Felix Heinrich Wankel sa narodil 13. augusta 1902 v meste Lahr, ako jedináčik Gerty Wankelovej a Rudolfa Wankela. Felix mal dosť kruté detstvo poznačené 1. svetovou vojnou, kde mu zahynul otec a stal sa sirota. Neskôr sa presťahovali do Heigelbergu. Tu vychodil strednú školu, neskôr v roku 1921 vo Weinheime školu zanechal. Následne sa vyučil ako nákupca pre Carl Winter Press v Heidelbergu. V roku 1926 o túto prácu prišiel v dôsledku ekonomickej krízy. V zlej ekonomickej situácií si Felix nemohol dovoliť študovať na univerzite, tak mu nič iné neostávalo ako sa samovzdelávať v technických predmetoch, čo prinieslo úžitok v idei Wankelovho motora.
Felix Wankel bol členom nemeckej NSDAP. Neskôr sa oženil s Emmou „Mi“ Kim, nemali žiadne deti. Členstvo v NSDAP mu prinášalo určité výhody a mohol realizovať ľahšie niektoré svoje myšlienky. Počas 2. Svetovej vojny Wankel vyvíjal rotačné valce pre nemecké vzdušné sily a vojenské torpéda. Po vojne bol zatknutý a uväznený na niekoľko mesiacov, jeho laboratórium bolo zavreté Francúzskymi okupačnými vojskami. Jeho práca bola skonfiškovaná.
V roku 1951 začal vyvíjať svoj motor v NSU (NSU Motorenwerke AG). Prvý funkčný prototyp uzrel svetlo sveta 1.februára 1957. Jeho motor bol patentovaný Curtiss-Wright v New Jersey, USA. 19. januára 1960 bol Wankelov motor prvý krát predstavený špecialistom a médiám na stretnutí nemeckej Technickej únie v múzeu v Mníchove. Wankelov motor dostal synonymické pomenovanie s rotačného piestového motora. Motor nach System NSU/Wankel. V roku 1963 IAA, spolčnosť NSU prezentovala NSU Wankel-spider, prvé vozidlo, ktoré sa začalo produkovať v roku 1964. Veľkej pozornosti sa dočkal v auguste 1967 veľmi moderný model NSU Ro80 ktorý mal 115 konských síl s dvoma rotačnými piestmi. Bolo to prvé nemecké auto vybrané ako auto roka 1968.
V Japonsku začala Mazda používať do svojich áut wankelove motory, ktoré zožaly veľký úspech. Montovali sa do RX série, coupe a sedanov v rátane R100, RX-7, RX-8. Wankel sa stal úspešným vďaka zobchodovaním licencií po celom svete. V roku 1958 Wankel a jeho partneri založili Wankel GmbH. Medzi významné značky patrí licencia Daimler-Benz z roku 1961, General Motors 1970, Toyota 1971. Odmeny z licencii predstavovali 40% z každej licencie, neskôr 36%. V roku 1971 wankel predal poskytovanie licencií za 50 miliónov mariek anglickému konglomerátu Lonrho. Zaujímavosťou wankelovho života bolo, že napriek zanieteniu do automobilizmu a motorov, nemal ani vodičské oprávnenie. Wankel zomrel v Heidelbergu ako 86 ročný.
Jeden komentár
Anonym
mudry to clovek