Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

8 komentárov

  1. 1

    Anonym

    Mám R Scenic RX4 ktorý má stály náhon 4×4 cez visko spojku na zadnú nápravu, a rozmýšľal som nad priraditeľným cez torsen z audi quattro B2 o ktorom som čítal, že mechanicky pripája zadnú nápravu a je aj mechanicky uzatvárateľný.Bolo by to možné? Ďakujem za opoveď?

    Odpovedať
    1. 1.1

      Ján Pecník

      diferenciál torsen v žiadnom prípade nefunguje ako priraditeľný pohon druhej nápravy, vie na základe pretáčania kolies a ich prešmykovania, kvôli jeho nízkej mechanickej účinnosti a princípe fungovania prerozdelovať krútiaci moment či už na kolesá jednotlivej nápravy alebo na jednotlivé nápravy. Nie je mechanicky uzatvárateľný ale samosvorný čo je kúsok rozdiel, nedá sa na pevno uzavrieť, správa sa podľa adhéznych podmienok a sám sa uzavrie v prípade potreby ale nie však presne 50/50 i ked aj to je možné. Pohon 4×4 cez visko spojku je drvivou väčšinou automaticky priraditeľný pohon a nie stály pohon 4×4, na starších modeloch má toto priradenie značné oneskorenie, ale nové spojky ako napríklad Haldex 4. generácie už kúsok predvída na základe elektroniky. Torsen je určite vo vašom prípade dobrá voľba pokiaľ auto využívate viac v teréne alebo na snehu a podobne. Čo sa týka ekonomiky tak sa vám asi kúsok zvýši spotreba…je tam viac výhod a nevýhod…momentálne sa venujem pohonom 4×4 intenzívne, v prípade otázok ma môžte kontaktovať P3Pooo [at] azet [dot] sk

      Odpovedať
  2. 2

    Stipo

    Ahoj , prosim ta. Vies mi poradit nieco kolo Nissan Navara
    Mam tam problem so 4×4, chyba tam medzinapravovy diferencial a v zime
    Pokial nemam nalozene 300 kg na korbe mam problem sa
    V zuzenom terene pohybovat!! Myslis, ze sa to da nejako
    Vyriesit??
    Alebo, nevies mi poradit ako pracuje na VW Amaroku 4 Motion?? Vsade pisu, ze pracuje
    Prenos 60:40 na zadnu napravu, ale dokaze to
    Vyrovnat aj 50:50 pripadne viac sily preniest na prednu napravu!!
    Dakujem Stipo

    Odpovedať
    1. 2.1

      Jano

      no pokial je v amaroku riešený pohon rovnako ako u ostatných modelov od VW tak by to mala byť spojka haldex pravdepodobne 4. generácie a ano dokáže preniesť krátkodobo aj 100% na prednú či zadnú nápravu aj ako píšete 60/40 50/50…ale môže sa jednať aj o prenos cez samosvorné diferenciály torsen ale ten už vie ako je aj v článku písané preniesť len isté percento na predok resp zadok… a kedže je to suv kludne to môže byť aj manuálne priraditeľný pohon predku ale to si nemyslím kedže je to uvedené ako 4motion…neviem ako konkrretne má riešený pohon navara ak to pripája predok manuálne tak jediným riešením je zapnúť predok, alebo potom vymeniť zadný diferenciál pokiaľ tam nie je uzávierka mechanická alebo elektronická resp samosvorný diferenciál za torsen …alebo riešiť to inou prevodovkou, ak som niečím pomohol som rád ak nie napíšte mail ak ešte máte záujem…

      Odpovedať
    2. 2.2

      laky

      na amarok sa pouzivaju dva systemy podla toho, čo zakaznik chce, moze si vybrat pri kupe…na cesty vhodnejsi staly nahon pomocou medzinapravoveho diferencialu torsen a do teranu zasa klasicke manualne priradenie predneho nahonu pri horsom terene…kazde ma svoje plusy aj minusy…haldex tam isto nieje..

      Odpovedať
  3. 3

    peter.

    Amarok nemá haldex , a má aj redukčnú prevodovku

    Odpovedať
  4. 4

    peter.

    Ano je pravda že amarok sa dá objednať ako pernamentná štvorkolka , a tiež pohon zadnej nápravy a pripojiteľný predok sú dve verzie , tiež sú dve verzie podvozku štandart a podvozok na vyššiu nosnosť peter.

    Odpovedať
  5. 5

    Peter Orbán

    Dobrý deň, potrebujem rýchlo poradiť. Bol som v teréne na 4*4 s uzamknutým stredovým diferenciálom a keď som chcel vrátiť na zadný pohon nechce sa otvoriť mi diferenciál a vrátiť sa na zadný pohon.
    Neviem čo teraz s tým ? Za kým mám isť ? či je to velký problém…ďakujem pekne vopred

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.