logo logo logo

Volkswagen Passat (B6, Typ 3C, 2005-2010) – recenzia a skúsenosti

VW Passat je už dlhšiu dobu považovaný za akýsi etalón svojej triedy napriek faktu, že vo veľa porovnaniach vychádza len ako priemerné vozidlo. Lenže práve tá priemernosť robí z neho zaujímavý automobil, ktorý si obľúbila aj značná časť našich motoristov. Šiesta generácia nadviazala na obchodné úspechy predchodcov a rovnako dobre si vedie aj na trhu ojazdených vozidiel, kde sa roky teší veľkému záujmu motoristov. Vďačí zato pomaly starnúcemu dizajnu, slušnej priestrannosti, ponuke motorov, dobrým jazdným vlastnostiam, svoje robí aj imidž značky a dojem robustno-elegantného vozidla. Pri výbere jazdeného Passata však treba byť opatrný na zvolenú motorizáciu, keďže niektoré hnevali viac akoby sa na ľudovú značku slušilo a patrilo.

Volkswagen Passat s označením B6 bol predstavený v roku 2005 na jarnom ženevskom autosalóne. Sedan v septembri doplnilo praktické kombi Variant, ktoré malo premiéru na frankfurtskom autosalóne. K dispozícií boli motory 1,6i 8V (75 kW), 1,6 FSI (85 kW), 2,0 FSI (110 kW), 2,0 TFSI (147 kW), 3,2 FSI VR6 (184 kW), 1,9 TDI (77 kW), 2,0 TDI 8V (103 kW) a 2,0 TDI 16V (103 kW). Stupne výbavy niesli označenie Trendline, Comfortline, Business, Sportline, Highline, Executive a R36. Prevodovky boli na výber manuálne šesťstupňové, resp. päťstupňové (pre 1,6i a 1,9 TDi) a automatické Tiptronic alebo dvojspojkové DSG. Štandardom bola poháňaná predná náprava, ale bola možnosť aj pohonu oboch náprav v kombinácii s motormi 2,0 FSI, 3,2 FSI, 3,6 FSI a 2,0 TDi (103 kW).

V roku 2006 bola ponuka motorov rozšírená o výkonnejšiu verziu 2,0 TDi (125 kW). Počas roka 2007 boli na trh uvedené nové motory 1,4 TSI (90 kW) a 1,8 TSI (118 kW), ktoré nahradili 1,6 FSI a 2,0 FSI. Predstavila sa aj športová verzia R36 s motorom 3,6 FSI VR6.

Ukončenie produkcie motorov 2,0 TDI PD prišlo v roku 2008, kedy ich nahradili rovnaké motory ale so vstrekovaním common-rail (103 a 125 kW). Rovnako tak vypadol z ponuky legendárny 1,9 TDI, ktorý bol nahradený 2,0 TDI CR (81 kW). Na detroitskom autosalóne 2008 VW predstavil štýlové kupé s názvom Passat CC. Skratka CC znamená Comfort Coupé a okrem nižšej stavby prináša CC-čko aj bezrámové okná.

V roku 2009 sa objavil v ponuke nový motor 1,6 TDI (77 kW) so vstrekovaním common-rail. Na septembrovom parížskom autosalóne v roku 2010 sa predstavil nový Passat B7, ktorý však bol v skutočnosti len prepracovaný a faceliftovaný Passat B6.

Vozidlo absolvovalo nárazové testy Euro NCAP v roku 2005. V bezpečnosti nesklamalo a získalo päť hviezdičiek z piatich (34 bodov) za ochranu cestujúcich, podobne dopadla aj bezpečnosť detí, kde získalo štyri hviezdičky z piatich (38 bodov). V disciplíne stret s chodcom si vybojovalo dve hviezdičky zo štyroch (17 bodov).

Strana: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Ďalšia |


98 reakcií pre “Volkswagen Passat (B6, Typ 3C, 2005-2010) – recenzia a skúsenosti”

  • Anonym hovorí:

    zdravym
    chcem by sam vediet co mozem cakat od passata B6 2007 s 175000 km davam mu pravidelny servis za radu dakujem

    • Marcel hovorí:

      Pri tých km by som odporučil vymeniť hriadelku olejoveho cerpadla,je to 4€ záležitosť a jej vymenou sa predchadza je preskoceniu a následnému zadretiu motora.Da sa to spraviť aj doma tzv na kolene.Vypustit okej demontovať vanu,vymeniť hriadelku,namontovať vanu nový okej.Robota cca na 2-4hod podľa zručnosti. ;-)

  • juraj hovorí:

    Zdravím, písali ste tu o tej poruche keď vw b6 bkp stratí výkon a vyhodí kontrolku žhavenia po preštartovaní ťahá normálne aké bolo vyrešenie problému?

    • Marcel hovorí:

      Strata vykonu je prevažne sposbena zanesením lopatiek variabelneho turba.Je to choroba ktorá sa najčastejšie objavuje u vozidiel ktoré sú používané prevažne v meste.To znamená že na lopatkách sa zachytavaju sadze a ttym sa zanesu a nemôžu sa pri zvýšení vykonu pohybovať takže elktronika vyhodnoti malý plniaci tlak a preto sa motor do tzv nudzaku.Pomôže vycostenie turba a samozrejme egr ventilu,ovsem pri umiestneni turba vo vozidle je to práca pre odborný servis.predídete

  • Marcel hovorí:

    Mam passat 2.0TDI s kodom BKP najazdenych poctivych 275tis km.Vstreky menené na tzv zvolavacku od VW keďže si aj sudruhovia v NDR uvedomili že sú vadne,takže som usetril cca 2000€.Vymenil som hriadelku olej cerpadla ktorá zvykne robiť problémy,ďalej sa menil elektronický zámok volantu keďže aj toto je dosť poruchova súčiastka.Inacc som s nim nemal problémy 90% veci si opravujem sám keďže v servisoch sú značne drahý a nikedy menia to čo meniť netreba.Samozrejme môj názor je zmeniť pri väčšom počte km servisny interval z 30 na 15tis km.

  • anton štefanec hovorí:

    dobry den,Mam passat b7 2tdi comonraill 103 kw.r.v 2011 model 2012 naj.65000km a mam problem z motorom,ked sa zohreje olej na 90 100 stupnov pocut z motora nejaky zvuk, neviem to identyfikovat odkial to ide.poznam chlapika ktory sa vyzna povedal ze je to z raillu ze to ma byt ihla druck ventila a ze je to konštrukcna chyba.predtym som bol vservise ako som spoznal toho chlapika nevedeli co tomu je.zaruka mi padla a bojim sa ze sanedoplatim on hovoril ze ked to je konstrucna chyba mali by to akceptovat.tak vas chcem poprosit ze ci to je mozne reklamovat a ako postupovat. dakujem za odpoved.anton

  • Dominik hovorí:

    Dobrý deň, mám Passat B6 2.0 TDI a mám problém s klimatizáciou. Nedávno som ju bol doplniť ale nepomohlo to vôbec v aute nevytvára teplotu takú aká by mala byť. Ako keby miešalo teplý aj studený vzduch. Náznak studeného vzduchu tam je ale nie je to ono. Ventilátory zopne. Bol som v dvoch servisoch každý by chcel meniť niečo iné dokonca v jednom servise ani dvaja mechanici sa nezhodli na jednej chybe. Neviem čo z toho môže byť skutočná chyba a nechcem zbytočne meniť všetko. Za radu vopred ďakujem.

Zanechať odpoveď

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.