logo logo logo

Volkswagen Passat (B6, Typ 3C, 2005-2010) – recenzia a skúsenosti

VW Passat je už dlhšiu dobu považovaný za akýsi etalón svojej triedy napriek faktu, že vo veľa porovnaniach vychádza len ako priemerné vozidlo. Lenže práve tá priemernosť robí z neho zaujímavý automobil, ktorý si obľúbila aj značná časť našich motoristov. Šiesta generácia nadviazala na obchodné úspechy predchodcov a rovnako dobre si vedie aj na trhu ojazdených vozidiel, kde sa roky teší veľkému záujmu motoristov. Vďačí zato pomaly starnúcemu dizajnu, slušnej priestrannosti, ponuke motorov, dobrým jazdným vlastnostiam, svoje robí aj imidž značky a dojem robustno-elegantného vozidla. Pri výbere jazdeného Passata však treba byť opatrný na zvolenú motorizáciu, keďže niektoré hnevali viac akoby sa na ľudovú značku slušilo a patrilo.

Volkswagen Passat s označením B6 bol predstavený v roku 2005 na jarnom ženevskom autosalóne. Sedan v septembri doplnilo praktické kombi Variant, ktoré malo premiéru na frankfurtskom autosalóne. K dispozícií boli motory 1,6i 8V (75 kW), 1,6 FSI (85 kW), 2,0 FSI (110 kW), 2,0 TFSI (147 kW), 3,2 FSI VR6 (184 kW), 1,9 TDI (77 kW), 2,0 TDI 8V (103 kW) a 2,0 TDI 16V (103 kW). Stupne výbavy niesli označenie Trendline, Comfortline, Business, Sportline, Highline, Executive a R36. Prevodovky boli na výber manuálne šesťstupňové, resp. päťstupňové (pre 1,6i a 1,9 TDi) a automatické Tiptronic alebo dvojspojkové DSG. Štandardom bola poháňaná predná náprava, ale bola možnosť aj pohonu oboch náprav v kombinácii s motormi 2,0 FSI, 3,2 FSI, 3,6 FSI a 2,0 TDi (103 kW).

V roku 2006 bola ponuka motorov rozšírená o výkonnejšiu verziu 2,0 TDi (125 kW). Počas roka 2007 boli na trh uvedené nové motory 1,4 TSI (90 kW) a 1,8 TSI (118 kW), ktoré nahradili 1,6 FSI a 2,0 FSI. Predstavila sa aj športová verzia R36 s motorom 3,6 FSI VR6.

Ukončenie produkcie motorov 2,0 TDI PD prišlo v roku 2008, kedy ich nahradili rovnaké motory ale so vstrekovaním common-rail (103 a 125 kW). Rovnako tak vypadol z ponuky legendárny 1,9 TDI, ktorý bol nahradený 2,0 TDI CR (81 kW). Na detroitskom autosalóne 2008 VW predstavil štýlové kupé s názvom Passat CC. Skratka CC znamená Comfort Coupé a okrem nižšej stavby prináša CC-čko aj bezrámové okná.

V roku 2009 sa objavil v ponuke nový motor 1,6 TDI (77 kW) so vstrekovaním common-rail. Na septembrovom parížskom autosalóne v roku 2010 sa predstavil nový Passat B7, ktorý však bol v skutočnosti len prepracovaný a faceliftovaný Passat B6.

Vozidlo absolvovalo nárazové testy Euro NCAP v roku 2005. V bezpečnosti nesklamalo a získalo päť hviezdičiek z piatich (34 bodov) za ochranu cestujúcich, podobne dopadla aj bezpečnosť detí, kde získalo štyri hviezdičky z piatich (38 bodov). V disciplíne stret s chodcom si vybojovalo dve hviezdičky zo štyroch (17 bodov).

Strana: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Ďalšia |


98 reakcií pre “Volkswagen Passat (B6, Typ 3C, 2005-2010) – recenzia a skúsenosti”

  • JK Pasat 2.0 Tdi 2005 hovorí:

    Problémy s dvojlitrom možem potvrdiť, po aso 130 t km mi z ničoho nič zasvietila kontrolka mazania a nebyť rychleho odstavenia mám po motore. V servise mi povedali že som mal poničené akesi zuby a prestalo mi fungovať olejové čerpadlo.Na predchádzajúcej 1,9 Tdi 96KW sa to nikdy nestalo. Po jazdnej stránke je 2,0 Tdi dobá, ťahá parádne a spotreba do 6 a pol.

    • Anonym hovorí:

      bud rad ze zatial mas len take problemy ake si pisal

    • patrik,passat 2.0tdi 103kw 16V BKP hovorí:

      Stim autom su len same problemy. kupil som ho pred 10 mesiacmi,malo najazdene 182000km teraz ma 197000 a menil som 4 vstreky 2800eur cerpadlo 200eur vkuse nieco z brzdami najme s rucnou, uz som myslel ze mam pokoj a zas mi zacali svietit 2 kontrolky jedna emisie a druha motor do dilny..vraj skrtiaca klapka 400eur…sa raz za cas zasviety aj kontrolka vadneho stlpika riadenia-1000eur …takze tak …chcel by som sa ho zbavit ale je to komplikovane pretoze je to na lizing

  • Ivan,Passat 2.0 TDI hovorí:

    Najazdím ročne 40 000 km.S predchádzajúcim autom som mal haváriu,tak som bol nútený hľadať rýchlo niečo iné.Kúpil som passat 2.0 TDI.Po troch mesiacoch viem,že to bola chyba.Snímač tlaku turba-výmena,závada v el.inštalácii-oprava,kontr.-vysoké emisie-servis,zaseknutá voľnobežná klapka-výmena a samozrejme dolievam olej.Po najazdených 150 000 km.Sadám do tohto auta a myslím na to,ktorá kontrolka sa rozsvieti a kde ostanem stáť.

    • peter hovorí:

      Problem bude asi v tom, ze menovany passat mal najazdenych min 270.000 km, ked ste si ho kupili, predpokladam, ze bol riadne stoceny…

    • erik hovorí:

      ja mam tiez 2.0tdi BMP 103kw 8ventil malo kto vie ze tento tip motora ma vstrekovanie elektromagneticke, cerpadlo- triska 2hej generacie cize bosch ,to iste vstrekovanie ma 1.9tdi 77kw 105k takze je osvecene pracuje na chlp rovnako je bezporuchove bez casticoveho filtra TYPY-BKP aBMR,CR kazove

  • Jano hovorí:

    To si kupoval nový? Ja mám 1,9 4 roky a bez problémov 160 tisíc. Asi rýchla kúpa a nepreveril si si stav. Od koho si to kúpil, bolo búrané? malo servisku a nemalo stočené km? Kámoš kúpil 3ročné 2,0 tdi a malo stočené z 270 na 130 tisíc km a ešte bolo aj buchnuté. Ale tie 2,0 tdi pumpu dýzy im nevyšli ak 2,0 tak jedine s comonom railom alebo staru dobrú 1,9 tdi

    • Ivan,Passat 2.0 TDI hovorí:

      Servisku malo,bolo to bez problémov.Smola,že som nevedel o 2,0 tdi.To im teda nevyšlo a doplácam na to ja,ako aj mnohí ostatní.

  • Peter hovorí:

    V podstate sa dá súhlasiť s tým čo je tu napísané. V januári som absolvoval prehliadku po sto pade a troch rokoch a úplne bez problémov. Mám klasickú 1,9 v úspornom prevedení blue motion. Dal som na varovanie predajcu, že dvojliter pumpa dýza proste vokswagenu nevyšiel a už po sto tisícoch sa začne sypať a objavujú sa problémy. Na moje jazdenie stačí aj táto úsprna jedna devina, rozbehnem ju aj na dvesto a pri dodržiavaní predpisov sa na palubáku objavuje vždy spotreba začínajúca štvorkou. Na prehliadke mi povedali že aj nápravy mám v poriadku. Ja na Passat nemôžem povedať ani krové slovo, vyhol som sa preoblémovému dvojlitru. Teraz keď poškuľujem po novom tak mi predajca povedal, že dvojlitre comon reily sú už ovela prepracovanejšie a doteraz nie su snimi problémy,tak uvidím. Láka ma zase 1jedna šesť blue motion.

    • Anonym hovorí:

      Kúpim 1,9 predate?

      • Anonym hovorí:

        Predam 1,9 TDI Variant Highline, kod motora BKC bez filtra pevnych castic. Bezproblemove auto len menim olej.Moje c. 0907826519

        • tom tom hovorí:

          ak mam kupit passata s 1.9tdi,to mozem rovno jednickovu octaviu…tento motor je prilis zastarali a nevykonny pre passat…

          • Lukas hovorí:

            Ale 1.9tdi 77kw(105) 8 ventil je asi najspoľahlivejší z ponúkanej dízlovej motorizácie.Filter pevných častíc tam je ale nedolieva sa do neho aditívum ako do 2.0pd. čistiaci proces sa spúšta po každom 1000 km.
            Výkon sa dá posunúť veľmi jednoducho preprogramovaním ECU a bez dymenia.

          • justin hovorí:

            kupujes auto na pretekanie alebo naco? si sadni do passata a do jednotkovej octavie a potom porovnavaj tiez som chcel najprv 2,0tdi ale nakoniec vysla 1,9 a som spokojny

  • oti hovorí:

    Viete mi niekto poradiť: mám VW Passat 2.0tdi 103kw r.v. 2006 nov. a sem tam ťažko štartuje, točí ale nenaskočí hneď, čo to môže byť palivo, žhaviče…?

  • Filip hovorí:

    Nazdar. Nema niekto z Vas nahodou skusenosti s VW passat variant,rok vyroby 2008, 2.0tdi, 125kw. Je to uz CR, oznacenie motora cbb. Kupil som ho pred par tyzdnami od znameho, viem ze s tim autom neboli ziadne problemi, teraz ma najazdenych 150tis. a problemi niesu. Len vsetci kamarati-mechanici mi odporucaju ho predat, lebo su vraj kazove. neviem najst ani recenzie na ten motor.nemate nejake skusenosti?
    dakujem..

    • Anonym hovorí:

      ak je to CR, tak s tým už nie sú zdaleka take problémy ako boli kedysi s prvými dvojlitrami (2005-2006) so vstrekovanim PD. Ale popytam sa kamosa automechanika zo znackoveho servisu

    • anonym hovorí:

      common rail urcite neni kazovy.kazive su BKP

  • Anonym hovorí:

    vraj su tieto common rail motory spolahlive, zatial mali vozidla tak najviac okolo 150-160 tisic km a bez vacsich problemov, obcas sa objavi vadny snimac tlaku paliva v rampe, semtam vstrekovac po nekvalitnej nafte…ale motor OK, samotny passat neni zly a vydrzi dost

  • fero hovorí:

    Zdravím Vás, potreboval by som poradiť. Plánujem kúpiť ojazdený passat do 13 OOO eur diesel, a teraz cítam a zistujem ze 2-litre su kazové,platí to len pre rok výroby 2005-2006 ? Pokial kúpim z r. 2008 tie su už dobré ? 1.9 so 77 kW akosi sa bojím kúpiť že na tak velké auto bude lenivé, alebo co by ste mi poradili? Za každú odpoveď ďakujem
    PS: manuál/automat ?

  • Andrej hovorí:

    zdravim,
    kupil som passat 2.0 TDi 2005 kod motora BMP a mozem povedat ze som nad mieru spokojny.
    o auto sa max.staram a veru mu davam aj zabrat.spotreba 6,6 l.(udaj ziskany tankovanim do plna a vypoctom),,udaj spotreby na palubnom pc je nepresny zhruba o 0,5 az 1 l.motor je cipnuty a ide fakt super!!!zavady pocas 3r.:
    -naftove cerpadlo (193EUR)
    -zamok kufra(41EUR)
    -manzeta pp(15EUR)
    -tlmic pp a ľp(120EUR)
    -silenbloky(50EUR)

    • Jano hovorí:

      a koľko si najazdil km?

    • erik hovorí:

      dobry vecer,

      chcem sa Vas opytat, ako sa prejavovalo pokazene naftove cerpadlo? Mne dnes zhaslo auto a viac sa nedalo nastartovat. Tento problem som uz mal u B5 a prejavovalo sa to takto isto.. ja mam motor 2,0 ,103 kW, 140 k,8-ventilovy BMP – myslim, ze vy mate taky isty typ motora.ak by ste mali este nejaku poruchu, dajte mi prosim vediet – takto si mozeme vymienat skusenosti.

      • Anonym hovorí:

        Ak je pokazené naftové čerpadlo tak nie je nič počuť po zastrčení kľuča do polohy jedna. Pokazený môže byť aj snímač polohy vačky alebo bezpečnostný systém stĺpika riadenia. Všetko ale odhlaí diagnostika, ktorá tieto chyby nájde v pamäti.

        • erik hovorí:

          diagnostika bola v poriadku, na druhý deň auto štartovalo a ide dodnes. Spozoroval som ešte jednu chybu-až sa to dá tak povedať. Keď je auto naštartované a nie je v pohybe tak v okolí turba počuť syčavý zvuk, ktorý asi po 2-3 min. alebo pridaní plynu prestane. Je to taký zvuk ako keď je prepichnutá pneumatika na aute. Je vadné turbo? Vie mi niekto poradiť? Ďakujem.

          • lubos hovorí:

            zistil si uz co to bolo? mne sa to to iste stalo vcera a taktiez diagnostika neukazala ziadne vady a dnes sa to zopakovalo znova… dost by mi to pomohlo…dakujem

      • michelle hovorí:

        zdravim ta,

        tak ubehol nejaky ten cas ale skusim reagovat;
        mam takisto BMP a pri cca 140,000km mi odislo naftove cerpadlo a uplne tak ako pises. mal som tempomat 120km/h, deaktivoal som ho koli premavke a pri spatnom aktivovani na 120km/h motor prestal tahat. pridavam a nic. tak som na N doplachtil na bezpecne miesto a neislo vobec vobec nastartovat. pri startovani nebolo pocut ten jemny bzzzz zvuk. plus vedel som uz o tejto poruche z pocutia a ked nesvietila ani ziadna kontrolka tak som si domyslel ze to bude ono. kamos ma odtiahol a na druhy den rano sa vymenilo a jazdi sa dalej.
        Tiez je mozno nachylne odist v situaciach ked nie je plne ponoroene – teda ked clovek ma 1/4 nadrze, vyjazdi do kontrolky, zas zebere len za 20evri a zas tak dokola. nie je chladene tak motorcek odide. – ale to je len domnienka moja.

        Dalsie poruchy – nic tragicke a to som spravil cez 100tisic na nom (mozno dnes sa to zmeni a dam vediet)
        Dlho ma hnevala stlip riadenia. zasuvam kluc postupne az kym nezhasne zlta a potom cervena a az potom startujem. no napriek tomu robil cvak cvak cvak cvak… – Nahodne som vymenil baterku a od vtedy mi to spravil asi 2x.

  • Peter hovorí:

    Zdravim,
    som pred kupou tohoto Passatu a rad by som sa poradil. Dole nizsie su uvedene detaily.

    – ide o Passat Variant 2.0 TDI (motor BKP), vyrobeny 5/2007
    – VIN cislo zacina WVWZZZ3CZ7
    – najazdenych je poctivych 195 000 km, nic nie je stocene (1 majitel, znamy povod)
    – vsetky 4 vstrekovace boli vymenene pri 160 000 km
    – filter pevnych castic to nema ak som dobre pochopil takze o problem menej
    – asi to uz nema ani problematicku retaz, ale len ozubene kolesa (cital som ze je to tak u aut ktorych 10. znak vo VIN je 7). je to naozaj tak ?
    – je to Bunsiess vybava + este nejaka doplnkova vybava navyse
    – cena je 8000 Euro

    Kto sa v tychto autach vyznate, co si o tejto kupe myslite? Dakujem.

  • Martin hovorí:

    mam 1,9 TDI a mam zaseknutu elektricku parkovaciu brzdu tu citam ze v mrazoch je to bezne mne sa to stalo prvy krat nevie mi niekto poradit ako ju odblokujem ?? dakujem

  • Anonym hovorí:

    Mam 1,9 TDI PD, BKC,kupil som jazdenku, najazdil som cca 45000km a bez poruchy len menim poctivo olej a filtre

  • Jano hovorí:

    Nemá niekto skúsenosti s VW Passat 1,6 TDI (rok výroby 2011)? Nie je to slabý motor na Passat?
    Ďakujem.

    • MJ hovorí:

      Na Passat je tak akurát (menej už nie) motor 1,9 TDi 77 kW. Aj keď má 1,6 TDi rovnaké výkonové parametre, pocitovo mi prišiel, že ťahá slabšie, ale zas nie o moc-veľa zachraňuje 6 st. prevodovka. Na bežné a nijak svižné jazdenie v poho postačí, odmenou je kultivovaný chod a dobrá spotreba okolo 5,5 litra. Ak sú ale častejšie plánované svižné dialničné presuny, alebo kombík naložený aj s rodinou, išiel by som radšej do dvojlitra.

  • milos hovorí:

    serus ja mam 2,O TDI R.V 2006 125kv 170 KON.Mam ho asi nieco cez rok a ide ako gula a to ho nesetrim myslim si ze nemozu byt vsetky 2,0 zle to by ich ani nepredavali ved nove stalo cez milion.JA som spokojny

  • mifo hovorí:

    ja mam 1,9 TDI r.v.2006 kupil som ho s 147 000 km teraz ho mam slaby rok ma 159 000 km a jedna porucha prasknuta podtlakova hadicka stalo sa my to v cechach takze 1000 kč aj s robotou +- 40eur inak slape a este niekedy my vyplo turbo ked som autu viac pridal tak nad 100km/h a vyssie otacky asi zanesene turbo lopatiek nieco take som cital ze to je a my aj mechanici vraveli inak slape auto v pohode ale neni to ziadny trhac asfaltu staci na spotrebu good auto ale aj tak radsej slabsie ale spolahlivejsie. mozno pride v buducnosti chiptuning.

  • mifo hovorí:

    zanesene lopatky turba nie turbo lopatiek tak pardon

  • Roman hovorí:

    caute.nevie my niekto poradit chcem si kupit passata 2.0 FSI je to dobra volba ci nie??kazdy tu pise o naftakoch…nema niekto skusenosti stymto benzinom???dakujem pekne..

  • Marcel Janco hovorí:

    Zdravím. Viezol som sa v 2,0 FSI, nie je to zlý motor, ale kto presadol zo starej 1,8 T s rovnakým výkonom, bude mierne sklamaný. Písaných 200 Nm je dostupných až nad 3500 ot a je to cítiť. V spodných otáčkach moc za plynom nejde, dá sa hovoriť len o bežnej jazde, naopak nad 3000 slušne ožil a nechal sa pekne vytáčať aj za 6000 ot hranicu. Zvuk mi prišiel trocha drsnejší, ale nie nepríjemný. Čo ma prekvapilo bola značná spotreba pri svižnejšej jazde. Kludne aj 11 litrov. Pri slušnej jazde som sa dostal do priemeru niekde okolo 8. Čo sa mi zdá dosť, hlavne ak mu chutí N98 a viac. Problém je aj s prerobením na LPG. Donedávna to na SK takmer nerobili a ak sa aj prerába, tak stale je tam asi 1/3 spotreba benzín a 2/3 LPG. Dá sa to napísať aj inak, ak je výhodná cena, kludne treba kúpiť, pretože tento motor je slušne spoľahlivý.

    • Roman hovorí:

      takze tento motor sa ma svoje vyhody aj nevyhody??mat problemy s prasknutou hlavou…???ale zas naopak vacsia spotreba…hm..no clovek ma na vyber…ale dakujem za info…s pozdravom..Roman…

  • Roman hovorí:

    Marceli diki za radu…musim porozmyslat..mam momentalne octaviu 1.8T..takze som trocha zvyknuty na troska vyssiu spotrebu ako na napr.feliciu 1.9D no clovek musi trocha porozmyslat ci si priplati na palivo..alebo na drahe a caste opravy u naftakoch….(cest vynimkam)inac vrela vdaka za radu..dam vediet ked sa my raz podari kupit si benzina passata alebo octavku…ide my hlavne o spolahlivost..

    • MJ hovorí:

      Ešte doplním. Možno by stál za úvahu aj 1,9 TDi. Jedná sa o starý dobrý rachoťák, ktorý má stále obstojný ťah aj na dnešnú dobu, veľmi dobrú spotrebu (obzvlášť verzia Bluemotion) a s kľudom ho možno považovať za spoľahlivý. Problémom je, že veľa týchto vozidiel s týmto motorom má nalietané státisíce km, čo nie každý predávajúci prizná a rieši to stočením km. A keď máš octu 1,8 T, choď do Passata s motorom 1,8 TSi alebo Octávky 1,8 TSi. Jazdne mimoriadne podarený motor, jedine pozor na zvýšenú spotrebu oleja, zopár známych sa sťažovalo.

  • miso hovorí:

    nemoze mi niekdo poradit mam 2l passat BKP 103kw a ked pridam tak niekedy mi vypne turbo a vyhodi mi kontrolku zhavenia musim ho vypnut a potom ide nema niekdo skusenost s tymto problemom???

    • MJ hovorí:

      Problém bude pravdepodobne s podtlakovou reguláciou turba. Existuje na to mašina, ktorá to zmerá. Aké máš výrobné číslo resp. označenie na turbe? Podľa toho by sa dalo určiť či sa dá repasovať.

    • mifo hovorí:

      serus kolega tu pisal nato turbo podtlakova regulacia turba . je to mozne mal som ten isty problem ale nepioradim ti presne akurat som raz menil podtlakovu hadicku neviem coho nesli my vtedy ani brzdy a ani turbo stalo sa my to v zime a jak my tu hadicu vymenil turbo my vyplo iba raz ale to som ho asi az moc vytocil skus vymenit tu hadicku neni to drahe amna to vyslo na 40 eur aj s robotou

    • anonym hovorí:

      mas chybnu elektromagneticku cievku.musis kupit novu.okolo 90e.vymen ju a vsetko bude v poriadku.

  • stevo hovorí:

    zdravim,mam 2.0tdi passat 125kw 2008 z CR.mam ho 8 mesiacov a ziadne problemy az predvcerom mi vyskocilo DPF na display. hned nato zhavenie a vyskocila hlaska ze ‘auto do dilny’ automaticky preslo na nudzovy rezim..auto nema ziaden vykon vedel by mi s tym niekto poradit..som pocul ze vraj sa ten filter castic da nejako zresetovat cez pc. ma s tym niekto skusenosti??vdaka

  • jany hovorí:

    Zdravim,
    mam passat 2.0 TDI 8V r.v 06/2006 a začala mi svietit na pristrojovke lambda sonda….. auto sa sprava tak že ked je studený ide ok ale ked je zohriaty tak mi zvykne na 3 stupni stratit výkon a ked pustim plyn a znovu pridám ide to ok…nevie mi niekto poradiť či to maju na svedomí tie dve lambda sondy alebo niečo iné ???

    Dakujem

  • Ja hovorí:

    Zdravim! Zatial este nie som majitel Vw ,nakoko zvazujem co kupit.Citam recenzie o autach na roznych forach ,premyslam nad Ford Mondeo 2009 2.0 Tdci ,alebo Vw Passat 2008-2009 2.0 Tdi. Vie mi niekto poradit ,ktora by bola lepsia volba??? Dakujem

  • mifo hovorí:

    nazdar moje nedavne chvaly na vw passat b6 1,9tdi 77kw r.v 2005 musim zahodit som lahsi o 1000 eur poznamosti a dobrej znamosti v galimech povazska bystrica ale auto slape
    auto nestartovalo total dosrata elektrika a to nastala vymena citacky- spinacka zapalovania potom neaka oprava stlpika riadenia neviem presne a cela nova riadiaca jednotka takze na hovno a vymenene baterky v klucoch a nanovo nakodovane kluce takze tak nech si kazdy urobi svoj nazor ale na druhej strane motoristicky ide ako hodinky auto takze dalsia dilema ci je passat spolahlive auto alebo nie aj hej aj nie moc elektriky robi galibu ziadnu dobrotu co uz dufam ze je to jedina takato prva a posledna investicia.

  • Marecky hovorí:

    Zdravim kúpil som passat SE 2.0 tdI 140k dsg tiptronic rok 2008 60000km … Co si o tomto aute myslite je to dobrá kúpa či nie… Hlavne by má zaujimal motor a prevodovka … Najmä ak ide o výmenu oleja v prevodovke ak má niekto nejaké skúsenosti … Diky za odpovede

  • Anonym hovorí:

    dobry den
    Nevieta niekto o probleme s porkovacimi senzorami na vw passat B6 bol som v micke a ked som vysiek tak po case mi senzori tak nezvycajne prenikavo piskali a vypli su nefunkcne. za radu dakujem

    • Anonym hovorí:

      Sa ti tam dostala asi voda a ti to skratovalo, a pokial uz nefunguju vobec tak ich budes musit asi vymenit. Pokial by iba stale prenikavo piskali tak mozno by pomohlo vycistenie vysusenie a dobre to utesnit.

  • Jozef hovorí:

    ja mam len problem s tymto autom VW B6……je to šrot. jedina vyhoda ????
    vlastne ani neviem. Vysoka spotreba, Zlata oktavia 2001-2004. Tam som mal menene 1 x turbo…2x važič vzduchu za 265000 km a 6 rokov…. Toto auto mam 2 roky a uz som menil 2x trisky….1x turbo….. 1x vazič vzduchu… a teraz pre zmenu aj vymennik oleja…. nechapem.

  • Jaro hovorí:

    To auto je podla reakcii vlastnikov ako dielo Satana. Vyzera neskutocne pritazlivo ale je plne nastrah. Strasne rad by som ho kupil, je to moj dream car, ale vyhodit 10k+ von oknom sa mi nezda ako dobry napad..

  • ivan hovorí:

    VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 CRTDI BLUEMOTION 110 DPF COMFORTLINE. r.v.: 5/2009, 1968cm3, 81kW (110PS), P, M5, Diesel, Euro 5, 4 dv., (5-miestne), 113000 km, .,NEVIE MI NIEKDO PORADIT OHLADO TOCHTO AUTA čI SU NIEJAK KAZOVE…

    • P hovorí:

      Jedná sa o spoľahlivý motor, ktorý fachčí bez vacsich problemov, obcas sa objavi vadny snimac tlaku paliva v rampe, semtam vstrekovac po nekvalitnej nafte. Motor je oproti PD veľmi tichý, celkom slušne ťahá a hlavne moc nežere, v pohode budeš jazdiť za 5 litrov.…Ak sú km poctivé, vydrží ti passat ešte veľa km.

    • Marcel hovorí:

      Presne to iste mám na výhľad aj ja, dúfam že sa neobabreme :)

  • Martin hovorí:

    Mam passat 2010 2.0TDI 125kw neviete niekto preco som sa nedostal v spotrebe pod 10 litrov?

    • Dom hovorí:

      Mám Passat 01/2009 2.0 TDI CR 125kW najeto 182 000 km- jezdím za 5,6 l/100km.
      Myslím, že hlavní rozdíl bude v tom, že já jezdím 90% po dálnici a úsporně, kdežto ty si užíváš všech 170 šemíků. Pokud si chci občas tu sílu vychutnat, nedívám se na palubní počítač.
      Pokud se mýlím, pak máš s autíčkem něco v nepořádku.
      Pravdou je, že pokud se občas rozhodnu pro svižnější svezení, není problém jít se spotřebou o litr nebo dva výš. Něčím se ti koníčci nakrmit musí.
      Jen pro info: Ve 180 000 jsem nechal dělat komplet rozvody a pro jistotu i měnit často diskutovaný šestihran pro pohon olejového čerpadla. Ten byl sice mírně otlačen, ale troufám si říci, že by se dalších 200 000 km neprotočil. Mile jsem byl překvapen také tím, že osička kladky rozvodového řemene již měla opět silnější závit (myslím, že M12). Přestože jsem někde četl, že problémy s vytrháváním jemného závitu byly vyřešeny až v r.2010, zřejmě ta informace nebyla přesná. Auto mám dovezené z NL a vzhledem k tomu, že rozvody dělané nebyly, tak jistě nikdo závit dodatečně neupravoval.

  • palko hovorí:

    zdravim..vedel by mi niekto poradit.chcel by som sa spytat ked mi prestalo tahat ist turbo a zacala blikat kontrolka zhavenia..co moze byt porucha? 2.0 TDI.140k.dakujem

  • Ray hovorí:

    Ohladne VW Passat 2,0 TDI 103kw(140PS) typ motora BMP (r.v.2005) si pripravte peniaze na nasledovne opravy :
    – skor ci neskor vam odide elektromagneticky ventil turboduchadla a tym v podstate cele turbo ktore sa da len cele vymenit (neda sa len ventil do turba) ale iba komplet turbo, ak ste do 100 000 km resp. 5 rokov tak vam to urobia vo VW v tzv. ” kulancii ” do cca. 400 Eur. Ak nie mate smolu a bude vam treba do 2000 Eur.
    – skor ci neskor Vam odide podavacie cerpadlo nafty (presnejsie jeho elektromotorcek tak ako popisuju tuto zavadu nepresne kolegovia v skorsich prispevkoch). Da sa vymenit opat iba ako celok lebo je to nerozoberatelne. Cena podavacieho cerpadla nafty je okolo 300 Eur.
    – celkom pravdepodobne Vam skor ci neskor odide snimac tlaku spalin co Vam bude signalizovat kontrolka ” porucha vo vyfukovom systeme ” (oznacovany tiez ako snimac vyfukoveho ventilu c.2). Bude to stat cca 60 Eur.
    – urcite si vymente pri okolo 120 000 km silentbloky na prednych spodnych ramenach(stred)lebo maju velku volu a budu uz dost rozbite.
    – ak ste neboli na zvolavacej akcii 2007 tak rychlo utekajte dodatocne lebo treba menit celkovo az 4 suciastky na spodku auta, najma kryt chladica nafty napriklad (jedno auto v nemecku na to vybuchlo ked sa odtrhol pri jazde a zapichol do betonu a prepichol nadrz). Su povodne ulozene na takych primitivnych skrutockach ze az rozum zastava vzhladom na to ze sa jedna o VW.Celkovo Vam vymenia zadarmo 4 rozne kryty zospodu auta.

    Inak je to BMP so 103 kW motorom slusne auticko ani slabe ani silne (103kW/320 Nm), tak akurat, na dialnici vynikajuce a usporne s dobrym tahom, na ine cesty sa nehodi a do mesta vobec nie, najlepsie ide ked ide okolo 110-120 km/hod. bez castej zmeny rytmu a radenia a pod. (t.j. dialnicne podmienky) a bude Vam to tahat do 4,5 l/100 km aspon pocitac tak ukazuje ale treba ratat cca o 0,5 l/100 km viac lebo je to samozrejme svindel VW. Tento motor je liatinovy a je menej kazovy ako motory BKR (103 Kw 16V PPD) a BMR (125 kW 16 V PPD)ktore maju hlinikove bloky a naozaj im praskaju pri hlavach valcov. Ak si ho chcete viac uzit odporucam chiptunning na cca. 125 Kw/380 Nm sa da urobit za cca. 350 Eur ale len u renomovanych SR autorizovanych specialistov si dajte urobit nie u fuserov a garazistov. Po tunningu je tento BMP uz tahom a vykonom velmi dobry (nieco ako BMW 520 D 120 Kw)

    Nakoniec odporucam aj tak vsetkym aby sa VW passatov zbavili a kupili si nejake BMW,treba si uvedomit ze BMW ma jednoducho jedny z najkvalitnejsich motorov na svete a vyhnete sa problemom ako pri VW.

    • tom tom hovorí:

      ano,ano mal som 530d a ako pises motor o.k aj prevodovka…no srala sa elektrika,zatekal siber atd atd…servis bol o dost drahsi ako na passata,takze ak zhodnotim za 2.roky som dal do patky 5000eur.A do passata za dva roky 1600eee. a hlavne,ze maju najlepsie motory na svete,to je zaklad.

  • JK BB Passat hovorí:

    Mám 2.0 TDI, motor BKP, najazdených 177 tisíc km. Auto som kúpil nové,r.v. 2005, jazdím na ňom sám, predpisovo servisujem a, zaklopem si, nenechalo ma nikde. Na základe kadejakých informácií som si dal vymeniť šesťhrannú tyčku v olejovom čerpadle (cca 160 tis.km), ale bola len minimálne opotrebovaná, nikto mi nevie povedať, koľko by ešte bola vydržala…. Asi ešte dosť. Jedna porucha asi po 5 tich rokoch mi prestali fungovať stierače (ráno stierali OK a pri poobedňajšom daždi nič). Ináč bežný servis – brzdové doštičky, rozvodový remeň, filtre. Baterku mám stále originál, vstrekovače tiež pôvodné ! Naftu tankujem na SH..L-ke bezsírovú Nitro (V-Power).

  • ivan hovorí:

    JK BB myslím si,že je jedno akú naftu tankuješ.Ja som tankoval podobne ako ty , menil som olej po 15 000 km /mal som po 30 000 km/ a ostal som visieť na diaľnici v Polsku.4 hod.čakania na odťah a ďalších 5 hod cesta domov /auto na odťahovke/
    .Vadný vstrek a káblovanie.Mal som 2.0 tdi pumpa-díza.Ak máš motor čerpadlo-tryska,tak je to v poriadku.Som rád,že som sa ho konečne zbavil.Je to pekné auto,no ak máš stále myslieť na to,kedy ti čo odíde,tak sa budem radšej voziť na niečom inom.Mám teraz 5 mes.SEAT Alteu,naj 20 000 km a som s ňou spokojný.

  • MIRO hovorí:

    Ja mám VW Passat 2,0 TDI 103kw(140PS) typ motora BMP (r.v.2005 a doterz to bolo viac menej OK až na výmenu zotrvačnika.Teraz má auto 230 000 km a zlomila sa klukovica plus jedno spodné uchytenie kluky takže môžem vyhodiť celý blok.A to som bol doterz spokojný lebo som menil iba zotrvačnik a ine bežné veci.myslim si že k tomu zlomeniu prispel longlife a preto mente olej častejšie.

  • Martin hovorí:

    Dobrej potřebuju radu mam 2.0tdi BMP rano sem nastartoval popojel cca 5km a na chcipnul za hodinu sem už nenastartoval piše to tlak oleje stalo se to někomu dik za info

  • Skap hovorí:

    Zdravim ,
    Ak niekto ma nejake info o tomto type motora,rad by som si precital vas nazor nan,co od neho mozem ocakavat ,ci je spolahlivy,aka je tam spotreba,a co sa na tom zvykne kazit.Teraz je na nom najazdene 159540 km.VW Passat Variant 2.0TDi CR ,1/2010, 103 kW / 140 PS. Dakujem

  • Juraj hovorí:

    Zdravim,vsetkych.
    Potreboval by som nazor na tento Passat r.v.: 10/2009, 1968cm3, 103kW (140PS), 4×4, M6, Diesel,165000 km,CR common-rail motor,kod motora CBAB.

    Dakujem za info ci uz dobre alebp zle skusenosti

  • Jožo hovorí:

    Dobrý tichý motor, dobrá spotreba medzi 6-7 dávam tomu pravidelný servis a zatial bez problémov (132.000 km) a to 4×4 je fakt super.

  • mirek hovorí:

    dobry tiez chcem kupit W.PASSAT 2.0 TDI cr. 103KW/140 PS 4X4 POHON ROK VYROBY 3/2010 215000 KM. S NOVYM NEJAKYM MOTOROM KOD MOTORA bmt.chCEM SA OPYTAT KED NIEKTO VIE NECH PORADI . TYKA SA TO MOTORA JE TO 16 VENTIL TECHNIKA?. tIE STARE MOTORY S KODOM bkp CITAM ZE BOLI PROBLEMOVE .mA NIEKTO SKUSENOSTI S NOVYMI A S MOTOROM KOD bmt? sPOTREBA V MESTE A 16V , A SPOLAHLIVOST.Dakujem

  • Majo hovorí:

    Mam pasata B6 2.0 r,v 2008 kod motora CBA a mam problem ked vytocim auto napr. do 3000 otacok zasvieti mi zhavenie a pocitac vypise snimac regulaci plniaceho tlaku nwm co mam dalej robit keby ste o niecom vedeli dajte vediet dakujem ..

  • Maroš hovorí:

    Ahojte,

    mam SKODA OCTAVIA 1.9TDI 77KW 4X4- mam nasledovny problem, auto pocas jazdy zdochne… pri opatovnom pokuse o nastartovanie nenabehne na pristrojovke svietia kontrolky MOTOR + ZHAVENIE na oranžovo..(PREDTYM KED ZDOCHLO VYSKOCILA AJ BATERIA NA CERVENO) motor nenaskoci dusí ho a cvaka ako nejake relatko… ked ho necham postat cca 2-5 min naskoci bez akychkolvek zavad prejdem opat 100-200km potom opat nieked to sprvi po starte do 10 km niekedy do 200km v poslednom case sa to ale stupnuje na aute bolo menene s touto zavadou nasleodvne:

    – repas alternatoru, s novym reglerom + nova baterka (bola uz slaba, zla)
    – cerpadlo v nadrzi TEST OK, po otoceni kluca je pocutelne
    – vymen EGR
    – vymena snimac otacok na klukovej hriadeli
    – vymena zhavicou
    – auto bolo u autoelektrikara ktory prezrel komplet ukostrenia- bez zavad aj elektroniky auta
    – precistene komplet sanie, kapky turba atd.

    Aj po tychto servisoch vsak auto nekontrolovatelne zdochne, PROSIM VAS AK STE MALI PODOBNU ZAVADU PORADTE

    • justin hovorí:

      jooooj bratum mam passata 1,9TDI a presne to same kapku to zozaciatku urobilo ale neprikladal som tomu neaky velky vyznam, po chvilu sa to ozvalo a to same co pises, u mna to bolo vadny stlpik riadenia, RJ komfort, takisto radsej novu baterku a este vymenena spinacka zapaloania + nanovo nakodovat kluce po znamosti cez 1000eur a original autorizovany servis skus toto 90%ze to bude ono

  • Maroš hovorí:

    ESTE DOPLNIM ZE TENTO PROBLEM NEZAZNAMENA ANI DIAGNOSTIKA V ORIGINAL SERVISE SKODA .(

    • justin hovorí:

      tomu by som neveril az tak zajdi do neakeho vw ked tak a co ti tam povedia ale v mojom pripade to bol tento problem

    • justin hovorí:

      no pockaj nie mylim sa ani mne diagnostika nic neukazala sora bude to pravdepodobne to co som mal aj ja ak si v skodovke nedaju rady skus vw

  • Anonym hovorí:

    neviete mi niekto poradit ako sa vymiena predna ziarovka v narazniku na smerovku passat b6 2007

    • justin hovorí:

      neviem presne le mam pocuit ze ma ist dole aj naraznik alebo nabehnut na rampu a lahnut pod auto a zvnutra neako to tam demontovat a uz dalej by si mal vediet

  • Maroš hovorí:

    AHOJ JUSTIN,

    vies mi povedat ci si mal taky isty problem, ked zdochol motor a nechce natocit svietia kontrolky MOTOR + ZHAVENIE.. + CO PRESNE JE POTREBNE VYMENIT

    • justin hovorí:

      neviem ono to je zlozite takto skus si v prvom rade dat vymenit stlpik riadenia a potom riadiacu jednotku komfort ja som mal aj menenu spinacku zapalovania a skus aj dat riadne nabyt baterku moze to byt aj tym ale to je pokus a mala sanca ale zatio nic nedas ked je baterka slaba tak potom moze bypisovat chyby auto ma uz dost elektroniky a potrebuje pri starte hlavne riadnu bombu este ked to je tdi ako som pisal RJ komfort a stlpik riadenia su do dost nakladne opravy ale u mna to bolo toto a diagnostika my nic neukazala a daj to radsej do origo servisu drzim palce a daj potom vediet co to bolo

  • Maroš hovorí:

    Ahojte,tak k autu mam novy poznatok.. auto pocas jazdy strati nahle tah a zdochne. Vypada to ako keby nemalo palivo nasledne nenastartuje tiez to vyzera ako by nemalo palivo.. cca po 2-5 min naskoci a vsetko slape bez zavad. V AUTONOVE diagnotikovana chyba riadiacej jednotky motora… nestetli ste sa stym?

  • Maros hovorí:

    JUSTIN,

    v mojompripade to nebude asi stlpik riadenia RJ komfort…. BOLO TO V ORIGINAL AUTOSERVISE SKODA, AUTONOVO nedokazali okrem relatka nic spavit.. samozrejme to v tom relatku nebolo, posunuli to do autoservisu tiez AUTONOVO ale divizia vw,audi tam mi povedali ze je zla RJ motora.. co je podla mna blbost….

    • justin hovorí:

      pocuj odkial si my napis a mozno ti dokazem posunut kontakt na niekoho kdo by ti mohol pomoct ale ozaj ti nezarucim ze ti to vyriesi daj my aj e-mail na teba a potom ti poslem na niekoho kontakt. alebo ho posli mne na e-mail michaljanis@post.sk

  • anonym hovorí:

    mam Vw passat variant 2.0 tdi BKP 2007.moze mi niekto napisat ake poruchy mozem este od neho cakat?okrem trysiek,tie som uz vymenil.dakujem

  • rado hovorí:

    ahojte mam b6 rv2006 12 mesiac 103kw ako zistim ci je tam pd alebo cr? vopred diki.

  • rado hovorí:

    zabudol som dodat ze mam tip motora BmP

  • Anonym hovorí:

    zdravym
    chcem by sam vediet co mozem cakat od passata B6 2007 s 175000 km davam mu pravidelny servis za radu dakujem

    • Marcel hovorí:

      Pri tých km by som odporučil vymeniť hriadelku olejoveho cerpadla,je to 4€ záležitosť a jej vymenou sa predchadza je preskoceniu a následnému zadretiu motora.Da sa to spraviť aj doma tzv na kolene.Vypustit okej demontovať vanu,vymeniť hriadelku,namontovať vanu nový okej.Robota cca na 2-4hod podľa zručnosti. ;-)

  • juraj hovorí:

    Zdravím, písali ste tu o tej poruche keď vw b6 bkp stratí výkon a vyhodí kontrolku žhavenia po preštartovaní ťahá normálne aké bolo vyrešenie problému?

    • Marcel hovorí:

      Strata vykonu je prevažne sposbena zanesením lopatiek variabelneho turba.Je to choroba ktorá sa najčastejšie objavuje u vozidiel ktoré sú používané prevažne v meste.To znamená že na lopatkách sa zachytavaju sadze a ttym sa zanesu a nemôžu sa pri zvýšení vykonu pohybovať takže elktronika vyhodnoti malý plniaci tlak a preto sa motor do tzv nudzaku.Pomôže vycostenie turba a samozrejme egr ventilu,ovsem pri umiestneni turba vo vozidle je to práca pre odborný servis.predídete

  • Marcel hovorí:

    Mam passat 2.0TDI s kodom BKP najazdenych poctivych 275tis km.Vstreky menené na tzv zvolavacku od VW keďže si aj sudruhovia v NDR uvedomili že sú vadne,takže som usetril cca 2000€.Vymenil som hriadelku olej cerpadla ktorá zvykne robiť problémy,ďalej sa menil elektronický zámok volantu keďže aj toto je dosť poruchova súčiastka.Inacc som s nim nemal problémy 90% veci si opravujem sám keďže v servisoch sú značne drahý a nikedy menia to čo meniť netreba.Samozrejme môj názor je zmeniť pri väčšom počte km servisny interval z 30 na 15tis km.

  • anton štefanec hovorí:

    dobry den,Mam passat b7 2tdi comonraill 103 kw.r.v 2011 model 2012 naj.65000km a mam problem z motorom,ked sa zohreje olej na 90 100 stupnov pocut z motora nejaky zvuk, neviem to identyfikovat odkial to ide.poznam chlapika ktory sa vyzna povedal ze je to z raillu ze to ma byt ihla druck ventila a ze je to konštrukcna chyba.predtym som bol vservise ako som spoznal toho chlapika nevedeli co tomu je.zaruka mi padla a bojim sa ze sanedoplatim on hovoril ze ked to je konstrucna chyba mali by to akceptovat.tak vas chcem poprosit ze ci to je mozne reklamovat a ako postupovat. dakujem za odpoved.anton

  • Dominik hovorí:

    Dobrý deň, mám Passat B6 2.0 TDI a mám problém s klimatizáciou. Nedávno som ju bol doplniť ale nepomohlo to vôbec v aute nevytvára teplotu takú aká by mala byť. Ako keby miešalo teplý aj studený vzduch. Náznak studeného vzduchu tam je ale nie je to ono. Ventilátory zopne. Bol som v dvoch servisoch každý by chcel meniť niečo iné dokonca v jednom servise ani dvaja mechanici sa nezhodli na jednej chybe. Neviem čo z toho môže byť skutočná chyba a nechcem zbytočne meniť všetko. Za radu vopred ďakujem.

Zanechať odpoveď

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.

Vážení čitatelia, pripravujeme pre Vás novú verziu stránok Autorubik. Už čoskoro...