Možno sa to nezdá, ale airbag sa začal sériovo montovať do automobilov už pred 30-timi rokmi. Konkrétne do vozidla typ W 126 firmy Mercedes Benz. Bol to predchodca neskoršej triedy S.
Airbag počas svojej existencie neraz dokázal svoju opodstatnenosť, čo dokazujú aj výsledky štúdie americkej National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Podľa tejto štúdie len v Amerike zachránil vzduchový vak od začatia používania až do januára 2009 28 244 ľudských životov, z čoho bolo 23 127 vodičov a 5 117 spolujazdcov na predných sedadlách. Zajímavosťou je, že až 60 % z nich nebolo pripútaných. Iná štúdia NHTSA zase hovorí, že pravdepodobnosť smrtelného zranenia pri použití kombinácie bezpečnostného pásu a airbagu klesá o 61 % oproti situáci, keď havaruje nepripútaný vodič v aute bez airbagu. Zaujímavé je tiež, že práve americký výrobcovia vozidiel na začiatku 70-tych rokov upúštali od montovania airbagov z dôvodu prílišnej nebezpečnosti.
Podobne aj nemecký federálny štatistický úrad zverejnil počet obetí na cestách za prvý polrok tohto roku. Bolo ich 1 675, čo je o 291 (15 %) menej ako za rovnaké obdobie minulého roka. Tento výsledok je do značnej miery pripisovaný práve airbagu, pretože vďaka šrotovnému pomaly miznú autá z ciet, ktoré nie sú vybavené airbagom.
Vývoj v používaní airbagov pokračoval a Mercedes-Benz bol aj pri zrode a montáži prvých bočných alebo hlavových airbagov. Tieto vaky znížili riziko smrteľného úrazu viac ako o polovicu. Postupne vznikla aj ďalšia generácia čelných airbagov, tzv. adaptívne. Pri nárazoch vo väčších rýchlostiach vystrelujú pod väčším tlakom. Netreba pripomínať, že najlepšia účinnosť ochrany cestujúcich airbagmi je v spojení so zapnutými bezpečnostnými pásmi.