logo logo logo

Peugeot 207 (od 2006) – recenzia a skúsenosti

207-ička vystriedala po dlhých ôsmich rokoch dnes už legendárnu 206-ku a aj keď nedosiahla také mega úspechy svojho predchodcu, na trhu sa rozhodne nestratila. Priaznivci populárnej 206 však nemuseli zúfať, keďže faceliftovaný model (206 +) zostal v ponuke automobilky ešte dlho aj popri výrobe 207 a plnil rolu lacnejšej alternatívy. Oproti predchodcovi však model 207 výrazne narástol a zrobustnel, čo sa prejavilo na štedrejšej ponuke vnútorného priestoru a lepšej bezpečnosti. V prípade jazdenky poteší stále atraktívny dizajn, pestrá ponuka motorov a v neposlednom rade aj prijateľná cena. Celkovo predstavuje jazdená 207 pomerne dobrú voľbu, treba si ale dať pozor na niektoré slabšie miesta.

Model 207 bol predstavený na ženevskom autosalóne v roku 2006. Troj a päť dverový hatchback mal na výber motorizácie: benzínové 1,4i (55 kW), 1,4 16V (66 kW), 1,6 16V (80 kW) a turbodiesely 1,4 HDi (50 kW), 1,6 HDi (66, 80 kW). Koncom roka 2006 pribudol pod kapotou turbom preplňovaný motor 1,6 THP (spolupráca s BMW) s výkonom 110 kW.

Na jar 2007 bola predstavená verzia 207 RC s motorom 1,6 THP (128 kW) a tiež kupé-kabriolet 207 CC so skladacou strechou z pevných dielcov. V máji bola na autosalóne v Brne predstavená kombi verzia 207 SW. V lete pribudol pod kapotou ďalší motor vzniknutý zo spolupráce s BMW – 1,4 VTi (70 kW) a 1,6 VTi (88 kW) nahradil stávajúci 1,6 16V (80 kW). Koncom roka 2007 bola uvedená na trhy aj verzia 207 kombi SW Outdoor. Táto verzia vychádza z výbavy Trendy. Naviac má 16″ kolesá z ľahkých zliatin, manuálnu klimatizáciu, tónované čelné sklo a pozdĺžne strešné nosiče. Na vonkajšom vzhľade je nová sada plastových komponentov, ochranný kryt pod motorom a zmeny doznal aj interiér. Peugeot 207 SW Outdoor má o 16 mm zvýšenú svetlú výšku vpredu a o 21 mm vzadu, avšak len pohon predných kolies.

V polovici roku 2009 prešla 207-ička modernizáciou. Všetky karosárske verzie (hatchback, SW a CC) dostali nový predný nárazník, ktorý je podobný väčšej 308. Hmlovky sa presunuli do samostatných výrezov po stranách otvoru nárazníka. Predný nárazník sa odlišuje podľa verzie. Zadná časť sa zmenila len v prípade hatchbackov a CC, konkrétne zadné svetlá využívajúce svetelné diódy. V interiéri pribudli hodnotnejšie pôsobiace materiály, výplne dverí, sedadiel a tiež palubnej dosky. Drobnými zmenami si prešiel aj prístrojový panel. Pribudli aj nové  funkcie. Napr. indikátor zmeny prevodového stupňa (GSI: Gear Shift Indicator), ktorý je súčasťou základnej výbavy verzií s manuálnou prevodovkou poháňaných motormi, spĺňajúcimi Euro 5. Pribudlo aj impulzné ovládanie smerových svetiel a tiež možnosť zavrieť okná predĺženým stlačením tlačidla uzamknutia vozidla na diaľkovom ovládači.

V roku 2010 prešli modernizáciou motory 1,6 VTi, 1,6 THP, ten má po novom 115 kW a tiež 1,6 HDi, ktorý má po novom 68 kW a 82 kW. V apríli 2012 bol uvedený na trhy nástupca Peugeot 208, pričom model 207 ostal vo výrobe vo verziách kombi SW a kupé-kabrio CC.

Nárazovým testom Euro NCAP prešiel Peugeot 207 v karosárskej variante hatchback v roku 2006. Za ochranu posádky pri náraze získal päť hviezdičiek z piatich (35 bodov). Za ochranu detí cestujúcich v autosedačkách štyri hviezdičky z piatich (37 bodov) a ohľaduplnosť pri strete s chodcom bola ohodnotená troma hviezdičkami zo štyroch (19 bodov). Nárazovým testom prešla aj karosárska varianta kupé-kabriolet Peugeot 207 CC v roku 2007. Za ochranu posádky pri náraze získalo vozidlo päť hviezdičiek z piatich (33 bodov). Ochrana detí v autosedačkách nebola hodnotená, keďže detská sedačka sa na sedadlá nezmestila. Ohľaduplnosť pri strete s chodcom bola ohodnotená dvoma hviezdičkami zo štyroch (16 bodov).

Strana: | 1 | 2 | 3 | 4 | Ďalšia |


Zanechať odpoveď

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.