Opel Astra G (1998–2009) - recenzia a skúsenosti

 


  • 72
  • 18.7.2011
  • Marcel Janco
  • Opel Astra G znamenal oproti predchádzajúcej generácii míľový krok vpred, napriek tomu v konečnom zúčtovaní na úhlavných konkurentov (Golf IV a Focus I) nestačil. Svoje spravil fádne pôsobiaci interiér, nepresné radenie, do roku 2002 aj veľmi krátke intervaly na výmenu rozvodového remeňa a príliš neoslnili ani dieselové motory a to hlavne v porovnaní s 1,9 TDi, ktoré sa tešili mimoriadnej obľube v konkurenčnom Golfe.

    Opel predstavil druhú generáciu Astry, inak nazvanej aj Astra G v roku 1998. Zo začiatku boli v ponuke motory 1,4 16V (66 kW), 1,6 16V (74 kW), 1,8 16V (85 kW), 2,0 16V (100 kW) a turbodiesel 1,7 TD (50 kW). V roku 1999 bol predstavený variant Cabriolet, navrhnutý aj vyrábaný Bertonem. Pod kapotu sa dostali aj nové motory 1,7 DTi (55 kW), 2,0 DTi (60 kW) a benzínové 2,2 16V (108 kW) a 2,0 Turbo (140 kW). V roku 2000 pribudli ďalšie motory 1,2 16V (48 kW) a 1,6i 8V (55 kW) a neskôr prišlo aj kabrioletu veľmi podobné dvojdverové štvormiestne kupé, považované za nástupcu slávnej Calibry, pre ktoré bol pripravený motor 2,0 16V so zvýšeným výkonom na 118 kW. V roku 2001 prebehla mierna modernizácia modelu. Zmeny nastali aj v motoroch, 1,2 16V (55 kW), 1,8 16V (92 kW) a motor 2,0 16V bol nahradený 2,2 16V. V roku 2002 pribudol  turbodiesel 2,2 DTi (92 kW). V roku 2003 bol motor 1,7 DTi nahradený motorom 1,7 CDTi s výkonom 59 kW. V roku 2004 bola Astra G po predstavení novej generácie Astry H označená ako Classic a pokračovala ďalej vo výrobe. Dostala nové motory 1,4 16V Twin Port (66 kW) a tiež 1,6 16V TW (76 kW). V roku 2009 skončila výroba Astry H a nahradila ju Astra H tiež v označení Classic.

    Astra G oslovovala široké spektrum zákazníkov. Okrem troj alebo päťdverovej verzie so splývajúcou výklopnou zadnou časťou (liftback) boli od začiatku k dispozícii aj varianty sedan a kombi, so slušným batožinovým priestorom (460 a 480 litrov). Ani základná verzia nie je v tomto smere s 370 litrami na zahodenie (po sklopení až 1180 litrov) a bez problémov vyhovie aj na rodinné zvezenie, nevýhodou je iba vyššia nakladacia hrana batožinového priestoru. Za podareným exteriérom výrazne zaostával dizajn a stvárnenie interiéru. Je fádny, materiály a dielenské spracovanie sú iba na priemernej úrovni. Naproti tomu ergonómia je zvládnutá veľmi dobre, až na páku radenia, ktorá je umiestnená dosť hlboko a vzadu. Sedadlá s tvrdším čalúnením sú veľmi ploché a bez výraznejšieho bočného vedenia (obzvlášť tie v základných verziách). Priestrannosť interiéru možno hodnotiť v rámci triedy za nadpriemernú, umožňuje pohodlné usadenie 4 dospelým osobám. Pri kúpe Astry G v základnej výbave si treba dať pozor, pretože sa vyskytujú verzie s pevným stĺpikom riadenia. Nájsť potom pozíciu za volantom môže byť značne obtiažne, najmä v prípade urastenejších vodičov.

    Jazdné vlastnosti Astry G možno označiť za bezpečné a predvídavé, napriek pomerne jednoduchej konštrukcii podvozku (vpredu modifikácia vzpery McPherson uchytená na pomocnom ráme, vzadu torzne pružná priečka a vlečné ramená). V istote im pomáha aj tuhá karoséria. Riadenie možno označiť za pomerne presné s dostatočnou dávkou spätnej väzby. Výčitka smeruje len k menšej strmosti, nakoľko je potreba otočiť volantom 3,4 otáčky medzi krajnými polohami. Posilňovací účinok je tiež optimálny a vďačí zaň elektro-hydraulickému posilňovaču riadenia, škoda len vrtochov, ktoré spôsobuje. Odchádzajúce elektrické čerpadlo a tiež prílišné zaťažovanie alternátora, ktorý na rozdiel od konkurencie, zlyháva pomerne často. Krátko pred jeho "smrťou" sa objavujú z ničoho nič padajúce ručičky na prístrojovom paneli.

    Motorová ponuka pre Astru G bola skutočne  bohatá. Benzínové agregáty boli s výnimkou 1,6 i 8V 55 kW (X16SZR) vždy 16 ventilové s ventilovým rozvodom DOHC. Základ tvorila jednotka 1,2 s označením X12XE 48 kW (do 2001) a Z12XE 55 kW. Agregát je väčším príbuzným litrového trojvalca používaného v Corse a Agile. Motor má rozvody poháňané reťazou, ktorá bývala v motore X12XE pomerne hlučná, čo bol dôsledok jej vyťahania. Jedná sa o podarený agregát, ale pre Corsu alebo Agilu. Vo viac ako 1100 kg vážiacej Astre je jeho dynamika značne obmedzená, obzvlášť pri obsadení tromi a viac osobami, nehovoriac o batožine. Lepšou aj keď nijako závratnou variantou ohľadom dynamiky je štvorvalec 1,4 16V (66 kW) X14XE a od 2001 Z14XE. Má rovnaký konštrukčný základ ako väčší 1,6 16V (X16XE a Z16XE) s výkonom 74 neskôr 76 kW. Tieto motory už majú pohon rozvodov zabezpečený ozubeným remeňom, ktorý má nezvyčajne krátky interval výmeny, na čo treba dať pozor. Najideálnejším motorom pre Astru G, ktorá bola síce na svoju dobu nadpriemerne bezpečná ale aj pomerne ťažká (od 1150 kg), je spomínaná 16 ventilová 1,6-ka. Jedná sa už o prepracovanú verziu, ktorá nemá problémy s nekvalitou piestov a následnou zvýšenou spotrebou oleja (tieto verzie sa vyskytovali v predchádzajúcej generácii Astry ale aj Vectry B). Astre poskytuje dostatočnú dynamiku pri rozumnej spotrebe okolo 7 litrov. Veľmi zaujímavou alternatívou sú aj nové motory (od roku 2004) s technológiou Twinport. Objem 1,6 ostal nezmenený ako aj pohon rozvodov ozubeným remeňom, menšia 1,4 znížila objem z 1389 na 1364 a taktiež dostala pohon rozvodov tzv. bezúdržbovou reťazou. Tú stačí len každých 160 000 prekontrolovať. Motory sú v spodných otáčkach o niečo pružnejšie a v priemere dosahujú asi 0,5 l úsporu paliva na 100 km. Motor obdarený technológiou Twinport sľubuje menšie znečisťovanie ovzdušia znižovaním škodlivých emisii z výfukových plynov, tiež zvýšenie výkonu motora lacnejšou technológiou ako je priame vstrekovanie. Twinport znamená to, že sací kanál je rozdelený na dve časti a jedna je škrtená klapkou do určitých otáčiek kvôli úspore paliva. Používa sa riadené otváranie ventilu na uzatvorenie jedného z dvoch nasávacích kanálov pri nízkom zaťažení, čím sa vytvára intenzívnejšie premiešanie zmesi pre zlepšenie priebehu spaľovania. Víreniu napomáha aj  dômyselný systém podtlakovo nastaviteľných klapiek v rozdvojenom sacom kanále. Twinportom sa teda dosahuje do veľkej miery to, čo sa dosahuje priamym vstrekovaním benzínu, ale za oveľa nižšiu cenu a jednoduchšie.

    Ďalším a v ponuke jazdeniek zriedkavým motorom je 1,8 16V (C18XEL) s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 168 Nm (resp. X18XE1 - 170 Nm), od roku 2001  s výkonom 92 kW (Z18XE). Ďalším v rade je dvojliter s výkonom rovných 100 kW (X20XEV). Ponuku atmosféricky plnených benzínových agregátov uzatvára štvorvalec 2,2 i 16V (108 kW). Jedná sa o hliníkový agregát pochádzajúci z dielní austrálskej spoločnosti Holden, rozvody má poháňané reťazou a okrem toho jeho beh zjemňujú dva vyvažovacie hriadele. Vrcholom benzínovej ponuky je preplňovaná verzia dvojlitra s označením Z20LET a výkonom 140 kW. Oba naposledy menované motory sa na začiatku využívali len vo verziách Coupé a Cabrio. Opel svoje benzínové motory nazýva Ecotec, vyznačujú sa solídnou spotrebou a tiež na svoj objem aj slušným výkonom. Bohužiaľ, zvukový prejav a kultivovanosť je iba priemerná, do interiéru ich dosť počuť (hlavne menšie objemy) a tiež nevynikajú ani z hľadiska spoľahlivosti. Nemajú takú spotrebu oleja ako 1,6 16V v predchádzajúcej generácii, ale občas sa vyskytne (najmä 1,6 a 1,8). Tiež veľmi často býva zanesený EGR ventil. Vozidlo vtedy neťahá, má nepravidelný chod, niekedy aj odmieta naštartovať. Podobne dosť často hnevá elektronika. Nielen snímače, ale zlyháva  aj samotná riadiaca jednotka, hlavne v motoroch 1,8 a 2,0. Dôvodom je najmä nešťastné umiestnenie na bloku motora, kde je vystavená vibráciám a tiež teplotným výkyvom. Jej zlyhávanie sa prejavuje výpadkami výkonu motora, cukaním, nepravidelným chodom a samozrejme svietiacou kontrolkou Check Engine. Občas vedia zlyhať aj škrtiace klapky, najmä v prípade motorov 1,8 a 2,2 vyrobených v rokoch 1998-2004.

    Rozmanitá bola aj ponuka dieselových agregátov. Prvé dva roky bol jedinou alternatívou turbodiesel s nepriamym vstrekovaním do predkomôrky s označením 1,7 TD. Výkonom ani krútiacim momentom  rozhodne neoslní a ako bonus k tomu pridá občas prasknutú hlavu alebo ešte častejšie zlyhanie rozvodového mechanizmu. Oveľa lepšou voľbou bol motor 1,7 16V DTI (55 kW), ponúkaný od konca roka 1999, ktorý už má priame vstrekovanie nafty radiálnym čerpadlom Denso V5 a v mierne upravenej úspornej verzii Eco4 mu bežne stačí menej ako päť litrov nafty na 100 km. Hlavne však nie sú s ním takmer žiadne ťažkosti, stačí keď sa po 150 tisícoch km vymení rozvodový remeň vrátane trojice kladiek a vodnej pumpy (cca 300 €). Od roku 2003 ho nahradil motor zhodného objemu, ale vybavený vstrekovaním common-rail, taktiež od firmy Denso. Výkonom tiež neoslní, ale má nízku spotrebu, len si treba dať pozor na stav vstrekovacieho systému. Starosť s výmenou rozvodového remeňa odpadá pri motoroch 2,0 16V DTI (60 alebo 74 kW), 2,2 DTi (92 kW), ktoré majú rozvody poháňané reťazou. Dojem z ich celkom slušného ťahu z nízkych otáčok znižuje vyššia hlučnosť, horšia kultivovanosť a do stavu nezáujmu ich dostáva zlyhávajúce vstrekovacie čerpadlo Bosch VP44. Viac je o problémoch týchto motorov popísané v recenzii na Opel Vectra C alebo Opel Frontera. Na Astry s nimi sa však dá naraziť len ojedinele.

    O radení už bola reč z hľadiska nevyhovujúcej ergonómie. Pocit z neho však ešte zhoršuje nepresnosť a tuhosť radenia rýchlostných stupňov a tiež zaradiť spiatočku vyžaduje trocha cviku.

    Astre zlyháva dosť často elektronika. Počnúc často prasknutými žiarovkami H7, cez zlyhávajúci alternátor, občas štartér, poruchové čerpadlo posilňovača riadenia, snímač chladiacej kvapaliny (1,7 DTi), riadiacej jednotky (hlavne motory 1,8. 2,0 a občas aj 1,7 DTi) až po hlučný kompresor klimatizácie. Pri kúpe ojazdenej Astry je potreba skontrolovať stav výfukového potrubia, ktoré býva zhrdzavené už po troch rokoch a zamerať sa treba aj na stav zadných tlmičov, ktoré často už po 30 tisíc km začínajú tiecť. Hlučnosť podvozku mávajú na svedomí silentbloky stabilizátora, ktoré sú však veľmi lacné. Problém často prasknutých žiaroviek  H7 pomohlo vyriešiť  pridanie rezistora, zamedzujúceho ich opakované prepálenie zvýšeným napätím elektrickej sústavy. V prípade benzínových motorov často zlyháva EGR ventil a v prípade motora 2,2 (108 kW) sa občas vyskytla prasknutá rozvodová reťaz z dôvodu poklesu tlaku oleja v napináku rozvodovej reťaze a tiež občas aj problémy so zapaľovaním. 1,7 TD ako už bolo spomínané trápia zlyhávajúce rozvody a tiež nezriedka prasknutá hlava. Motory DTi zase poruchy čerpadla Bosch VP44 a tiež chybný merač hmotnosti vzduchu.

    Okrem 1,2 16V, 1,4 Twinport, 2,2 i (108 kW), 2,0 DTi a 2,2 DTi majú ostatné motory rozvody poháňané ozubeným remeňom. Tie majú veľmi krátke intervaly výmeny. Do roku 2002 iba 60 000 km, po roku 2002 90 000 km. V prípade motorov 1,7 TD je interval 120 000 a v prípade 1,7 DTi a 1,7 CDTi 150 000 km. Olej sa mení v prípade benzínových motorov vyrobených do roku 2001 každých 15 000 km a po tomto roku každých 30 000 km. V prípade dieselov a benzínových 2,2 i a 2,0 Turbo sa mení olej každých 15 000 km, bez ohľadu na dátum výroby. Viskozita olejov sa musí pohybovať v špecifikácii SAE 5W-30 alebo 10W-40, ACEA A2/A3 pre benzínové motory a ACEA A3/A4 v prípade dieselových motorov. Zapaľovacie sviečky sa menia v intervale 60 000 km, rovnako ako aj vzduchový a palivový filter. Všetky motory majú hydraulické vymedzovanie ventilovej vôle, jedine motory 1,7 DTi a 1,7 CDTi majú mechanické, ktorého kontrola je potrebná každých 120 000 km.

     

       

    Technické parametre

    Typ karosérie:štvordverový sedantroj a päťdverový hatchbackkombikupé a kabrio
    Rozmery (D x Š x V v mm): 4252 x 1709 x 1425 4110 x 1709 x 1425 4288 x 1709 x 1465 4267 x 1709 x 1390
    Rázvor (mm):
    2606
    2611 2606
    Batožinový priestor (l): 370 460 480 460 (kupé), 330 (kabrio)
    Pohon
    predné kolesá
    Objem palivovej nádrže (l):
    52

    Motor Objem Kódové označenie Výkon Hodnotenie

    Benzín

    1.2 16V 1199 ccm X 12 XE 48 kW
    1.2 16V 1199 ccm Z 12 XE 55 kW
    1.4 1364 ccm Z 14 XEP 66 kW
    1.4 16V 1389 ccm X 14 XE, Z 14 XE 66 kW
    1.6 1598 ccm X 16 SZR 55 kW
    1.6 1598 ccm Z 16 SE 62 kW
    1.6 16V 1598 ccm Z 16 XE 74 kW
    1.6 16V 1598 ccm X 16 XEL, Z 16 XE 74 kW
    1.6 1598 ccm Z 16 XEP 76 kW
    1.8 16V 1796 ccm X 18 XE1 85 kW
    1.8 16V 1796 ccm Z 18 XE 92 kW
    2.0 16V 1998 ccm X 20 XEV 100 kW
    2.0 16V OPC 1998 ccm X 20 XER 118 kW
    2.0 OPC 1998 ccm Z 20 LET 141 kW
    2.2 16V 2198 ccm Z 22 SE 108 kW
    1.6 CNG 1598 ccm Z 16 YNG 71 kW

    Nafta

    1.7 DTI 16V 1686 ccm Y 17 DT 55 kW
    1.7 CDTI 1686 ccm Z 17 DTL 59 kW
    1.7 TD 1700 ccm X 17 DTL 50 kW
    2.0 DI 1995 ccm X 20 DTL, Y 20 DTL 60 kW
    2.0 DI 1995 ccm X 20 DTL 60 kW
    2.0 DTI 16V 1995 ccm X 20 DTH, Y 20 DTH 74 kW
    2.2 DTI 2172 ccm Y 22 DTR 92 kW
    Prednosti a nedostatky automobilu
    dobrý komfort pruženia
    vyvážený design
    solídna tonáž
    na svoj objem živé a úsporné benzínové motory
    kvalitná antikorózna ochrana
    slušná priestrannosť a ponuka karosárskych variant
    bezpečné jazdné vlastnosti
    dostupný servis
    dobrá ergonómia interiéru
    nepresné, nevhodne umiestnené a z tuha idúce radenie
    vyššia hlučnosť motorov, do značnej miery aj prenikajúca do interiéru
    spočiatku horšie dielenské spracovanie
    iba priemerná dielenská úroveň spracovanie interiéru
    krátky interval výmeny rozvodového remeňa

    Poruchy (17)
    vytečené zadné tlmiče (už po 30 000 km)
    pretrhnutý alebo preskočený rozvodový remeň (najmä u 1,7 TD)
    zlyhávajúce rozvody a prasknutá hlava valcov (1,7 TD)
    poruchy čerpadla Bosch VP44 a chybný merač množstva nasávaného vzduchu (DTI)
    vôle v silentblokoch predného stabilizátora
    prasknuté žiarovky H7
    vŕzgajúce operadlá predných sedačiek
    únik oleja z motora (najmä 1,7 DTI)
    zlyhávajúci EGR ventil (benzínové motory)
    zlyhávajúci alternátor
    občas zlyhávajúci štartér
    poruchové čerpadlo posilňovača riadenia
    nefungujúci snímač chladiacej kvapaliny (1,7 DTi)
    zlá riadiaca jednotka (1,8, 2,0 a občas 1,7 DTi)
    hlučný kompresor klimatizácie
    zhrdzavené výfukové potrubie (už po 3 rokoch)
    prasknutá rozvodová reťaz a problémy so zapaľovaním (2,2 108 kW)

    Autorubik odporúča / neodporúča
    1,6 i 16V (74 - 76 kW),
    zážihový radový štvorvalec, šestnásťventilový rozvod DOHC, elekronické viacbodové vstrekovanie paliva.
    Na Astru svojim výkonom plne postačuje a nepýta zato ani priveľa paliva. Občas ju však môže trápiť zvýšena spotreba oleja a radosť nerobí ani krátky interval výmeny rozvodového remeňa.
    1,7 TD (50 kW),
    preplňovaný vznetový radový štvorvalec, osemventilová rozvod OHC, nepriame vstrekovanie paliva.
    Jedná sa o konštrukčne zastaraný motor s nízkym výkonom. Často hnevá aj fatálnymi závadami ako sú rosypané rozvody alebo prasknutá hlava valcov.
    Celkové hodnotenie
    Spoľahlivosť
    Dizajn
    Prevádzkové náklady
    Jazdné vlastnosti
    Servis (cena a dostupnosť)
    7.0

    Autorubik verdikt
    Komentáre (72)
     
    1. Anonym 10.7.2015 11:30

      rychlost vozidla vypise diagnostika ,kde sa moze nachadzat ten snimac

      Odpovedať


    2. Anonym 10.7.2015 11:30

      nepravidelny chod motora

      Odpovedať


    3. Martin 9.7.2015 08:55

      Astra G coupe Bertone 1,8 92 kW super motor priemerná dlhodobá spotreba do 7 litrov aj s klímou.. olej nežerie vôbec a slušný výkon s dobrým Nm.

      Odpovedať


    4. M. 17.3.2015 00:05

      Neuviedli ste výkon a typ prevodovky, tak uvediem všetky verzie 1,6i a pre manuálnu 5 st. prevodovku:
      1,6 55 kW spotreba v meste:9,7 l/100km Spotreba mimo mesta:5,8 l/100km
      Priemerná spotreba:7,2 l/100km

      1,6 62 kW spotreba v meste:9,6 l/100km Spotreba mimo mesta:5,6 l/100km
      Priemerná spotreba:7,1 l/100km

      1,6 16 V 74 kW spotreba v meste:9,5 l/100km Spotreba mimo mesta:5,5 l/100km
      Priemerná spotreba:7,0 l/100km

      Odpovedať

      1. Daniela 17.3.2015 22:36

        veľmi pekne ďakujem, výkon už ľahko zistím.
        Pekný večer, lebo ako pozerám, tiež ste v noci pracujúci.

        Odpovedať


    5. Daniela 16.3.2015 22:56

      vediem jednoduché účtovníctvo kamarátke, ktorá používa Opel ASTRA G, 1,6 r.v. 98, ale v techníckom preukaze nemá uvedenú spotrebu, čo je pre mňa problém - nedá sa určiť náklad. Môžete uviesť, akú spotrebu uvádza výrobca?
      vopred ďakujem, 31.marec sa blíži :)

      Odpovedať


    6. dereck86@azet.sk 16.3.2015 19:28

      Mam problem s opel astra g 2.0. dti 74 kw. Viac krat sa mi stalo ze mi ostala svietit smerovka /predna , bocna, zadna / a nedala sa nijako zhasnut aj po vytiahnuti kluca stale svietila. Na druhy den ale zhasla a auto fungovalo bez problemov dalej. Az do vcera. Znovu mi ostala svietit smerovka a ked zhasla tak uz som nenastartoval ani len nepretocilo. Baterka je nova, skusal som aj cez kable. Packu od smerovky som vitiahol a problem sa nevyriesil. Skusal som odpojit baterku a nic. Pri otoceni klucom do polohy kde nabehuju kontrolky mi stahuje a divne blikaju kontrolky motora a zhavenia, stahuje budiky, vypina a zapina radio, ked zapnem stierace idu strasne pomaly a v motorovej casti pocut cudne zvuky....Znami mi mi povedal ze to bude na 98 percent cerpadlo ked som mu popisal co to robi pri otoceni kluca....viete mi poradit....dakujem......dereck86@azet.sk

      Odpovedať


    7. erik 16.3.2015 17:11

      pomooc prosim vas nema tu nikto schemu ako by som vymenil stretkovacie cerpadlo na astre g rada 2,0jtd 16v r.v 99 pomohlo by my keby ste my ju poslali na kverikk@gmail.com vopred velmi pekne dakujem

      Odpovedať


    8. Július 11.3.2015 16:23

      Mám Astru G 1,6 - 16V, 74 KW, a trápim sa, začiatkom zimy mi začala blikať kontrolka elektroniky, auto ide akoby v núdzovom režime, diagnostika vypisuje poruchu zapaľovania prvého valca. Vymenili sme sviečky, nič, vymenili sme zapaľovaciu cievku - modul, nič. Nerobí mi to stále, naštartujem bez problémov, po chvíli otáčky klesnú, keď sa rozbehnem, auto ide na tri valce, potom 3-4 krát vypnem motor, vyberem kľúč a auto ide dobre, ale počas jazdy sa niekedy znova rozbliká kontrolka a zase blbne. Zmerali sme tlaky vo valcoch, boli podľa tabuliek, vymenili sme vstrekovacie trysky - prvú so štvrtou a aj tak vypisuje to isté - porucha zapaľ. prvého valca. Vyčistil som EGER ventil, aj zaslepil, nič. Vyčistil som aj škrtiacu klapku, nič. Vyčistil a vyfúkal a nakontoxoval som koncoky káblov do RJ. Rozvody boli menené v lete 2014. Mám taký pocit, že to robí hlavne, keď je vonku pod nulou. Má niekto podobnú skúsnosť? Vie niekto poradiť?

      Odpovedať


    9. lubo 24.2.2015 08:58

      mam astru g 1,4 classic benzin r.v. 1999 16 ventil 66kw menene komplet rozvody a tesnenie pod hlavou a vymenene taktiez 12 ventilou +meneny egr ventil + meneny olej+sviecky+filtre vzduchovy+olejovy+benzinovy + menena zapalovacia cievka auto neme vykon ked mu pridam tak sa dusi a striela z vyfuku neviem co s nim je poradte prosim som uz z toho auta zufali dakujem.

      Odpovedať

      1. Oto 24.2.2015 21:00

        startuje dobre? volnobeh je dobry? rozvody su spravne? kompresia sa merala? neuklada ziadnu poruchu?

        Odpovedať


    10. Anonym 13.2.2015 12:49

      mam astru rok vyroby 1998 1.6 8 ventil 55kw je to autičko v pohode nadmieru som spokojny

      Odpovedať


    11. kamil 27.11.2014 13:14

      Prosím poradiť mam Opel Astra 1,8 - rok 2001 pri zohriaty motora mi motor zhasne a spustí sa ventilátor chladenia motor nejde naštartovať až kým znovu nevychladne potom sa vypne ventilátor a motor ide znovu naštartovať tak to sa to opakuje ďakujem za radu ako odstrániť závadu

      Odpovedať

      1. M. 28.11.2014 12:15

        S najväčšou pravdepodobnosťou bude chyba v riadiacej jednotke.

        Odpovedať


    12. xxx 26.11.2014 21:49

      potrebujem poradit mam astru 1.4 G 16v a pri rannom startovani mi blbnu otacky auto ide niekedy na 3 valce kupil som nove sviecky ked sa s nim prejdem a trochu mu pridam prejde do nudzoveho systemu a vypne sa cele auto poradte mi co to moze byt za chyba dakujem

      Odpovedať


    13. Lubo 29.10.2014 11:57

      kto mi poradi? Na Opel astre G 1,8 16V po vymene oleja-GM 10W-40 svieti kontrolka mazania.Pri zvysenych otackach cca nad 1500 kontrolka zhasne.Neviem prist na to preco stratila tlak oleja.

      Odpovedať

      1. Anonym 13.2.2015 12:51

        može to byť čidlom

        Odpovedať


    14. nikol 25.8.2014 16:33

      Ahojte, chceli by sme si kúpiť Astru 1,4 16v Cosmo r. 2004. na skúšobnej jazde blikala ale aj svietila oranžová kontrolka motora. Keď sme chceli ísť rýchlejšie auto stratilo ťah. Viete nejako poradiť?? Inak auto nebolo používané posledných 8 mesiacov, čiže stálo. Pôjdeme aj na diagnostiku, ale vopred by som chcela nejaké rady od majiteľov týchto áut. Ďakujem.

      Odpovedať


    15. jozef 8.7.2014 14:07

      Potrebujem súrne poradit…Mám Astru 1.4 G twinport, rok výroby 2008. Mám problém naštartovať auto, ak je vychladnuté… mám kombináciu benzín plyn . Som na dovolenke a je to problém. Auto štartuje,ale nenaskočí, ak vstrieknem do sacieho potrubia éter sprej tak hned naskočí..nedostáva zrejme benzín. Problém je, že nepočujem čerpadlo paliva.Na plyne mi funguje, no ak ho vypnem, znova chce vstrieknuť éter. Odišlo celé čerpadlo alebo niečo pred tým /elektronika/Má niekto takéto skúsenosti……….?????

      Odpovedať


    16. ivan 5.3.2014 15:06

      prosim o radu mam G Astru kabrio 2003. Mam problem pri otvarani strechy mi stale pipa a vypisuje skontrolovat brzdove svetlo ale to je v poriadku no strecha sa neda otvorit....

      Odpovedať


    17. Rasťos 21.11.2013 19:04

      Ahojte. Vlastním a jazdím na Opel Astra G,r.v.2000.Vynikajúce auto na ktoré sa dá vždy spolahnúť, ak sa oň dostatočne staráte. Kúpil som už jazdené,nabehané 120000km, menené H7 a parkovačky, výfuk - stredný a zadný diel. Teraz problém s riadením, raz ide raz nejde. Pravdepodobne servočerpadlo TRWII.generácie. Neviete niekto poradiť? Riadiaca jednotka je v poriadku. Ja som sa s týmto problémom ešte nestretol.

      Odpovedať


    18. Dano 23.9.2013 17:26

      Ja mam 1,6 8v 55kV r.v.98 auto dovezené z Rakúska 165 tis. km. Mal som veľkú spotrebu oleja aj benzínu motor zhasínal, ukazovalo oražovú kontrolku motora. po diagnostike som menil termostat, EGR ventil. Spotreba benzinu sa mierne zlepšila motor už nezhasínal a neukazoval chybu, ale pri rozbiehaní mal tendenciu zhasínať a jemne trhal. diagnostika neukazala nič. Potom mi mechanik poradil vymeniť ešte senzor polohy škrtiacej klapky. Olej v norme benzín tiež, rozbeh bez problémov pekne ťahá a z výfuku žiaden dym ako predtým ani smrad spáleného oleja...

      Odpovedať


    19. stoky 8.9.2013 11:37

      Zdravim,ja mam 1.7 TD 50 kw caravan r.v.12/99 nemam ziaden problem uz 7 rokov zlate autičko 264 000km ma teraz kupil som ho ked malo 55 000 km okrem spotrebaku som nemenil absolutne nic na D v poho 155 km/h skratka nemenil by som za ine ale vsetko ma svojun zivotnost rodinne auticko

      Odpovedať


    20. Milos 2.9.2013 14:55

      Zdravim, aj ja pridam zopar dojmov, mam Astru G, r. v. 2009, teraz ma 105 tis. km. Auto viac menej bez problemov, len musel som skor menit komplet rozvody (po 90 tis. km). Poruchu som zistil cudnym zvukom motora po nastartovani a svietiacou kontrolkou oleja, zaujimave ze to robilo len ak bol motor pred jazdou zohriaty. Po pridani plynu (aj na volnobeh) sa priznaky vzdy stratili. V servise povedali, ze je to natiahnuta rozvodova retaz, ale kedze je to retaz, mozem s tym relativne bez problemov jazdit dalej, ze sa to neroztrhne. Ale nechcel som to riskovat. Este jedna drobna zavada bola, a to ze mi po cca 100 tis. km odislo tretie brzdove svetlo, vymenene za ine z buracky za 15€ + 5€ robota. Inak na to, ake je auto konstrukcne stare (vyroba od r. 1998) tak musim povedat, ze je prekvapivo vyhovujuce aj v dnesnej dobe a v ciernej metalize aj celkom dobre vyzera. Dobry podvozok, postacujuci a pruzny motor 1,4 twinport 66kw. Samozrejme ma svoje limity a ziadny pretekar to nie je. Dobry podvozok, da sa jazdit aj ostrejsie a auto zvlada v pohode. Co ma otravuje je spominane tuhe radenie (hlavne 1ka a spiatocka) a dost vyrazny aerodynamicky hluk pri rychlostiach 130 a vyssie, v tom uz za dnesnymi autami zaostava. Celkovo som spokojny a kupu nelutujem.

      Odpovedať


    21. andreas 29.6.2013 09:33

      Zdravym mam problem mam opel astra g cabrio.
      V jeden pekny den mi nejde dole ani hore atrecha , stale sa oziva pipanie z chiboveho pipača ( to jes ktory pipa ked nevipnete svetla a t d)
      Otvorim auto pipa. Zavriem pipa .nastartujem pipa.stm dat dole strechu pipa neviem čo to môže bit. Viem že to bude volačo elektronicke lebo auto si mysli že sa volačo neviplo alebo nezavrelo pomoc prosim

      Odpovedať

      1. roman 23.7.2013 06:57

        Ahoj mám ten samý problem přišel jsem na to že mi praskly hadicky ve střeše a chybí tam olej koukni se do nadržky co je v kufru na pravo u světel

        Odpovedať


    22. Jano 26.6.2013 12:07

      Mám Astru G 1,7 DTI Caravan, najazdené 330 000 km, som s ňou spokojný. Poraďte mi, aký olej mám dať pri jeho výmene. Niektorí mi radia, že len 5W-40 alebo 30, iní zase, že stačí aj 10W-40. Doporučili by ste do oleja aj nejaké aditívum na utesnenie? Ďakujem.

      Odpovedať


    23. peter 14.6.2013 08:03

      skontrolovať plniaci tlak turba, skontrolovať časovanie rozvodov , kontrola nastavenie predstreku, to by som urobil a samozrejme , diagnostika cez počítač .....

      Odpovedať


    24. tulo 13.6.2013 21:59

      caute mam takito problem auto nema tah bola vimenena hlava,zhavice, skontrolovane tryski,vimena repas turba,tlaki vporiadku pomozte alebo poradte co sim mam robit auto je opel astra1.7dti 16v 1998rocnik diki tulo

      Odpovedať

      1. Fosfor 28.6.2014 13:49

        Ja som mal podobný problém. Nevedeli zistit príčinu, žiadnu chybu neukazovalo ani na počítači. Ked nakoniec vymenili váhu vzduch, všetko sa dostalo do normálu. Na skúšku som kúpil váhu za 20E a oplatilo sa.

        Odpovedať


    25. Marek 28.4.2013 12:36

      Mam problém,prestal ist rýchlomer neukazuje my rýchlost mam astru 1.6 16V R.V2004 poraďte prosím :D kto vie :D

      Odpovedať

      1. Martin 26.6.2013 21:19

        nespomínaš počítadlo kilometrov, ak neukazuje rýchlomer a je problém aj s počítaním kilometrov, je to chyba snímača v prednom ľavom(vodičovom)náboji kolesa, mne sa to stalo ešte v záruke a bez problémov mi to vymenili, pozáručná oprava asi tak 200,-€ v minulosti, teraz neviem

        Odpovedať


    26. jojo 22.4.2013 06:44

      Mam opel astra 1.6 G,tiež som mal velku spotrebu.Chyba bola v lamba sonde.Po jej vymene som šokovany,auto ide na 5.5l benzinu mimo mesto.Odporucam vyskusat.

      Odpovedať


    27. Bartolomej 28.3.2013 07:37

      Mám Astru 1.4 16V G r.v.1999 a chcem vymeniť po 60000km sviečky.Poraďte ktorý typ je najlepší,dik

      Odpovedať


    28. Smolej 25.3.2013 11:39

      zdravim opäť sa vrátim k svojmu problemu . vlastnim opel astra g caravan 2.0 dti 16 valec diesel mal som problem s prvym startovanim.. mechanici mi vymenili prepadove hadicky,vymenili žhaviace sviečky, pridali 2 spetné ventyli , vymenili tesniace gumičky pri triskách ( tesniace gumičky nad triskami a ďalšie tesniace gumičky pod triskami tie sa daju nájst az ked sa trisky vymontujju von) triski prečistili, palivové čerpadlo zrepasovali... Auto sa opravilo len čiastočne :( Lebo ak parkujem hore kopcom že motor je hore na kopci tak auto pri studenom prvom štarte nenaštartuje vobec štarter len točí do do blba ak auto vyrovnam na rovinku tak nejako zo šťastím naštartuje... ak auto odparkujem na rovinku tak prvy studeny štart chyti do 3 sekund ale začnu klesať otáčky a auto zdochne...ak auto odparkujem dole kopcom že motor smeruje dole kopcom tak prvy studeny štart chyti bez problémov do 3 sekund otáčky vyskočia na 1500 a potom pomaličky sa upravia na bežných 900 otačok ako sa na volnobech patrí... ešte jedno info .. ak už naštartujem a jazdím tak auto jazdí ako blesk nemá žiadny problém ak je zohriaty motor tak auto naštartuje behom sekundy a šlape ako hodinky .... takže ak niekto viete poradiť alebo ste už maly podobnú skúsenosť tak vašu radu rád privítam :)

      Odpovedať

      1. riso 23.7.2013 21:10

        aj ja mam taky problem ako si to nakoniec vyriesil ???

        Odpovedať

      2. Anonym 26.3.2015 19:32

        Kto má v astre 16 valec ten je teda pán... ja by som vopchal max 16 ventilov :D

        Odpovedať


    29. michalmml 17.3.2013 22:12

      zdravim.
      Mam Opel Astra G 1,6 16V 1999, mam taký problém....auto ide ako má, ale keď sa zahreje motor tak potom pri opatovnom startovani nechyta.....toci ale nechyti...ked auto vychladne po 2 hodkach tak potom chyti akoby nic

      Odpovedať


    30. Smolej 11.3.2013 23:13

      poradte prosim co by to mohlo sposobovat :(:( ja som z toho uz zufaly :(

      Odpovedať


    31. Smolej 11.3.2013 23:10

      zdravim .. vlastním opel astra G caravan 2.0 Dti 16 valec rv. 1999 mam problem pri prvom startovani:( startujem asi 20min. starter toci, snazi sa chytit ale chyti az po takych 20 minutach.. ked uz nastartujem tak auto jazdi bez problemov taha ako drak jednoducho jazdi ako zdrave nove auto... ak ho necham odstavene 4 hodiny a dlhsie alebo cez noc 12 hodin tak zasa mam problem nastartovat... zasa sa trapim 20 minut az pokial nenastartujem a ked na nom jazdim tak ide super aj ked vypnem motor a opet nastartujem tak chyti hned ..az ked ho zasa necham odstavene niekolko hodin tak zasa mam problem nastartovat .. vsetko to zacalo pri prvych mrazoch ked som mal auto odstavene hore kopcom ( motorom na hor).. tak som mal problem pri prvom startovani ked som auto otocil smerom dolu s kopca tak som nastartoval krasne asi po dvoch tyzdnoch uzivania auta mi uz otocenie dolu kopcom nepomohlo a problem z prvym startom pretrvava dodnes

      Odpovedať

      1. laky 12.3.2013 01:13

        ako prvé by som skontroloval/vymenil žhaviace sviečky, potom skontroloval vstrekovacie čerpadlo či palivový filter....ak nepomože tak hľadať ďalej...držím palce :)) neskôr kľudne napíšte príčinu ak na ňu prídete...

        Odpovedať

      2. MILAN 17.6.2014 13:12

        caute oplaci uz som to spominal vymenit hadicki prepadu nafty zistit ci drzi spetny ventyl.pretoze cerpadlo nasava naftu z nadrze ked nedrzi spetny ventyl ujde nafta smerom k nadrzi staci malo a uz je problem zhaviaca jednotka zapne zhavenie az je 0.5 mrazu .ked chcem nazhavit vitihnem zasuvku z cidla teploty vodi zapnem kluc pockam az vipne zhavenie motor naskoci ihnet.motor ktory ma 2OO OOO km to potrebuje za studena aj v lete caute

        Odpovedať

        1. jozef 8.7.2014 13:56

          ako

          Odpovedať

      3. marek 9.10.2014 00:55

        ahoj spaduje ti nafta kup si v mototechne ventil paliva jednosmerni a ešte si premeraj žhaviče

        Odpovedať


    32. ivana 26.2.2013 17:57

      prosim vas poradte aj mne, mam 1.6 16V opel astra r.1998. a odkedy mam vymeneny motor mam nenormalne maly vykon, a velku spotrebu. chodim na stvrt plyna a aj tak neklesa spotreba pod 9 litrov. pomoooc

      Odpovedať


    33. Anton Oboňa 12.2.2013 09:31

      Mám Opel Astru Caravan 1,4 , 16 V ,benzin,r.v.2001,163 000 km.
      Motor si pridával a uberal otáčky po naštartovaní,zhasínal,hlavne po nastartovaní,situácia sa zhoršila v zime v studenom a vlhkom počasí,nadspotreba.Po diagnostike :
      Vymenili mi zapalovacie sviečky
      Vymenili lambdu sondu
      Opatovná diagnostika ukazuje poruchu zapalovania na druhom valci pri vyšších otáčkach.
      Tento poruchový stav pri jazde alebo opatovnom zapálení sa strieda s normálnym chodom motora.

      Odpovedať


    34. Peter 27.11.2012 18:03

      ahojte....viete mi prosim vas poradit..?mam astru 2,0 di rv. 1999.....odislo mi tam cerpadlo (elektronika)..auto jazdilo 3 tyzdne a zacalo mi z nicoho nic vynechavat ako keby motor nedostava naftu....auto zacalo dusit musel som podradovat az mi auto zostalo stat...10 minut som pockal a zas auto islo..stale mi to blbne a nikde nevedia co mam s tym spravit,vycistili aj plavak aj nadrz a stale mi to robi...neviete mi poradit..som uz zufaly...vdaka

      Odpovedať

      1. Miro 14.12.2012 18:57

        Skusal si vymenit prepadove hadicky ja som mal podobne problemi a vymenil som hadicky a je vsetko OK

        Odpovedať

      2. MILAN 17.6.2014 12:57

        opel astra dvoj liter geckova je citliva na privod paliva kedze prepad nafty je rieseny spatky na sanie pri cerpadle kedze casom stvrdnu prepadove hadicki ktore idu z trysiek zbiehaju sa do jednej hadicki ktora konci v sani paliva pri cerpadle ak nasava co len trocha vzduchu tak je problem na svete potom staci aby spetny ventyl paliva nedrzal a problem je ze nafta pomalicky uteka do nadrze ked auto stoji. mal som uz dvakrat problem mam diagnostiku ktora mi ukazala poruchu cerpadla.no boli to prave tieto hadicki vyriesil som to tak ze som namontoval rucne dopravne cerpadlo pred filter aj so spetnym ventilom a je zetial pokoj. inak umiestnenie prepadu do sania to je pekna blbost nevie co tym vyrobca sledoval inak astra zatial ide cau

        Odpovedať


    35. peter 2.10.2012 17:49

      nevie mi prosim Vas niekto poradit mam problem vybyja sa mi baterka a neviem prečo nemam napojene nič okrem radia a za noc sa my vybyje do nuly baterka je nova pri štarte mi budiky zmetkuju a nesvieti kontrolka na baterku na palubovke nemam šajnu čo to može byť nemate nieko skusenosť za odpoved Dakujem

      Odpovedať

      1. Anonym 9.11.2012 12:46

        Čau, to bude alternator, to čo píšeš sú presne príznaky, že už odchádza alternator, daj si to pozrieť , lebo ostanes niekde vysiet :)

        Odpovedať


    36. Marcel 8.8.2012 01:59

      Ja mam astu G 1.6 16V automat, najazdenych 160000 bez poruchy. Za cely cas problem z riadiacou jednotkou a abs.. motor nesetrim, no davam mu co potrebuje a ide spolahlivo a aj blaznivo.. Je spolahliva, olej nezerie vobec !! jediny hendikep je spotreba pri sportovom rezime :)))

      Odpovedať


    37. Maťo 26.7.2012 09:28

      Mam Opel Astru G 1.6 16V, r.v.2009, najazdenych cca 40.000km. Chcem sa opytat na spotrebu pri dialnicnej rychlosti 130km/h. Aku ju mate?

      Odpovedať

      1. peter 3.9.2012 12:19

        mam ten isty model astry už 9 rokov pri rychlosti 130km/h papa tak 5,5 litra aspon tak vykazuje palubny počitač

        Odpovedať


    38. Rudy 18.6.2012 07:55

      Vlastním Opel Astra G 1,6/16V r.výroba 2000. Mám najazdené 169.000 km. Chodím na pravidelné prehliadky, len vlani som nebol, pretože pracujem mimo SR a nemal som čas. Posledné dva roky jazdím na nej veľmi málo, pretože využívam služobné vozidlo. Rozvody boli menené v servise pred 4 rokmi po 120.000 km. Pýtam sa kedy mám vymeniť rozvody...záleží to len od odjazdených kilometrov, alebo aj od času, kedy boli naposledy menené. Ináč s autom som zatiaľ spokojný...

      Odpovedať


    39. Milan 17.6.2012 22:01

      5 rokov mame astru 1,6/16V rocnik 1998. Kúpil som jazdene 120 000km. Vymena rozvodov,vodnej pumpy, zadných tlmicov, prednych brzdovych kotucov+platniciek. Veci ktore zodpovedaju prevadzke. Inac velka spokojnost. Spotreba - vela zalezi od techniky jazdy a prevádzky mesto - dialnica. Samozrejme na dialnici rychlost do 120 km. Potom si uz pýta viac aj o 1,5 lt. Na dlhsie trasy spotreba 5,9lt/100km. Bol som vo Svajciarsku a spät cca 1750 km a priemerna spotreba 5,9. Samozrejme v meste viac. v zime aj 9lt. Ale do prace len 5 km a to sa ani neukaze teplota motora.
      Ale opytam sa Vas - pri dlhsej jazde mi ukazovatel paliva stúpa do plusovej hodnoty. To znamená ze ked mam realne 15 lt paliva tak o 30 - 50 km mi zazne ukazovat plnu nadrz. Pocitac potom prepocita kolko km este mozem najazdit. Samozrejme to nie je pravda. Ked zastavim a otvorim nadrz aby sa odvzdusnila klesne palivomer na skutocnu hladinu ale az po niekolkych km. PC stale vykazuje nerealny pocet km ktore mozem najazdit. Neviem ako by sa to dalo odstranit. Poradte. Dakujem.

      Odpovedať


    40. stevo 30.5.2012 22:36

      Mam astru G 1.4 classic rok 98 a az na problem so spinacou skrinkou a vrzgajucou sedackou jazdim bez problemov.
      Auto ma najazdene 180000km a spotreba mimo mesta mi vychadza stale cca 5.8l... na takito benzin je to super. v meste 7-8l. zalezi od tazkej nohy.
      Auto je na tento vek velmi pruzne stabilne a tiche.
      Ja tento model astra G mozem len odporucit :)

      Odpovedať


    41. Pali 8.3.2012 07:41

      Ja mám Astru Classic II 1,4 od cca roku 2007. Je to výborné auto. Motor v pohode - spotreba v lete cca 8 až 8,5, v zime 9 až 10. Ale je to preto, že jazdím tak do 5 km. V lete počas dovolenky - nabehaných cca 1500 km - dlhé trasy, občas mesto, po dovolenke chvíľu doma mesto - spotreba cca 5,2 l/100 km. Slušné - ak by som nebehal ešte po meste doma, tak mohla byť nižšia :).
      Spoľahlivosť je celkom v pohode, len tá nemetalická farba je hrozná - poškriabe sa ani človek nievie ako. Nikdy viac nemetalickú farbu!!!
      A či by som ju kúpil znova? V čase, kedy som ju kupoval to bola výhodná kúpa - tak veľké auto za tie prachy sa nedalo kúpiť. Dnes by som za tú cenu mal iné auto. Pri dnešných mojích finančných podmienkách a cenách áut by som ju nekúpil. Ale nie preto, že to nie je dobré auto. Hlavne preto, že je to starší model (páči sa mi, ale je dizajnom staršia) a dnes sú na trhu aj lepšie autá za dobrú cenu. V čase, keď som kupoval boli autá strašne drahé. Napr taká Kia Ceed stala neskutočne veľa - teraz je lacná.
      Záver?
      Astra G je podľa mňa vydarené auto - čo sa týka vzhľadu, podvozka, motora. Nemám jej čo vytknúť - svoju úlohu plní a aj po presadnutí z novších áut sa v nej cítim dobre a šoféruje sa veeeľmi dobre = výborne :). Navyše motor má dosť výkonu, auto je pomerne ľahké a tabuľkovými hodnotami s prehľadom prekonáva dnešné nové autá s atmosferickými 1,4-kami, niektoré aj s 1,6-kami :). Darmo - emisné normy a nárast hmmotnosti robia svoje...

      Odpovedať


    42. Martinko 13.2.2012 22:13

      Mam Astru 1.4 16V Twinport Z14XEP r.k. 2004, zaujimave je ze ked chcem nieco do motora pozeram skor do katologov astry H, napriklad svietky, Momentalne som dal kvoli neskutonym cenam LPG. Benzin pohodova jazda 6.5 - 7 mesto/mimo. Plyn 7.5 - 8 ale to uz motor velmi nesetrim dialnica 150 a tak :)

      Odpovedať


    43. Martin 30.1.2012 14:58

      Ja mam Astru G Caravan 1,6 8V (55kW - X16SZR) rv. 1999 spotreba priemerne 6,5 l/100km a mam na nej najazdene 340 000 km. Neboli ziadne problemy dokial ma pred par mesiacmi nenabural zozadu jeden chlapik. Stacili pravidelne udrzby. Teraz mam problem so zvysenym hlukom v interieri (okolo 4000 ot/m).
      Pravdepodobne sa niekde nieco posunulo a uz to nie je ono.

      Odpovedať

      1. MILAN 17.6.2014 12:39

        nazdar pozri silenbloky motora aj prevodovky

        Odpovedať


    44. Dominik 21.11.2011 09:18

      Ja mám Opel Astru G 1.4 (66KW) 2003 ročník, zatial som veľmi spokojný až na zvýšenú spotrebue v meste...Mám na nej nabehané 28 000km. Na to, že je 1,4 ma v meste 8 litrov v zime aj 9. Inak mimomesta sa da chodit aj na 6,5 litrov. Priestorovo som veľmi spokojný, pretože som vysoký a je tam dosť miesta aj pre dvoch vysokých, za sebou sediacich ludí. Batožinový priestor ma 370 litrov a celkom to stačí aj pre 5 ludí, na dlhsiu cestu, i ked je to natesno... Ma dobré jazdné vlastnosti, motoricky najlepšie taha nad 3.500 ot/min, do tych 2000 ot/min je veľmi lenivé. V premávke nezaostáva.:) určite by som si kúpil ešte také auto. Možno už so silnejším motorom... Keď s ňou jazdím iba po meste, tak stačí.

      Odpovedať


    45. Anonym 13.11.2011 23:09

      Po roku jazdenia (kúpené ako jazdenka r.v. 2004) neboli žiadne poruchy, ale na laku sa objavili malé bodky - hrdza ktorá sa dá bez problémov odstrániť a záruka na karosériu je dokonca 10 rokov.

      Odpovedať


    46. skanzen 13.10.2011 17:26

      1,6 brať len v prípade, že vám nevadí nadmerná spotreba oleja, čo nie je závada ale vlastnosť(!) toho motora. A v článku je chyba, motor x18xeL Opel nikdy nevyrábal, je to x18xe1, mám ho vo Vectre B ;)
      ...a to je motor čo odporúčam ja(dlhodobá spotreba 6,5/100km- 70% dialnica, okresky, 30% mesto, merané od tankovania po tankovanie). Za 100tis km vymenené palivové čerpadlo za 80€ a uhlíky v altrenátore zadarmo.

      Odpovedať

      1. MJ 14.10.2011 08:22

        Je to motor C18XEL, vyrábal sa aj takýto, výkon bol totožný, len mal o 2 Nm menej krútiaceho momentu oproti X18XE1.

        Odpovedať


    47. Abolice 3.6.2011 19:58

      Pre istotu..Jedná sa o Opel Astra H..nie Astra classic 2

      Odpovedať


    48. Abolice 3.6.2011 19:50

      Moj 1.4 TwinPort nemá najazdených ešte ani 15000km..) raritka..rocnik 2006/7

      Takže zatial keine problem..
      Podvozok reže zákruty s istotou no nie tak kultivovane..Motor prekvapil pružnostou a trosku aj tahom od 4200 a tesi sa do 6200 Ot/m..Na 1.4 parada..Spotreba 5.8 ked jazdite normalne bez klimatizacie..6.2 s nou..Ked jazdite nerozumne papá ako moja stará 1.6 16V a nema nic spolocne s TwinPortom..Nadrz ma 52 Litrov..V konecnom dosledku vyborny motor..Zvuk motora ospravedlnuje jeho hlucnost..Pred tým som mal Astru 1.6 16V a nezabil ma ako 1.4TwinPort,ktorého Spotreba je menšia a ťah mozno aj lepší v konečnom dosledku..

      Prevodovka a preciznost drahy prevodov je priemerna az peguotovsky drbla..WW prevodovky su svajciarske hodinky oproti Astre..Dlhe drahy prevodov spolu s viac nepresnou prevodovkou ako presnou su isto slabinou..

      Spracovanie je ako kde naporiadku..Vsetkym vrzga sedadlo a palubovka vraj..mne zatial nie..klop..klop..)

      Ukazovatel paliva velmi rád klesne vzdy pri nastartovaní az viac ako je normalne..lezie na nervy ked blika nadrz a po pol hodine ani nesvieti rezerva..

      Interval kazdych 30000 km je krasa..

      Ps:Zo vsetkych aut co som mal bola Fabia 2005 1.2 HTP 196000Km naj..bez jedinej poruchy..unvalivible..najspolahlivejsie auto..zabila Peguot,BMW Focus,2 Octavie,renault aj Opel..

      Odpovedať

      1. matus 22.7.2014 17:05

        mam tiez opel astra clasik 1,4 twinport rok vyroby 2009, chcem sa spytat na vymenu rozvodov po kolkych kilometroch ich treba menit ? dakujem

        Odpovedať


    49. jojo 25.4.2011 20:15

      Mam ASTRU G r.v. 1997. Nie je too jedine auto v rodine , ale škoda ho predávať. Má 180tisic, chodí ticho a ako hodinky, pravidelne servisované t.z pozrite či tomu niešo chýba , výmena oleja...
      K spotrebe mal som takú malú nepríjemnosť. Praskla hadička na úvrati k plneniu. A kým som nevyjazdil par km videl som malú kaluž pri pravom zadnom kole---

      Odpovedať


    50. Anonym 21.4.2011 13:17

      A filtre su menene ako treba( vzduchovy a olejovy)? Nemusite chodit pomaly, staci chodit plynule.

      Odpovedať


    51. Anonym 19.4.2011 16:00

      Môže byť chyba v Lambda sonde, škrtiacej klapke alebo zanesenom EGR ventile a posledná možnosť chybná riadiačka ECU. Ak myslíš priemernú spotrebu 9,5, tak je to naozaj veľa. V priemere teda 1/3 mesto 1/3 diaľnica a 1/3 mimo mesto by nemala takáto Astra brať viac ako 7,5-8 litra. Odporúčam to dať pozrieť naozaj odborníkovi, ktorý to preverí na diagnostike.

      Odpovedať


    52. julius bartek 19.4.2011 15:36

      mám astru 1,6 74 kW G r.v.1999 kombi a skutočne nabehaných 125000 km.Auto ide ticho ,pekne a má dob-
      rí výkon.Lahko štartuje i v zime,vôbec nežerie olej,menené rozvody pri 100000 km,chodím pomali a denne - no spotreba sa drží okolo 9,5 l/100 km.Neviem prečo je tak velká.Poraďte.

      Odpovedať