Volkswagen Passat prichádza vo svojej siedmej generácii označenej B7. Revolúcia sa však nekoná, Volkswagen šiel opäť cestou poctivej evolúcie, zvolil teda rovnakú taktiku ako v prípade Golfu VI. Hoci označuje nový Passat ako siedmu generáciu, v skutočnosti ide skôr do detailov premyslenú evolúciu generácie B6. Automobilka predstavila naraz verziu sedan aj kombi, označovaný ako Variant. Ich karosérie dostali aktuálny strih, ktorý ich priblížil súčasnej produkcii VW. Zmenila sa najmä predná a zadná časť, a tak nový Passat sa teraz svojím vzhľadom priblížil nedávno faceliftovanému Phaetonu.
Celkové vonkajšie rozmery sa príliš nezmenili, pričom sedan má rozmery 4769 x 1820 x 1474 mm, Passat Variant má rozmery totožné iba na dĺžku má o 2 mm viac. Na dizajn karosérie Passatu B7 dohliadal nik iný ako sám Walter de Silva a sekundoval mu jeho kolega Klaus Bischoff. Palubná doska je veľmi podobná ako v generácii B6. Výraznejšie sa zmenili len prístroje a usporiadanie stredovej konzoly. Pribudla nová komfortná výbava a prepracované sedadlá s novými opierkami hlavy, prestaviteľnými aj vo vodorovnom smere. Po vzore konkurencie teraz Passat ponúkne aj sedadlá s masážnou funkciou. Nový Passat bude tiež o niečo zložitejší a bezpečnejší.
V ponuke pribudne systém núdzového brzdenia v meste (City Emergency Braking). Ten úzko spolupracuje s novým adaptívnym tempomatom a funguje do rýchlosti 30 km/h. Vozidlo dostane aj sledovanie únavy vodiča, udržiavanie smeru v jazdnom pruhu, monitorovanie mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel a Dynamic Light Assist prispôsobujúci intenzitu svetiel podľa aktuálnych podmienok. Svetlomety sú vybavené moderným pásom denných LED diód. Nechýba ani elektronická uzávierka predného diferenciálu XDS, elektricky výsuvné ťažné zariadenie, monitorovanie tlaku v pneumatike každého kolesa osobitne, Štart-Stop systém a inteligentný alternátor so schopnosťou rekuperovať brzdnú energiu. Parkovací systém zvládne pozdĺžne aj priečne parkovanie.
Passat je vybavený aj jednou zaujímavosťou. Zadný nárazník nového Passatu obsahuje senzor, pomocou ktorého sa kufor otvorí automaticky, keď pristúpite k vozidlu. Ako to presne funguje nevieme, systém dostal pomenovanie Easy Open.
V motorovej palete sa žiadna revolúcia nekonala a všetky motory Passatu B7 sú dobre známe. Všetky pochopiteľne dostali nové naladenie znižujúce spotreby a toľko sledované emisie.
Benzínovým základom bude štvorvalec 1.4 TSI (90 kW/122 k), asistovať mu budú 1.8 TSI (118 kW/160 k), 2.0 TSI (155 kW/211 k) a vo verzii R36 aj šesťvalec 3.6 FSI V6 (220 kW/299 k). Podľa VW šesťvalec aj napriek pohonu 4Motion spotrebuje len 9,2 l/100 km. Základná benzínová verzia 1.4 TSI BlueMotion sa pochváli kombinovanou spotrebou len 5,8 l/100 km.
Najúspornejším naftovým agregátom bude turbodiesel 1.6 TDI CR (77 kW/105 k) s kombinovanou spotrebou 4,2 l/100 km. Okrem neho si zákazníci môžu vybrať aj štvorvalce 2.0 TDI CR s výkonmi 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Všetky naftové motory dostanú štandardne Štart-Stop systém.