logo logo logo

Ford Focus II (2004-2010) – recenzia a skúsenosti

Focus II. generácie si na svoje predstavenie trocha počkal. Najvážnejší konkurenti Volkswagen Golf a aj Opel Astra mali svoje novinky pomaly rok na trhu.

Focusu II. generácie sa decentne hlási k dizajnu predchádzajúceho Focusa a vsádza na podobné dizajnérske hodnoty. Avšak extravagancia v štýle New Edge bola poriadne utlmená, podľa niektorých až príliš. Preto Focus na rozdiel od predchodcu čakal podstatne rozsiahlejší facelift, v porovnaní akým si prešla prvá generácia. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, Focus II. generácie značne podrástol resp. narástol. Už aj prvá generácia Focusa mala nadštandardný rázvor 2615 mm, Focus II pridal ďalších 25 mm. Podobne narástol Focus II aj do dĺžky na 4342 mm, čo je o 168 mm viac ako mal predchodca a o 138 mm viac ako má priamy a najväčší konkurent Golf V. V čom ale kraľuje je šírka. Tá sa pohybuje bez spätných zrkadiel okolo hodnoty 1840 mm, čo bola bezkonkurenčná hodnota v triede a Focus II. generácie dokonca prekonal aj o triedu väčšie Mondeo vtedajšej generácie, ktoré malo šírku 1810 mm.

Na konci roka 2004 prišla II. generácia Focusa na náš trh v troj a päťdverovom prevedení vo výbavách Ambiente, Trend a Ghia. V roku 2005 prišli na trh karosárske varianty sedan a kombi, na jeseň pribudol motor 1,8 TDCi a verzia ST. V roku 2006 sa predstavila verzia kupé kabriolet a motor 1.8 16V FlexiFuel (92 kW) spaľujúci palivo E85. V roku 2007 prešli všetky varianty Focusu faceliftom, okrem verzie ST a CC, na ktoré prišiel rad až v roku 2008 spolu s predstavením novej dvojspojkovej prevodovky PowerShift. V roku 2009 bola predstavená verzia RS (2.5 20V – 224 kW) a nové motory spaľujúce alternatívne palivá 2,0 16V LPG (103 kW) a 2,0 16V CNG (91 kW). V roku 2010 oživila dosluhujúcu II. generáciu limitovaná edícia RS 500. V roku 2011 sa začal predaj tretej generácie Focusa.

Aj v interiéri je druhá generácia Focusu oproti predchodcovi o poznanie konzervatívnejšia. V základnom prevedení Ambiente kabína vyzerá až moc jednoducho a lacno, výbava neponúka nič extra. Vyššie výbavy spoznáte podľa dvojfarebného interiéru, pričom spodná časť je väčšinou svetlá a horná tmavšia. Tiež strieborná povrchová úprava niektorých plastov nemusí vyhovovať každému. Čo ale poteší azda každého, bolo príplatkové rádio od Sony. Rovnako poteší aj ergonómia ovládania prvkov výbavy, keď všetky ovládacie prvky sú v dobrom dosahu a ich ovládanie funguje intuitívne. Platí to aj pre ovládanie automatickej klimatizácie, ktorá sa najskôr ovládala pomocou tlačidiel, od modernizácie pomocou dvojice kruhových ovládačov. V špičkovo vybavených Focusoch môžete naraziť na systém KeyFree, ktorý umožňuje bezkľúčový vstup, tiež zaujme technická “fíčura” AFL – adaptívne predné svetlomety. Objem kufra hatchbacku je 385 litrov, ktorý po sklopený narastie na 1245 l. Kombi verzia má v základnom usporiadaní 482 litrov, po sklopení narastie na 1525l. Sedan disponuje základným objemom 526 litrov, ten je však obmedzený menším vstupným otvorom daný typom karosérie. Ford Focus CC má v prípade natiahnutej strechy 534 litrov, v prípade sklopenia klesne na 248l.

Podvozok Focusa I. generácie patril svojimi jazdnými vlastnosťami na špičku triedy. Focus II. generácie ich ešte vylepšil o slušnú dávku komfortu. Iste, s najťažším dieselovým dvojlitrom pod kapotou nebude tak hravý ako s ľahkou benzínovou 1,4.Prejaví sa aj vyššia nedotáčavosť, ale až vtedy, keď väčšina ostatných konkurentov z triedy sa hrnie po priamke do najbližšej priekopy. Za výbornými jazdnými vlastnosťami stojí nielen starostlivé naladenie podvozku, ale tiež samotná konštrukcia. Vpredu je síce klasické zavesenie kolies McPherson, ktoré poteší samostatne vymeniteľnými spodnými čapmi, vzadu je však zázrak menom Control Blade II. generácie. Jeho trojica priečnych ramien je doplnená pozdĺžnou vzperou a zaručuje zadným kolesám optimálnu kinematiku a nemenný odklon v celom rozsahu zdvihu kolesa. Nutno ešte dodať, že obe nápravy sa vyznačujú slušnou odolnosťou a životnosťou.

Motorová paleta Focusa II je pomerne bohatá, ale pre našinca je “použiteľných” len zopár agregátov. Obzvlášť to platí pri benzínoch. Tie začínali na 1.4-ke o výkone 59 kW. Tá však mala s pomerne ťažkým Focusom veľa práce, čo sa odzrkadlilo na podpriemernej dynamike a pomerne vysokej spotrebe. Na druhej strane sa jedná o bezproblémovú motorizáciu. Asi najvhodnejšia a našťastie najrozšírenejšia motorizácia je benzínová 1.6-tka s označením Duratec. Pod označením Duratec sa skrýva starý známy ZETEC-SE, pôvodne vyvinutý Yamahou ešte pre Focus I. generácie. Aj keď je staršieho dáta, jedná sa o spoľahlivý motor. 1.6-tka si s Focusom prekvapivo ľahko poradí, pričom spotrebuje rovnako, niekedy aj menej paliva ako menšia 1.4-ka. Pozor si však pri nej treba dať na výmenu rozvodového remeňa každých 150 000 km. Odporúča sa dať výmenu realizovať odbornému servisu alebo naozaj skúsenému mechanikovi, z dôvodu konštrukčne náročnejšiemu prevedeniu spodnej remenice. Tá je pripevnená k čelu kľukového hriadeľa jedinou axiálnou skrutkou, ktorá musí byť dotiahnutá na správnu a pomerne vysokú hodnotu. Preto treba skrutku vždy vymeniť za novú a predpisovo dotiahnuť, inak pri jej uvoľnení hrozí aj fatálna porucha motora. Podobné spojenie nájdete aj u ostatných motoroch Duratec, avšak tie už poháňa bezúdržbová reťaz. Tá vie byť po odjazdení 200-250 000 vyťahaná a vie spôsobovať väčšiu hlučnosť motora, obzvlášť pri náročnejšej (dynamickej) prevádzke. Ďalšie tri benzínové motory vo Focuse sú už nefalšované Duratec, a teda majú blok aj hlavu valcov z ľahkej zliatiny, 16 ventilov a dva vačkové hriadele. Vyznačujú sa tiež ovládaním ventilov cez mechanické zdvihátka bez vymedzovacích podložiek. Prvým je pomerne zriedkavá 1,6 Ti-VCT, ktorá vďaka zdvojenému premennému časovania rozvodového mechanizmu produkovala 85 kW výkonu. Motor mal okrem vyššieho výkonu aj citeľne vyššiu spotrebu, preto lepšia voľba je klasická a jednoduchšia 1,6 16V. Ďalším motorom v ponuke je 1,8 16V dostupná aj vo verzii FlexiFuel. Tento motor nevynikal ani výkonom, ani spotrebou, a preto ak je treba niečo živšie, poobzerajte sa radšej po dvojlitrovom Duratecu s výkonom 107 kW, ktorý sa dodával do roku 2007. Špičku benzínových motorov tvoril radový hliníkový päťvalec, pôvodom od Volva. Ten poháňa ostré prevedenie ST a dodáva Focusu naozaj dynamické zvezenie. O adekvátnej spotrebe (pravidelne nad 10 litrov, skôr však 12 a viac) sa netreba ani zmieňovať. Pozor však na pravidelnú kontrolu oleja, pretože Ford pozabudol narozdiel od Volva na snímač hladiny oleja a nezriedka sa tak stalo, že sa motor zadrel. Aj keď je kapacita olejovej nápne 6,4 litra, päťvalec má určitú spotrebu oleja, ktorá s využívaním dynamického potenciálu motora značne rastie. Tiež výrobcom odporúčanú výmenu rozvodového remeňa až po 240 000 km je vhodné skrátiť na polovicu, poprípade 150 000 km.

Základ vznetových motorov tvorí 1.6 Duratorq TDCi v dvoch výkonových vyhotoveniach. Jednotka bola vyvinutá v spolupráci s koncernom PSA. Jedná sa o celohliníkový štvorvalec s liatinovými vložkami a 16 ventilovým rozvodom poháňaným dvojicu vačkových hriadeľov. Pomocou turba s variabilnou geometriou lopatiek dosahuje výkon 80 kW, slabšia 66 kW verzia je o túto vymoženosť obraná a disponuje iba klasickým turbom. Slabšia verzia má však jednu výhodu. Nepotrebuje k svojej činnosti DPF filter. Zato 80 kW verzia vďaka vyššiemu výkonu síce poskytne o niečo dynamickejší zvezenie, ale neplní bez filtra pevných častíc emisnú normu Euro 4. DPF filter vždy znamená o problém naviac, ktorého riziko stúpa počtom najazdených km.  Celkovo možno obe verzie 1.6 Duratorq zaradiť medzi veľmi úsporné a kultivované motory, ktoré poskytujú lineárny nárast dynamiky. Na silnejšej motorizácii sa v prvých ročníkoch veľmi rýchlo vedel porúčať práve dvojhmotový zotrvačník, podobne ako trhajúce sa tepelné štíty turbodúchadla. Pri oboch variantoch sa vie občas objaviť aj únik oleja cez tesnenie veka ventilov, čo sa najčastejšie rieši opätovným pretesnením. Pri väčšom počte kilometrov (nad 150 000) sa už môžu vyskytnúť problémy v oveľa väčšom množstve. Medzi najčastejšie poruchy možno zaradiť chybné vstrekovače, častejšie úniky oleja, ale aj problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo. Taktiež pozor na stav samotného turba, ktoré môže byť poškodené z dôvodu nedostatočného mazania cez zakarbónovaný ventil (holender). Pri väčšom počte najazdených kilometrov sa môže pri motore 1,6 TDCi vyskytnúť šklbanie motora a postupné najskôr sporadické strácania výkonu, ktoré neskôr prejde do trvalého stavu. Chyba je najviac citeľná pri nižších obrátkach do 2200-2500 ot/min. Problém je, že porucha sa často diagnostikuje nesprávne, keďže mnohí mechanici zvaľujú vinu na DPF filter, snímač hmotnosti vzduchu, softvér RJ, či rôzne filtre (palivový, vzduchový). Na vine je však turbodúchadlo a v ňom prepálené a následne vylomené a zohnuté lopatky (viď fotka, ktorú nám poslal náš čitateľ Miro).

Kto potrebuje ešte dynamickejšie zvezenie, sú v ponuke ďalšie agregáty. Prvý z nich je stará známa 1,8 TDCi z radu Kent s výkonom 85 kW a 8 ventilovým rozvodom, ktorý je spoľahlivý a odolný, používa už vstrekovanie Siemens, ktoré nahradilo poruchovejšie Delphi. Na druhej strane má tento motor o niečo citeľnejší turboefekt, je hlučnejší, menej kultivovaný a tiež sa veľmi pomaly zohrieva na prevádzkovú teplotu. Poteší tiež absencia DPF filtra. Podstatne zriedkavejšou ako rozšírené 1,6 TDCi, ale dynamicky veľmi zaujímavou alternatívou je motor 2,0 TDCi pracujúci s výkonom 100 alebo po modernizácii 103 kW pri 4000 ot/min a 320 (340) Nm pri 2000 ot/min. Dvojliter už s Focusom celkom slušne cvičí a prax ukázala, že je oproti menšej 1,6 HDi aj o niečo spoľahlivejší. Spotreba sa dá bez väčších problémov udržiavať okolo 6 litrov. Podobne ako silnejšia 1,6 HDi je aj dvojliter vybavený turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek a funkciou overboost, kedy krátkodobo vzrastie krútiaci moment o 20 Nm. Od zavedenia normy Euro V obsahuje tento motor sériovo aj filter pevných častíc FAP. Mechanicky je motor odolný, solídna je aj spoľahlivosť, najčastejšie sa vyskytujú problémy s nefunkčným EGR ventilom, čo sa prejavuje hlavne za studena oneskorenou reakciou na zošliapnutie akcelerátora (nechcení ísť do otáčok), či nadmerným bielym dymením a zhasínaním motora.

Prevodovky sa dodávali mechanické 5 alebo 6 stupňové, sú presné, s krátkymi dráhami a pomerne ľahkým radením. Pozor si však treba dať na automatiku s názvom CFT, ktorá sa montovala v kombinácii s benzínovou 1.8 a dieselovou 1.6. Jedná sa o automatickú prevodovku variátorového typu, ktorá síce zabezpečuje úplne plynulý rozjazd, ale pomerne rýchlo sa opotrebuje. Preto ak zistíte akékoľvek šklbanie alebo kolísanie otáčok, treba dať ruky preč. Jedná sa totiž o veľmi drahú opravu.

Ako už bolo spomínané, podvozok Focusa vydrží pomerne dosť. A keď sa aj vôla objaví, netreba mať obavy, pretože ramená náprav sú dobre rozoberateľné a jednotlivé diely sa dajú jednotlivo a pomerne ľahko vymeniť. Veľmi častý jav v podobe búchajúcich tyčiek stabilizátorov sa u Focusa II často nekoná, pretože namiesto nich sú krátke a odolné tiahla. Do roku 2005 sa Focus častejšie potýkal s nefunkčným motorčekom stieračov, do ktorého sa dostala voda a spôsobila skrat. Objaviť sa môžu aj problémy s ukazovateľmi paliva a tiež sa vyskytuje chybná hlavná elektrická kabeláž, čím dochádza k citeľnej strate výkonu motora. Objavuje sa aj únik z hydraulickej kvapaliny z čerpadla zážihových motorov, čo pocítite zvýšenou hlučnosťou posilňovača pri otáčaní volantom. V modeloch zo začiatku výroby sa v prípade zážihových motorov môžu objaviť chybné snímače polohy plynového pedála a tiež nepravidelný chod motora na voľnobehu, čo bolo spôsobené chybným spínačom voľnobehu škrtiacej klapky.

Pri dieselových pohonných jednotkách (hlavne 1,6 TDCi a 2,0 TDCi) sa objavuje nefunkčný EGR ventil, tiež môže dojsť k predčasnému opotrebovaniu turbodúchadiel vďaka zanesenému sitku v mazacom okruhu (tento problém sa začne ozývať pískavým pazvukom pri pridaní plynu). Pri 1,6 TDCi sa vyskytuje v rokoch 2004-2006 častejšie netesnosť okolo usadenia vstrekovačov. Stará bolesť v podobe predčasného opotrebovania dvojhmotových zotrvačníkov sa nevyhýba ani Focusu II a najmä motoru 1,6 TDCi. Pri motoroch 1,8 TDCi a 2,0 TDCi občas zlyhávajú SCV ventily čerpadla Common Rail od Siemensu. Ako už bolo spomínané, pozor na automatické prevodovky Durashift CVT, ktoré je nutné už po 120 000 najazdených kilometroch draho repasovať. Oveľa lepšou voľbou sú preto klasické manuálne ovládané prevodovky.

 

História modelu

2004 – II. generácia Focusa prichádza na náš trh v troj a päťdverovom prevedení.

2005 – karosárske varianty sedan a kombi, motor 1,8 TDCi a verzia ST.

2006 – verzia kupé kabriolet a motor 1.8 16V FlexiFuel.

2007 – facelift (okrem verzie ST a CC).

2008 – facelift verzie ST a CC. Nová dvojspojková prevodovka PowerShift.

2009 – predstavená verzia RS (2.5 20V – 224 kW). Motory 2,0 16V LPG (103 kW) a 2,0 16V CNG (91 kW).

2010 – limitovaná edícia RS 500.

2011 – začiatok predaja novej generácie.

 

Prednosti a nedostatky

vynikajúce jazdné vlastnosti a solídny komfort na bežných nerovnostiachfádny a v základnej verzii aj lacno pôsobiaci interiér
spoľahlivé benzínové 1,4 a 1,6CFT prevodovka s nízkou životnosťou
úsporné a kultivované 1,6 TDCipre našinca z hľadiska spotreby a výkonu jediná vhodná benzínová alternatíva 1,6 16V 74 kW
presné riadenie a radenie

 

Najčastejšie poruchy

rýchlo opotrebená Durashift CFT prevodovka
nefunkčný motorček stieračov (do 2005)
problémy s ukazovateľom paliva
chybná hlavná elektrická kabeláž
únik z hydraulickej kvapaliny z čerpadla (zážihové motory)
chybné snímače polohy plynového pedála (zážihové motory, začiatok výroby)
chybný spínač voľnobehu škrtiacej klapky
nefunkčný EGR ventil (1,6 TDCi a 2,0 TDCi)
predčasné opotrebovanie turbodúchadla
netestnosť okolo usadenia vstrekovačov (2004-2006, 1,6 TDCi)
predčasné opotrebovanie dvojhmotového zotrvačníka (najmä 1,6 TDCi)
občas zlyhávajúce SCV ventily čerpadla Common Rail od Siemensu (1,8 TDCi a 2,0 TDCi)
úniky chladiaceho média z klimatizácie - netesný chladič alebo rozvodové trubky

 

Autorubik odporúča

Brať
Nebrať
2,0 16V HDi (100 kW).
Motor poskytuje Focusu dostatok dynamiky na svižné jazdenie, pričom spotreba sa drží vo veľmi rozumných číslách. Z dieselových motorov je najspoľahlivejší a ak je možnosť, radšej si treba vybrať verziu bez FAP filtra, ktorý vie neraz spôsobiť nečakané problémy a výdavky.

1,6 16V (74 kW).
Jedná sa o pomerne výkonný a pružný motor s primeranou spotrebou okolo 7 litrov. Naviac poteší veľmi solídnou spoľahlivosťou.
-

 

Technické parametre

Typ karosérie:
troj a päťdverový hatchback
štvordverový sedan
päťdverové kombi
Rozmery (D x Š x V v mm):4337-4342 x 1840 x 1497-15004480-4488 x 1840 x 14974468-4472 x 1840 x 1500-1537
Rázvor (mm):
2640
Batožinový priestor (l):385, 396526, 537482, 487, 503
Pohon
predné kolesá
Objem palivovej nádrže (l):
52-55
Typy motorov:benzínové motory: 1.4 Duratec, 1.6 Duratec, 1.8 Duratec, 2.0 Duratec, 2.5 Duratec ST turbo V5, 2.5 Duratec RS turbo V5

dieselové motory: 1.6 Duratorq TDCi, 1.8 Duratorq TDCi, 2.0 Duratorq TDCi

 

Spoľahlivosť
Dizajn
Prevádzkové náklady
Jazdné vlastnosti
Servis (cena a dostupnosť)

 

 MJ

Test Ford Focus II 2,0 TDCi Titanium


39 reakcií pre “Ford Focus II (2004-2010) – recenzia a skúsenosti”

  • ondro hovorí:

    Pridal by som jednu poznámku.
    Prevodovka u FocusuII 1.6 diesel (neviem, či sa rovnaká používa aj k i ným motorom), má trochu neštandardné zprevodovanie a pri preradzovaní z jednotky do dvojky je potrebné motor vytočiť do vyšších otáčok ako je bežné u iných áut. Ak si nedáte pozor, budete sa čudovať prečo vám motor zhasne.

    • Drahos hovorí:

      mate take auto? chcem si presne tento automat doviezt 109 konovy. Ak mozte prosim podelte sa o skusenost. Ake je tam zrychlenie? Ide o bezny automat ci CVT?

      dakujem

    • pepe hovorí:

      Tiez mam 1.6 TDCi a je pravda, ze na Fieste 1.4i (benzin) som sa na jednotke iba pohol a hned zaradil 2-ku. Tu je potrebne ist do vyssich otacok ale nikdy mi nezhasol.

    • Tony hovorí:

      Presne tak. Hlavne v miernom stupani je nutne pridat viac ako u inych dieselov. Avsak toto je jedina 1,6ka diesel na ktorom som jazdil. Ostatne diesle boli vysie kubatury i ked porovnatelny vykon.Kym som si na to zvykol motor mi zdochol casto aj pri pohynani. A ked rpi tom zachroctal aj dvojhmotovy zotrvacnik ma zabolelo v krizoch. Ale teraz radsej pridam a tym predchadzam “boleti v krizoch”

  • Lukas hovorí:

    Jazdím Focus II 1.6 74kw, r. v. 2010, medzi častejšie závady nedostatky by som ešte pridal:
    - Vôla medzi poloosou a nábojom kolesa. Prejavuje sa to kovovým cvakaním pri rozbehu, podradení, alebo rýchlejšom cúvaní. Rieši sa to vytesnením tisíchranu nejakým špeciálnym tmelom. Riešenie je to tak na polroka, potom sa to prejaví znova (aspoň môj prípad.)
    - Mechanická prevodovka IB5 je hlučnejšia. Prejavuje sa to zvýšenou hlučnosťou pri vyradenej rýchlosti na neutráli. Po vymačkunutí spojky hluk prestáva. Po prejdení cca 5km, zohriati oleja v prevodovke je to takmer nepočuteľné, ale v zimných mesiach je to otravné, dosť nerpíjemné. Malo by to spôsobovať ložosiko na prevodovom hriadeli. Podľa vyjadrenia fordu to je “funkčná vlastnosť vozidla”. Výmena ložiska je servisne náročna a preto sa doporučuje neriešiť. Údajne ide len o “kozmetickú” vadu.

    PS:”Ford je jedno s najstabilnejších aút ktoré som jazdil, už keď máte pocit že vás vynesie, tak má ešte stále riadnu rezervu, veľmi bezpečné auto, vyhnúť prekážke sa dá aj vo veľkých rýchlostiach bez následného šmyku, focus ľubi menej opotrebované pneumatiky na zadnej náprave.”

    • Juro hovorí:

      Ten hluk prevodovky IB5 je fakt nepríjemný pri neutrály,nevymačnutej spojke, studenom motore a hlavne v zime.Po zahriatí oleja v prevodovke je to už v norme, i keď to trochu počuť. Mám síce Fiestu, ale to je tá istá prevodovka IB5 (s inými prevodovými pomermi). Silnejšie motorizácie Focusu majú už MTX75, tá je určená na väčšie momenty, alebo kúpiť 6-kvalt (Iná cena). O tom hluku sa veľa na fórach popísalo (Hlavne majtelia Fusion). IB5 je v podstate už stará prevodovka, montuje sa asi od roku 1996-7 a v jednom materiály od fordu som zistil, že sa montuje vo Francúzku v Bordeaux. (Nemám dobrý názor na Francúzko a hlavne Renault). nebudem to riešiť, dúfam že to ešte 3 roky (auto potom bude mať 9 rokov) vydrží, potom kupujem nové auto, keď si pustím ventilátor na druhý stupeň a trochu rádio, tak to v podstate nepočuť ani pri studenom motore.

  • miro hovorí:

    Kúpil som FF II, 1,6 TDCI 80 kW. Mal najazdených 140000. Po 5 tis km začlo škubať motorom, potom postupne strácalo výkon pri nižších obrátkach do 2200-2500. Pochodil som 5 kvalitných diagnostík, aj originál ford, nič nenašli, vraj je všetko v poriadku, ale auto sporadicky strácalo výkon, až ho napokon stratilo úplne, a diadnostika aj tak nič neukázala, vraj je auto v poriadku. Najskôr sa vybral filter pevných častíc, prepálil sa soft, potom sa vymieňala súčiastka po súčiastke, filtre, váha vzduchu… Nakoniec som sa rozhodol, dal som vybrať turbo, a neprial by som vám vidieť jeho stav, vylámané a zohýbané lopatky. Celkom ma to stále cez 1500€. Takže ak niekto nemá výkon, nech nedumá, rovno ide dať skontrolovať turbo. Sú tam plieškové variabilné lopatky, ktoré sa prepália, ulámu. No des! Škoda, že sa tu nedá priložiť foto, ako to turbo vypadalo! Takže kto chce kúpiť podobné auto s najazdenými 140-150 tis. (čo je väčšina na trhu), nech ráta s riadnou investíciou.

    • Marcel Janco hovorí:

      Dobrý deň, ak máte chybu pofotenú, pošlite fotky na mail info@autorubik.sk a my to zapracujeme do galérie. s pozdravom MJ.

    • Adriana hovorí:

      zdravím Ťa, mám fofo 2008, 1,8 TDCi 85kW, a tie isté problémy, no ešte nestratilo výkon úplne, ale je to už badateľné …a k tomu ešte prííííliš veľkú spotrebu v meste 10 l/ 100km a aj viacej.Neviem, či to má spolu súvis.Na diagnostike (taktiež u viacerých) ukazalo, že je všetko v poriadku., filtre boli menené pred rokom na jeseň.Najazdené je len 66000km.Už neviem kam by som šla, skoro všetci mechanici len pokrčia plecami, že nevedia čo ot môže byť.. asi sa im do toho nechce. Si spokojný, pomohlo Ti to ?
      ďakujem za odpoveď.

  • miro hovorí:

    foto som preposlal

  • miro hovorí:

    Podľa všetkých servisov, čo som obehol a ich doporučení, tak Ford by mal tieto autá odkúpiť späť po najazdených 150 tis km ako nepodarky !!! No ale nechám sa prekvapiť, pol motora je vymeneného, tak snáď chvíľu bude jazdiť!

  • Gastan hovorí:

    dobry den, tiez mam FoFo r.v. 2009 benzin 1,6, 74kW. najazdenych 50tis. ziadna stocenka, pravidelne servisovane. Tiez pocujem ako keby taky plechovy zvuk ked sa rozbieham na jednotke a pustam spojku, ale mam taky pocit ze to je pri studenom motore, musim si to viacej vsimat. apropos odisla mi predna lambda sonda – potesi hlavne prehnana cena v servise. :-(

  • lukas hovorí:

    Mam FoFo r.v. 2006, najazdenych 285000km, auto bezproblemov funguje, kazdy den uzivane, pravidelne meneny olej, filtre……..okrem vymeny spojkoveho zotrvacnika pri 170tis. kilometroch ziadny problem…. vrelo odporucam 1,8 tdci. Osvedceny motor, pokial mu date kvalitnu naftu, auto slape
    …….. budete spokojni!

  • Štefan hovorí:

    No.Chlapi.Ja mám feldu.A chcem kúpiť focus.Min.rok 2008.Chcel by som auto s nízkou spotrebou.Rozmýšlal som o 1,6 Tdci 66 kW. Prosím poradte mi na čo všetko si mám dať pozor pri kúpe. Nie som podnikatel ani poslanec.Som len pracovník v jednej firme a nemám nazvyš ďalšie peniaze aby som vrážal hneď na nejaké opravy.Dopredu všetkým ĎAKUJEM !

    • roman hovorí:

      ja som kupil ffocus1,6tdci,80kw. koncom sept.2013,a odtoho dna mam najazdene 7600km,a ziadna porucha,auto slape ako slak.ine ani zadarmo,pisu selico ludia,starajsa pravidelne o vymenu oleja,filtrov a auto ti bude sluzit,a netankuj po druzstvach.perfektne auto jeto,ver my

  • Anonym hovorí:

    Daj si pozor na rôzne úniky oleja, niekedy býva otečený celý motor, pozor aj na dvojhmoťak-šklabanie pri rozjazde a nadmerné vibrácie na volnobehu, všímať si treba aj turbo, či nepíska, motor poriadne ťahá v rôznych otáčkach, rovnomernosť chodu a potom také tie klasiky, či auto nebolo búrané, pretočené km a tak.

  • Palo hovorí:

    Ja mám 1,6 Tdci 66 kW,Rok 2006, 10 mesiac.Najazdených 160 000 Km. Pri kúpe ( asi 127 00 Km ) som musel meniť Remenicu Klukovky, to je taký malý špás za 80 € + robota. Inak bežné výmeny oleja a filtrov, a raz som menil palivový filter, teraz sa chystám na výmenu palivového filtra opäť podotýkam stojí okolo 54-62 € čo je dosť… asi po 30 000 KM. Inak ostatné v pohode…zatial by som to nerád zakríkol. Jediné čo ma hnevá na Forde je otváranie kufra. Podla mna to nieje dobre vymyslené, lebo ten plast pod ktorím je spínač sa my zlomil ked že je často namáhaný. Pýtal som sa vo Ford servise čo by to stálo a odpoved bola okolo 200 € nekrestanská suma za malú umelú hmotu.

    • peter hovorí:

      zdravim mam fofo 1.8tdci 2008 pri zaradeni spiatocky mi hned piska ze je zamnou prekazka a po pohnuti prestane a ak sa priblizim k prekazke tak nepipa stretol sa stym niekto.aka by mohla byt chyba tych snimacov.

  • Anonym hovorí:

    Ja mam focus St je cipnuty na 280 koni a zatial v konkurencii do tristo koni este neprehral’ ma vynikajuce jazdne vlastnosti a spotreba pri normalnej jazde je 7,5 litra

  • jozef hovorí:

    ako mam ff 2008 1.6tdci 80KW 169 000 ale auto štartuje bezproblemou …jazdne vlastnosti tiez vpohode .len spotreba ukazuje 7,2 L …ako aj donho slapem..ale zda sa mi to dost vela ..inak vadi mi iba ze sa nadz nezamyka

  • edo hovorí:

    mam ford fusion 1,4tdci 2005 ked sa mi zohreje motor,tak mi na volnobehu po case zhasne motor,casto sa mi to stava na krizovatkach a semaforoch.vie niekto poradit?notbmg@azet.sk dik

  • maros hovorí:

    mam ff 2 2008 195000 km bez problemov je to 1,6 disel 66 kw treba poctivo menit olej a filtre a nebudu problemy z turbom, tiez odporucam nezhasinat hned po dojazde ale nechat minutku dve poklepat na volnobeh, ochladi sa turbo neohnu lopatky

  • Sefo hovorí:

    Ahojte, chcem si kúpiť FF 1,6 ale neviem či 66Kw alebo 80Kw. Pravda je taká, že som už zopár aut vyskúšal a mal som pocit, že tá 66kw verzia bola o niečo svižnejšia ako tá 80kw. Pri testovaní 80kw sedel v aute naviac jeden človek 100kg ťažký, no nezdá sa mi aby to až taký urobilo rozdiel. Je možné, že 80kw je silnejšia až pri vyšších otáčkach – rýchlosti – zaťažení. Má inač stavnú prevodovku? Alebo je to predzvesť, že nieje niečo v poriadku? Ak by som predtým nevyskúšal tú 66kw, tak to neriešim, lebo to neviem porovnať. Teraz váham čo a ako. Vďaka za vaše rady.

    • roman hovorí:

      ber 80kw,ja ho mam a spokojnost nadovsetko a to jazdim dlhe trate ,rakusko a tak,,daj mu zaklad a nesklameta to auto,olej ,filtre

  • Juraj hovorí:

    Dobrý deň, má niekto skúsenosť s motorom 2.0 16V LPG (BRC priamo od vyroby)? V článku nie je o ňom nič napísané.
    Ďakujem za odpoveď.

  • peter hovorí:

    Mam ff 2009 1,8diesel a ked mam zapnutu klimu tak mi casto sklbne s autom,co mam stym robit?

  • Tomas hovorí:

    zdravim. mam moznost kúpit ford fokus nabehanych 140000km 2009 2.0 tdci automat poradte kupit či nekupit?

  • Jozef hovorí:

    Zdravim Vas pani,
    mam otazku.
    moj Ford focus II. 2010 1,6 DURATEC najazdenych 45 000 km – vsetko je ok v ostatnych parametroch 100 % spokojnost- az na jednu vec kt. ma vyslovene mrzi – tomu autu chyba 6tka – no a teraz som sa bavil s kamosom kt. ma este FF I . combi 1,6 a som mu hovoril : pocuj kamarat ja ked idem po dialnici 140 km/hod tak mam 4000 otacok a spotrebu 8 az 9L podla prevysenia … no a tento kamos ma na 140 km/ hod 3200 -3400 ot. a spotrebu max 7L

    ako je to mozne ??
    resp. co je na tom este horsie v 4 otackach fordik / je to clen rodiny/ brutalne huci – akoze je pravda ze na 4 tisic ot. kazde auto huci …

    teda otazka znie? mate aj vy tento problem ti co mate 1,6 benzin ? a da sa to riesit inak ako vypeckovanim radia?

  • Jan hovorí:

    Zdravim ja by som mal otazock ci mi nevieniekto poradit mam FF 2008 80kW 1.6 diesel chcem vediet ci pri rozvodoch je remen alebo retaz? A pri kolkych kilometroch sa meni retaz alebo remen? Dakujem

    • Michal hovorí:

      Zdravím,mám presne ten istý Ford.Je tam remeň interval výmeny je 200000km alebo každých 10rokov podľa toho čo nastane skôr.

  • Jozef hovorí:

    dobry.Ponukaju mi Ford focus 1.6desiel 66kw 2009r. naj.200000km.Viete mi poradit co to auto moze este najazdit,boli tam poctive servisne prehliadky.

    • peter hovorí:

      mozes na tom najazdit dalsich minimalne 200 000 km bez problemov…samozrejme,ze ti nevydrzia povodne suciastky…nic nie je vecne…skor by som sa drzal ceny…max 5500,-eu….a mat 2-3000,-eu v zalohe,ak by trebalo vymenit opotrebovane suciastky. tazko povedat kedy,lebo kazdy vodic sa inak stara.

  • Anonym hovorí:

    Dobry…..
    Mam ford focus 2/2010 1,6 D(80kw) problem je ze svetla mi svietia velmi dole aj ked ich mam nastavene na max.hore+aj manualne!!! Neviem co dalej…. zadalsie mi auto straca akoby ťah niekedy pri 100 km/h aj štorka netaha, dakedy zase je ok.Na palubobke nic nesvieti….

    Dakujem…

  • MarianK hovorí:

    ale to by trebalo vedieť či má DPF filter, kedže 66KW sú všetky bez a ani v 80KW nie je DPF vo všetkých modeloch.

  • Jano hovorí:

    Aj 1,6 tdci 66KW motory mali DPF. Tykalo sa to tych ktore splnuju normu euro 5.

Zanechať odpoveď

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.