Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

95 komentárov

  1. 1

    JARO

    MOZE PRASKNUTE VYFUKOVE POTRUBIE ZBERNE OVPLIVNIT CINNOST LAMBDA SONDY A VLASTNE CELKOVY CHOD MOTORA-__TRHANIE VMOTORY

    Odpovedať
    1. 1.1

      alena

      môžte mi preposlať odpoveď ?

      Odpovedať
    2. 1.2

      bong

      je prasknute pred potrubim? , , ak ano moze.. pretoze nasava kyslik (vzduch) pred . . .

      Odpovedať
    3. 1.3

      DURI

      NAZDAR POTREBUJEM PORADIT KED SA DOTKNU VSETKI KABLE DOKOPI OD SONDI COJE 4 KABLOVA COSA STANE MNE SATOSTALO KABLE SA DOSTALI NA POPTRUBIE A BOLO PROSIM PORADTE

      Odpovedať
  2. 2

    Matej

    Ano, moze, do akej miery tazko povedat. Podla toho ci je to benzin/diesel podla toho sa bude spravat. Urcite dat dokopy zberne potrubie a potom dignostikovat dalej.

    Odpovedať
  3. 3

    Fero

    Dobry den, moze sa jazdit na aute aj ked je pokazena lambda sonda?

    Odpovedať
    1. 3.1

      Tomáš

      Asi ano, ale v servise mi povedali, že tým zničím katalyzátor, čo je ešte nákladnejšie.

      Odpovedať
    2. 3.2

      Fero

      jasne ze tym znici katalyzator, bo podla lambdy upravuje RJ vstrekovanie, takto to bude spalovat bez ohladu na poziadavky katalyzatora a tym sa znici je citliva vrstva na povrchu. takze jazdne to neva, ale kaput katalyzator ta na najblizsej emisnej dobehne.

      Odpovedať
  4. 4

    taros

    ak odstránim z benzínového automobilu katalizátor aj lambda sondu a od zvodov až po výfuk bude jedna prázdna rúra navíšim tým výkon vozidla?alebo mám lambda sondu zachovat a odstránit len katalizátor?vdaka za odpoved ide o fiat bravo hgt 113kw

    Odpovedať
    1. 4.1

      peter

      Na tvojom mieste by som by som take zasahy nerobil, zbytocne sa ti budu vytvarat chyby v riadiacej jednotke, nie sice zasadne, ale zbytocne, na druhu stranu teoreticky vykon aky takymto sposobom ziskas bude tak zanedbatelny, ze za to nestoji. Kazdy kto povie ze to urobil a taha to rozhodne lepsie ma len fantomove pocity, skratka si to vsugerovava. Skryte rezervy vykonu su v manazmente riadiacej jednotky, tie su dost znacne. Suvisi to s emisnymi predpismi, ktore sa rok co rok sprisnuju a tym padom aj vykonova rezerva motorov je vacsia a vacsia. Ak sa odstrani aj zachytavanie a nasledne vypalovanie pevnych castic z vyfukoveho potrubia, usetris aj palivo, cize bude nizsia spotreba. Skratka ak trvas na zvyseni vykoonu, chipni si racej auto, alebo urob nejaku poriadnu raceovu upravu celeho motoru.

      Odpovedať
      1. 4.1.1

        Pilat

        raz nam pustilo potrubie na felde pred katalizatorom
        No a skusenost je taka, ze to zdvihlo vykon !!!citelne
        len ale aj ta hlucnost sa zdvihla
        jednoducho ked vypadnu vsetky tie serepeticky po drahe -vyfuk, katalizator tak to musi ficat, ked to spravi len 5 percent tak aj to je daco!!!

      2. 4.1.2

        V12

        Seriovy motor – 0 na 100 za 9.3 sekundy
        Odstraneny katalyzator, tlmice vyfuku, upravene zvody,pridany sportovy filter – 0 na 100 za 8.5
        Pred upravou meranim akceleracie zo 70 na 130 na trojke vykon vypocitany na 84 kW na kolesach, po uprave 93 kW na kolesach.

        Cize ziadny fantom 🙂

      3. Mrtin

        a spotreba preco nepovies ze aj spotreba isla citelne hore

      4. 4.1.3

        lubo5208

        Z 0 na 100km/h 9,3 s alebo 8,5 s tak to je naozaj rozdiel ako hrom,pri normálnom používaní auta je to fakt zásadný rozdiel.A emisie??A spotreba?? a hlučnosť?????Alebo tebe tieto ,,nepodstatné hlúposti“ nič nehovoria..??

  5. 5

    Richard

    čau.začala mi svietit kontrolka na palubovke ako budem vediet že je pokazená LAMBDA SONDa alebo katalizátor?

    Odpovedať
  6. 6

    Ján

    V mojom prípade pri kontrole emisií Lambda sonda vykazuje zlé hodnoty /Felícia 1,3/. Počas jazdy vozidlo po prejdení 5-6 km stratí 60-70 % výkonu a po krátkom úseku, snaď 0,5 km sa výkon motora vráti do normálu. Môže túto závadu spôsobovať uvedená Lambda sonda ?
    Vďaka za odpoveď.

    Odpovedať
    1. 6.1

      jano

      Aj ja mám podobný problém Fiesta 1,3 r.2006 a začalo to ked som prešiel na iný benzín.Začala mi svietiť kontrolka motora. V Serv.chybu vynulovali aj tak to robí stále iba že už nič nesvieti.Netuším čo to je.

      Odpovedať
  7. 7

    peter g.

    Pri studenom štarte mi veľmi kolíšu otačky a motor zdochne, na 2x alebo 3x už naštartuje normálne. Pri zohriatom motore štartuje normálne a čo je čudné, že pri studenom štarte ak je von teplota pod nulou štartuje normálne, čiže problém je vlastne iba pri studenom štarte ak je von teplota nad nulou. Počas jazdy žiadne problémy niesu a spotreba je normálna. Môže to spôsobovať nefunkčný predohrev lambdy? Je to BMW 3 r.v. 2001. Ďakujem.

    Odpovedať
    1. 7.1

      Jožo

      Toto by som si tipol, že by to mohla byť závada predohrevu lambda sondy. To by ta lambda musela mať 4 vývody, prekontrolovať najprv káble a konektory, inak vymeniť. Ak sú sondy dve, tak by to mala byť tá prvá.

      Odpovedať
      1. 7.1.1

        peter g.

        mam tam 4 lambda sondy … jedna je vo vyf. potrubi pre prve dva valce, dalsia v potrubi pre druhe dva valce, dalsie je v mieste kde sa spajaju a dalsia za katalizatorom … ktora by to tak mohla byt ? 😀

    2. 7.2

      dundee

      poskodena skrtiaca klapka

      Odpovedať
      1. 7.2.1

        peter g.

        vyskusal som druhu klapku … bez zmeny

  8. 8

    Peter B.

    Zdravím.
    Mám Audi80, obsah 1980cm3 a neviem vyriešiť problém s motorom. Je tam priame vstrekovanie,čidiel ako naozaj a motor naskočí pekne a ked sa zohreje tak začne kapať. Vymenil som káble na sviečky,sviečky,vymenil som deravý výfuk. Môže to spôsobovať lamda sonda, alebo katalizátor??? Alebo nejaké čidlo???
    Ďakujem za radu.

    Odpovedať
  9. 9

    Jožo

    Nedávno som si kúpil staršie Polo vW a mám nasledovné skúsenosti.Ak zasvieti kontrolka výfukových plynov, okamžite zastaviť a najprv prekontrolovať, či správne zapaľujú sviečky, musí sa pri tom elektricky odpojiť vstrekovanie, lebo nespálený benzín ničí katalizátor, Vytiahne sa príslušná poistka. Ak nepáli niektorá sviečka, obyčajne je poškodená zapalovacia cievka, odteraz vozím jednu náhradnú, nepokračovať v jazde, lebo sa automaticky zničí ktalyzátor 300 až 400 € iba nákup a zapalovacia cievka iba 35€ . Môže pri tom odísť aj Lambda sonda.Táto sa prekontroluje, ako sa to píše hore.Pri zničenom katalzátore motor je síce živší, ale spotreba katastrofálne stúpa !!! Vždy sa finanče vyplatí jazdiť na aute ako spomalený muž. V návode píšu, že treba ísť okamžite do dielne, ale ak je dielňa niekoľko kilometrov,je katalizátor v háji zelenom a dieľňa zarobí. Ak je daleko do dielne a viete si zistiť, ktorý valec nepáli, možno si budete vedieť aj vybrať, a elektricky odpojiť vstrekovaciu trysku. Nesmiete v žiadnom prípade demontovať vstrekovaciu trysku, pretože vo vstrekovacom systéme je tlak 3 bary a už pri povolení a horúcom motore by to mohol byť celkom slušný ohňostroj. Zníženie spotreby je pri elektronických plynových pedáloch dosť problemetické, lebo napríklad, ak máte tlačený plynový pedál do 1/3 riadiaca jednotka môže otvoriť škrtiacu klapku naplno ak sa napríklad rozbiehate z miesta. Hore je dobre napísané, že ušetriť sa dá len riadiacou jednotkou. Prezradím jednu klebetu, vo Švajčiarsku majú také prísne predpisy na ochranu živ. prostredia, že to zvyšuje spotrebu na osobnom aute skoro až o 1 l na 100 km, ale to je iba JPP.

    Odpovedať
  10. 10

    Jožo

    A ešte doporučujem nasledovné, aby ste podľa možnosti nemenili výrobcu benzínu, teda pumpu.Naučiť sa len na jednu, lebo pri dvoch lamdasondách môže rozdielna kvalita benzínu zblbnúť riadiacu jednotku tak, že aj odpáli zapalovaciu cievku. Nejazdiť na rezervu, radšej tankovať od pol, alebo trištvrte do plna.

    Odpovedať
  11. 11

    Erik

    mam nissan almera benzin r.v. 1996, 140 000 km, startuje normalne, ale pri pridani plynu zacne auto ako keby skakat a ide sekano. Tak isto aj pri konstantnej jazde, napriklad na dialnici 130km/h mi z nicoho nic klesne rychlost na 120 km/h pricom plyn mam na podlahe, potom zase zabere a ide normalne. Viete poradit co to moze byt???? v servise pozerali filtre, cerpadlo ,trisky, vsetko bolo OK.

    Odpovedať
    1. 11.1

      Anonym

      zosrotovat

      Odpovedať
    2. 11.2

      Števo

      Mal som podobný problém a robila to zapaľovacia cievka/lišta, keď sa zahriala. Niekedy nič inokedy motor začal strácať na výkone a potom sa zasa rozbehol. Po výmene lišty je všetko OK.

      Odpovedať
    3. 11.3

      JONO

      Jednoznacne vaha vzduchu…Chod na diagnostiku ale este predtym nech ti mechanik povie ake hodnoti ti ma ukazovat vaha a porovnaj to s realom.Vobec neskusaj servis s obycajnou diagnostikou cez notebook ale nech ma najlepsie originalnu ku znacke…t.j znackovy servis alebo dobry manik ktory sa venuje iba zopar znackam a rozumie tomu.Ak ti to potvrdi diagnostika tak si to kup cez net…ja osobne som zohnal dielec asi za 1/4 ceny co mi tvrdili ze mozu zohnat najlacnejsiu vahu… montaz sam alebo servis tak 10 e je to cca 15 minut prace.

      Odpovedať
  12. 12

    marian

    Kto vie ci mozem pouzit namiesto originalnych sond tie unyverzalne.Jedna v pohode ale na druhej je 5 kontaktou a na tej univerzalnej len 4?

    Odpovedať
  13. 13

    Jozef

    Mam Peugeot Boxer, motor Iveco 3-liter v poslednom čase motor na voľnobeh veľmi kolíše.V servise robili diagnostiku,všetko v poriadku,že to tak sa snaží lambda vyrovnávať chod motora.Môže to predsa byť vadná sonda ?

    Odpovedať
    1. 13.1

      vlado

      žiadna sonda to nebude vymen elektroventil hore pod kapotou co ovlada egr ventil

      Odpovedať
  14. 14

    Milan Masarovič

    Aky je rozdiel medzi lambda somdami.Mam v aute dve,su rovnake ?Kupil som dosť drahu univerzalnu 4-kontaktovu ale teraz neviem či je ta univerzalnosť v tom že ju môžem dať ako prvu alebo druhu,alebo je to len tym že môžem napojiť kontakty na hociaku zastrčku tym systemom že sa necch pôvodna zasrtčka len sa preerezaním kablov pospája v krabičke dodanej k sonde Mam Chevrolet Lalos 1,4Ak niekto vie nech poradí aka je prvá sonda a aká druka vventualne čísla vyrobkov

    Odpovedať
    1. 14.1

      Čičo

      Lambda pred katalyzátorom je regulačná, podľa jej údajov RJ upravuje bohatosť zmesi, tá sa začala dávať do áut skôr. S príchodom emisnej normy EURO4 pribudla druhá za katalyzátor – diagnostická, tá má za úlohu sledovať účinnosť katalyzátora.

      Univerzálnosť lambdasondy spočíva v tom, že nemá na konci konektor pre konkrétne auto, musí ale sedieť počet káblov (1-4) s originálnou! Lambdy pred a za katom sa môžu líšiť.

      1. Lambdasonda sa dá diagnostikovať predtým ako kúpiš drahú a vymeníš dobrú za novú.
      2. Na niektorých autách (zvlášť ázijských) nemusí univerzálna Boschka fungovať dobre, preto je lepšie kupovať originálne, najlepšie NGK alebo Denso.

      Obj. čísla ťa nemusia zaujímať, v každých autodieloch ti ju objednajú podľa údajov o aute, ak by si ich ale veľmi chcel tak si ich nájdeš v hociktorom eshope firiem predávajúcich autodiely.

      Odpovedať
  15. 15

    pedro

    zdravím.
    mam hyundai getz 1,1 2002rv.
    mam problem , a to taky ze mi auto uz ledva vyda 90km/h strasne pomali sa rozbieha musim sa pohrat so spojkou a plinom aby som vysiel z krizovatky. posledny automechanik pozrel co mohol a nic nenasiel ani na pocitaci mu nic neukazalo. (vravel ze po tejto skusenosti ma chut skoncit s opravou aut :-))
    potom som este chvilu auto uzival so ziadnou zmenou. naposledz po ceste z prace sa spravalo neobvikle lenivo, tak som po zaparkovani kukol pod kapotu a to potrubie co vedie z pod sviecok (motora) niekam dolu a je zakritovane plechom kde je napisane HOT bolo ozaj zerave uplne svietilo uz len z toho ukut podkovicku :-/ prosiim pomoc, chystam sa s tym uz len do hyundai servisu no za pripadne navrhy na opravu som vopred vdacny. vdaka

    Odpovedať
    1. 15.1

      agonys

      ahoj zistil si nedostatok? mam ten isty model aj problem;) napis mi ked tak na email . dakujem

      Odpovedať
      1. 15.1.1

        pedro

        noo, siel som s tým do servisu Hyundai a akurat mi menili rozvody, a setko bolo ok. do dnes :-/ zacalo mi to volako trhat plynom pri pridani a svietila aj kontrolka no a ked uz tak aj od airbagu kontrolka 🙂

  16. 16

    Andrea

    chcem sa opýtať, mám Fiat Brava 1.2 16V r.v.2000 a po prehriatí auta sme vymenili termostat, auto začalo „skackať“ a má veľkú spotrebu. Dala som vymeniť čidlo a že je zlá lambda sonda. čo sa stane ak budem chvíľu jazdiť bez nej , je to dosť drahá zaležitosť … mohlo to odísť tým prehriatím auta Ď.

    Odpovedať
  17. 17

    Erika

    Dobrý deň,
    môžte mi poradiť s nasledným problémom ? Mám Renault Thalia 1.4 benzín, r.v. 2005, stáva sa mi to iba vo vlhkom počasí, že po naštartovaní, mám problém s rozbiehaním, pri pridávaní plynu vôbec nechce zrýchľovať , ale po chvíli trhne a zrýchli , po zaradení 2-ky zas to isté, trhne a zrýchli, a tak sa to opakuje až kým sa nezohreje motor, čo je cca 5-6 km. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedať
    1. 17.1

      Lukáš Krátky

      S najvacsou pravdepodobnostou sa jedna o vysokonapatove kable na svieckach. Vyrobca odporuca vymenu kablov kazde 2 roky.

      Odpovedať
  18. 18

    Lubomir

    Dobrý den Mám Volvo 460 1,8i a občas sa stane počas jazdy že sa vysunie krokový motorček na plyne a zostane pridaný plyn až pokial ho nevrátím na spet pomocou elektrického kablika :Vie mi niekto porodit čo to može robit už som vymenil riadiacu jednotku krokový motorček tepelné čidlo a nič nepomáha Dakujem

    Odpovedať
  19. 19

    Alexander

    Lambda sonda by sa do automobbilov nemala vobec davat. Lambda sonda ma stala skoro zivot,a ko i zivoty posadky a sposobenie vaznej dopravnej nehody,ohrozenie ostatnych ucastnikov cestnej premavky.Lambda sonda, ako i jej pripojovacie kable nie su vyrobcami aut vobec chranene.Je to nedostacujuce a sposobuje to vazne problemy nielen autam,ale i samotnym ich prevadzkovatelom.Pred par dnami som skoro prisiel na ceste o zivot.Najhorsie je to,ze dana suciaska LAmbda sonda vobec nespada do zaruky aut,lebo sa jedna v pripade sposkodenia o mechanicku poruchu a zaruka sa na to nevztahuje,teda vsetko si platite sami z vlastneho vrecka,aj ked mate auto v zaruke.Za poskodenu suciastku je podla mojho nazoru plne zodpovedny vyrobca,lebo suciastka nie je chranena pred jej poskodenim.

    Odpovedať
    1. 19.1

      Vasssek

      Tak tomu verim, mne od vcera rana zacalo blnut startovanie. Mam Clio Grandtour 2008. Pri startovani motor naskoci tak na 2 sekundy, pricom auto sa cele trasie a nasledne motor zhasne. Esteze mam v aute webasto, vykuril som auto, nasledne sa dalo aspon nastartovat.

      Auto je teraz totalne nestabilne, po stlaceni plynoveho pedala nechce ist do otaciek. Na 5 rychlostnom stupni to nejde viac ako 80km za hodinu. Ak ta lambda sonda vypadne pri predbiehacom manevri, tak tu uz ide naozaj o zivot…

      Odpovedať
  20. 20

    Juraj

    Mám Passat B4 85kw benzín, v lete mi pri plinulej jazde začalo niekedy sekať,akoby nepalil jeden valec /motor spomalil, ale pokračoval ďalej/, vymenil som sviečky, rozdelovač, ale teraz v zime mi počas plynulej jazdy aj zhasol. Po bezproblemovom naštartovani išiel desiatky kilometrov a potom zhasol znova. Sekanie motora pretrváva ďalej nepravidelne. Môžte mi poradiť čo to robí. Ďakujem

    Odpovedať
    1. 20.1

      lukas

      Najskor by som to nechal napichnut na diagnostikul. neni to take drahe a vyluci to viacero moznosti.

      Odpovedať
    2. 20.2

      JONO

      VAHA VZDUCHU – nizke napAtie na vystupe.Potvrdi ti to diagnostika

      Odpovedať
  21. 21

    Ado

    Mam Opel Astra model G. Pri „merani“ motora sme zistili, ze lambda sonda 2 dava konstantny signal, co asi zrejme nie je dobre. Na palubovke vsak nesvieti ziadna kontrolka, ktora by upozornovala na problem. Vzhladom na to, ze lamda sonda je dost draha, vaham nad jej vymenou. Ako sa da naozaj spolahlivo zistit, ze je vadna?
    Vsimol som si, ze ked mi teplomer vonkajsej teploty ukazuje viac ako (+)0,5-(+)1,0 st. C, tak otackomer sa ustali pri zohriatom otore na 800 ot/min. V intervale (-)1.0 – (+)1.0 st. C su otacky zvysene na cca 920 ot/min.
    Ked je chladnejsie – cize pod (-)1.0 st. C tak otacky su cca 850 ot/min.
    Nema to ziadne logicke vysvetlenie preco by v tom uzkom pasme mali vyskocit otacky motora nad 900 ot./min a potom zase pri nizsich teplotach klesnut.
    Vie niekto poradit?

    Dakujem

    Odpovedať
  22. 22

    Patrik

    Ahojte, mam Range Rover Sport 2,7 Diesel. Zacala mi svietit oranzova kontrolka motora a tak som ho nechal stat 2 tyzdne pred domom v zime, ze ho zoberiem do servisu po navrate z dovolenky. Po tych 2 tyzdnoch som ho chcel nastartovat, po nastartovani skakali otacky (ako keby nesiel na vsetky valce) a do 2 sek zrazu zhasol. Po niekolkych pokusoch som ho odtiahol do servisu. V servise im diagnostiak vyhodila nizke napatie a tak vymenili bateriu (jasne ze bateria bola vybita, lebo som ho asi 15x startoval a stale zhasol) a povedali, ze bol zavireny, ze tam bolo na RJ strasne vela chyb. Po tom ako som ho zobral zo servisu opat po 5 tom nastartovani opat vybehla kontrolka. V servise povedali, ze im diagnostika opat vyhadzuje len slabe napatie pri starte. Po ceste vyse 300km kontrolka zhasla (cize ta bateria to mohla byt), ale pred 2 dnami sa opat rozsvietila a dnes rano po studenej noci som auto nastartoval, do 2 sekund zhaslo. Potom som pockal 10min a opat som ho nastartoval, chytilo sa na volnobeh, ale strasne na zaciatku cadilo. Ledva som s nim vycuval do mierneho kopca, strasne sa mi nechcelo zabrat. Potom ako uz bol na rovine, tak smerom vpred chytil otacky a vsetko v poriadku. Nemoze to byt lambda sonda?

    Odpovedať
  23. 23

    anonym

    Výrobna cena jednej je do 5 Eur

    Odpovedať
  24. 24

    michal

    Môže lamda sonda odísť po troch rokoch? Najazdených asi 60.000km Mám Nissan Primera P11 2.0 103kW, doteraz som mal spotrebu tak okolo 10 litrov a teraz skočila na 16-17 litrov. Motor na volnobehu hocikedy zdochne (pri preradovani, ked nedrzim otacky) ale to robil aj predtym. Vycistil som skrtiacu klapku, trochu to pomohlo (namiesto 10 zdochnuti teraz zdochne tak 2 krat) no spotreba ostala. Bude to tá lamda sonda? Aby smóm nezabudol, jazdím aj na LPG, no auto sa správa rovnako ci idem na benzín alebo na plyn. Opotrebuje sa lamda sonda viac s LPG alebo to na ňu nemá vplyv? Ďakujem

    Odpovedať
    1. 24.1

      michal

      …a na emisnej mi zamozrejme nameralo zle hodnoty

      Odpovedať
    2. 24.2

      Fero

      Čo viem, tak zrovna tento motor nebol dva krát vhodný na prestavbu na LPG. Ak je zlá lamda sonda, mala by aj diagnostika hlásiť chybu. A vymenená bola za náhradu či originál? Náhrada nie vždy vydrží toľko čo originál. Treba to riadne skontrolovať na diagnostike a tiež či svoje nespravil aj LPG pohon. Renault vyslovene neodporúčal LPG do týchto motorv, ktoré mal požičané od Nissanu.

      Odpovedať
      1. 24.2.1

        michal

        ďakujem za odpoveď. Lamda tam je teraz náhrada, vlastne bola menená pri prestavbe na LPG. Som teraz v zahraničí tak servis bude asi drahý, rozmýšlal som že kúpim lacnú lamdu a vymením ju, aby som s takou spotrebou nešiel domov 1000 km…

  25. 25

    Volkswagen Polo

    Chcem sa opytat kolko stoji vymena Lambda sondy..mam Polo r.v 2003 a je to 1,2 benzin

    Odpovedať
  26. 26

    Tomas

    Dobry den.

    Vlastnim Fabiu 2 RS (2.5 rocnu, najazdene 55000 km), som druhy majitel, prvy majitel dal na nu urobit na mieru vyfuk. Ked sme do rodiny kupovali tuto Fabiu, povedal mi ze „ta kontrolka svieti furt ze z toho si nic nerob“ a ze „si nerozumie ten vyfuk s lambda sondami“. Samozrejme ide o kontolku lambda sondy (zlty ako keby kohutik vodovodny) a to ze furt svieti nie je celkom kosher. Zohnal som si diagnostiku a chybu zatial vypinam rucne. Obcas sa zapne este v ten isty den, niekedy az za tyzden. Minule leto som jazdil bez chyby 4 mesiace. Kazdopadne vypinat chybu stale cez diagnostiku nie je riesenie. Preto sa pytam ci mi viete povedat, prosim, kde je problem a ci sa vobec da nejako riesit tento problem vymenou sondy, nastavenim alebo hociako? Mozno za tie dva roky co tam je ten vyduk (auto ma 2 a pol) uz odchadza katalyzator? Ak ano, ako to zistim?

    Tiez mi asi pred pol rokom zacala zrat olej, cca 1l kazdy mesiac (to sa vraj stava, ze treba vymenit tesnenia hlav valcov) tak ci to nesuvisi s tymto problemom.

    Za akukolvek pomoc som dopredu velmi vdacny.

    Odpovedať
  27. 27

    Pavol

    Napisal si:

    „Pri nízkom obsahu O2 vo výfukových plynoch sa jeho hodnoty pohybujú v rozmedzí 0,045-0,1 V. Pri vysokej úrovni kyslíka je napätie vyrábané sondou na úrovni min. 0,7 V a pohybuje sa v rozmedzí 0,7-1 V.“

    To ma byt presne naopak – tak ako to mas v obrazku. Chudobna zmes (vela kyslika a malo paliva) = nizke napatie a ked je bohata zmes (malo kyslika a vela paliva) = vysoke napatie.

    To potom cele pomyli, ked je to naopak.

    Pavol

    Odpovedať
  28. 28

    peter

    prajem dobrý deň, prečital som si tunajšie články . Pri dnešných autách je bezpodmienečná vec pri rozsvietení poruchovej kontrolky na prístrojovom paneli v prvom rade dať vozidlo na diagnostiku a podľa chyby ktorú vypíše postupovať dalej v oprave , bez diagnostiky je to tápanie a skúšanie na slepo. krok dva, pozorne čítať čo diagnostika napíše nie vždy musí byť vadný diel , pokial napíše sonda lamda regulačná hranica nedosiahnutá alebo prekročená može byť problém v banálnéj veci prisávania falošného vzducu, prípad prasknutého potrubia výfuku alebo netesnosť sánia . Sondu je možné veľmi dobre diagnostikovať .U vozidiel WV group.sa diagnostikou dá spustiť redineskod , ktorý diagnostikuje systém spaľovania a emisí, kde skonroluje sondu jedna, sondu dva, katalyzátor spätné vedenie výfukových plynov , odvetranie palivovej nadrže , prípadne prestavenie vačkového hriadeľa. pokiaľ je tam chyba vie ju presne identifikovať . moja skúsenosť z praxe chyba sondy spôsobuje , zvýšenú spotrebu, nepravidelný chod motora zhoršenú reakciu na plynový pedál zvýšené emisie. ešte sa mi nestalo, aby kvôli sonde zhasol motor a nedal sa naštartovať ako tu píšete , ale v prvom rade diagnostika a potom riešiť opravupekný deň peter.

    Odpovedať
  29. 29

    bert

    ahojte ……
    poprosil by som o radu…….mám mercedes w210 2.0. benzín – lpg……..može sa zlá lambda sonda prejavit aj po prepatí na lpg?…..alebo funguje iba vtedy ked motor ide na benzín…..mal som auto na diagnostike..su vymenné sviečky,zapalovacie káble,váha vzduchu,filtre,vičistená škrtiaca klapka,nová baterka,vstrekovače su ok.,komplet prekontrolovaná el. sustava,tesnost,tlaky motorta.atd všetko je v poriadku………..vrazil som do toho už kopec penazí a auto stále nejde )=,konkrétne : kolíšu otáčky,ked je studený motor zle štartuje,akoby išlo na tri valce a malo by chudobnu zmes,nikedy to robí aj ked je už motor zohriaty,tak kolíšu otáčky v rozmedzí asi 900-1300 o./min.,stáva sa aj že ked stalčím plyn tak auto pridusí,vobec nemá tah,……..čo ma najviac naštvalo,bolo ,že ked som išiel s autom na diagnostiku,tk motor trhl, jednoducho vobec „neišlô.a ked som prišiel do servisu, naštartoval som tk išiel ako „hodinky“…tk sa nič nezistilo..no a ked som sa vracal nspet domov tak sa to opet prejavilo,kolísanie otáčok.atd……….no proste to je na nervy !!……no pri poslednej diagnostike vihodilo na pc.že lambda má iné hodnoty ako by mala podla správnosti mat….technike povedal,že by to mohlo byt tou lambdou………

    tak neviem či to menit alebo nie.aby som zase nevihodil peniaze za niečo,čo by aj tak nestálo za tou poruchou………..

    dakujem z info…….

    pekný den…

    Odpovedať
  30. 30

    peter

    Dobrý večer , kolísanie otáčok môže mať súvis z lambdou , ale aj zo škrtiacou klapkou. V prvom rade by som skontroloval či neprisáva favošný vzduch niekde, pokiaľ nie skontrolovať čidlo teploty, ak je to auto prerobenè na LPG. Tak netesnosť je dosť pravdepodobná . Mal som problèm kedy neuzatvaral ventyl plyn a miešalo sa to z prevadzkou na benzín robilo to neskutočnè veci .Ešte jedna drobnosť dosť podstatná treba skontrolovať plynovè lanko na škrtiacej klapke musí mať vôlu !!! Veľmi dôležitá drobnosť pokial je napnutè nezopne spinač volnobehu v klapke a riadiaca motora nerozpozná voľnobežný stav chodu . Ak tam je lanko neviem či ten model mercedesu ma elektronický plyn alebo nie

    Odpovedať
  31. 31

    Peter

    Dobrý den

    Mam octaviu 1.6 55 kw 99rocnik, auto mi donedavna islo jak po masle, ale po tyzdni mi zacalo sekat pri prudsom pridani plynu jak keby nedostavalo poriadne zmes… skrtiaca klapka bola menena aj rozvody aj sviecky, na diagnostike mi to ukazuje lambda sondu – slaby signal sporadicky. Moze to byt Lambda sondou ze mi auto seka pridani plynu, zacne skakat a ide sekano. Tak isto aj pri konstantnej jazde ??

    Dakujem vopred za pomoc

    Odpovedať
  32. 32

    Peter G.

    Zdravim, mam BMW E46, benzin, motor N42. Pri starte dava velmi malo benzinu. Su tam 4-vodicove širokopásmové lambda sondy, na volnobehu ukazuju hodnotu az po 1. Skusal som dat aj ine a tie ukazovali dokonca 1.25 na diagnostike. Ake napätie na volnobehu, pri takom type sond je este v poriadku ak to pozeram na diagnostike ? resp. kedy uz je zla sonda ? dakujem

    Odpovedať
  33. 33

    Peter

    Dobrý deň,

    prosím o radu. Rozpadol sa mi katalyzátor. Mám vysokú spotrebu a výrazne cítiť benzín.
    Pôvodný katalyzátor má dve lambdy sondy, ja však mám jeden katalyzátor iba s jednou lambda sondou.
    Môžem pôužiť taký katalyzátor a druhú sondu úplne vynechať? Mám peugeot 306 1.8L 16V r.v.2001.

    Hrozí pri tom zničenie motora alebo nejakej časti automobilu?

    za odpoveď vopred ďakujem

    Peter

    Odpovedať
  34. 34

    Jozef Krajčír

    Vlastním Nissan Note, rok výroby 2008, po skončení záruky po dvoch rokoch prevádzky začali počas jazdy klesať otáčky motora, bolo nutné preradiť na nižší prevodový stupeň, motorom trhalo, svietila kontrolka riadiacej jednotky. Servisy ( 3 ) ju resetovali, opakovalo sa to znova, zlá lambda sonda. Po 20 000 km bola vymenená spolu so zapaľovacími sviečkami, vydržalo to tiež dva roky. Porucha znova, zlá lambda sonda.Stav km 40 000 km. Bol som v troch servisoch, vrátane značkového, dôvody veľmi laické. Palivo, spôsob jazdy, radenie rýchlostí, mestská prevádzka, ap. Nikto nemal záujem dať mi odpoveď na moje otázky ohľadom činnosti motora, činnosti riadiacej jednotky, prečo vlastne odchádza sonda a ďalších aspektov, len vymeniť. Je to moje 4 auto,po konzultáciách majiteľov Nota, ani nevedia, že takú sondu tam majú. Teraz jazdím zo zapnutou kontrolkou riadenia motora, ak začne znova motor haprovať, mám sa dostaviť na kontrolu.Palivo čerpám v značkových staniciach, ap. Ak viete, poraďte. Ďakujem.

    Odpovedať
  35. 35

    agim

    Dobry vedel by mi niekto poradit mam mercedes w210 2.2cdi rok 2001 asi pred dvoma dnami prestal mat vykon dnes u nevladne jejde viac ako 100km/h ak pridavam plyn pomalicky tak sa da do tych 110 120km/h palivovy filter som vymenil vzduch. Filter tiez motor ma aj iny zvuk roby ako keby tlaky vo vyfuku take dunenie dakujem

    Odpovedať
  36. 36

    Iveta

    Mam škodu Fabiu roč.2006 1,2 47kW.mam problem zo systemu kontroly vyfukovych plynov vymenila som lambasondu spodnu,vyčistila som škrtiacu klapku a stale svieti kontrolka.

    Odpovedať
  37. 37

    Anonym

    túto činnosť má na starosť l.sonda za katalyzátorom, čiže problém bude v katalyzátore, spodná sonda kontroruje správne zloženie zmesi paliva, je umiestnená pred katalyzátorom

    Odpovedať
  38. 38

    stano

    dobry,chcem sa opytat mam skodu feliciu 1.3 96rok,pri zmene pocasia /za dazda alebo vlhka/mi zacne po niakom case dusit motor a mi zhasne,pridavam plyn a zacne skackat a dusit otacky a motor skapina,bol som aj v servisoch nevedia si s tym rady,dakujem za odpoved

    Odpovedať
    1. 38.1

      Fero

      tak to by som začal riešiť sanie. Ak to začne robiť treba otvoriť a pozrieť vzduchový filter či nieje vlhký. Ak je, tak má oveľa menšiu priepustnosť vzduchu a to môže spôsobovať dusenie. A ak to nieje tým, výmena filtra nelezie hlboko do peňaženky… Môže byť zanesený a preto sa na ňom zachytáva viac vlhkosť.

      Odpovedať
    2. 38.2

      laky

      z opisu vyzerá, že palivo je dodávané v poriadku..problém teda bude bud so vzduchom (poradil Fero) alebo druhá možnosť potrebná k výbuchu je iskra…šiel by som teda po sviečkach, cievkach a hlavne kábloch/kontaktoch…je to staré auto a hrdza poprípade voda urobí svoje…poprípade kontakty aj na palivovom cerpadle..viac ma nenapadá…:/

      Odpovedať
  39. 39

    Fero

    Zdravím, mám škodu octaviu r.v. 2000 2.0 MPI + LPG automat. Jazdí pekne, štartuje pekne, proste všetko ako má, len keď jej viac pridám plyn tak ide od motora taký dutý dunivý zvuk a rozbieha rovnako ako pri ďaleko slabšom zošlapnutí plynu. Robí to rovnako na plyne aj benzíne tak vstreky som vylúčil. Bol som na EK a hodnoty lambdy sú nízke a CO 12x vyššie ako normál. Môže byť zlá tá lambda alebo mám hľadať chybu inde? Ďakujem

    Odpovedať
  40. 40

    lubo

    zdravim mam novu KIU ceed 1.6crdi 94kw ma najazdenych 27000km naposledy som presiel v kuse 400 km.tesne pred 400-kou som tankoval plnu nadrz.asi po 3-5km mi zacala svietit kontrolka diagnostiky presiel som este hned dalsich 600 km lebo som musel .ci sa mi znizil vykon motora nie som si isty mozno nepatrne predtim som siel 200 teraz 190 .prosym Vas skuste mi poradit kde by asi mohla byt chyba a ako mam postupovat pretoze musim prejst este podotykam musim prejst este 1000km lez pojdem do servisu budem vdacny kazdej odpovedi. moc dakujem

    Odpovedať
  41. 41

    vojto

    zdravim, posim poradta, .. vlastnym opel vectra b 1.8 16v. r.v. 2000 92 kw,. teraz som cital VSETKY
    OTAZKY, ODPOVEDE a ani sajnu nemam, co s mojom moze byt. ked vonka je chladnejsie , motor nemozem nastartovat len na 5 krat, alebo viacej, a potom ide, zerie viacej, otacky sa pohybuju okolo 600 a 800, a zerie viacej benzinu, moze to byt lambda sonda, katalizator, alebo co, mam strach ze motor, doj. porsim o pomoc, moc diky…

    Odpovedať
  42. 42

    karcis

    Zdravim prosim o radu. Mam podobny problem ako skoro vsetci co tu pisu. Jedna sa o Honda Accord 2,0i 200tis/km,rv.2000 + LPG (BRC) priame vstreky. Za studena to nastartuje dobre asi po 10-20s. ked zacnu klesat otacky z cca 1200..tak klesnu na 500-900 a chvilku to poskakuje az to zdochne. Ked sa snazim motor udrzat v otackach musim jemene pocukat po plyne..tazko reaguje, ale ked ho nakoniec dostanem do otacok tak potom v otackach nad 2000tis ide „relativne“ dobre. Dam nohu z plynu a otacky klesnu na volnobeh a opat poskakuju az na asi 300ot -500ot a opat to zdochne. Robi to aj na benzin aj LPG. Sviecky a kable dnes nove a nic nepomohlo. Mam cinsku diagnostiku ale precita vsetko a nacitala chybu vzdy prvu P 0141 (druha lambda) a este P 0170 a tretiu v poradi P 1399. Jedna sa mi o to ci mi problem robi ta lambda a dalsie chyby vybehnu automaticky alebo to robi nieco z tych dvoch chyb a lambda tu vyhodi kvoli tomu? Ak ta lambda bude zla cize dava zle udaje a ja ju odpojim mohlo by to ist „akoze“ normalne.
    Vycistit klapku asi nepomoze ked diagnost. napise co napise…ci?
    Vedome som to kupil s tou vadou. Prosim odpovedzte ak viete co a ako… Dakujem Lobo.

    Odpovedať
  43. 43

    JAro

    Jazdim 2 roky so zasvietenou kontrolkou diagnostiky motora, kaslem na katalizator spotreba mierne stupla ale stupol aj výkon na motore 1.2 . Kaslem na to …

    Odpovedať
  44. 44

    Marek

    Dobrý den,
    vie mi niekto povedat ako rýchlo ma reagovat lambda? Mne skace z extremu do extremu
    (45-850mV) je toto spravna cinnost lambdy? Dakujem.

    Odpovedať
  45. 45

    rudo

    zdravím chcem sa opytat či ma nejaký vplyv na lambda sondu ak je zaslepený egr ventil mam fiat stilo 103kw motor mi vôbec nedymi a spotreba priemerná 4,9 litra dakujem

    Odpovedať
  46. 46

    peter

    mam renauth thalia a mam taky problem pri otackach nizsich ako2000 mi cele auto trasie jak je to nad tych2000 tak uz to tak nieje neviem co je problem poradte mi mal som aj skpodovku a prii takej poruche to slo na tri valce moze to byt problem zo svieckami alebo ja neviem motor je po generalke su vymenene rozvody a od vymeny mam zrobenych 25000 tak rozvody to nemozu byt ale poradte mi prosim

    Odpovedať
    1. 46.1

      Davo

      Podla mna to bude: 1.vadny vstrekovac, alebo 2.zapal.cievka ci kable.

      Odpovedať
  47. 47

    Anonym

    ako mam zrusit svietenie landasondy po vymene oleja my zacala svietit

    Odpovedať
  48. 48

    peter

    No treba zistit kde je chyba , preco ta kontrolka svieti v prvom rade , a potom tu poruchu odstranit

    Odpovedať
  49. 49

    Golem

    Zdravim,
    Moja otazka znie,vedel by motor fungovat aj bez RJ alebo nezapojenej Lambda sondy do RJ

    Odpovedať
  50. 50

    jan

    Ahojte. Kto vie popisat kde sa nachadza lambda sonda v honde civic 2006 vyroba, 103kW, čím presnejšie prosím.
    ja som sa na motor pozeral z hora ale je tam tolko veci ako keby oslo o raketu…
    Dakujem

    Odpovedať
  51. 51

    jan

    ide o diesel

    Odpovedať
  52. 52

    Miro

    V texte je chyba. Graf je spravny.Ked je zmes bohata napatie je vyssie, ked je chudobna napatie je nizsie .

    Odpovedať
  53. 53

    juraj

    DOBRY DEN, CO MOZE BYT PROBLEM PO TOMTO VYPISE Z CHYBY P0170. MAF SENZOR ALEBO O2 SENSOR?
    meta-info header:Error Codes
    file version:1
    type:5
    time:1424276006975
    name:Trouble Codes
    codes:P0170,
    codes_p:
    codes_raw:43017000000000;;
    codes_p_raw:47000000000000;;
    *****
    Error Codes
    P0170
    Fuel Trim
    Vehicle speed (Speed) 81 km/h
    Intake air temperature (IAT) 4 °C
    Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) 20.31 %
    Engine coolant temperature (ECT) 102 °C
    Fuel system status (FSS) Closedloop:usingO2sensorforfuelmix
    MAF air flow rate (MAF) 10.46 g/s
    Calculated engine load value (EngineLoad) 11.37 %
    Timing advance (TA) 31.5 °
    Engine RPM (RPM) 2416 rpm
    Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) 1.56 %
    Intake manifold absolute pressure (MAP) 53.0 kPa

    Odpovedať
    1. 53.1

      Oto

      nemusi byt ani jedno zle. skontrolovat tesnost sania/vyfuku v prvom rade.

      Odpovedať
  54. 54

    zsolty

    dobry den,vie mi niekto poradit? mam volswagen golfa trojkoveho 1.4 44kw r.v.97. problem mam taky ze cistil som sviecky a od vtedy mi auto ide pri nizkych otackach na try valce prosim vas viete mi poradit. dakujem

    Odpovedať
    1. 54.1

      Oto

      fungovalo. cistil som sviecky. nefunguje. tak asi to bude svieckami. vymenit.

      Odpovedať
  55. 55

    jero

    Cauko. Mam problem s Astrou H 1,4. Pri zaradenom druhom stupni a dosiahnuti 2000 otacok zacne cukat,asi dva krat cukne a potom ide normalne. Neviete niekto co to moze byt. Signalizacia je v poriadku, nic nesignalizuje. Dakujem

    Odpovedať
  56. 56

    juro

    Ahoj, mam astra g 1.6 twinport. Ukazuje mi chybu P0130, P0135, P0170. Dal som novú lambda a stále to isté. Je nízka poistka pre n
    u? Neviem si dať rady. Poradíte?

    Odpovedať
  57. 57

    Peter

    Zdravim.Mam Lexus GS 300 2005 rok.Zacalo mi vypisovat chybu bohata zmes a vysoky prud na zadnej sonde.Vymenil som vsetky 4 a po nejakej dobe sa mi znova rozsvietil nudzovy rezim a znova tie iste chyby.Je mozne ,ze mi na jednej strane odchadza katalizator?Ak ano,co je mozna pricina.Mam najazdene 165000km.Dakujem

    Odpovedať
  58. 58

    Rudolf

    Dobrý deň mám wv Polo 95 ročník a mam takíto problém pri dvojke keď zaradím tak auto by chcelo ísť len ho dačo dusi brzdy aj pri zaradený 3 to isté proste motor by aj chcel ale dačo ho škrti poraďte čo to môže byť ďakujem moc vopred je to bendzin 1,4

    Odpovedať
  59. 59

    Peter

    Kde sa presne nachádza lambda sonda a dokážem si ju vymeniť sám a netreba už ísť na diagnostiku

    Odpovedať
  60. 60

    Robo

    prosim poradte mi menil som landa sondy dal som novy katalizator aj novy snimač teploty motora,a stale mi vypisuje. riadenie landa sondy vlastni adaptacev oblasti nisieho castocneho zatazenia je prilis bohata prerusovany. dakujem?

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.