Súvisiace články

17 komentárov

  1. 1

    Lali

    Ja som mal Alfu 159 a v podstate spokojnosť. Mal som ale preverený stav a poctivé km 74000 km do približne 160000 km. Na 1,9 JTD som menil EGR ventil, nejaké rameno mi menili na podvozku, niečo s ABS a aj 2x pr. ložiská. Ich výmenu by som však nenazýval sprostosť ako Andrej, keďže oprava tejto akože sprostosti stojí cez 200 €-dával som originál, nie náhrady. Ako mi v servise povedali, trochu tomu pomáhali aj 18″ disky. Vraj s menšími tolko netrpia na našich rozbitých cestách.A servis za 350 € je ideál, keď všetko šlape ako má. Tie kolajnicové jazdné vlastnosti sa dá súhlasiť, 156 mi ale prišla čosik akčnejšia, 159 váži skoro 1,7 tony a to je dosť, hlavne v rýchlo prechádzanej ostrej zákrute som to cítil. Ako vravím, v podstate spokojnosť a rozhodne by som vyzdvihol dizajn, naozaj super.

    Odpovedať
    1. 1.1

      Andrej

      btw sprostost som myslel v kontexte inych aut a nasich ciest, kde je to obdobne, ako pises, tiez si tomu pomohol 18kami, ono ja mam aj preto 17 letne a 16 zimne, bohate staci . .. a pri sirsich je este dalsi problem – vyjazdene kolaje …

      este zareagujem na ten stredovy panel, je to vec vkusu, ale odkedy auto mam, nebol som nim oslepeny, ze by sa odneho odrazalo ako od zrkadla

      Odpovedať
  2. 2

    Marian

    Najkrajšie sériovo vyrábané auto na každodenné použitie, obzvlášť vo verzii sedan. To sa týka aj interiéru. Zišla by sa aj recenzia 156 Crosswagon, medzi týmito dvoma sa práve rozhodujem. Sú nejaké rozdiely medzi prvkami náprav 156 SW a 156 CW?

    Odpovedať
    1. 2.1

      Miro

      Tiez mam 159sw 110kw..asi 135tis km..skvele auto ,,EGR zaslepit, filter pevnych castic vyhodit,vyrive klapky odstavit,,zatial len rozvody menene,nove zhavice(jeden odisiel)loziska,ramena vsetko povodne,,treba pravidelne menit olej ,filtre trosku sa o auto starat nie len jazdit ako blazon a myslim ze je to dobra volba.spolahliva,a aj spotreba je prijatelna..skvele sedadla cestu do Chorvatska si uzivam:))a samozrejme dizajn..to auto sa uz nevyraba,ale je to jedno z najkrajsich aut vobec si myslim:))ja by som nemenil-

      Odpovedať
      1. 2.1.1

        Gabriel

        “ filter pevnych castic vyhodit…“

        A na ovzdušie sa vysrať… Vieš o tom, že vozidlo, ktoré od výroby bolo vybavené filtrom pevných častíc, ale bol odstránený, mikročastice emisií spôsobujú rakovinu? Možno si to nevedel, možno ano. Avšak vozidlo, ktoré NEBOLO od výroby týmto filtrom vybavené, nemá tie mikročastice také malé, aby sa zachytili v plúcach a človek aj keď ich vdýchne, bez problémov ich vykašle.

        Chceme kvôli pár stovkám posratých eur zničiť zdravie sebe a svojím deťom?

      2. andrej

        nuz nemas pravdu, napr. konkretne tieto a este aj dnes povacsine pouzivane naftaky neboli na filter konstruovane a ten je tam ledabolo nasilu, u niektorych vyrobcov sa dokonca filter montoval ako volitelna vybava len za priplatok, oni si uvedomuju sami o sebe ze je to „dalsie kurvitko“, samozremne v podstate ide o to, ze splna normu 5 a ma mensie emisie, bez filtra 4, ano je to zdravsie, no na druhu stranu, vysia spotreba, interval vymeny oleja, problemy s vypalovanim, motorom … je to aj ekologickejsie riesenie?

      3. karol

        nie som za DPF ale celá sofistikovanosť spočíva v tom aby sa netvorili mikročastice takých rozmerov, ktoré sú relevantné z hladiska smogu.
        Staré nafťáky vypúšťali rádovo väčšie častice ktoré padali dole gravitačnou silou a vymývali sa dažďou. Nové Diesle majú tak jemné rozprašovanie paliva a následné spálenie že sa ti vytvárajú mikročastice ktoré sú dispergované(rozptýlené)v ovzduší ani gravitáciou ani vymývaním sa ich nezbavíš dpf ti zachytí mikročastice a spaluješ ich potom na rozmerovo väčšie. zdravotné tažkosti ti hlavne spôsobia tie nanopartikle z jemného dechtu. Takže čo je horšie? …

  3. 3

    Marian

    čo za automat je k tym dieselovym motorom? ZF?
    Ďakujem.

    Odpovedať
  4. 4

    miro

    na margo filtra DPF.. Tesne po vybuchani som bol na STK a EK..Hodnoty boli hlboko , hlboko v norme..je to fakt len drahe kurvitko co ta hodi do nudzaku a casto nepomoze vypalenie ale len vymena za novy..asi 400e..

    Odpovedať
  5. 5

    d00fUzZ

    Auto perfektne na vozenie. Pohodlne. Akurat trosku nedostupnost dielov ako loziska kolies kvalitnejsej znacky. Ak si vymontujete DPF a zaslepite EGR tak uz je len otazka casu (hlavne u dizlovych 2,4) kedy sa Vam zacnu ulamovat stifty na zvodoch a zacne priesak falosneho vzduchu a tym padom zacne piskat a stracat vykon. Treba to dat robit fakt odbornikovi pretoze treba ich vyvrtat do hlinikovej hlavy. Ja osobne na 200k 2,4 mam priemerku 6,6-7l 🙂 velmi som spokojny

    Odpovedať
  6. 6

    Matus

    Zdravim ,prosim Vas o radu chcem si kupit 159-tku len neviem ktory motorsi vybrat ,naftak alebo benzin?vlastne ktory je spolahlivejsi aby som nebehal po servisoch ako ked som mal 156-tku .:)

    Odpovedať
  7. 7

    M.

    Zo starších dieslov je jednoznačnej najspoľahlivejší 1,9 JTD 88 kW. Výkonejšia 110 kW má trocha viac problémov (swirl klapky, viac sa serká aj turbo..), ale tiež nie je zlá. Z novších zase 2,0 JTD. Pokial možno1 treba brať verzie bez DPF, dosť často s ním boli problémy, pri 2,0 JTD bola regenerácia lepšie vyriešená.

    Odpovedať
    1. 7.1

      Frt

      Všetky verzie majú DPF. Jedine tie, ktoré ho majú odstránené, tie nie.

      Odpovedať
  8. 8

    Miso

    Mam zaujem o alfu 159 1.9jtd, je drahy repas toho aisinu v pripade poruchy ?

    Odpovedať
  9. 9

    Efko

    Alfa 159 je slusne, vynikajuco jazdiace auto s velmi pevnou a tuhou karoseriou. Ma velmi dobre odolny podvozok, skvelo filtruje nerovnosti, zvlada navaly kilometrov, slovenske cesty atd. Na pomery Alfy sa jedna o velmi kvalitne vypracovane auto s mnozstvom krasnych a hlavne kvalitne urobenych detailov. Clovek v interieri nenachadza ziadne drnciace plasty, medzery, ci nedokonalosti. Vsetky kable, vedenia, vsetko ma svoj uchyt, ktory ma zvukovo tlmiaci element, odolavajuci pazvukom pri roznych pohyboch. Jedine vetracia mriezka na hornej casti palubovky moze obcas zadrncat, inak som ziadne, ani pri hloko mrazovych teplotach, pazvuky zvuky nepocul. Zaujemcom o toto auto, ktori nemaju velmi vysoke naroky na vykon, vrelo odporucam 88 kW a 320 Nm. Je to bohato postacujuci dieslovy motor, ktory poskytuje slusnu dynamiku do 150 km/h, hravo zvlada 130-150 po dialnici a pruzne prejazdy mestom. Jest si vela nepyta, 6,5 litrova spotreba je na tuto vahu perfektna. Motor tiahne pekne odspodu, novsie priskrtene ECO verzie uz take pruzne nie su. Treba menit pravidelne po 10-15 tis km olej, nenatahovat to, takisto si OBZVLAST dat zalezat na vymene OLEJA V PREVODOVKE a v SERVORIADENI. Co sa tyka prevodovky, zvyknu byt podstatne opotrebovane a radenie si vyzaduje velku snahu a cit. Inak su tieto auta vo velmi peknej vybave a za rozhodne vyborne ceny ako jazdenky. Pre ALFISTOV, ktori po Alfe 159 tuzia mozem rozhodne povedat, bude Vas bavit 3 mesiace. Potom zacnete hladat Alfa DNA, ktorym 159tka rozhodne nedisponuje. Nic to ale nemeni na tom, ze je to jednoducho skvost na nasich cestach, o ktorom sa da povedat, ze sa jedna o velmi podarene, kvalitne a spolahlive auto na zimu aj na leto do roznych podmienok. Vela stastnych km!

    Odpovedať
  10. 10

    David

    Chcem si kupit Alfa Romeo 159 1.9 JTS Medium. Ale veľa ludi mi hovori ze radsej audi a4 b6. Je to lepsie. Co mi vy poradite. Popripadne neake skusenosti?

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.