Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

27 komentárov

  1. 1

    V12

    Staci si precitat diskusie na temu o starsej generacii motorov 1.6TDCI / HDI – zarucene najdlhsie vlakna s opakujucimi sa problemami – odidene turba, podfukujuce vstrekovace, kolisanie vykonu bez priciny, problemy s EGR. 1.6TDCI specialne 80kW DPF montovany do Focusov je jedna obzvlast velka tragedia a je najlepsie sa mu vyhnut, hlavne v jazdenych autach.

    2.0TDCI som mal, jazda s nim bola super, len treba davat bacha na jeho verziu – od roku vyroby 2008 (Focusy po facelifte) sa pouzivaju zosilnene ojnice, pretoze tie povodne sa akosi ohybali, co pri nizsej teplote sposobovalo starty na 3 valce, silne traktorove prejavy, az do zahriatia husty biely dym pachnuci po nespalenej nafte, kolisanie otacok atd. a to aj vtedy, ak mal motor nove zhavice, novy EGR a nove vstrekovace.

    Moj motor bol po realnych 170k km tiez pravdepodobne postihnuty pociatocnym stadiom tohto problemu. A ked sa ozval dvojhmotovy zotrvacnik, auto slo najkratsou cestou do vykupu, nech sa s nim jeduje niekto iny. Jazdeny diesel uz nikdy viac, hlavne tieto nove s DPF. Co usetrim na palive, to dam do servisu.

    Odpovedať
    1. 1.1

      Kvako

      A co cakas od second hand dieseloveho motora kupeneho v krajine, v ktorej nie je trestne stacanie tachometra?
      Ja som dlhe roky jazdil na 2.0 HDi rok 2006, 140 koni- auto som predaval ked malo 200 tisic km a nikdy som podobne problemy ako opisuje ty nezazil. Bol to proste spolahlivy a usporny motor.
      Podla man vela robi aj to, ako sa k autu chovas- ci ho nevytacas za studena, alebo ci nejdes pridko na plyn kym nie je zohriate, popripade ci dodrziavas servisne intervaly a pouzivas vyrobcom stanoveny olej.
      Drviva vacsina uzivatelov, ktori tieto veci robia tak, ako maju, nemaju s tymito motormi ziadny problem.
      PS: DPF je fajn vec. Ono dychat karcinogeny z dieseloveho motora nie je nic moc. Ani si nevies predstavit ako ja „milujem“ volov, ktori si kupia jazdeny BMW s trojlitorvym dieselom, odide im samozrejme ako prve DPF, a potom s takym srotom chodia po ceste a smrdia ako stara V3S. Proste prejav hodny slovaka- tvarit sa ze som nobl a pritom mi z topanok trci slama.

      Odpovedať
      1. 1.1.1

        V12

        Firemny P307SW 1.6HDI – po 120k km turbo v prdeli. To auto nikdy neslo studene na plny polyn, po dlhej jazde po dialnici bolo turbo dochladzobane, atd. atd – skratka sa dodrziavali vsetky zasady slusneho spravania sa k dieslu. To iste dalsie P207SW 1.6 HDI. Nasa zahranicna pobocka – flotila C-Maxov, po 150k km zacali kapat turba, ked odislo na 1/3 vozov, ostatne sli ihned z firmy prec. Jednoducho motory PSA u mna su vsetko, len nie spolahlive.
        2.0TDCI je ina kapitola, no poznam zopar pripadov motorov s jasnym nabehom bez stacania, po 150k km zacali prve problemy – EGR, hlavna remenica, atd, na dvoch kuskoch uletela ojnica, na dalsich dvoch nutna vymena ojnic, lebo boli postacane. A od servisakov PSA viem, ze tie ohnute ojnice motorov s 200k vyrobenych do 2008 su prakticky standard.

        BTW, aky je rozdiel medzi motorom stocenym z 200k na 80k a motorom s real 200k ? Ja tvrdim, ze ziadny – jedno aj druhe je dolietany crep vyzadujuci investiciu 2000 – 3000 EUR.

      2. Kvako

        Nuz ak ste mali taketo problemy s fleetovymi autami, tak top je ina vec. Ale pravdu povedia, s tou 1/3 aut ktorym odyslo turbo sa mi to zda dooost prehnane. Stare 1.6 HDi mali problem s napekanim oleja, lebo cast potrubia bola blizko turbu, kde sa to udajne prehrievalo. To uz ale davno vyrieslili. A je fakt, ze 1.6 HDi su najpouzivanejsie motory u taxikarov v mnohych krajinach vratane francuzska. Cize s tou 1/3 odidenych turb to asi take jasne nebude.
        Na mojom aute, ked som ho predaval, ani ojnica a ani nic ine nebolo poohybane. Vsetko som dal skontrolovat, lebo auto som predaval velmi dobremu kamaratovi. Aby nemal zbytocne naklady. Na aute jazdi dodnes, a este sa mu nic nepokazilo. Este si pamatam, ze som menil dvojmot. zotrvacnik tesne pred predajom- aj to len preto, lebo mi servisak povedal, ze uz ma dost (este stale to fungovalo a auto netriaslo na volnobeh)

      3. vanDave

        Tak jsem si vyhledal něco s ojnicemi u 2.0 HDI 100kW a V12 má pravdu,
        2.0 HDI je na ně náchylnější – podle mechanika od V12 jsou tam údajně použity ojnice ještě z původní 66kW verze(!)…

        „motor 2.0tdci dymí a trha za studena“
        http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=19264
        pokud nemáte účet, tak můžete přes Archive (nebo google archiv) http://web.archive.org/liveweb/http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=19264

        2.0 TDCi Prasklá ojnice
        http://www.ford-assistance.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=29871&st=0&sk=t&sd=a
        Archive http://web.archive.org/liveweb/http://www.ford-assistance.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=29871&st=0&sk=t&sd=a

        ohlé ojnice po projetí kaluže u benzín. motoru
        http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=22&t=8224

        Nicméně ojnice se můžou ohnout při nasátí většího množství vody do válců (voda je nestlačitelná) u jakéhokoliv motoru jakékoliv značky… Takže záleží i jestli je kryt pod motorem + kde je umístěno nasávání vzduchu.

  2. 2

    Lubo

    zlaty benzin :D…sice su naklady na palivo vacsie, ale aspon clovek nemusi riesit take problemy ako sa popisuju vyssie…diesel jedine kebyze jazdim po dialniciach a spravim aspon 30-40 000km rocne.

    Odpovedať
  3. 3

    Peter

    Pri tejto 1,6-tke si treba vedieť dobre vybrať. 80 kW verzia fakt stála za hovno, vkuse upchatý filter, turbá odchádzali po 100 tisícoch a veľa veľa iného. My mame v rodine tri Focusy, 2005, 2007 a 2009, všetky tri majú 1,6 TDCI 66 kW a do dnešných dní na nich nebola ani jedna závada. Všetky tri majú cez 130 000 km a okrem bežnej údržby na nich nič menené alebo opravované nebolo. S touto verziou mám len dobré skúsenosti. A ešte preč doplnenie, môj veľmo dobrý kamarát má tiež 1,6 TDCI 66 kW, ma na ňom 220 000 km a okrem menených žhavičov a rozvodov nič iné nemenil, beží bez problémov 🙂

    Odpovedať
  4. 4

    Jozef

    Vynikajuci clanok, klobuk dole Pan autor. Taketo podrobne info som nenasiel nikde. Este by to chcelo nieco podobne o 1.6 crdi 81kw,. Tazko sa rozhodujem ci kupit c4 picasso alebo hyundai i30 kombi.

    Odpovedať
  5. 5

    Marek

    tiez sa priklanam k clanku o korejskych CRDI, ako sa korejci vysporiadali so stavbou naftakou, celkom by ma to a urcite nielen mna zaujimalo

    Odpovedať
  6. 6

    Toky

    Mám 1,6HDi 66kW, 2009. Pri 100 500 km som bol po 4 rokoch na STK, kde technik motor podla protokolu vytočil na obmedzovač 5200 ot. Auto zadymilo, zrachotalo, skapalo a už ani neťuklo. Odťah do autorizovaného servisu, výsledok – EGR ventil pri nízkych otáčkach tlačí časť spalín do nasávania, vytvorila sa v tom saní vrstva bordelu, ktorú strhol prúd vzduchu pri vytočení na obmedzovač z potrubia sania, časť nespálilo vo valcoch lebo ju zachytili ventily a zaklepali do sediel, tým pádom netesnili valce. Musela ísť hlava dole, prebrúsiť sedlá a pretesniť, zarovnať hlavu a pretesniť, už som dal spraviť aj rozvody. Celé to stálo 1000E aj s opravnou STK. Dôvod – jazda na nízke otáčky. Skúste jazdiť na vysoké, keď ste väčšinou v meste, kde stojíte každú chvíľu na nejakom semafore.
    Takže dobre si rozmyslieť dizel prevádzkovať v meste.

    Odpovedať
  7. 7

    SPA

    Tak ja neviem ako , ale ja mam 1.6tdci 66kW, najazdene 220000km a az teraz zacina blbnut, ked je zima pada do nudzaku, cez leto v pohode ziaden problem, na motore nebolo menene este nic, a to ani palivovy filter a ine somariny, jedine olej a filter oleja a vzduchu, teda motor sa da povedat , ze OK ale jedine co ma stve , ze diagnostika (teda prepracovanie zavad a hlasnie) je uboha ako na FELICII , toto je jeho zavazna chyba, ale co chcem od francuzov 😉 budne radi , ze aspon daco ukaze na PC, Inak spotreba a vykon je super

    Odpovedať
  8. 8

    bimbo

    mam 1,6 hdi c5 rv. 2010 75 Tkm oa odyšlo turbo zakarbonyzovana vana atd… aj kanaliky a odpalene turbo auto nevytáčam tempomat max 105 jazdim na spotrbu. Prvy majitel tie motory su grc.!!!!!

    Odpovedať
    1. 8.1

      laky

      aký používate interval výmeny oleja??

      Odpovedať
    2. 8.2

      laky

      resp. ma napadlo, čo sa bohužiaľ stáva..že pri výmene oleja aj v autorizovaných servisoch sa olej vymení len naoko..teda nevymení..alebo, podľa mňa reálnejší scenár… mechanik vypustil len časť starého oleja…olej otrasný, čierny najazdené na ňom už niečo málo cez 30 000km..z motora ešte normálne vytekal olej, no on už šróboval naspäť výpustný šrób..dolial novým..tak 50/50.. vybavené..či sa to nestalo aj vám..a potom, máte možno neoprávnene zlú mienku…lebo pri vašom štýle jazdy na spotrebu a nevysokých rýchlostiach…už jedine nejaké extrémne nedochladzovanie turba…poprípade, upchanie sitka v mazacom kanáli..

      Odpovedať
    3. 8.3

      petr

      to a to je ten problem 105km….motor musi jezdit….

      Odpovedať
  9. 9

    peter

    Zakarbonovaný motor nekvalitný olej , nepravidelné výmeny oleja , v takomto prípade doporučujem vyčistiť motor vaňu a td. a vymeniť mazaciu trubku k turbu peter.

    Odpovedať
  10. 10

    peter

    Aký olej? treba sa držať predpisu výrobcu a sledovať doporučenú normu pre daný typ vozidla , uvediem príklad vozidlá vw,audi, skoda, na predlžený servisný interval longlife3. norma oleja je označená vw.504 00/507 00 toho sa treba držať. Každé vozidlo podľa druhu motorizácie má určenú normu, a interval výmeny 15000km alebo 1 rok, 30000km, alebo 2 roky. Dnešné vozidlá si priebežne vyhodnocujú servis podľa zaťaženia motora a času. Pokiaľ si niekto skráti výmenu s 30000km. na 15000km nevidím v tom problém . peter.

    Odpovedať
    1. 10.1

      laky

      bimbovi sa zakarbónoval motor po 75tkm…čo si myslím, že po týchto km a pri pravidelnej výmene kvalitného oleja samozrejme podľa odporúčania výrobcu sa stať nemôže..resp. by sa nemalo.. napadlo ma, čo to mohlo spôsobiť.. napísal som rady…nad ktorými sa oplatí pouvažovať, prípadne overiť…lebo moderné motory, nech sú hocijako „odfláknuté“ musia vydržať podstatne viac ako 75tkm…takže to bude možno vadný kus, možno náhoda, možno súhra zlých okolností..kto vie..napísal som rady,ktoré ma napadli, aby sa tomuto problému bimbo čo možno najviac vyvaroval..a prečo som spomenul interval výmeny?? čítal som na internete všelijaké príspevky..dokonca aj od ľudí, ktorí si kúpili nové auto a servisovali si ho doma ako uznali za vhodné…lebo si mysleli, že je to stále ich stará škodovica alebo žigulík…hold, ľudia rozmýšľajú všelijako..

      Odpovedať
    2. 10.2

      znalec

      Lenze vyrobcovia pocitaju so zivotnostou auta tak 200tkm.. Plus fleet manageri, ako najvacsi odberatelia, auta predavaju po max 150tkm.

      teda z hladiska nakladov na servisp re prveho uzivatela, ktory ma auto 150tkm je servisny interval 30tkm/2 roky vyhodny.

      Lenze, druhy majitel si to pekne vyzerie.. :/

      Odpovedať
  11. 11

    ioanci

    Dost je tu toho popisane o tomto motore 1,6 tdci 80 kw od fordu.Taky mam aj ja 200K km nabehanych.
    Zatial Vsetko ok menim olej pravidelne pri 15K len mechanik mi povedal,ze tam je mala olejova vana
    on ju nejak upravuje a cisti.A este zevraj to sitko na holenderi davaju ludia prec kvoli spine v oleji aby sa nezapchal…Zevraj vylepsenia.Tak ak niekto vie este o nejakych tak sem s nimi…Vdaka.

    Odpovedať
  12. 12

    kokus

    Zdravim vas prosim o pomoc mam Focus 1,6TDCI 80KW 2007, a mam taky problem ze mi tlaci olej do turba a aj do vzduchoveho filtra prosim poradte mi ze od coho je to??

    Odpovedať
    1. 12.1

      Anonym

      ahoj, mě se dostával ojel do vzduchového filtru kvůli netěsnosti vstřiků ( podfouknutý vstřik), motor stejný jako ty – stačilo přetěsnit

      Odpovedať
  13. 13

    M.

    častá vec a to opotrebované turbo

    Odpovedať
  14. 14

    r

    Odchadza ti turbo. Mam rovnake auto r. 2008 ten isty problem. Olej ti nezerie??
    Dam ho na repas, ale este nieco musi vydrzat 🙂

    Odpovedať
  15. 15

    Robo

    No ja mam tiez ten motor 1,6 tdci 66kw a vsetko zatial fakci. Problem je v tom, ze o ten motor sa treba starat, nic viac. Ano je pravda, ze v motore sa vytvára vela karbonu a ze podla novych instrukcii sa do motora leje viac oleja ako nam naznacuje riska, ale to by ste mali vediet, alebo aspon vasi mechanici. Jam mam 270 tis km a nemam z motorom ziadny problem. Ale ziadny. Po kazdej vymene oleja robim preplach, aby som odstranil z motora zvysky karbonu. Na tomto motore treba vediet menit olej. Vacsina mechanikov to odse….ie. Preto van idchadzaju turba a ine veci.

    Odpovedať
    1. 15.1

      jany

      mám 1,6 tdci 80kw ( verzia bez DPF ) som prvy majitel, najazdených 115 tkm, olej menim po každých 7 000 km a lejem ho tam tak 0,3 centimetra nad MAX na ryske. zatial boli s autom len minimalne problemy, kedže ma už 13 rokov .. raz praskla hadica k turbu ( dal som zazvarať ) potom o 5 rokov začala jemne unikať voda cez hadicu obtokoveho okruhu ( vraj peugeoty na 1,6 hdi to nemaju len fordy ju maju 😀 ) nič vymenena hadica voda dalej neunika ( bolo to neprijemne voda kvapkala na vyfuk takže to bolo riadne cítiť ked sa motor nahrial 😀 Chcem ho ísť čipnúť do profi tunningu na 100kw dufam že všetko prebehne vporiadku a auto vydrži aspon 250 tkm. Čo ma možno trocha serie že na volnobeh už citiť zvyšene vibracie čiže dvojmhota pomaly odchadza, dosť skoro ale tak ako pišu, že ju ma poddimenzovanu a vydrži tak 150tkm. to ma mrzi ale tak vymenim so spojkou ( čital som že okolo 1500e ) ale nebudem koli tomu predavať auto zasa. rovno asi pri 150tkm necham zhodiť vaňu aby som videl či sa pri intervale vymeny oleja 7000km zanaša vaňa alebo nie. a asi aj to sitko k turbu rovno dame preč. + chystam sa zaslepiť egr tento tyžden, lutujem že som o nespravil už davno, podla mna velmi doležita vec

      Odpovedať
  16. 16

    Tibor Grendel

    PSA motory. Od r.2002 som najazdil na PSA motoroch 55-65T km/rocne:
    1,8 benzin P. Partner bez problemu, zdielane firemne vozidlo, kupene jazdene po nehode, r. 2002-2004
    2,0 HDI – P.Partner bez problemu, r. 2004-2007
    1,6 HDI – P 407 SW, pri 125Tkm vymena cidla VT v CR rampe, inak bez problemu, r. 2007-2010
    2,0 HDI P 3008 I. bez problemu, r. 2010 -2013
    1,8 HDI (Mitsubishi motor) – pribudal olej, pri 165T odislo DPF, r. 2013-2016
    1,6 HDI, P 308 HB I. pri 185T vymena DPF, odkupene od firmy, r.2009 -doteraz
    1,5 HDI P 308 SW II., zatial len 46T, bez problemu, r.2019 – doteraz
    Ani s jednym som namal vaznejsi problem a menil som ich po cca. 165-200T najazdenych km /3roky. Olej vzdy predpisany TOTAL, vymena 15-20T. Boli to firemne vozidla a pomaly som zvycajne nechodil 🙂

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.