Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

4 komentáre

  1. 1

    prosetup.sk

    Pri zvažovaní hmotnosti diskov…je dobré brať do úvahy i rozloženie hmotnosti t.j.tvar lúčov. Výhodnejšie je mať hmotu bližšie k stredu kolesa.

    Pri prechode na väčší disk je možné kompenzovať sprievodné negatíva takto:
    • horšie správanie na vode/klzku…výberom modelu gúm s lepšími výsledkami v pozdĺž.a priečnom akvaplaningu (dezén s dostat.počtom pozdĺžnych a priebežných diagonálnych odvodňovacích drážok)
    • vyššiu spotrebu…modelom s nižším valivým odporom, resp.nižším rýchlostným indexom(..ten má spravidla tvrdšiu/odolnejšiu zmes)
    • horší komfort…modelom s nižším záťaž.indexom(=mäkkšia bočnica); s nižším rýchl.indexom(=ľahšou konštrukciou s menším množstvom výstuže pod behúňom plášťa); novší model s obecne nižšou celk.hmotnosťou(..používajúci vo väčšej miere ľahší kevlar/aramid na kostru karkasy); výberom výrobcu,kt.obecne používa oniečo mäkkšie bočnice(..ako napr.Hankook, Michelin, nové modely Goodyear/Dunlop)

    Ak ide najmä o optický dojem, existuje i záložné riešenie:…zakúpiť model disku síce s menším(doterajším) priemerom,ale dizajnom, kt.robí optický dojem väčšieho disku.(..tenšie lúče, viac vytiahnuté po okraj, svetlejšie|briliantnejšie farby)
    Zároveň je možné napr.zvýšením indexov alebo použitím alternatívnych rozmerov dosiahnuť zlepšenie riadenia/ovládateľnosti/zatáčania.

    Variovať je tiež možné parametre extra pre predú a zadnú nápravu. A úlohu hrajú i priority a cieľové trhy jednotl.výrobcov. Niektoré značky|modely sú vhodnejšie skôr dopredu, iné dozadu(..najmä ak chceme redukovať nedotáčavosť, alebo zlepšiť kontrlovateľnosť auta na limite).

    Dôležité je tiež optimálne spárovanie šírky gumy a disku. ..dokáže eliminovať bočný’pohyb’/deformáciu gumy na disku, a zabezpečiť tak kvalitnejšie riadenie, i bez potreby väčšieho disku(nízkoprofilovej gumy).

    Odpovedať
  2. 2

    Joko

    Brilantne vysvetlený a hodnotný článok, ktorý okrem podstaty veci jasne napovedá aj o tom, že autor tému
    naozaj dokonale ovláda a nenaštudoval ju počas pobytu na WC, ale pravdepodobne v škole. Taktiež zrejme nemá olej za nechtami ako dedinský primitiv, ktorý rozdáva „múdre“ rady do éteru!
    Naozaj ďakujeme!

    Odpovedať
  3. 3

    Patrik

    Presne toto som potreboval vedieť. A ešte jedna vec. Výber šírky pneumatík na váhu vozidla. Napríklad aby čo najlepšie sedelo auto na snehu a ľadu.

    Odpovedať
  4. 4

    Richard

    Veľmi pekný článok, len by som rád upravil jednu chybu čo máte v príklade, keď zmeníme disky z r14 185/60 na r15 195/55, tým pádom sa nám zníži rýchlosť o 3% . Aspoň tak by mi to vyšlo keď som to prerátal, ak sa mýlim tak sa ospravedlňujem.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.