Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

9 komentárov

  1. 1

    Tori

    Oktávku 1. 4×4 som mal a môžem odporučiť. Spoľahlivý a úsporný voz, ale nechali si za novú poriadne zaplatiť. Teraz mám dvojkovú vnútro je naozaj podstatne kvalitnejšie a spokojnosť s ňou je tiež. Jediné čo jej vytýkam je výsoká cena a obmedzená možnosť motorov.

    Odpovedať
    1. 1.1

      Peter - majitel Octavie 4x4

      Súhlasím s Marcelom aj Torim, vysoká cena týchto modelov dokonca aj ojazdených je ich prvotným negatívom. Skutočnosť je, že ich bolo vyrobených len niekoľko desiatok tisíc vrátane modelu po facelifte. Marcelovi som demonštroval ako sa dá toto vozidlo uviesť do riadeného šmyku bez ručnej brzdy, celý šmyk bol na parkovisku riadený bez ručnej na druhom prevodom stupni. Marcel vyskúšal aj ručnú brzdu, ktorá však priradí informáciu riadiacej jednotke, že vozidlo je úmyselne uvedené do šmyku a preto dlho váha až do momentu, kým sa riadenie nedostane do priameho smeru kedy je rázne atakované zopnutím Haldex spojky. Jednoducho povedané, chvíľu to trvá kým sa vodič zžije s podvozkom. Mne už nerobí problém ísť dverami napred, prípadne korigovať náhlu pretáčavosť, ale poctivá zadokolka to žiaľ nieje, česť starším modelom BMW s vypínateľnými stabilizačnými systémami. Zadná nezávisle uložená náprava je jej obrovským plusom. To auto proste sedí, zadok neuskakuje, ale to už Marcel spomenul. Podelím sa však o nejaké negatíva, hlavne čo sa interiéru týka – nieje kam rozumne uložiť nápoje, na stredovej konzole medzi zadnymi sedadlami je odklápateľný priestor, kde sa zmesti plechovka, pripadne PET pollitrovka, ale z hľadiska ergonomie je to nevhodné riešenie. Mobilny telefon v žiadnom pripade nepokladať do odkladacej schranky pod autoradiom. Je sice poflokovaná, ale pri prudšej akcelerácii, je jej priestor dokonale vyprázdnený a umiestnený niekde medzi zadné sedadlá, v lepšom prípade mobil spadne na podlahu. Brat často využíva ako služobné vozidlo Octaviu Tour Combi 1.9 PD 74 kW, plasty sú v interiéry čierne avšak rovnakej kvality, tvrdé, ľahko poškriabateľné. Zvažoval som modernizáciu, ale keďže je u svokrovcov prevažne zablatená prístupová cesta, sivý interiér získal výhodu aj vzhľadom na menej napadne znečistenie, ale aj v letných mesiacoch, kedy sa až tak značne neprehrieva interiér. Ono všetko má svoje PRE a PROTI. Mám radšej benzín, ale tá spotreba… som spokojný a pravdepodobne ďalším levelom bude Octavia II Scout.

      Odpovedať
      1. 1.1.1

        Peter

        Menší update: BRZDY: Výmena zadných kotúčov s obložením spôsobilo, že auto pri brzdení menej sada na“čumák“, posilnenie brzdového účinku je citeľné.

        ZADNÁ NÁPRAVA: Na českých fórach som sa dozvedel, že údajne na Octáviách 4×4 (ale ja klasických) po 10 rokoch intenzívneho života zvyknú praskať zadné pružiny. Neveril som, až doteraz. Našťastie išlo len o odlomenú polkružnicu, tak som mal ešte čas zháňať na webe originálny diel za najlepšiu cenu. Lacnejšiu alternatívu od firmy Lesjofors neodporúčam, je mäkšia, a rozmerovo nieje identická so sériovou pružinou. Rozdiel je hlavne v priereze pružiny, ktorá je u sériovej pružiny v strede vynutého drôtu hrubšia s postupným stenšovaním prierezu v koncových polohách. Náhrada je z drôtu konštatnej hrúbky.

        Prečo sa toto deje? Uloženie pružiny na spodnom ramene spôsobuje zadržiavanie vlhkosti a nečistôt ako sú agresívne soli, atď…, ktoré doslova prežerú ochranný povlak pružiny a začnú dielo skazy, ktoré je už potom len otázkou krátkeho času.

        AUDIO: Sériove repro je naozaj mizerné, vhodné na audio sústavu s maximom 10 W RMS/kanál. Zveril som inštaláciu Bratislavskej firme HIFOL – kompletne vytlmené a uzavreté predné dvere, osadené komponentné reproduktory MAC AUDIO Super Audio 2.16 s kalotovými výškami prostredníctvom MDF krúžkov, ktoré sú pevne uchytené o kostru dverí. Napájané sú priamo rádiom JVC-KD-PDR61, čiže ich potenciál je využitý tak na 30%, o spodné pásmo sa stará 10″ menič od Sony v uzavretej ozvučnici, napájaný dvojkanálom od rovnakého výrobcu so 160 W RMS. Ako základná úprava je to výrazný krok vpred, ale od ideálu to má ešte ďaleko. Prvotnú úpravu ešte dokončím výmenou zadných 4×6″.

      2. Peter

        update máj/2012:
        – oprava riadiacej jednotky centrálu vo vodičových dverách – zatečená RJ – odhnité kontakty boli prekáblované
        – oprava zámku ľavých zadných dverí
        – výmena predných kotúčov aj s obložením
        – výmena oleja a filtra v Haldexe pri 279.000
        – pri 270.000 úprava softwaru v Profituning-u v BA – citeľný nárast krútiaceho momentu už od 1600 ot./min. Ani pri otáčkach 3900 ot./min. kruťak neklesne pod hodnotu 200 N.m čo bola sériová hodnota maxima pri cca 1900 otáčkach. Octavia ochotne zrýchľuje v podstate v akomkoľvek spektre otáčok. Prestala sa trápiť s naloženým autom. Maximálku skúšať asi zmysel nemá, ale dynamika zrýchlenia je návyková. Po čase prichádzam na to, že výkon okolo 80 kW a Mk okolo 250 N.m je dostatočný. Keďže spojková sada je rovnaká s 81 kw verziou, nieje dôvod sa znepokojovať.
        – dlhodobo klesla spotreba cca o 0,3-0,5 l/100 km pri bezstresovom presune z miesta A do B. Pri dohánaní časovej straty spotreba stúpa exponenciálne aj o 2 litre oproti serii.
        – výmena autorádia za 2 DIN DVD JVC KW-AVX 740 s dotykovou obrazovkou a Bluetooth handsfree sadou s plnou podporou odhryznutých telefónov. MacAudia v predných dverách doslova ožili – skreslenie je výrazne nižšie ako u predchadzajuceho radia. V súčasnosti nepociťujem potrebu prevážať subwoofer v kufri, hrá to moooc dobre a nebolí z toho hlava.

  2. 3

    Stevko

    Dobry den
    Chcel by som sa spytat na roky vyroby „oktavky 4×4 66kw“ .Presnejsie do kedy sa vyrabala.Nasiel som „najmladsie z roku 2003.Chcel by som si ju kupit ,ale chcem co najmladsiu (hahahaha…..).Nemozem sa k tomu nikde dopracovat ani „doguglovat“
    Dakujem Stefan

    Odpovedať
    1. 3.1

      Zolky

      Stevko posli link kde si to nasiel. Podla mna 2003 sa uz nevyrabali, dokonca asi ani 2002.

      Odpovedať
  3. 4

    Peter

    66kW AGR sa vyrabala od 11/99 do 09/2000 – predface design. Po tomto datume prišli na rad novšie 74kW a 96kW PD-čka so 6-kvaltami už s faceliftom.

    Odpovedať
  4. 5

    Stevko

    Dobry den
    Dakujem za pomoc ohladom roku do kedy sa vyrabala motorizacia 66kw.jedenast rocne auto to uz je ale hodne stare nemyslim moralne zastarale,ale co sa tyka castosti poruch,co vy na to?viem z inzeratov ze motori 66 kw sa do oktavok montovali este v cca 2006 roku ale do predokoliek.aky je rozdiel v tych a v tych druhoch s kodom aky ste uviedli vy.a ked je da sa „prerobit ten novsi 66kw na starsiu verziu“chcel by som sa spytat ci je mozne do oktavky 4×4 74 kw 6*prevodovka namontovat 66kw motor ten viem ze mal 5* prevodovku.kolko dslsich veci je pri tejto zmene potrebnych vykonat a cca este pripadnu cenu realizovanych zmien.nie som automechanik a ani nijak zdatny v danej veci tak preto sa pytam.dakujem za pripadne odppvede.viem ze sa niekomu bude zdat moj prispevok divny ale poprosil by som keby sa dlo negativne nepiste.pekny den.Stefan

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.