Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

7 komentárov

  1. 1

    Majo

    Avensis 2,0 TD a r.v. 2000 najazdených približne 270000km.
    Súhlasím čo je o Avensise napísané. Našťastie mňa problémy s motorom obišli, zbytočne ho príliš nezaťažujem a doprajem mu pravidelný servis. Auto som kúpil z nemecka a malo najazdené 180000 km. Malo síce zopár kozmetických vád, ale inak bolo v podstate v poriadku.
    Výbava: v základnej výbave je všetko, čo si v normálnom aute môžem predstaviť – okná a zrkadlá v elektrike, klimatizácia, autorádio. Čo mi chýba je len tempomat.
    Motor: žiadny dravec to nie je, ale na bežné jazdenie stačí a ak sa nenaháňa bežne sa dá jazdiť okolo 6 l, na dialnici 7l. Pri dobrom jazdení sa odmení aj bezproblémovou prevádzkou, vo 200 tis som vymenil žhaviace sviečky a to bolo všetko.
    Podvozok: veľmi komfortný na našich cestách ale občas trpí.Cca raz do roka mením držiaky stabilizačnej tyče (300Sk) a raz som menil stabilizátory na zadnej náprave (800Kč).
    Brzdy: už pri kúpe auta neboli kotúče v dobrom stave, po výmene slúžia bez problémov.
    Kufor: nevýhodou je 10 cm nakladacia hrana, veľkosťou úplne porovnateľný s O.
    Priestor pre posádku: Úplný dostatok miesta na zadných sedadlách bez toho, aby sa vodič musel uskromňovať. Vpredu tiež dostatočný priestor, všetky ovládacie prvku v dosahu, a to aj vrátane ručnej brzdy, pre ktorú nemusím siahať niekam ku spolujazdcovi, ako u O. Čo mi vadí, je nízka lakťová opierka, túto vadu vyriešila Toyota ďalším faceliftom.
    Záverom: pohodlné a na údržbu nenáročné auto, ktoré za dobré náklady odvedie kus práce.

    Odpovedať
    1. 1.1

      patrikx

      Ja mám auto uplne kratučko, ale hned ma oslovili jeho jazdne vlastnosti, je to uplne ina kava ako fiat punto, skoda felicia ci mercedes triedy c alebo e ktore som mal pred tym. Aj ked mercedesy boli velmi pohodlne jadzne vlastnosti v zime katastrofa, koli tomu som si zadovazil 81 kw diesel a zatial maximalna spokojnost, je to rocnik 2002 a na tu dobu ma fakt slusnu vybavu 🙂 po nábehu par tisic km napisem nove poznatky 🙂

      Odpovedať
  2. 2

    Monty

    Mam D4D kombi 5 rokov. Pri kupe va bazare som si zaplatil vymenu spojky, pricom sa prislo na prasknuty zotrvacnik. Ten mi rovno za svoje vymenili, odvtedy 50.000 a drzi. O mesiac som ale prisiel na to, ze majstri utrhli uchyt motoroveho bloku ze je naprasknuty blok motora aj prevodovky (zospodu) asi im to caplo. To je ale nedokazatelne a kedze to netecie, neriesim. Odvtedy som menil len olej a brzdove kotuce. Oproti novym dieselom je fakt lenivy pod 1800, ale ked zapne turbo taha dobre.
    Co mi prekaza, je len 5 stupnova prevodovka a s otackami prudko rastie spotreba. Pri 130 na dialnici ide 3000 otacok, a spotreba ide cez 6 litrov. Ale pri 100 len okolo 4.5.
    Priemernu spotrebu mam v zime 6.2, v lete 5.6.

    Odpovedať
  3. 3

    Tommy

    Som spokojnym majitelom Avesisu 1,6i 16V (81 kW) r.v. 11/2000. Pouzivam ho rok, po prvom majitelovi, stav km pri kupe bol 230.000 a stav teraz 260.000. Auticko pradie ako maca, nemal som a nemam s nim ziadne problemy na rozdiel od kamarata co ma o 5 rokov mladsieho mercedesa s 90.000 km, ktory je 3 krat do mesiaca v servise. Nedam dopustit na japonske auta, ktore ma nikdy nenechali „v štichu“ a Toyota ani nehovorim. Ak chcete byt rovnako spokojnymi majitelmi bezporuchovych tatosov, uvedomte si, ze do auta sa leje benzin a prave japonske vozidla su toho pravidlom! …ano chapem vas, nafta je lacnejsia, naftove vozidla maju mensiu spotrebu a preto sa necudujte ked vas taketo auticko prestane posluchat. Pani do auta patri benzin, to nie je traktor! …a ked na benzim nemate tak si kupte listok a chodte na MHD. Bude to pre vas rozhodne lacnejsie ako iste rizika spojene s prevadzkou naftoveho motora!

    Odpovedať
  4. 4

    Kubo

    Svojho času sme mali v rodine tento Avensis vo verzii 2.0 D4 (liftback), okrem kože tam bola fullka a poctivo spravil okolo 200tkm. Súhlasím s tou geometriou a aj vyváženie pneu sa prejavovalo nepríjemne. Spotreba bola primeraná, v lete do 7,5, v zime okolo 7,8. Neviem o tom, že by sa bolo možné dostať vysoko cez 8, ani keď bol naložený a šlo sa rýchlejšie. Dokonca ani v Alpách nešiel cez 9. Ono veľa asi záleží aj od paliva.
    Navyše čo si pamätám boli lambda sondy – bolo nutné vymeniť tri, pričom motor má DVA katalyzátory a teda dokopy štyri sondy! Spotreba oleja je zvýšená aj u 2.0 pri vyššom nájazde km si zapýtal ten litrík medzi výmenami (Castrol Edge 5W-30).
    K podvozku poviem len toľko, že síce bol ladený do komfortu, je podstatne bezpečnejší a istejší ako Octavia I 1.9 TDI 81kW, s ktorou som mal tú česť. Mondeo je ale určite lepšie.
    Keďže som súčasne jazdil chvíľu T27 aj tento, musím povedať, že pri T22 mi čoraz viac vadil skorý nástup ABS, pričom jeho prejav zďaleka nepatrí k najkultivovanejším. Ručná brzda bola skôr na ozdobu, zaberala až na poslednom zube a nevedeli ju zregulovať – mohlo to však byť zadnými brzdami, ktoré tam boli údajne od výroby iné ako na ostatných Avensisoch. Vädnutie bŕzd alebo skrútené kotúče som s ním ale nikdy nezažil. To, že je brzdný účinok pomerne slabý som si uvedomil až v T27, v porovnaní so súdobou konkurenciou sa ale nemôžem sťažovať, patrí k priemeru. Pamätám si však problémy zohnať niektoré náhradné diely, napríklad sviečky (Denso Iridium), čo bude ale asi typické pre dvojliter.
    Ďalej karoséria liftback časom nepríjemne vŕzgala pri prejazde napríklad obrubníkov a zháňal som vzpery na zadné dvere, aby sa otvárali poriadne. Voči využiteľnosti kufra nemám námietky, na dovolenku bohato stačil a na sťahovanie je dodávka.

    Musím však povedať, že to bolo veľmi vydarené vozidlo, ktoré sa pri kvalitnom servise (vždy bol v autorizovanom) sa odmenilo tisíckami bezproblémových kilometrov. Celkovo naň veľmi rád spomínam a musím poznamenať že by ste mali dať do fotogalérie foto interiéru v plnej výbave, nakoľko podľa týchto fotiek by som ho ani nespoznal.

    Odpovedať
  5. 5

    Ladik

    Ano,je pravda,že Japonské motory jsou opravdu jedny z nejlepších.Mám Toyotu Avensis vvt-i 2.0 benzín již 16 let.Její 110kw motor je perfektní a síla je opravdu cítit stále i po tolika letech provozu.Najeto mám 267000 km a motor servis ještě nezkusil.Palivo poslední roky 100 oktan ,pravidelná výměna kvalitních olejů do všech systémů,svíčky pouze DENZO,pravidelná roční geometrie,o STAV VOZIDLA SE STARÁ POUZE JEDEN MECHANIK!!,který auto připraví i na STK.Auto vypadá jako když jsem ho koupil zcela nové.Za dobrou údržbu se vám Toyota odmění,to mi věřte.

    Odpovedať
  6. 6

    P.M.

    Ja mám Avesis s motorom 2.0 TD 66kW najazdené 330k, musím zaklepať, údržba len ako na každom inom aute (olej, filtre, stabilizatory atď…). Používam ho na prácu, ťahám ťažke vozíky, ale zatial ide ako má. Spotreba 6-7l bez ohľadou na štýl jazdy a hmotnosti prívesu. Otec mal 2.0 benzin 94kW, spravil na tom 380k, predal ho a auto stále jazdí. Taktiež len bežná údržba. Takže za nás palec hore 🙂

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.