CLS-ko je na trhu už v druhej generácii, ponúka benzínové šesťvalce a osemvalce, plus naftový štvorvalec a šesťvalec. Práve posledne menovaný bol pod kapotou testovaného modelu. Výkon 195 kW je slušný na to, že má motor objem tri litre. Spotreba podľa tabuliek výrobcu dosahuje priemerne 6,1 litra na sto kilometrov. Výzor patrí k tomu najlepšiemu, čo Stuttgartská automobilka ponúka. Štvordverové kupé je elegantné, ale naznačuje aj trochu drzosti.
Pocity
Pri pohľade na exteriér je jasné, že auto nie je malé, avšak proporcie sú vyvážené a pôsobí výborným dojmom. Klesajúca zadná časť je síce nepraktická z hľadiska batožinového priestoru, ale ten nie je hlavným atribútom tohto auta.
Dvere majú bezrámovú konštrukciu, ktorá podčiarkuje športovosť a výnimočnosť auta. V interiéri sa dá ľahko zabývať a zvyknúť si, aj keď uznávam, že kopec funkcií prístrojov si treba naštudovať. Distronic plus, vzduchový podvozok, nastavenia prevodovky a milión ďalších vecí sa nedá len tak bez inštruktáže zvládnuť.
Auto zo šoféra kosti nevytrasie ani v prípade nastavenia na najtvrdšie a najšportovejšie hodnoty. Prevodovka stále radí hladko, výkon prichádza postupne. V interiéri je ale pocit z rýchlosti skreslený. Akoby tam plynul pomalšie čas. Všetko sa deje samozrejme a kľudne. Myslím, že som mal aj pomalší tep.
Aj keď kufor nemá cenu pri CLS riešiť, tak objem nie je na zahodenie. Miesto vnútri vpredu je nad očakávania, na šírku, na výšku, aj na dĺžku. Vzadu je trocha poskromnejšia hodnota výšky vďaka zvažujúcej sa streche.
Výbava testovaného kusu mala ďaleko od štandardu. Distronic Plus, čiže tempomat schopný udržiavania vzdialenosti od predchádzajúceho auta. Vyskúšal som ho, aj keď som mal nohu pre istotu stále pripravenú na brzde. Alebo aktívny vzduchový podvozok vyrovnávajúci auto v zatáčkach. Trochu je škoda, že som si ventiláciu sedadiel všimol až pri vystupovaní, na slnku bola rozpálená aj svetlá koža vnútri auta.
Denné LED diódy ale autu neprospeli. Mercedesy sa dajú objednať s opciou s názvom ,,bez označenia modelu“. Ja by som chcel aj opciu ,,bez svetelných reťazí“.
Celkový dojem
Výborný Grand Tourer, vytvárajúci vlastný časopriestor so spotrebou do 8 litrov.
Výkon [kW] | 195 |
Krútiaci moment [Nm] | 620 |
Zrýchlenie 0-100 km/h [s] | 6,2 |
Maximálna rýchlosť [km/h] | 250 |
Pohotovostná hmotnosť [kg] | 1 815 |
Cena od [€] | 63 960 |
Jeden komentár
maro
Tiež mám v garaži Mercedes-Benz CLS a nedám na neho dopustiť. Je to nejlepšie auto, ktoré som kedy mal. Keď na neho šliapnem, tak ide ako drak 😀 . Jediné, čo mi vadilo, tak že mal ovládací systém v nemčine, takže skonáhle na mňa niečo vyskočilo, tak som si to musel prekladať. Nechal som si ho preto vlani preložiť do češtiny u http://www.autaslovensky.sk a teraz už všetkému rozumiem.