Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

16 komentárov

  1. 1

    Lubo

    Snad to bude lepsie ako to 1.2 HTP. Vyzera ze ano, tak som zvedavy co ukaze prax. Cely vw group si mozno tymto vylepsi povest v oblasti trojvalcovych motorov.

    Odpovedať
  2. 2

    Lubo

    Este som zvedavy ze ked sa nebude na tom menit rozvodovy remen tak kolko ten motor vydrzi 😀

    Odpovedať
    1. 2.1

      Timm

      …a zalisovaný vačkový hriadel na veku ventilov.
      Vag excelentne robí životnosť motorov, ako sa robia mobily pre mob. operátorov, tak na dva roky.
      Mali spraviť deal s japoncami – výmena za diesel a bolo by vymalované a zákazník si môže vybrať aj spolahlivý benzín alebo diesel.
      Inak započul som že ani nový remeňový 1,2 TSI sa nedožije vela. Rozpadá sa prestavovač vačkového hriadela

      Odpovedať
  3. 3

    MJ

    nebuď skeptik a nechaj sa príjemne prekvapiť, snáď sa už soudruzi zo západnej NDR poučili a HTP divadlo s rozvodovou reťazou predvádzané hlavne v prvých rokoch výroby sa už nebude opakovať.

    Odpovedať
  4. 4

    roman

    Tiež dúfam, že s ním nebudú také problémy ako s tsi. Keby to malo vyšší krutiaci moment, mohol by to byť dobrý základ do fabie.

    Odpovedať
  5. 5

    john

    Dobrý deň,
    článok je zaujímavý, ale chcem sa spýtať či v texte nie je preklep? Píše sa o rozvodovom remeni, ktorý netreba meniť po celú dobu životnosti motora. Určite sa jedná o remeň?
    To myslia vo VW vážne, že kus tvrdenej gumy a platu vydrží aspoň 300-400 000 km? PS: Vplyvom národného športu s názvom pretáčanie kilometrov budú mať motory za pár rokov aj tak najazdené podstatne viac.

    Odpovedať
    1. 5.1

      MJ

      Jedná sa o remeň a jedným z dôvodom (možno) je aj predpoklad prevažne mestskej prevádzky, kde sa státisíce (400.000) km asi nenajazdia. Ale aj tak si myslím, že nejaká hranica určená bude, možno by ešte stálo za informáciu, čo v prípade, že sa naozaj roztrhne. Existujú totiž motory, kde také niečo fatálnu závadu nespôsobí(tzv stretnutie motora), či je to aj tento prípad, nezistili sme zatiaľ. Možno niekto zistí a napíše viac, každopádne sa jedná o zaujímavý motor a som zvedavý na reálnu prevádzku po niekoľkých rokoch.

      Odpovedať
    2. 5.2

      pítr

      ani jedna automobilka nemá záujem robiť autá na taký nájazd. Ked si logicky vypočítame že bežný vodič najazdí 15tis km ročne a auto si človek kupuje tak na 10r tak nie je potreba vyrábať auta s výdržou 300 a viac tis. km. 200tis uplne stačí a nepoznám človeka v okolí čo by to mal na aute najazdené. Možno pri 15 a viac ročnom aute. Ja osobne mám na 15r aute 160tis.

      Odpovedať
      1. 5.2.1

        Necros

        Ehm… auto z roku 2006 a skoro 300 000 na účte.

  6. 6

    K.H.

    No ja som uz co sa tyka VW a spolahlivosti ich motorov velmi skepticky a ani tento motor ma moc nepresvedcil. Ked benzin tak japonskej vyroby.

    Odpovedať
  7. 7

    Milan

    ja som na 1,2 HTP 51 KW najazdil 200000km a moji kolegovi& z práce,( asi 16 ľudí) tak isto. Poniektorí dali aj 240000km. Nikto nemal s motormi žiedne problémy a väčšinu aut si chalani odkúpili do vlastného užívania. Mojim ďalšim bolo Fabia 1,4 TDI 51KW, ja som odjazdil 165000, potom po odkúpení švagor dojazdil do 280000-motor komplet pôvodny. Teraz jazdím na FabiaII 1,6 TDI 66KW , mám 175000km a tak ist bez problémov, až na výmenu EGR. Žiadna výmena turba, spojky, zotrvačníka, remeň sa mení pri 210000.
    No neviem, že by to bola náhoda?

    Odpovedať
  8. 8

    Stanislav

    Jazdím na fábii combi, motor 1.2 htp, azq, 47 kw. Najazdené 214 tis km. Možné povedať, že motor za celú dobu pracoval bez problémov, ale: pri 176 tis výmena rozvodov, 1 x plochý pryžový remeň, zapaľovacie moduly 200 tis km, servo čerpadlo 200 tis km za RRW aj s riadením, stabilizátory 2x, nádobka s aktívnym uhlím 1x (preplnenie benzínovej nádrže). Jazdím na motor. olej castrol magnatec 40/5W. Celkovo môžem motor hodnotiť pozitívne za predpokaldu pravidelných kontrol a výmen oleja od 150 tis km po každých 8 tis km.

    Odpovedať
  9. 9

    Igor

    Ahojte, ja vlastnim Up! 1.0 MPi 55kW. Dynamicke vlastnosti motora na tonu tazke auto uplne postacuju, ku podivu aj pri 4 člennej osádke vozidla nemá Up! problém zrýchľovať alebo prejsť cez Šturec. Dlhodobá spotreba 4,8l/100km. Ročný jazdný výkon mám 15 000 km, čo zodpovedá aj servisnému intervalu. Po prvom servise sa motor javí byť do veľkej miery bezúdržbový (vyrobcom bola pri 15000 km predpísaná len výmena motorového oleja a olejoveho filtra). Myslim, že v roku 2016 prinesie na trh VW aj preplňovanú verziu tohto motora pod oznacenim 1.0 TSI, ktorý poskytne o čosi viac „šoférskej“ zábavy 😉

    Odpovedať
  10. 10

    Ejdy

    Zdravim chcem sa opytat kedze sa tento motor ponuka aj so spalovanim CNG, dokonca som nasiel ze v polsku ho Skoda citigo ponuka aj ako LPG…
    Otazka je teda ci je hlava konkretne ventili a sedla ventilou uz upravena vo vyrobe pre vsetky typy teda 44kw 50kw(CNG) a 55kw alebo iba hlava pre CNG.

    Jedna sa mi o to ci si mozem tento motor prerobit na LPG alebo radsej zainvestovat do tovarnej prestavby CNG ak ma tvrdene sedla iba ona?

    Odpovedať
  11. 11

    Anonym

    dozvedel som sa ze na tychto motoroch sa nemaze prevodovka na volnobehu tak fasa… Ak ma niekdo blizsie info budem rad res. ci to s feicliftom vw UP vyriesily???

    Odpovedať
  12. 12

    MOJE JMÉNO

    Mě jsem tu čest se svést verzí 44kW Citigem, ve verzi social. Auto mne celkem mile překvapilo chováním na silnici, prostorností vepředu a v neposlední řadě i motorem. Co jsem však naprosto nechápal tak to, proč jsou u městského auta ty převody tak dlouhé. Pokud si dobře pamatuji, tak dvojka šla vytočit na skoro 80km, což mi přijde jako šílenost. Na druhou stranu – na pětku po městě se s tím jet nedalo…

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.