logo logo logo

Opel Astra G (1998–2009) – recenzia a skúsenosti

Opel Astra G znamenal oproti predchádzajúcej generácii míľový krok vpred, napriek tomu v konečnom zúčtovaní na úhlavných konkurentov (Golf IV a Focus I) nestačil. Sklamal fádne pôsobiaci interiér, nepresné radenie, do roku 2002 aj veľmi krátke intervaly na výmenu rozvodového remeňa a dieselové motory, u nás tak veľmi obľúbené ťahali tiež za kratší koniec (hlavne oproti Golfu).

Opel predstavil druhú generáciu Astry, inak nazvanej aj Astra G v roku 1998. Zo začiatku boli v ponuke motory 1,4 16V (66 kW), 1,6 16V (74 kW), 1,8 16V (85 kW), 2,0 16V (100 kW) a turbodiesel 1,7 TD (50 kW). V roku 1999 bol predstavený variant Cabriolet, navrhnutý aj vyrábaný Bertonem. Pod kapotu sa dostali aj nové motory 1,7 DTi (55 kW), 2,0 DTi (60 kW) a benzínové 2,2 16V (108 kW) a 2,0 Turbo (140 kW). V roku 2000 pribudli ďalšie motory 1,2 16V (48 kW) a 1,6i 8V (55 kW) a neskôr prišlo aj kabrioletu veľmi podobné dvojdverové štvormiestne kupé, považované za nástupcu slávnej Calibry, pre ktoré bol pripravený motor 2,0 16V so zvýšeným výkonom na 118 kW. V roku 2001 prebehla mierna modernizácia modelu. Zmeny nastali aj v motoroch, 1,2 16V (55 kW), 1,8 16V (92 kW) a motor 2,0 16V bol nahradený 2,2 16V. V roku 2002 pribudol  turbodiesel 2,2 DTi (92 kW). V roku 2003 bol motor 1,7 DTi nahradený motorom 1,7 CDTi s výkonom 59 kW. V roku 2004 bola Astra G po predstavení novej generácie Astry H označená ako Classic a pokračovala ďalej vo výrobe. Dostala nové motory 1,4 16V Twin Port (66 kW) a tiež 1,6 16V TW (76 kW). V roku 2009 skončila výroba Astry H a nahradila ju Astra H tiež v označení Classic.

Astra G oslovovala široké spektrum zákazníkov. Okrem troj alebo päťdverovej verzie so splývajúcou výklopnou zadnou časťou (liftback) boli od začiatku k dispozícii aj varianty sedan a kombi, so slušným batožinovým priestorom (460 a 480 litrov). Ani základná verzia nie je v tomto smere s 370 litrami na zahodenie (po sklopení až 1180 litrov) a bez problémov vyhovie aj na rodinné zvezenie, nevýhodou je iba vyššia nakladacia hrana batožinového priestoru. Za podareným exteriérom výrazne zaostával dizajn a stvárnenie interiéru. Je fádny, materiály a dielenské spracovanie sú iba na priemernej úrovni. Naproti tomu ergonómia je zvládnutá veľmi dobre, až na páku radenia, ktorá je umiestnená dosť hlboko a vzadu. Sedadlá s tvrdším čalúnením sú veľmi ploché a bez výraznejšieho bočného vedenia (obzvlášť tie v základných verziách). Priestrannosť interiéru možno hodnotiť v rámci triedy za nadpriemernú, umožňuje pohodlné usadenie 4 dospelým osobám. Pri kúpe Astry G v základnej výbave si treba dať pozor, pretože sa vyskytujú verzie s pevným stĺpikom riadenia. Nájsť potom pozíciu za volantom môže byť značne obtiažne, najmä v prípade urastenejších vodičov.

Jazdné vlastnosti Astry G možno označiť za bezpečné a predvídavé, napriek pomerne jednoduchej konštrukcii podvozku (vpredu modifikácia vzpery McPherson uchytená na pomocnom ráme, vzadu torzne pružná priečka a vlečné ramená). V istote im pomáha aj tuhá karoséria. Riadenie možno označiť za pomerne presné s dostatočnou dávkou spätnej väzby. Výčitka smeruje len k menšej strmosti, nakoľko je potreba otočiť volantom 3,4 otáčky medzi krajnými polohami. Posilňovací účinok je tiež optimálny a vďačí zaň elektro-hydraulickému posilňovaču riadenia, škoda len vrtochov, ktoré spôsobuje. Odchádzajúce elektrické čerpadlo a tiež prílišné zaťažovanie alternátora, ktorý na rozdiel od konkurencie, zlyháva pomerne často. Krátko pred jeho “smrťou” sa objavujú z ničoho nič padajúce ručičky na prístrojovom paneli.

Motorová ponuka pre Astru G bola skutočne  bohatá. Benzínové agregáty boli s výnimkou 1,6 i 8V 55 kW (X16SZR) vždy 16 ventilové s ventilovým rozvodom DOHC. Základ tvorila jednotka 1,2 s označením X12XE 48 kW (do 2001) a Z12XE 55 kW. Agregát je väčším príbuzným litrového trojvalca používaného v Corse a Agile. Motor má rozvody poháňané reťazou, ktorá bývala v motore X12XE pomerne hlučná, čo bol dôsledok jej vyťahania. Jedná sa o podarený agregát, ale pre Corsu alebo Agilu. Vo viac ako 1100 kg vážiacej Astre je jeho dynamika značne obmedzená, obzvlášť pri obsadení tromi a viac osobami, nehovoriac o batožine. Lepšou aj keď nijako závratnou variantou ohľadom dynamiky je štvorvalec 1,4 16V (66 kW) X14XE a od 2001 Z14XE. Má rovnaký konštrukčný základ ako väčší 1,6 16V (X16XE a Z16XE) s výkonom 74 neskôr 76 kW. Tieto motory už majú pohon rozvodov zabezpečený ozubeným remeňom, ktorý má nezvyčajne krátky interval výmeny, na čo treba dať pozor. Najideálnejším motorom pre Astru G, ktorá bola síce na svoju dobu nadpriemerne bezpečná ale aj pomerne ťažká (od 1150 kg), je spomínaná 16 ventilová 1,6-ka. Jedná sa už o prepracovanú verziu, ktorá nemá problémy s nekvalitou piestov a následnou zvýšenou spotrebou oleja (tieto verzie sa vyskytovali v predchádzajúcej generácii Astry ale aj Vectry B). Astre poskytuje dostatočnú dynamiku pri rozumnej spotrebe okolo 7 litrov. Veľmi zaujímavou alternatívou sú aj nové motory (od roku 2004) s technológiou Twinport. Objem 1,6 ostal nezmenený ako aj pohon rozvodov ozubeným remeňom, menšia 1,4 znížila objem z 1389 na 1364 a taktiež dostala pohon rozvodov tzv. bezúdržbovou reťazou. Tú stačí len každých 160 000 prekontrolovať. Motory sú v spodných otáčkach o niečo pružnejšie a v priemere dosahujú asi 0,5 l úsporu paliva na 100 km. Motor obdarený technológiou Twinport sľubuje menšie znečisťovanie ovzdušia znižovaním škodlivých emisii z výfukových plynov, tiež zvýšenie výkonu motora lacnejšou technológiou ako je priame vstrekovanie. Twinport znamená to, že sací kanál je rozdelený na dve časti a jedna je škrtená klapkou do určitých otáčiek kvôli úspore paliva. Používa sa riadené otváranie ventilu na uzatvorenie jedného z dvoch nasávacích kanálov pri nízkom zaťažení, čím sa vytvára intenzívnejšie premiešanie zmesi pre zlepšenie priebehu spaľovania. Víreniu napomáha aj  dômyselný systém podtlakovo nastaviteľných klapiek v rozdvojenom sacom kanále. Twinportom sa teda dosahuje do veľkej miery to, čo sa dosahuje priamym vstrekovaním benzínu, ale za oveľa nižšiu cenu a jednoduchšie.

Ďalším a v ponuke jazdeniek zriedkavým motorom je 1,8 16V (C18XEL) s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 168 Nm (resp. X18XE1 – 170 Nm), od roku 2001  s výkonom 92 kW (Z18XE). Ďalším v rade je dvojliter s výkonom rovných 100 kW (X20XEV). Ponuku atmosféricky plnených benzínových agregátov uzatvára štvorvalec 2,2 i 16V (108 kW). Jedná sa o hliníkový agregát pochádzajúci z dielní austrálskej spoločnosti Holden, rozvody má poháňané reťazou a okrem toho jeho beh zjemňujú dva vyvažovacie hriadele. Vrcholom benzínovej ponuky je preplňovaná verzia dvojlitra s označením Z20LET a výkonom 140 kW. Oba naposledy menované motory sa na začiatku využívali len vo verziách Coupé a Cabrio. Opel svoje benzínové motory nazýva Ecotec, vyznačujú sa solídnou spotrebou a tiež na svoj objem aj slušným výkonom. Bohužiaľ, zvukový prejav a kultivovanosť je iba priemerná, do interiéru ich dosť počuť (hlavne menšie objemy) a tiež nevynikajú ani z hľadiska spoľahlivosti. Nemajú takú spotrebu oleja ako 1,6 16V v predchádzajúcej generácii, ale občas sa vyskytne (najmä 1,6 a 1,8). Tiež veľmi často býva zanesený EGR ventil. Vozidlo vtedy neťahá, má nepravidelný chod, niekedy aj odmieta naštartovať. Podobne dosť často hnevá elektronika. Nielen snímače, ale zlyháva  aj samotná riadiaca jednotka, hlavne v motoroch 1,8 a 2,0. Dôvodom je najmä nešťastné umiestnenie na bloku motora, kde je vystavená vibráciám a tiež teplotným výkyvom. Jej zlyhávanie sa prejavuje výpadkami výkonu motora, cukaním, nepravidelným chodom a samozrejme svietiacou kontrolkou Check Engine. Občas vedia zlyhať aj škrtiace klapky, najmä v prípade motorov 1,8 a 2,2 vyrobených v rokoch 1998-2004.

Rozmanitá bola aj ponuka dieselových agregátov. Prvé dva roky bol jedinou alternatívou turbodiesel s nepriamym vstrekovaním do predkomôrky s označením 1,7 TD. Výkonom ani krútiacim momentom  rozhodne neoslní a ako bonus k tomu pridá občas prasknutú hlavu alebo ešte častejšie zlyhanie rozvodového mechanizmu. Oveľa lepšou voľbou bol motor 1,7 16V DTI (55 kW), ponúkaný od konca roka 1999, ktorý už má priame vstrekovanie nafty radiálnym čerpadlom Denso V5 a v mierne upravenej úspornej verzii Eco4 mu bežne stačí menej ako päť litrov nafty na 100 km. Hlavne však nie sú s ním takmer žiadne ťažkosti, stačí keď sa po 150 tisícoch km vymení rozvodový remeň vrátane trojice kladiek a vodnej pumpy (cca 300 €). Od roku 2003 ho nahradil motor zhodného objemu, ale vybavený vstrekovaním common-rail, taktiež od firmy Denso. Výkonom tiež neoslní, ale má nízku spotrebu, len si treba dať pozor na stav vstrekovacieho systému. Starosť s výmenou rozvodového remeňa odpadá pri motoroch 2,0 16V DTI (60 alebo 74 kW), 2,2 DTi (92 kW), ktoré majú rozvody poháňané reťazou. Dojem z ich celkom slušného ťahu z nízkych otáčok znižuje vyššia hlučnosť, horšia kultivovanosť a do stavu nezáujmu ich dostáva zlyhávajúce vstrekovacie čerpadlo Bosch VP44. Viac je o problémoch týchto motorov popísané v recenzii na Opel Vectra C alebo Opel Frontera. Na Astry s nimi sa však dá naraziť len ojedinele.

O radení už bola reč z hľadiska nevyhovujúcej ergonómie. Pocit z neho však ešte zhoršuje nepresnosť a tuhosť radenia rýchlostných stupňov a tiež zaradiť spiatočku vyžaduje trocha cviku.

Astre zlyháva dosť často elektronika. Počnúc často prasknutými žiarovkami H7, cez zlyhávajúci alternátor, občas štartér, poruchové čerpadlo posilňovača riadenia, snímač chladiacej kvapaliny (1,7 DTi), riadiacej jednotky (hlavne motory 1,8. 2,0 a občas aj 1,7 DTi) až po hlučný kompresor klimatizácie. Pri kúpe ojazdenej Astry je potreba skontrolovať stav výfukového potrubia, ktoré býva zhrdzavené už po troch rokoch a zamerať sa treba aj na stav zadných tlmičov, ktoré často už po 30 tisíc km začínajú tiecť. Hlučnosť podvozku mávajú na svedomí silentbloky stabilizátora, ktoré sú však veľmi lacné. Problém často prasknutých žiaroviek  H7 pomohlo vyriešiť  pridanie rezistora, zamedzujúceho ich opakované prepálenie zvýšeným napätím elektrickej sústavy. V prípade benzínových motorov často zlyháva EGR ventil a v prípade motora 2,2 (108 kW) sa občas vyskytla prasknutá rozvodová reťaz z dôvodu poklesu tlaku oleja v napináku rozvodovej reťaze a tiež občas aj problémy so zapaľovaním. 1,7 TD ako už bolo spomínané trápia zlyhávajúce rozvody a tiež nezriedka prasknutá hlava. Motory DTi zase poruchy čerpadla Bosch VP44 a tiež chybný merač hmotnosti vzduchu.

Okrem 1,2 16V, 1,4 Twinport, 2,2 i (108 kW), 2,0 DTi a 2,2 DTi majú ostatné motory rozvody poháňané ozubeným remeňom. Tie majú veľmi krátke intervaly výmeny. Do roku 2002 iba 60 000 km, po roku 2002 90 000 km. V prípade motorov 1,7 TD je interval 120 000 a v prípade 1,7 DTi a 1,7 CDTi 150 000 km. Olej sa mení v prípade benzínových motorov vyrobených do roku 2001 každých 15 000 km a po tomto roku každých 30 000 km. V prípade dieselov a benzínových 2,2 i a 2,0 Turbo sa mení olej každých 15 000 km, bez ohľadu na dátum výroby. Viskozita olejov sa musí pohybovať v špecifikácii SAE 5W-30 alebo 10W-40, ACEA A2/A3 pre benzínové motory a ACEA A3/A4 v prípade dieselových motorov. Zapaľovacie sviečky sa menia v intervale 60 000 km, rovnako ako aj vzduchový a palivový filter. Všetky motory majú hydraulické vymedzovanie ventilovej vôle, jedine motory 1,7 DTi a 1,7 CDTi majú mechanické, ktorého kontrola je potrebná každých 120 000 km.

 

História modelu

1998 – predstavenie modelu, 1,4 i 16V (66 kW), 1,6 i 16V (74 kW), 1,8 i 16V (85 kW), 2,0 i 16V (100 kW) a 1,7 TD (50 kW).

1999 – predstavený kabriolet. 1,7 16V DTI (55 kW) a 2,0 16V DTI (60 kW).

2000 – nové športové kupé. 1,2 i 16V (55 kW), 1,6 i 8V (62 kW) a 2,0 16V DTI (74 kW).

2001 – drobná modernizácia, 1,8 i 16V (92 kW), 2,0 i 16V nahradený 2,2 i 16V (108 kW).

2002 – 2,2 16V DTI (92 kW).

2003 – 1,7 DTI (55 kW) nahradený 1,7 CDTI (59 kW).

2004 – príchod novej generácie, pôvodná vyrábaná naďalej pod názvom Astra Classic.

 

Prednosti a nedostatky

dobrý komfort pruženianepresné, nevhodne umiestnené a z tuha idúce radenie
vyvážený designvyššia hlučnosť motorov, do značnej miery aj prenikajúca do interiéru
solídna tonážspočiatku horšie dielenské spracovanie
na svoj objem živé a úsporné benzínové motoryiba priemerná dielenská úroveň spracovanie interiéru
kvalitná antikorózna ochranakrátky interval výmeny rozvodového remeňa
slušná priestrannosť a ponuka karosárskych variant
bezpečné jazdné vlastnosti
dostupný servis
dobrá ergonómia interiéru

 

Najčastejšie poruchy

vytečené zadné tlmiče (už po 30 000 km)
pretrhnutý alebo preskočený rozvodový remeň (najmä u 1,7 TD)
zlyhávajúce rozvody a prasknutá hlava valcov (1,7 TD)
poruchy čerpadla Bosch VP44 a chybný merač množstva nasávaného vzduchu (DTI)
vôle v silentblokoch predného stabilizátora
prasknuté žiarovky H7
vŕzgajúce operadlá predných sedačiek
únik oleja z motora (najmä 1,7 DTI)
zlyhávajúci EGR ventil (benzínové motory)
zlyhávajúci alternátor
občas zlyhávajúci štartér
poruchové čerpadlo posilňovača riadenia
nefungujúci snímač chladiacej kvapaliny (1,7 DTi)
zlá riadiaca jednotka (1,8, 2,0 a občas 1,7 DTi)
hlučný kompresor klimatizácie
zhrdzavené výfukové potrubie (už po 3 rokoch)
prasknutá rozvodová reťaz a problémy so zapaľovaním (2,2 108 kW)

 

Autorubik odporúča

Brať
Nebrať
1,6 i 16V (74 - 76 kW),
zážihový radový štvorvalec, šestnásťventilový rozvod DOHC, elekronické viacbodové vstrekovanie paliva.
Na Astru svojim výkonom plne postačuje a nepýta zato ani priveľa paliva. Občas ju však môže trápiť zvýšena spotreba oleja a radosť nerobí ani krátky interval výmeny rozvodového remeňa.
1,7 TD (50 kW),
preplňovaný vznetový radový štvorvalec, osemventilová rozvod OHC, nepriame vstrekovanie paliva.
Jedná sa o konštrukčne zastaraný motor s nízkym výkonom. Často hnevá aj fatálnymi závadami ako sú rosypané rozvody alebo prasknutá hlava valcov.

 

Technické parametre

Typ karosérie:
štvordverový sedan
troj a päťdverový hatchback
kombi
kupé a kabrio
Rozmery (D x Š x V v mm):4252 x 1709 x 14254110 x 1709 x 14254288 x 1709 x 14654267 x 1709 x 1390
Rázvor (mm):
2606
26112606
Batožinový priestor (l):370460480460 (kupé), 330 (kabrio)
Pohon
predné kolesá
Objem palivovej nádrže (l):
52
Typy motorov:zážihové radové štvorvalce: 1,2 i 16V (55 kW), 1,4 i 16V (66 kW), 1,6 i 8V (62 kW), 1,6 i 16V (74 kW), 1,8 i 16V (92 kW), 2, 0i 16V (100 kW), 2,2 i 16V (108 kW), 2,0 16V Turbo (140 kW)

vznetové radové štvorvalce: 1,7 TD (50 kW), 1,7 DTI 16V (55 kW), 1,7 CDTI (59 kW), 2,0 DI 16V (60 kW), 2,0 DTI 16V (74 kW) , 2,2 DTI (92 kW)

 

Spoľahlivosť
Dizajn
Prevádzkové náklady
Jazdné vlastnosti
Servis (cena a dostupnosť)

 

 

Test Opel Astra 1,4 Twinport


52 reakcií pre “Opel Astra G (1998–2009) – recenzia a skúsenosti”

  • julius bartek hovorí:

    mám astru 1,6 74 kW G r.v.1999 kombi a skutočne nabehaných 125000 km.Auto ide ticho ,pekne a má dob-
    rí výkon.Lahko štartuje i v zime,vôbec nežerie olej,menené rozvody pri 100000 km,chodím pomali a denne – no spotreba sa drží okolo 9,5 l/100 km.Neviem prečo je tak velká.Poraďte.

  • Anonym hovorí:

    Môže byť chyba v Lambda sonde, škrtiacej klapke alebo zanesenom EGR ventile a posledná možnosť chybná riadiačka ECU. Ak myslíš priemernú spotrebu 9,5, tak je to naozaj veľa. V priemere teda 1/3 mesto 1/3 diaľnica a 1/3 mimo mesto by nemala takáto Astra brať viac ako 7,5-8 litra. Odporúčam to dať pozrieť naozaj odborníkovi, ktorý to preverí na diagnostike.

  • Anonym hovorí:

    A filtre su menene ako treba( vzduchovy a olejovy)? Nemusite chodit pomaly, staci chodit plynule.

  • jojo hovorí:

    Mam ASTRU G r.v. 1997. Nie je too jedine auto v rodine , ale škoda ho predávať. Má 180tisic, chodí ticho a ako hodinky, pravidelne servisované t.z pozrite či tomu niešo chýba , výmena oleja…
    K spotrebe mal som takú malú nepríjemnosť. Praskla hadička na úvrati k plneniu. A kým som nevyjazdil par km videl som malú kaluž pri pravom zadnom kole—

  • Abolice hovorí:

    Moj 1.4 TwinPort nemá najazdených ešte ani 15000km..) raritka..rocnik 2006/7

    Takže zatial keine problem..
    Podvozok reže zákruty s istotou no nie tak kultivovane..Motor prekvapil pružnostou a trosku aj tahom od 4200 a tesi sa do 6200 Ot/m..Na 1.4 parada..Spotreba 5.8 ked jazdite normalne bez klimatizacie..6.2 s nou..Ked jazdite nerozumne papá ako moja stará 1.6 16V a nema nic spolocne s TwinPortom..Nadrz ma 52 Litrov..V konecnom dosledku vyborny motor..Zvuk motora ospravedlnuje jeho hlucnost..Pred tým som mal Astru 1.6 16V a nezabil ma ako 1.4TwinPort,ktorého Spotreba je menšia a ťah mozno aj lepší v konečnom dosledku..

    Prevodovka a preciznost drahy prevodov je priemerna az peguotovsky drbla..WW prevodovky su svajciarske hodinky oproti Astre..Dlhe drahy prevodov spolu s viac nepresnou prevodovkou ako presnou su isto slabinou..

    Spracovanie je ako kde naporiadku..Vsetkym vrzga sedadlo a palubovka vraj..mne zatial nie..klop..klop..)

    Ukazovatel paliva velmi rád klesne vzdy pri nastartovaní az viac ako je normalne..lezie na nervy ked blika nadrz a po pol hodine ani nesvieti rezerva..

    Interval kazdych 30000 km je krasa..

    Ps:Zo vsetkych aut co som mal bola Fabia 2005 1.2 HTP 196000Km naj..bez jedinej poruchy..unvalivible..najspolahlivejsie auto..zabila Peguot,BMW Focus,2 Octavie,renault aj Opel..

    • matus hovorí:

      mam tiez opel astra clasik 1,4 twinport rok vyroby 2009, chcem sa spytat na vymenu rozvodov po kolkych kilometroch ich treba menit ? dakujem

  • Abolice hovorí:

    Pre istotu..Jedná sa o Opel Astra H..nie Astra classic 2

  • skanzen hovorí:

    1,6 brať len v prípade, že vám nevadí nadmerná spotreba oleja, čo nie je závada ale vlastnosť(!) toho motora. A v článku je chyba, motor x18xeL Opel nikdy nevyrábal, je to x18xe1, mám ho vo Vectre B ;)
    …a to je motor čo odporúčam ja(dlhodobá spotreba 6,5/100km- 70% dialnica, okresky, 30% mesto, merané od tankovania po tankovanie). Za 100tis km vymenené palivové čerpadlo za 80€ a uhlíky v altrenátore zadarmo.

  • Anonym hovorí:

    Po roku jazdenia (kúpené ako jazdenka r.v. 2004) neboli žiadne poruchy, ale na laku sa objavili malé bodky – hrdza ktorá sa dá bez problémov odstrániť a záruka na karosériu je dokonca 10 rokov.

  • Dominik hovorí:

    Ja mám Opel Astru G 1.4 (66KW) 2003 ročník, zatial som veľmi spokojný až na zvýšenú spotrebue v meste…Mám na nej nabehané 28 000km. Na to, že je 1,4 ma v meste 8 litrov v zime aj 9. Inak mimomesta sa da chodit aj na 6,5 litrov. Priestorovo som veľmi spokojný, pretože som vysoký a je tam dosť miesta aj pre dvoch vysokých, za sebou sediacich ludí. Batožinový priestor ma 370 litrov a celkom to stačí aj pre 5 ludí, na dlhsiu cestu, i ked je to natesno… Ma dobré jazdné vlastnosti, motoricky najlepšie taha nad 3.500 ot/min, do tych 2000 ot/min je veľmi lenivé. V premávke nezaostáva.:) určite by som si kúpil ešte také auto. Možno už so silnejším motorom… Keď s ňou jazdím iba po meste, tak stačí.

  • Martin hovorí:

    Ja mam Astru G Caravan 1,6 8V (55kW – X16SZR) rv. 1999 spotreba priemerne 6,5 l/100km a mam na nej najazdene 340 000 km. Neboli ziadne problemy dokial ma pred par mesiacmi nenabural zozadu jeden chlapik. Stacili pravidelne udrzby. Teraz mam problem so zvysenym hlukom v interieri (okolo 4000 ot/m).
    Pravdepodobne sa niekde nieco posunulo a uz to nie je ono.

  • Martinko hovorí:

    Mam Astru 1.4 16V Twinport Z14XEP r.k. 2004, zaujimave je ze ked chcem nieco do motora pozeram skor do katologov astry H, napriklad svietky, Momentalne som dal kvoli neskutonym cenam LPG. Benzin pohodova jazda 6.5 – 7 mesto/mimo. Plyn 7.5 – 8 ale to uz motor velmi nesetrim dialnica 150 a tak :)

  • Pali hovorí:

    Ja mám Astru Classic II 1,4 od cca roku 2007. Je to výborné auto. Motor v pohode – spotreba v lete cca 8 až 8,5, v zime 9 až 10. Ale je to preto, že jazdím tak do 5 km. V lete počas dovolenky – nabehaných cca 1500 km – dlhé trasy, občas mesto, po dovolenke chvíľu doma mesto – spotreba cca 5,2 l/100 km. Slušné – ak by som nebehal ešte po meste doma, tak mohla byť nižšia :).
    Spoľahlivosť je celkom v pohode, len tá nemetalická farba je hrozná – poškriabe sa ani človek nievie ako. Nikdy viac nemetalickú farbu!!!
    A či by som ju kúpil znova? V čase, kedy som ju kupoval to bola výhodná kúpa – tak veľké auto za tie prachy sa nedalo kúpiť. Dnes by som za tú cenu mal iné auto. Pri dnešných mojích finančných podmienkách a cenách áut by som ju nekúpil. Ale nie preto, že to nie je dobré auto. Hlavne preto, že je to starší model (páči sa mi, ale je dizajnom staršia) a dnes sú na trhu aj lepšie autá za dobrú cenu. V čase, keď som kupoval boli autá strašne drahé. Napr taká Kia Ceed stala neskutočne veľa – teraz je lacná.
    Záver?
    Astra G je podľa mňa vydarené auto – čo sa týka vzhľadu, podvozka, motora. Nemám jej čo vytknúť – svoju úlohu plní a aj po presadnutí z novších áut sa v nej cítim dobre a šoféruje sa veeeľmi dobre = výborne :). Navyše motor má dosť výkonu, auto je pomerne ľahké a tabuľkovými hodnotami s prehľadom prekonáva dnešné nové autá s atmosferickými 1,4-kami, niektoré aj s 1,6-kami :). Darmo – emisné normy a nárast hmmotnosti robia svoje…

  • stevo hovorí:

    Mam astru G 1.4 classic rok 98 a az na problem so spinacou skrinkou a vrzgajucou sedackou jazdim bez problemov.
    Auto ma najazdene 180000km a spotreba mimo mesta mi vychadza stale cca 5.8l… na takito benzin je to super. v meste 7-8l. zalezi od tazkej nohy.
    Auto je na tento vek velmi pruzne stabilne a tiche.
    Ja tento model astra G mozem len odporucit :)

  • Milan hovorí:

    5 rokov mame astru 1,6/16V rocnik 1998. Kúpil som jazdene 120 000km. Vymena rozvodov,vodnej pumpy, zadných tlmicov, prednych brzdovych kotucov+platniciek. Veci ktore zodpovedaju prevadzke. Inac velka spokojnost. Spotreba – vela zalezi od techniky jazdy a prevádzky mesto – dialnica. Samozrejme na dialnici rychlost do 120 km. Potom si uz pýta viac aj o 1,5 lt. Na dlhsie trasy spotreba 5,9lt/100km. Bol som vo Svajciarsku a spät cca 1750 km a priemerna spotreba 5,9. Samozrejme v meste viac. v zime aj 9lt. Ale do prace len 5 km a to sa ani neukaze teplota motora.
    Ale opytam sa Vas – pri dlhsej jazde mi ukazovatel paliva stúpa do plusovej hodnoty. To znamená ze ked mam realne 15 lt paliva tak o 30 – 50 km mi zazne ukazovat plnu nadrz. Pocitac potom prepocita kolko km este mozem najazdit. Samozrejme to nie je pravda. Ked zastavim a otvorim nadrz aby sa odvzdusnila klesne palivomer na skutocnu hladinu ale az po niekolkych km. PC stale vykazuje nerealny pocet km ktore mozem najazdit. Neviem ako by sa to dalo odstranit. Poradte. Dakujem.

  • Rudy hovorí:

    Vlastním Opel Astra G 1,6/16V r.výroba 2000. Mám najazdené 169.000 km. Chodím na pravidelné prehliadky, len vlani som nebol, pretože pracujem mimo SR a nemal som čas. Posledné dva roky jazdím na nej veľmi málo, pretože využívam služobné vozidlo. Rozvody boli menené v servise pred 4 rokmi po 120.000 km. Pýtam sa kedy mám vymeniť rozvody…záleží to len od odjazdených kilometrov, alebo aj od času, kedy boli naposledy menené. Ináč s autom som zatiaľ spokojný…

  • Maťo hovorí:

    Mam Opel Astru G 1.6 16V, r.v.2009, najazdenych cca 40.000km. Chcem sa opytat na spotrebu pri dialnicnej rychlosti 130km/h. Aku ju mate?

  • Marcel hovorí:

    Ja mam astu G 1.6 16V automat, najazdenych 160000 bez poruchy. Za cely cas problem z riadiacou jednotkou a abs.. motor nesetrim, no davam mu co potrebuje a ide spolahlivo a aj blaznivo.. Je spolahliva, olej nezerie vobec !! jediny hendikep je spotreba pri sportovom rezime :)))

  • peter hovorí:

    nevie mi prosim Vas niekto poradit mam problem vybyja sa mi baterka a neviem prečo nemam napojene nič okrem radia a za noc sa my vybyje do nuly baterka je nova pri štarte mi budiky zmetkuju a nesvieti kontrolka na baterku na palubovke nemam šajnu čo to može byť nemate nieko skusenosť za odpoved Dakujem

    • Anonym hovorí:

      Čau, to bude alternator, to čo píšeš sú presne príznaky, že už odchádza alternator, daj si to pozrieť , lebo ostanes niekde vysiet :)

  • Peter hovorí:

    ahojte….viete mi prosim vas poradit..?mam astru 2,0 di rv. 1999…..odislo mi tam cerpadlo (elektronika)..auto jazdilo 3 tyzdne a zacalo mi z nicoho nic vynechavat ako keby motor nedostava naftu….auto zacalo dusit musel som podradovat az mi auto zostalo stat…10 minut som pockal a zas auto islo..stale mi to blbne a nikde nevedia co mam s tym spravit,vycistili aj plavak aj nadrz a stale mi to robi…neviete mi poradit..som uz zufaly…vdaka

    • Miro hovorí:

      Skusal si vymenit prepadove hadicky ja som mal podobne problemi a vymenil som hadicky a je vsetko OK

    • MILAN hovorí:

      opel astra dvoj liter geckova je citliva na privod paliva kedze prepad nafty je rieseny spatky na sanie pri cerpadle kedze casom stvrdnu prepadove hadicki ktore idu z trysiek zbiehaju sa do jednej hadicki ktora konci v sani paliva pri cerpadle ak nasava co len trocha vzduchu tak je problem na svete potom staci aby spetny ventyl paliva nedrzal a problem je ze nafta pomalicky uteka do nadrze ked auto stoji. mal som uz dvakrat problem mam diagnostiku ktora mi ukazala poruchu cerpadla.no boli to prave tieto hadicki vyriesil som to tak ze som namontoval rucne dopravne cerpadlo pred filter aj so spetnym ventilom a je zetial pokoj. inak umiestnenie prepadu do sania to je pekna blbost nevie co tym vyrobca sledoval inak astra zatial ide cau

  • Anton Oboňa hovorí:

    Mám Opel Astru Caravan 1,4 , 16 V ,benzin,r.v.2001,163 000 km.
    Motor si pridával a uberal otáčky po naštartovaní,zhasínal,hlavne po nastartovaní,situácia sa zhoršila v zime v studenom a vlhkom počasí,nadspotreba.Po diagnostike :
    Vymenili mi zapalovacie sviečky
    Vymenili lambdu sondu
    Opatovná diagnostika ukazuje poruchu zapalovania na druhom valci pri vyšších otáčkach.
    Tento poruchový stav pri jazde alebo opatovnom zapálení sa strieda s normálnym chodom motora.

  • ivana hovorí:

    prosim vas poradte aj mne, mam 1.6 16V opel astra r.1998. a odkedy mam vymeneny motor mam nenormalne maly vykon, a velku spotrebu. chodim na stvrt plyna a aj tak neklesa spotreba pod 9 litrov. pomoooc

  • Smolej hovorí:

    zdravim .. vlastním opel astra G caravan 2.0 Dti 16 valec rv. 1999 mam problem pri prvom startovani:( startujem asi 20min. starter toci, snazi sa chytit ale chyti az po takych 20 minutach.. ked uz nastartujem tak auto jazdi bez problemov taha ako drak jednoducho jazdi ako zdrave nove auto… ak ho necham odstavene 4 hodiny a dlhsie alebo cez noc 12 hodin tak zasa mam problem nastartovat… zasa sa trapim 20 minut az pokial nenastartujem a ked na nom jazdim tak ide super aj ked vypnem motor a opet nastartujem tak chyti hned ..az ked ho zasa necham odstavene niekolko hodin tak zasa mam problem nastartovat .. vsetko to zacalo pri prvych mrazoch ked som mal auto odstavene hore kopcom ( motorom na hor).. tak som mal problem pri prvom startovani ked som auto otocil smerom dolu s kopca tak som nastartoval krasne asi po dvoch tyzdnoch uzivania auta mi uz otocenie dolu kopcom nepomohlo a problem z prvym startom pretrvava dodnes

    • laky hovorí:

      ako prvé by som skontroloval/vymenil žhaviace sviečky, potom skontroloval vstrekovacie čerpadlo či palivový filter….ak nepomože tak hľadať ďalej…držím palce :)) neskôr kľudne napíšte príčinu ak na ňu prídete…

    • MILAN hovorí:

      caute oplaci uz som to spominal vymenit hadicki prepadu nafty zistit ci drzi spetny ventyl.pretoze cerpadlo nasava naftu z nadrze ked nedrzi spetny ventyl ujde nafta smerom k nadrzi staci malo a uz je problem zhaviaca jednotka zapne zhavenie az je 0.5 mrazu .ked chcem nazhavit vitihnem zasuvku z cidla teploty vodi zapnem kluc pockam az vipne zhavenie motor naskoci ihnet.motor ktory ma 2OO OOO km to potrebuje za studena aj v lete caute

  • Smolej hovorí:

    poradte prosim co by to mohlo sposobovat :(:( ja som z toho uz zufaly :(

  • michalmml hovorí:

    zdravim.
    Mam Opel Astra G 1,6 16V 1999, mam taký problém….auto ide ako má, ale keď sa zahreje motor tak potom pri opatovnom startovani nechyta…..toci ale nechyti…ked auto vychladne po 2 hodkach tak potom chyti akoby nic

  • Smolej hovorí:

    zdravim opäť sa vrátim k svojmu problemu . vlastnim opel astra g caravan 2.0 dti 16 valec diesel mal som problem s prvym startovanim.. mechanici mi vymenili prepadove hadicky,vymenili žhaviace sviečky, pridali 2 spetné ventyli , vymenili tesniace gumičky pri triskách ( tesniace gumičky nad triskami a ďalšie tesniace gumičky pod triskami tie sa daju nájst az ked sa trisky vymontujju von) triski prečistili, palivové čerpadlo zrepasovali… Auto sa opravilo len čiastočne :( Lebo ak parkujem hore kopcom že motor je hore na kopci tak auto pri studenom prvom štarte nenaštartuje vobec štarter len točí do do blba ak auto vyrovnam na rovinku tak nejako zo šťastím naštartuje… ak auto odparkujem na rovinku tak prvy studeny štart chyti do 3 sekund ale začnu klesať otáčky a auto zdochne…ak auto odparkujem dole kopcom že motor smeruje dole kopcom tak prvy studeny štart chyti bez problémov do 3 sekund otáčky vyskočia na 1500 a potom pomaličky sa upravia na bežných 900 otačok ako sa na volnobech patrí… ešte jedno info .. ak už naštartujem a jazdím tak auto jazdí ako blesk nemá žiadny problém ak je zohriaty motor tak auto naštartuje behom sekundy a šlape ako hodinky …. takže ak niekto viete poradiť alebo ste už maly podobnú skúsenosť tak vašu radu rád privítam :)

  • Bartolomej hovorí:

    Mám Astru 1.4 16V G r.v.1999 a chcem vymeniť po 60000km sviečky.Poraďte ktorý typ je najlepší,dik

  • jojo hovorí:

    Mam opel astra 1.6 G,tiež som mal velku spotrebu.Chyba bola v lamba sonde.Po jej vymene som šokovany,auto ide na 5.5l benzinu mimo mesto.Odporucam vyskusat.

  • Marek hovorí:

    Mam problém,prestal ist rýchlomer neukazuje my rýchlost mam astru 1.6 16V R.V2004 poraďte prosím :D kto vie :D

    • Martin hovorí:

      nespomínaš počítadlo kilometrov, ak neukazuje rýchlomer a je problém aj s počítaním kilometrov, je to chyba snímača v prednom ľavom(vodičovom)náboji kolesa, mne sa to stalo ešte v záruke a bez problémov mi to vymenili, pozáručná oprava asi tak 200,-€ v minulosti, teraz neviem

  • tulo hovorí:

    caute mam takito problem auto nema tah bola vimenena hlava,zhavice, skontrolovane tryski,vimena repas turba,tlaki vporiadku pomozte alebo poradte co sim mam robit auto je opel astra1.7dti 16v 1998rocnik diki tulo

    • Fosfor hovorí:

      Ja som mal podobný problém. Nevedeli zistit príčinu, žiadnu chybu neukazovalo ani na počítači. Ked nakoniec vymenili váhu vzduch, všetko sa dostalo do normálu. Na skúšku som kúpil váhu za 20E a oplatilo sa.

  • peter hovorí:

    skontrolovať plniaci tlak turba, skontrolovať časovanie rozvodov , kontrola nastavenie predstreku, to by som urobil a samozrejme , diagnostika cez počítač …..

  • Jano hovorí:

    Mám Astru G 1,7 DTI Caravan, najazdené 330 000 km, som s ňou spokojný. Poraďte mi, aký olej mám dať pri jeho výmene. Niektorí mi radia, že len 5W-40 alebo 30, iní zase, že stačí aj 10W-40. Doporučili by ste do oleja aj nejaké aditívum na utesnenie? Ďakujem.

  • andreas hovorí:

    Zdravym mam problem mam opel astra g cabrio.
    V jeden pekny den mi nejde dole ani hore atrecha , stale sa oziva pipanie z chiboveho pipača ( to jes ktory pipa ked nevipnete svetla a t d)
    Otvorim auto pipa. Zavriem pipa .nastartujem pipa.stm dat dole strechu pipa neviem čo to môže bit. Viem že to bude volačo elektronicke lebo auto si mysli že sa volačo neviplo alebo nezavrelo pomoc prosim

    • roman hovorí:

      Ahoj mám ten samý problem přišel jsem na to že mi praskly hadicky ve střeše a chybí tam olej koukni se do nadržky co je v kufru na pravo u světel

  • Milos hovorí:

    Zdravim, aj ja pridam zopar dojmov, mam Astru G, r. v. 2009, teraz ma 105 tis. km. Auto viac menej bez problemov, len musel som skor menit komplet rozvody (po 90 tis. km). Poruchu som zistil cudnym zvukom motora po nastartovani a svietiacou kontrolkou oleja, zaujimave ze to robilo len ak bol motor pred jazdou zohriaty. Po pridani plynu (aj na volnobeh) sa priznaky vzdy stratili. V servise povedali, ze je to natiahnuta rozvodova retaz, ale kedze je to retaz, mozem s tym relativne bez problemov jazdit dalej, ze sa to neroztrhne. Ale nechcel som to riskovat. Este jedna drobna zavada bola, a to ze mi po cca 100 tis. km odislo tretie brzdove svetlo, vymenene za ine z buracky za 15€ + 5€ robota. Inak na to, ake je auto konstrukcne stare (vyroba od r. 1998) tak musim povedat, ze je prekvapivo vyhovujuce aj v dnesnej dobe a v ciernej metalize aj celkom dobre vyzera. Dobry podvozok, postacujuci a pruzny motor 1,4 twinport 66kw. Samozrejme ma svoje limity a ziadny pretekar to nie je. Dobry podvozok, da sa jazdit aj ostrejsie a auto zvlada v pohode. Co ma otravuje je spominane tuhe radenie (hlavne 1ka a spiatocka) a dost vyrazny aerodynamicky hluk pri rychlostiach 130 a vyssie, v tom uz za dnesnymi autami zaostava. Celkovo som spokojny a kupu nelutujem.

  • stoky hovorí:

    Zdravim,ja mam 1.7 TD 50 kw caravan r.v.12/99 nemam ziaden problem uz 7 rokov zlate autičko 264 000km ma teraz kupil som ho ked malo 55 000 km okrem spotrebaku som nemenil absolutne nic na D v poho 155 km/h skratka nemenil by som za ine ale vsetko ma svojun zivotnost rodinne auticko

  • Dano hovorí:

    Ja mam 1,6 8v 55kV r.v.98 auto dovezené z Rakúska 165 tis. km. Mal som veľkú spotrebu oleja aj benzínu motor zhasínal, ukazovalo oražovú kontrolku motora. po diagnostike som menil termostat, EGR ventil. Spotreba benzinu sa mierne zlepšila motor už nezhasínal a neukazoval chybu, ale pri rozbiehaní mal tendenciu zhasínať a jemne trhal. diagnostika neukazala nič. Potom mi mechanik poradil vymeniť ešte senzor polohy škrtiacej klapky. Olej v norme benzín tiež, rozbeh bez problémov pekne ťahá a z výfuku žiaden dym ako predtým ani smrad spáleného oleja…

  • Rasťos hovorí:

    Ahojte. Vlastním a jazdím na Opel Astra G,r.v.2000.Vynikajúce auto na ktoré sa dá vždy spolahnúť, ak sa oň dostatočne staráte. Kúpil som už jazdené,nabehané 120000km, menené H7 a parkovačky, výfuk – stredný a zadný diel. Teraz problém s riadením, raz ide raz nejde. Pravdepodobne servočerpadlo TRWII.generácie. Neviete niekto poradiť? Riadiaca jednotka je v poriadku. Ja som sa s týmto problémom ešte nestretol.

  • ivan hovorí:

    prosim o radu mam G Astru kabrio 2003. Mam problem pri otvarani strechy mi stale pipa a vypisuje skontrolovat brzdove svetlo ale to je v poriadku no strecha sa neda otvorit….

  • jozef hovorí:

    Potrebujem súrne poradit…Mám Astru 1.4 G twinport, rok výroby 2008. Mám problém naštartovať auto, ak je vychladnuté… mám kombináciu benzín plyn . Som na dovolenke a je to problém. Auto štartuje,ale nenaskočí, ak vstrieknem do sacieho potrubia éter sprej tak hned naskočí..nedostáva zrejme benzín. Problém je, že nepočujem čerpadlo paliva.Na plyne mi funguje, no ak ho vypnem, znova chce vstrieknuť éter. Odišlo celé čerpadlo alebo niečo pred tým /elektronika/Má niekto takéto skúsenosti……….?????

Zanechať odpoveď

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.