Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

2 komentáre

  1. 1

    Jano Palenik

    Vyborny clanok – dakujem.

    Odpovedať
  2. 2

    Merlin

    Nuz v nasich zemepisnych sirkach, najma v Slovakistane, nezabudnite na niekolko drobnych komplikacii pri prevadzke elektromobilu…
    Ak mate garaz, mate pol problemu vyrieseneho, no ak mate v garazi pripojku elektriny, nebyva vzdy vhodne dimenzovana.
    Po dlhom dopisovani si z distributorom,-distributormi si uvedomite, ze ak aj mate pripojku pre nebytovy priestor, tak zaplatite za tu elektrinu nehorazne peniaze, pretoze tarifa vam nezohladni ziadne nabijanie elektromobilu, najma ak mate istice pre nabijanie 32A 3f tak vam je na figu aj dvojtarif, pretoze prud na zasuvke za znizenou tarifou sa objavi nahodne, pocas dna, aj noci celkovo podla zmluvy asi tak v priebehu 8h v 24h. cykle.
    Zapinaju to na dialku z elektrarne, takze ziadne „hodiny“ a pevny cas, v noci od-do

    Dalsi problem nastane, ak nemate garaz, ale kupite si „parkovace miesto“ a uplne najlepsie, ak niekde na prilahlej komunikacii.. Skuste si nechat vybudovat na tom mieste pripojnu krabicu..

    V zime, ak nechcete v aute zmrznut, potrebujete aj nezavisle kurenie.
    Pre niekoho bezna vec, ale do vatsiny elmob. to je za priplatok, obvykle zakladna cena suciastky je od 1300eur bez montaze (eberspacher, webasto).
    Kurenie ak mate, musi byt schopne dokurovat aj baterky, inak v zime, ked odstavite vozidlo „niekde“ bez pripojky vonku, vam bud auto neodide, alebo dojazd bude velmi biedny.
    Takze kurenie musi bezat aj pocas „odstavky v mraze, mimo pripojku“

    Nemajte velke idealy, ze si na dlhych dieloch alebo v petrzke natiahnete z okna predlzovacku a nabijete auticko pod barakom.

    V lete zabudnite na klimu, ten potrebny prikon 3kW sa vam prejavi v dojazde dost vyrazne.

    Navyse kilometricka hodnota vozidla elektrickeho, je velmi nepriazdniva, vzhladom na to, ze baterie su opotrebitelna suciastka a treba ich podla najazdu km, alebo pomeru casu vymenit a je to nezanedbatelna polozka v prevadzkovych nakladoch..

    Kilometricka hodnota vozidla sa vypocitava nasledovne..
    Nadobudacia cena vozidla+vsetky naklady na prevadzku vozidla, servis, vymeny dielov+poistne, priplatkove poistenia, ekologicka dan- bonusy za ekologicke vozidlo(niesu u nas ziadne)+naklady na parkovanie, ak je platene+ spotrebovane palivo ..
    Od tejto sumy sa odpocita predajna cena, ak bolo vozidlo predane.
    zostavajuca suma sa vydeli poctom prejdenych km a vyjde tzv. kilometricka hodnota vozidla.
    U elektromobilu zatial vychadza na 3x az 4x vyssiu sumu, ako pri kupe noveho vozidla v strednej triede.
    Myslim si a nielen ja, ze ak v SR niekto ma peniaze na kupu 3x drahsieho auta, ako je auto bezne v strednej triede (kia, skoda fiat, VW..) si kupi radsej auto 2x drahsie a zvysok mu ostane na roky prevadzky, palivo a postenie.
    Odpadne kopa problemov a jazdi sa luxusne.

    Preto mam pochybnosti, ze elektromobilita sa vo vychodnej europe rozsiri rychlo.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.