Súvisiace články

22 komentárov

  1. 1

    Roman

    Dakujem pekne odborni poradi, mam fabia 1,4 50kw combi 2002r., vela žerie benzin ano malo jazdym 1rok približšie 8000km.Uvazujem chcem predam fabiu , ake auto mam kupim ? Ake typ auto? Ja myslim odporučam benzin. Typ: VW,dacia sandero,renaut,suzuki,opel,škoda,misubihi,nisan,…Roman

    Odpovedať
    1. 1.1

      Zdendo

      skus to napisat este raz a po Slovensky aby sme tomu rozumeli

      Odpovedať
    2. 1.2

      Peter

      Roman napíš to po slovensky lebo fakt sa to nedá čítat 😀

      Odpovedať
    3. 1.3

      Peto

      1.4 vela zerie ? V tom pripade odporucam bicykel .

      Odpovedať
      1. 1.3.1

        Matus

        Prečo to komentuješ ak si tento typ Fabie nikdy nemal. Áno MPI má vysokú spotrebu, ale v podstate výbornú spoľahlivosť a životnosť.

  2. 2

    Juraj

    mama diesel clio dci 1,5,, a pridavam zasadne aditiva do nafty..u nas nenejdete kvalitnu naftu, tankoval som aj v rakusku aj v nemecku naftu a verte ze je poznat citelny rozdiel….motor zatial fachci v pohode pri neskutocnej spotrebe 3,8l/100km,

    Odpovedať
  3. 3

    taker

    máme aj tu dobru naftu len treba vediet kde tankovať a pridať aditíva a hotovo

    Odpovedať
  4. 4

    norbe

    Nizkoobsahove benziny do velkych aut su nezmysel….ich zivotnost je kratka…..

    Odpovedať
  5. 5

    mou

    ja mam Octaviu 1 r.v.99 1,6 74kw super auto pre tich co nabehaju cca 10.000km rocne priemerku mam v meste 7,5litra. Mimo, bol som vo Svajciarsku a spat 6,1litra cca 2.000km nenarocny motor na udrzbu.

    Odpovedať
  6. 6

    Maťo

    Ak sa jedná o nové vozidlá tak pri benzíne nezaškodí spomenúť nadmerná tvorba karbónu pri priamovstrekových benzínových motoroch. Toto je problém každého vozidla s nájazdom nad 100t KM, často aj menej. Najväčší problém je, že karbón sa usadzuje na sedlách ventilov (nakoľko je benzín vstrekovaný priamo do valcov a narozdiel od vstrekovania do sania nemá ventili čo očistiť) a tie často ostávajú vysieť, resp. sa posunie ich časovanie a oprava/náprava je možná len zhodením hlavy a vyčistením, resp. už som videl aj čistenie pomocou „pieskovania“ rozdrvených škrupín orechov. Trápi to motory naprieč všetkými značkami toyota/lexus napr v IS250, Škoda/VW/Audi všetky TSI a FSI, BMW s priamym vstrekom a predpokladám, že na tom podobne bude aj zvyšok priamosvstrekovej konkurencie v benzíne.

    Odpovedať
    1. 6.1

      Unknown

      Starý článok, ale aktuálny. Podľa mňa treba vyberať auto s takým motorom, na akú prevádzku bude využívaný. Teda krátke trasy, nízky nájazd = benzín. Dlhé trasy, vysoký nájazd = diesel. Kde je tá hranica nájazdu, si musí vypočítať každý sám.

      Odpovedať
  7. 7

    Anonym

    Fajn článok. pomohol 🙂

    Odpovedať
  8. 8

    andy

    No a teraz jedna otazka .. 90% kratke trasy a najazd 25000km rocne. D/B?

    Odpovedať
    1. 8.1

      Kamil

      v tomto prípade by som bral radšej benzín, keďže dieselu nerobia dobre krátke trasy, a servis potom vyjde drahšie, a toľko sa na dieseli nedá ušetriť, aby sa zaplatili vyššie náklady na servis, ja si myslím, že na dieseli prerobíš, benzín vo väčšine prípadov nie je taký citlivý a náročný na servis

      Odpovedať
    2. 8.2

      D.

      Zalezi aj ake mas prestavky medzi kratkymi jazdami. Dieslu skodi ked sa jazdi so sudenym motorom ale ak mas medzi kratkymi trasami male prestavky kedy motor nevychladne tak mozes uvazovat aj diesli. Typicky priklad su taxiky- dieslove motory maju aj cez 400000 km. Ja mam zase opacny problem rocny najazd 12000-15000 ale vacsinou dlhe trate

      Odpovedať
    3. 8.3

      peto

      Ako pise D. podla toho, ci budes jazdit so studenym alebo zohriatym motorom, pravdepodobne kratke a studene, tak v tom pripade urcite benzin. Aj studeny diesel zerie vela pricom je vacsie riziko poruch oproti benzinu.

      Odpovedať
  9. 9

    Matej

    Momentálne zvažujem kúpu Honda Civic 8 zo zahraničia len sa neviem rozhodnúť či 1.8 Vtec alebo 2.2 cdti. Mám ročný nájazd okolo 25 000 km najčastejšie trasy okolo 20km. Pri dennom jazdení preferujem skôr „piánko“ ale zasa cez víkendy hlavne po okreskách preferujem športovejšiu jazdu. Jazdil som na autách s benzínovým aj naftovým motorom a nemám výraznejší vzťah ani k jednému. Zaujíma ma váš názor

    Odpovedať
    1. 9.1

      jozef.gasparik@zoznam.sk

      K autu treba mať istý vzťah alebo priatelský prístup a základné vedomosti v opačnom prípade je to katostrofa pre peňaženku.

      Odpovedať
  10. 10

    ROBO

    Chcem sa spýtať,
    uvažujem o zmene auta,momentálne jazdím VW Sharan 1.9 tdi,r.v.99,81 kw. Zatiaľ bez vážnych problémov. Páči sa mi Toyota Verso (okolo r.v.2012). Ročne najazdím okolo 20 000km. Do práce tak 23-25 km jedná jazda. Oplatí sa mi benzín 1.8? Alebo sa poobzerať po nejakom diesly,trebárs aj inej značky? Potrebujem auto s 3 sedačkami (3 deti). Ale zase už nie tak veľké ako Sharan.
    Ďakujem

    Odpovedať
    1. 10.1

      Maťo

      Určite benzín. Toyota má a vždy mala vyladené benzínové motory. Hlavne si užijete ticho v aute, bezproblémovy štart v akejkoľvek zime a nízke servisné náklady, ktoré zahŕňajú len filtre a náplne, prípadne nejaký remeň alebo sviečky. Rozvody sú reťazové takže o problém menej. Keďže budete voziť deti tak tá 1.8 bude stačiť aj výkonovo. Len samozrejme nemôžete čakať spotrebu ako z terajšieho 1.9 tdi, no na servise ušetríte oveľa viac.

      Odpovedať
  11. 11

    Lukáš

    Tiez sa rozhodujem medzi dieslom a benzinom, presnejsie Citroen c4 1,6 bleuhdi 100 a 1.2 puretech 110 kde je cenovy rozdiel 800,-€ cize pri rozdiele spotreby 3,8 a 5,0 litrov kde na 100 km PHM stoji pri nafte 1,10,-€/l spolu 4,18,-€ a benzin 1,25,-€ spolu 6,25,-€. Cize rozdiel na 100km je 2,07,-€ a navratnost tich 800,-€ pri kupe noveho auta je po cca 40 000 km. TAkze naozaj sa neoplati diesel hoci je tam viac suciastok co sa mozu pokazit ??? u mna hra to, ze najadzim cca 15 000 km na rok, ale z toho polovicu cisto jazdy z obce do mesta po 4krat po 8km a zbytok cisto medzi mesto, vynimocne dialnicu, lebo na daleky vychod ju este nepostavili

    Odpovedať
  12. 12

    Skalar

    Ja sa tiež rozhodujem čo… Dlho bol môj favorit Subaru Forester Diesel. Keď som si ale zvážil ako drahá môže byť stredná oprava tohto boxer motoru (kde všetko je úplne dolu a vyžaduje to celú motorovú demontáž), tak som od toho odskočil. Dnes sa rozhodujem o Mazde CX5 a to buď diesel nebo benzín. S ohľadom na to, že má Mazda benzínové motory bez turba (dalšia vec čo sa môže pokaziť – 2,2 diesel v Mazde má turbá dve), tak pre mňa bude najvhodnejší benzínový agregát. Síce vezme asi o 1,5 litra viac a má mierne vlažnejšie dynamické parametre, ale stojí o 2.000 EUR menej a má podstatne jednoduchšiu údržbu a hlavne prípadné vážnejšie opravy budú lacnejšie v až v stovkách EUR…

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.