Súvisiace články

6 komentárov

  1. 1

    Duro

    No dobre, ale pokiaľ má tento motor dvojhmotu, tak to skoré radenie predznamená jeho skorú smrť! A ešte pre autora: Motor 1,2 TDI vychádza zo štvorvalca 1,6 TDI……a nižšie sa píše, že Motor-konštrukcia – radový trojvalec? Tak čo to je troj či štvor…?

    Odpovedať
    1. 1.1
      Marcel Janco

      Marcel Janco

      Re Duro: ako už serióža napísal, tak len zopakujem. Motor konštrukčne vychádza z väčšieho štvorvalca 1,6 TDi, ktorému bol zjednodušene povedané odobratý jeden valec (1598 a 1199 ccm). Motor je s najväčšou pravdepodobnosťou vybavený dvojhmotovým zotrvačníkom, ktorému už z princípu jazda na príliš nízke otáčky nevyhovuje. Po konzultáciach s informovanými osobami, by mal byť tento zotrvačník o niečo odolenejší a teda aj schopnejší dlhšie odolávať jazdám s tzv. podtočeným motorom. Nakoniec, sám ukazovateľ vhodnosti preradenia túto jazdu podporuje, preto, výrobca by mal s tým počítať, že ľudia tak jazdiť budú. V opačnom prípade mu vzniknú prehnané náklady na reklamáciu. Osobne si aj tak myslím, že vytáčať trošku viac motor ako nám radí ukazovateľ, isto nezaškodí a na spotrebu to má len nepatrný vplyv, rádovo 0,2-0,4 dcl.

      Odpovedať
      1. 1.1.1

        Duro

        Ďakujem za vysvetlenie a info….. 🙂

  2. 2

    Serióža

    vychádzať znamená, že mu bol odobratý jeden valec, ale ostatné je konštrukčne zhodné, paňimáješ?

    Odpovedať
  3. 3

    SVGA

    rád by som sa vás opýtal na váš názor. mám v pláne kúpiť nové auto v tejto triede a doteraz bol mojím favoritom nový swift, ale vaša nadšená recenzia ma trošku zneistila. keby ste mali porovnať nové polo a swift, ako by to dopadlo? prípadne nejaké ešte lepšie auto v tejto triede? jazdiť budem mesto a mimo mesta asi tak 1 : 1 a nie som veľmi dynamický šofér, ide mi skôr o spotrebu a komfort. audio určite vymením :]. vďaka.

    Odpovedať
  4. 4
    Marcel Janco

    Marcel Janco

    Fúha, ťažká otázka,skusím stručne aj keď som nový-aktuálny Swift ešte poriadne neopáčil a taktiež neviem, či ste viac priaznivec benzínu alebo nafty. Tiež rozhoduje cena, testované Polo Bluemotion nepatrí k najlacnejším. Ak sa rozhodujete pre základnú výbavu a motorizáciu, rozhodne má Suzuki lepšie motory 1,2 VVT oproti základom 1,2 HTP vo výkonových mutáciach 44 a 51 kW. Úplne iná situácia nastane ak sa rozhodnete pre motor 1,2 TSI v prípade Pola. Zpočiatku mal síce zopár technických problémov, ale inak sa jedná o mimoriadne prevádzkovo vydarený motor. V otázke dieslov má VW navrch, Suzuki s dieslom 1,3 od Fiatu nemôže konkurovať ponuke 1,2 TDi a 1,6 TDi od VW. Tiež rozhoduje dizajn, čo je síce veľmi subjektívne, ale ja sa prikláňam opäť k VW. Dielenské spracovanie a jazdné vlastnosti má opäť o chlp lepšie Polo. Veľa však zaváži cena a osobné sympatie. Želám šťastnú ruku a do dieslu sa hrňte až vtedy, ak máte prepočítané, že sa Vám oplatí. MJ

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.