vidieť jeho stav, vylámané a zohýbané lopatky. Celkom ma to stále cez 1500€. Takže ak niekto nemá výkon, nech nedumá, rovno ide dať skontrolovať turbo. Sú tam plieškové variabilné lopatky, ktoré sa prepália, ulámu. No des! Škoda, že sa tu nedá priložiť foto, ako to turbo vypadalo! Takže kto chce kúpiť podobné auto s najazdenými 140-150 tis. (čo je väčšina na trhu), nech ráta s riadnou investíciou.

    • Marcel Janco hovorí:

      Dobrý deň, ak máte chybu pofotenú, pošlite fotky na mail info@autorubik.sk a my to zapracujeme do galérie. s pozdravom MJ.

    • Adriana hovorí:

      zdravím Ťa, mám fofo 2008, 1,8 TDCi 85kW, a tie isté problémy, no ešte nestratilo výkon úplne, ale je to už badateľné …a k tomu ešte prííííliš veľkú spotrebu v meste 10 l/ 100km a aj viacej.Neviem, či to má spolu súvis.Na diagnostike (taktiež u viacerých) ukazalo, že je všetko v poriadku., filtre boli menené pred rokom na jeseň.Najazdené je len 66000km.Už neviem kam by som šla, skoro všetci mechanici len pokrčia plecami, že nevedia čo ot môže byť.. asi sa im do toho nechce. Si spokojný, pomohlo Ti to ?
      ďakujem za odpoveď.

    • Robo hovorí:

      Ďakujem za info Rozmýšľam nad kúpou tohto vozu, no budem musieť popremýšlať….

  • miro hovorí:

    foto som preposlal

  • miro hovorí:

    Podľa všetkých servisov, čo som obehol a ich doporučení, tak Ford by mal tieto autá odkúpiť späť po najazdených 150 tis km ako nepodarky !!! No ale nechám sa prekvapiť, pol motora je vymeneného, tak snáď chvíľu bude jazdiť!

  • Gastan hovorí:

    dobry den, tiez mam FoFo r.v. 2009 benzin 1,6, 74kW. najazdenych 50tis. ziadna stocenka, pravidelne servisovane. Tiez pocujem ako keby taky plechovy zvuk ked sa rozbieham na jednotke a pustam spojku, ale mam taky pocit ze to je pri studenom motore, musim si to viacej vsimat. apropos odisla mi predna lambda sonda – potesi hlavne prehnana cena v servise. :-(

  • lukas hovorí:

    Mam FoFo r.v. 2006, najazdenych 285000km, auto bezproblemov funguje, kazdy den uzivane, pravidelne meneny olej, filtre……..okrem vymeny spojkoveho zotrvacnika pri 170tis. kilometroch ziadny problem…. vrelo odporucam 1,8 tdci. Osvedceny motor, pokial mu date kvalitnu naftu, auto slape
    …….. budete spokojni!

  • Štefan hovorí:

    No.Chlapi.Ja mám feldu.A chcem kúpiť focus.Min.rok 2008.Chcel by som auto s nízkou spotrebou.Rozmýšlal som o 1,6 Tdci 66 kW. Prosím poradte mi na čo všetko si mám dať pozor pri kúpe. Nie som podnikatel ani poslanec.Som len pracovník v jednej firme a nemám nazvyš ďalšie peniaze aby som vrážal hneď na nejaké opravy.Dopredu všetkým ĎAKUJEM !

    • roman hovorí:

      ja som kupil ffocus1,6tdci,80kw. koncom sept.2013,a odtoho dna mam najazdene 7600km,a ziadna porucha,auto slape ako slak.ine ani zadarmo,pisu selico ludia,starajsa pravidelne o vymenu oleja,filtrov a auto ti bude sluzit,a netankuj po druzstvach.perfektne auto jeto,ver my

  • Anonym hovorí:

    Daj si pozor na rôzne úniky oleja, niekedy býva otečený celý motor, pozor aj na dvojhmoťak-šklabanie pri rozjazde a nadmerné vibrácie na volnobehu, všímať si treba aj turbo, či nepíska, motor poriadne ťahá v rôznych otáčkach, rovnomernosť chodu a potom také tie klasiky, či auto nebolo búrané, pretočené km a tak.

  • Palo hovorí:

    Ja mám 1,6 Tdci 66 kW,Rok 2006, 10 mesiac.Najazdených 160 000 Km. Pri kúpe ( asi 127 00 Km ) som musel meniť Remenicu Klukovky, to je taký malý špás za 80 € + robota. Inak bežné výmeny oleja a filtrov, a raz som menil palivový filter, teraz sa chystám na výmenu palivového filtra opäť podotýkam stojí okolo 54-62 € čo je dosť… asi po 30 000 KM. Inak ostatné v pohode…zatial by som to nerád zakríkol. Jediné čo ma hnevá na Forde je otváranie kufra. Podla mna to nieje dobre vymyslené, lebo ten plast pod ktorím je spínač sa my zlomil ked že je často namáhaný. Pýtal som sa vo Ford servise čo by to stálo a odpoved bola okolo 200 € nekrestanská suma za malú umelú hmotu.

    • peter hovorí:

      zdravim mam fofo 1.8tdci 2008 pri zaradeni spiatocky mi hned piska ze je zamnou prekazka a po pohnuti prestane a ak sa priblizim k prekazke tak nepipa stretol sa stym niekto.aka by mohla byt chyba tych snimacov.

  • Anonym hovorí:

    Ja mam focus St je cipnuty na 280 koni a zatial v konkurencii do tristo koni este neprehral’ ma vynikajuce jazdne vlastnosti a spotreba pri normalnej jazde je 7,5 litra

  • jozef hovorí:

    ako mam ff 2008 1.6tdci 80KW 169 000 ale auto štartuje bezproblemou …jazdne vlastnosti tiez vpohode .len spotreba ukazuje 7,2 L …ako aj donho slapem..ale zda sa mi to dost vela ..inak vadi mi iba ze sa nadz nezamyka

  • edo hovorí:

    mam ford fusion 1,4tdci 2005 ked sa mi zohreje motor,tak mi na volnobehu po case zhasne motor,casto sa mi to stava na krizovatkach a semaforoch.vie niekto poradit?notbmg@azet.sk dik

  • maros hovorí:

    mam ff 2 2008 195000 km bez problemov je to 1,6 disel 66 kw treba poctivo menit olej a filtre a nebudu problemy z turbom, tiez odporucam nezhasinat hned po dojazde ale nechat minutku dve poklepat na volnobeh, ochladi sa turbo neohnu lopatky

  • Sefo hovorí:

    Ahojte, chcem si kúpiť FF 1,6 ale neviem či 66Kw alebo 80Kw. Pravda je taká, že som už zopár aut vyskúšal a mal som pocit, že tá 66kw verzia bola o niečo svižnejšia ako tá 80kw. Pri testovaní 80kw sedel v aute naviac jeden človek 100kg ťažký, no nezdá sa mi aby to až taký urobilo rozdiel. Je možné, že 80kw je silnejšia až pri vyšších otáčkach – rýchlosti – zaťažení. Má inač stavnú prevodovku? Alebo je to predzvesť, že nieje niečo v poriadku? Ak by som predtým nevyskúšal tú 66kw, tak to neriešim, lebo to neviem porovnať. Teraz váham čo a ako. Vďaka za vaše rady.

    • roman hovorí:

      ber 80kw,ja ho mam a spokojnost nadovsetko a to jazdim dlhe trate ,rakusko a tak,,daj mu zaklad a nesklameta to auto,olej ,filtre

  • Juraj hovorí:

    Dobrý deň, má niekto skúsenosť s motorom 2.0 16V LPG (BRC priamo od vyroby)? V článku nie je o ňom nič napísané.
    Ďakujem za odpoveď.

  • peter hovorí:

    Mam ff 2009 1,8diesel a ked mam zapnutu klimu tak mi casto sklbne s autom,co mam stym robit?

  • Tomas hovorí:

    zdravim. mam moznost kúpit ford fokus nabehanych 140000km 2009 2.0 tdci automat poradte kupit či nekupit?

  • Jozef hovorí:

    Zdravim Vas pani,
    mam otazku.
    moj Ford focus II. 2010 1,6 DURATEC najazdenych 45 000 km – vsetko je ok v ostatnych parametroch 100 % spokojnost- az na jednu vec kt. ma vyslovene mrzi – tomu autu chyba 6tka – no a teraz som sa bavil s kamosom kt. ma este FF I . combi 1,6 a som mu hovoril : pocuj kamarat ja ked idem po dialnici 140 km/hod tak mam 4000 otacok a spotrebu 8 az 9L podla prevysenia … no a tento kamos ma na 140 km/ hod 3200 -3400 ot. a spotrebu max 7L

    ako je to mozne ??
    resp. co je na tom este horsie v 4 otackach fordik / je to clen rodiny/ brutalne huci – akoze je pravda ze na 4 tisic ot. kazde auto huci …

    teda otazka znie? mate aj vy tento problem ti co mate 1,6 benzin ? a da sa to riesit inak ako vypeckovanim radia?

  • Jan hovorí:

    Zdravim ja by som mal otazock ci mi nevieniekto poradit mam FF 2008 80kW 1.6 diesel chcem vediet ci pri rozvodoch je remen alebo retaz? A pri kolkych kilometroch sa meni retaz alebo remen? Dakujem

    • Michal hovorí:

      Zdravím,mám presne ten istý Ford.Je tam remeň interval výmeny je 200000km alebo každých 10rokov podľa toho čo nastane skôr.

  • Jozef hovorí:

    dobry.Ponukaju mi Ford focus 1.6desiel 66kw 2009r. naj.200000km.Viete mi poradit co to auto moze este najazdit,boli tam poctive servisne prehliadky.

    • peter hovorí:

      mozes na tom najazdit dalsich minimalne 200 000 km bez problemov…samozrejme,ze ti nevydrzia povodne suciastky…nic nie je vecne…skor by som sa drzal ceny…max 5500,-eu….a mat 2-3000,-eu v zalohe,ak by trebalo vymenit opotrebovane suciastky. tazko povedat kedy,lebo kazdy vodic sa inak stara.

  • Anonym hovorí:

    Dobry…..
    Mam ford focus 2/2010 1,6 D(80kw) problem je ze svetla mi svietia velmi dole aj ked ich mam nastavene na max.hore+aj manualne!!! Neviem co dalej…. zadalsie mi auto straca akoby ťah niekedy pri 100 km/h aj štorka netaha, dakedy zase je ok.Na palubobke nic nesvieti….

    Dakujem…

  • MarianK hovorí:

    ale to by trebalo vedieť či má DPF filter, kedže 66KW sú všetky bez a ani v 80KW nie je DPF vo všetkých modeloch.

    • Julius hovorí:

      1.6TDCi…80kW variant má DPF od cca r. 2005 (prvé kusy r. 2004 ho nemali), 66kW od r. 2008. Jazdenku brať 90koňovú/66kW/ bez filtra pevn. častíc/DPF/ ročník 2007. (vlastním menovanú 90k variantu r.2007)

  • Jano hovorí:

    Aj 1,6 tdci 66KW motory mali DPF. Tykalo sa to tych ktore splnuju normu euro 5.

  • ivan hovorí:

    ma niekto skusenost s focusom 2 1.6 85 kw benzin ? vraj je tam poruchovy motor kolki variabilnemu časovani ventilov .. dik

  • natalia hovorí:

    Chcem kupit ford focus 2005 r.v.2.0 tdci mate skusenost niekto s takym autom? Dakujem za rady

Zanechať odpoveď

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.