Výsledky testov vozidiel po 100 000 km podľa nemeckého Auto Bild-u


  • 0
  • 4.8.2012
  • Marcel Janco
  • Existujú rôzne rebríčky spoľahlivosti, či spokojnosti (TÜV, Dekra, JD Power, atď.), každý má však svoje plusy a mínusy. Či už v (ne)zohľadňovaní najazdených km, pravidelnom značkovom servise, počte majiteľov, vodičov, rôznom prostredí, atď. Nemecký Auto Bild sa snaží tieto rozdiely minimalizovať. Podstata takéhoto testovania spočíva v nasadení auta do bežnej prevádzky. V tej najazdí rovných 100 000 km, ktoré prejde za dva až tri roky. Vozidlo počas testovania prejde najrôznejšie typy záťaže (mestskú prevádzku, jazdu vysokými rýchlosťami po diaľniciach, či kľudné cestovanie krajinou) čím sa simuluje čo najvernejšie bežná prevádzka. Pre mnoho zákazníkov tak tento typ testovania  predstavuje dôležitý faktor pri výbere auta, či už nového alebo jazdenky.

    Pre dôsledné posúdenie stavu, absolvuje vozidlo na začiatku a na konci testu rôzne merania (valcová brzda, dynamometer, spotreba, emisie, hluk atď.). Cieľom je zistiť vplyv prevádzky na skutočný stav - opotrebovanie auta. Po ukončení testu nasleduje kompletná demontáž a kontrola jednotlivých častí motora, podvozku i karosérie. Auto Bild ide v testovaní niektorých vozidiel ešte ďalej, ako sú zaužívané spôsoby a napr. Opel Astra H, VW Golf V či Mercedes C 180 Kompressor absolvovali test v dvojnásobnej vzdialenosti ubehnutých kilometrov. Alebo Renault Megane II. generácie podrobili technici po skončení testu crash testu, s cieľom overiť, ako vplýva opotrebovanie na bezpečnosť vozidla.

    Tabuľka nižšie uvádza model vozidla, rok výroby a samozrejme trestné body za technické problémy počas testovania. Tie sú udeľované za odťah do servisu, návštevy servisu mimo servisný plán, vážne technické závady, či menšie nedostatky. Ako ukazuje tabuľka, najlepšie hodnotenými modelmi sú Mazda 6 1. generácie s motorom 1,8 MZR a BMW 130i, ktoré zvládli test bez zaváhania a nedostali ani jeden trestný bod. Na opačnom konci sú VW Touran 2,0 TDI a VW Polo 1,2 HTP, oba zo začiatku produkcie, kedy vykazovali nadmerné množstvo nedostatkov.

     

    Výsledky testov podľa Auto Bild-u

    Model Rok výroby Trestné body
    BMW 130i (E87) 2007 0
    Mazda 6 1,8 MZR 2002 0
    Mazda 5 2,0 MZR-CD 2006 1
    Toyota Prius HSD 2004 1
    Seat Ibiza 1,4 16V - 2
    BMW 320i Touring (E91) 2006 3
    Kia Cee'd 1,6 CRDi 2007 3
    VW Tiguan 2,0 TSI 2008 3
    Toyota Verso 1,8 Valvematic - 3
    Fiat Bravo 1,9 MultiJet 2008 4
    Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC 2008 4
    BMW X1 xDrive18d - 5
    ŠŠkoda Octavia II Combi 1,6 FSI 2005 5
    Mercedes-Benz E 320 CDI T (S211) 2003 6
    Mercedes-Benz GL 420 CDI 2007 8
    Ford Focus I 1,6 Turnier 1999 8
    Ford S-Max 2,0 TDCI 2006 9
    Ford Mondeo II 1,8 Turnier 2004 9
    Opel Vectra C 2,2 16V 2003 9
    ŠŠkoda Roomster 1,9 TDI 2007 9
    BMW 745i (E65) 2003 10
    Mercedes-Benz C 180 Kompressor (W204) 2007 11
    Honda Civic VIII 1,8 2006 12
    Honda Jazz I 1,4 2003 12
    Mercedes-Benz B 180 CDI 2006 12
    Renault Clio II 1999 12
    Toyota Auris 1,6 2007 12
    Dacia Logan MCV 1,5 dCi 2007 12
    Renault Laguna III 2,0 dCi 2008 13
    Kia Soul 1,6 CVVT 2009 13
    Fiat Panda 1,1 8V 2004 13
    BMW 318i (E46) 1999 14
    Hyundai Getz 1,1 2003 14
    Toyota Avensis T25 2,0 D-Cat 2004 15
    VW T5 Multivan 2,5 TDI 2005 15
    VW Lupo 1,4 TDI 2000 16
    Audi A6 Avant 2,7 TDI 2005 17
    Opel Meriva A 1,7 CDTI 2004 17
    Nissan Qashqai 2,0 2007 17
    Mini Cooper 2003 18
    Hyundai Elantra 1,6 2002 21
    Fiat Grande Punto 1,3 MultiJet 2007 22
    Renault Kangoo 1,9 dTi 2000 22
    Alfa Romeo 147 2,0 TS 2001 23
    BMW X3 2,0d (E83) 2002 23
    BMW X5 3,0d (E53) 2002 23
    Toyota Corolla 1,3 Linea Luna - 23
    Ford Mondeo III 2,0 TDCI Tournier 2007 24
    Mercedes-Benz A 170 CDI (V168) 1999 24
    Mercedes-Benz C 220 CDI T (S203) 2002 24
    Opel Zafira A 1,8 2000 25
    Volvo XC90 D5 2003 25
    VW Golf V 1,4 2003 26
    Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDM 2007 28
    Opel Astra H 1,9 CDTI 2004 28
    Opel Astra G 1,6 16V 1999 29
    Mercedes-Benz ML 270 CDI (W163) 2000 29
    Audi A4 Avant 1,9 TDI 2003 30
    Ford Focus C-Max 2,0 TDCi DPF 2004 30
    Ford Fusion 1,6 2004 30
    ŠŠkoda Fabia I 1,4 16V 2001 31
    ŠŠkoda Octavia I Combi 1,9 TDI 1999 32
    Fiat Punto II 1,2 2001 33
    Jaguar S-Type 3,0 V6 2000 33
    Renault Laguna II 1,9 dCi 2002 33
    Renault Mégane II 1,6 2003 33
    Fiat 500 1,4 16V 2007 35
    VW Passat Variant 2,0 TDI 2006 41
    VW Fox 1,2 2006 42
    Citroën C8 2,2 HDi FAP 2003 45
    Peugeot 307 2,0 HDi 110 FAP 2002 46
    VW Polo IV 1,2 2002 56
    VW Touran 2,0 TDI 2004 77

    Komentáre (0)

    Pridať komentár