Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

27 komentárov

  1. 1

    miro

    Ten kto pisal tento clanok o marei nevie nic,6stupnova prevodovka sa nikdy nemontovala a co sa tyka 19td 74kw maly velke problemy s cerpadlymi , a motory jtd su spicka taketo keci ze vstrekovace odchadzaju to je blud.Ja mam mareu 2,4jtd 5 rokov a ma 535 000 km ja som sam na nej najazdil 190 000
    a co poznam ludi co ich mali je to okolo 10 ludi ani jeden nemenil sterkovac,takze taketo recenzie su na tri veci a este brzdy ze su slabe tak ten chlap nevie co hovori ked zadne kotuce na 2,4 su vetsie ako na felicii nemam co dodat

    Odpovedať
    1. 1.1

      Fero

      Zdravim mam Fiat Brava 1.6 16 v 76kw autičko mam velmi rad je velmi spolahlive ziadné važne zavady mam ho 3 rok investicia bola len 130 eur zadny vyfuk a predne brzdy ma nabehanich više 350……km ani raz ma nesklamalo som velmi spokojny je rychli spolahlivi. Malä spotreba Super.

      Odpovedať
      1. 1.1.1

        RS

        jediny benzin ktory je dobry je 1.2.
        1.4-odidu hydr. zdvihatka casom zozere aj vacku-vsak netreba menit olej naco 😀
        1.6-tie vztrekovace niesu hodne nic,bud konektor alebo zvnutra sa pretrhne….tusim tie posledne kusy uz boli lepsie 99/00.
        2.0-nepoznam cloveka ktory by zobral tu robotu vymenit rozvody.

  2. 2

    MJ

    Nuž či neviem nič nebudem komentovať, ako nebudem komentovať tvoj pravopis a úroveň tvojho príspevku. Cieľom týchto recenzií je upozorniť na hroziace riziká a poruchy, ktoré sa v priemere vyskytujú najčastejšie u daného vozidla. Ak s tým nesúhlasíš, kľudne napíš svoj názor, ale bez urážok a osobných invektív. Informácie sú zbierané z niekoľkých zdrojov a verifikované aj odbornými servismi. Ak máš iné skúsenosti, budeme len radi, že sa o ne podelíš ako píšeš v prípade poruchového čerpadla vo verzii 1,9 TD 74 kW. A teraz k veci. Vstrekovač je veľmi citlivá súčiastka a obzvlášť v prípade prvých generácii vstrekovania common rail ako je aj tento prípad. Nejeden servis potrvrdí oveľa častejší výskyt tejto poruchy, ktorej dôvod bol neraz v tankovaní menej kvalitnej nafty, čo v našich končinách nie je zriedkavosť. Ďalšia vec, veľkosť kotúča sa automaticky nerovná účinku brzdenia a porovnávať to s Felíciou, ktorá má úplne inú (polovičnú)hmotnosť v porovnaní s 2,4 JTD je naozaj prakticky neporovnateľné. Vozidlá plne naložené pri náročnejšom brzdení (opakovanom) vykazovali výraznejší pokles brzdného účinku a taktiež hodnoty spomalenia (základné verzie). Počíta sa tam samozrejme aj rýchlosť nábehu brzdenia. Slabšie neznamená zlé. Jedinou vecou v ktorej máš pravdu je päť stupňová prevodovka. Stačilo to však slušne napísať a vec je naporiadku. Pri toľkých info sa škriatok vľúdi. Najazdiť na Fiate Marea 535.000 km bez žiadnych zo spomínaných problémov, sa podľa celého mojeho odborného okolia rovná zázraku. Tak ale aj to je informácia, že Marea sa môže vydariť. s pozdravom MJ.

    Odpovedať
  3. 3

    Le grand - marea 1,9 JTD

    Ja som kupil mareu ako jazdenku pri nejakych 80tis km a najazdil som na nej dost – predal som ju okolo 400tis km. Mal som na nej tieto opravy (nepocitma vymeny rozvodou, filtrov a olejov):

    – vymena prednych tlmicov (100 000 km)
    – porucha airbagu – restartovanie riad. jednotky (130 000 km)
    – svieti kontrolka zhavenia (150 000 km)
    – svieti kontrolka vstrekovania a airbagov, vymena tyciek stabilizatora prava aj lava (160 000 km)
    – posrany EGR ventil (170 000)
    – vymena brzd a jedneho loziska vzadu (180 000)
    – vymena spojky a zotrvacniku (200 000)
    – vymena duheho loziska vzadu (210 000)
    – vymena prednych brzdnych dosticiek (250 000)
    – vymena remenice (280 000)
    – vymena stabilizatora a jeho tyciek v predu (310 000)
    – vymena zadnych brzd a dosticiek (340 000)
    – vymena brzdoveho valca (350 000)

    Nahradne diely sa ale zhanali lahko.

    Odpovedať
  4. 4

    attila posa

    zdravím každého majiteľa talianskeho vozidla,vždy som mal dve auta naraz,stále talianske,dve alfy aj dve fiaty.ani jedno auto som nekupoval nové,bol som s každým spokojní,alfy som predal lebo boli už staršie,obe mali cez 20rokov a najazdené cez 200tis,km,musím napísať,že už mám druhú, fiat Mareu kombi,prvú som mal 1.6,benz, išla veľmi dobre,za tri roky,sme na nej najazdili 100tis km,bez toho aby som niečo menil alebo opravoval,okrem výmeny oleja,predal som ju ked mala najazdené 200tis.km motor bol čistý ako zrkadlo,nikde ani kvapka oleja,preto som predal lebo nestačil som do nej tankovať kde traja jazdia a jeden tankuje je dosť nákladné,teraz mam 1.9jtd,už druhí rok,a sme nad mieru spokojní,jak po motorovej stránke,tak aj so spotrebou paliva,a to jazdí každý den,aj dlhé aj krátke trate ked som ich kupoval vždy som si pozisťoval základné informácie,ohľadom poruchovosti motora hlavne,som sa informoval v servisoch,aj som čítal ohlasy na internete,všade sa písalo viac pozitívneho ako negatívneho,je pravda že nikto nebude písať zlé veci,ale ja píšem z vlastnej skúsenosti,a mám jednu zásadu nikdy viacej nekupujem také auto takej značky,ktoré ma nechalo v štichu,jasné že nič není sto percentné,na každom aute sa niečo nájde,ja som menil na 152tis.km zadné ložiská,veľmi hučali,na výfuku pancierovú spojku lebo prehorela,ale tj,tak ktoré auto jazdí,musí sa aj niečo pokaziť,a to môže byť audy,bmv,mercedes,vw kia,honda,abo iné typy aut,každá má svoje,plusy aj mínusy,poznám takí prípad kde jeden si kúpil novú škodu fábiu,stále mal problémy,bol rád ked sa ju zbavil,ale najviac všetko záleží od medzi kusu čo je medzi volantom a sedačkou,a to sú vodiči a ich štýl jazdy,a starostlivosť o svoje auto. s pozdravom,DROBEC

    Odpovedať
  5. 5

    roman

    ja mam mareu 1,6 16v,a nemozem nanu dopustit ,mam ju necele tri mesiace a najazdilsom nanej 4300km,vieden a podobne,jazdi denne vmeste aj dlhe trase.spotreba super,na pol nadrze cca32litrov som jazdil 470km,nevimenilbisomju zanic,a kasna ma prezije nakolko je pozinkovana
    takze nechapem ludi co pisu bludy

    Odpovedať
    1. 5.1

      Jozef

      Kasňa ťa neprežije to si buď istý. Ak by si pozrel z jamy na podvozok budeš zhrozený ako je skorodovaný.

      Odpovedať
  6. 6

    Rony

    mam Bravo 1,2 ,2001 jeden z poslednych z vyroby 135tis.km,,mam ho treti rok a je to super vozitko,najazdil som cca 80 tis. ani raz ma nenehalo 🙂 ,,je trosku citit ,ze sa trosku trapi ,ked ma nalozenyck 4 ludi ,no najviac jazdym sam..spotreba super,,jedine co som zatial menil tak olej ,sviecky ,filtre ,brzdove hadicky,platnicky ,predne a zadne tlmice…super vozidlo za dobre peniaze ,lasne servisovanie ..uplna spokojnost 🙂

    Odpovedať
  7. 7

    rasto

    mam Brava 16i 16V 76kw rok 1996: potrebujem radu ohladom palivovej sustavi alebo pocas jazdy ako pridam plyn tak to s autom zacne trhat ako keby niekde palivo bolo priskrtene chcem radu alebo aky to moze bit problem. Inak auticko slape super som spokojny. ak mi mozete tak mi poradte dakujem.

    Odpovedať
    1. 7.1

      adaka

      PRESNE TENTO PROBLéM MáM AJ JA, vymenili sme termostat, lebo sa prehrialo teraz sviečky, teplot. čidlo a zdá sa že bude treba lambda sondu a ak to nepomôže tak už neviem , zvýšila sa aj spotreba…

      Odpovedať
  8. 8

    Lukas

    Dobrý deň Váš problém zrejme nebude jednoznačne v palivovej sústave ale v škrtiacej klapke. Pre začiatok ju skúste len vyčistiť špeciálnym prípravkom na čistenie škr.klapiek a zubnou kefkou od zapečených nečistôt. Ak sa to aspoň na chvíľu po tomto úkone zmení je pravdepodobné že sa jedná o klapku.(môže sa ale jednať aj o upchatý palivový filter alebo vadný vstrekovač )Tažko však určiť presnú príčinu takto len z popisu a preto odporúčam navštíviť servis.

    Odpovedať
  9. 9

    Štefan

    Dobrý deň.Chcel by som poďakovať autorovi za objektívne spracované informácie do článku o Fiate Marea.
    Mám taktiež Fiat Marea 1.6 r.v. 98 kúpil som ju ako jazdenku pred 4 rokmi mala najazdených cca 80 tis km a hneď po kúpe som musel vymeniť jeden vstrekovač ktorý bol vadný a oprava ma stála cca 6000 sk(200 €) s toho polovica bola za prácu v servise do ktorého by som už nikdy viac nešiel… Po cca roku a pol som menil rozvody a predné ramená a pred rokom a pol výfuk… odvtedy až do teraz som menil len olej,filtre a sviečky.Teraz má 173 000 km a za posledný rok som musel vymeniť lambda sondu a MAP snímač a tyčky stabilizátora.Aj napriek tomu že auto má už dosť rokov soms ním max spokojný a nikdy ma nikde nenechala,štartovala aj pri -30.

    Odpovedať
  10. 10

    Ján

    Prosil by som o radu kúpil som Mareu jazdenú 1,9TD 100,74KW.Pri rozbiehaní dymí,prilievam olej,pri miernom stúpaní keď chcem udržať otáčky a rýchlosť tak tiež pridymí.Mam podozrenie na piesty,čerpadlo a kľukovku skúste poradiť.A ešte ako sa dajú jednoducho vymeniť hmloky betz veľkej demontáže ďakujem.

    Odpovedať
  11. 11

    Roman

    Ahojte – mám Marču Weekendovú 1,6 r.v.98. Kupovanú pred 5 rokmi ako jazdenú s 117 000 km. Doteraz nám k plnej spokojnosti slúži, nikdy nás nenechala, jazdí super. Treba jej dať lepšie brzdové platničky (EBC), dopredu žiarovky Osram Nightbreaker +90%, kvalitné gumy, ideálne na elektrónoch 15″ a poteší vás ešte stále atraktívnym designom. Osobne za seba môžem povedať, že je to veľmi podarený, praktický a spoľahlivý rodinný kombík. Po namontovaní športového filtra má lepší ťah vo všetkých otáčkach a jadrný-dravý zvuk nad 5500 ot. Dovtedy je normálne tichá – čo je super – neobťažuje ako športové výfuky. Takže keď vo vás „buchnú sadze“, oťažie noha, vystrelí vpred za krásneho zvukového doprovodu. Nedám ju za nič. Prajem vám všetkým veľa šťastných km – a hlavne na cestách bezpečne.

    Odpovedať
  12. 12

    brava97

    Mám Fiat Brava 1.6, 16, 1997 a nedám na ňu dopustiť. Má najazdené niečo vyše 217 000 km a nebol s ňou jediný závažný problém a to som vodič začiatočník,takže si niekedy so mnou tá moja kočka riadne potrpí :)Nikdy sa nestalo žeby som ostala niekde visieť.Dokonca aj v zime 100% štartuje. Bolo síce treba vymeniť sviečky,čapy a tyčky stabilizatora a musela som prevárať celý podvozok ale myslím že to raz príde na každé auto.Podľa mňa je to veľmi vďačné autíčko pokiaľ sa oň staráte ako treba.Interiér je priestranný, a nemám pocit žeby boli plasty v ňom nejaké hlučné.Teda,aspoň u mňa. Výmena rádia nebol žiadny problém len bolo potrebné zaobstarať si jednu koncovku a bolo. Ak by som si nebodaj v budúcnosti musela kupovať iné auto ostala by som jednoznačne pri Brave a to práve preto že má pomerne nízku spotrebu,je nízkoporuchová (teda aspoň tá moja), náhradné diely sa dajú veľmi ľahko a lacno zohnať, nemusím sa báť krádeže,dá sa veľmi dobre prerábať podľa svojich predstáv, na svoj vek je rýchla,dobre reaguje na ceste,má jedinečný design a je proste iná ako ostatné autá.Možno som len natrafila na ,,dobrý kus“ ale dúfam že nás spokojných a zamilovaných do týchto aút je viac :)))

    Odpovedať
    1. 12.1

      Anonym

      po 250000 pridu aj vrzgajuce plasty

      Odpovedať
  13. 13

    jan marek

    mam bravu a nerobím nič ine iba opravujem,,1.4 12v po naštartovaní svietí kontr.na olej,pri tom olej mam a po troch minutach sa vypne samo a už neviem ani naštartovat druhy krat. kto mi poradi??? dakujem,,,,,

    Odpovedať
  14. 14

    Roman

    Ahojte – písal som sem príspevok 16. sept 2012 – a po viac ako roku len potvrdzujem svoju spokojnosť – stále pretrvávajúcu -:) To autíčko som sa rozhodol si ponechať ďalšie roky, pretože nie je dôvod na výmenu. Marejka 1,6 je spoľahlivá, málo papavá, agilná a jazdí sa s ňou super aj v roku 2013 – teda autíčko má už 15 rokov – ale na veterána rozhodne nevyzerá. Doprial som mu nové tlmiče (po 15 rokoch si zaslúži) aj nové zadné pružiny a fajné letné gumy Continental ContiPremium2 195/55R15. Aby som bol realistický, tak už si plasty vnútri poklepú pri jazde – nič hrozné ale to nie je a škrel ma zvuk originál repro a rádia – pomohlo vytlmenie predných dverí a výmena repro a rádia – takže fičíme cez USB a zvuk je tiež inde. Stálo to pár peňazí a trochu času – ale dal som to do auta, o ktorom viem, v akom je stave a je predpoklad, že keď sa oň budem normálne starať, vydrží ešte pár rokov. Potom uvidíme …

    Odpovedať
  15. 15

    šani

    Rád by som vedel aký motorový olej používať do 1.4-ky a po koľkých km meniť sviečky.Na prístrojovke sa mi objavuje červená ikonka vyzerá ako tryska pri striekaní,neviem čo to znamená ak viete prosím poradte.Prestal mi ukazovať kilometrovník na tachometri,kde zohnať za rozumnú cenu tachometer.

    Odpovedať
  16. 16

    M.

    odporúča sa Selenia 20 K 10W/40 meniť každých 8-10.000 km. Tento motor trpel pridieraním vačky a klepaním hydraulických zdvihátiek ventilov, tak výmenu oleja nepodceňovať. Sviečky meniť každých 30000 km.

    Odpovedať
  17. 17

    Anonym

    V texte som nenašiel zmienku o benzínových motoroch 1.2 16V 59kW a 1.2 16V 60kw. 63kw verzia mi na bravu nesedí, to bude asi preklep…

    Odpovedať
  18. 18

    Anonym

    moja marea weekend 1,6 16V je super auto , preco? olej 100000km a nie je problem . velky kufor , akurat trosku vyssia spotreba inak super voz

    Odpovedať
  19. 19

    Stefina

    máte záujem o tachometer mam dva…strelím za 25€ ….dajte vediet ja som menila tiez.

    Odpovedať
  20. 20

    LojzoKonár

    ahoj, možete mi niekto poradit, zacalo mi triast s motorom a uz straca aj vykon vobec to nemozem rozbehnut. uz som vrazil do toho auta (brava) 400€ uz ma to nebavi..poradi mi niekto ako odstranit závadu aj bez servisu? uz to vidim do šrotu 🙁
    Dakujem za rozumne rady.
    S pozdravom

    Odpovedať
  21. 21

    Anton

    Ja mam fiat brava 1.6 76 kw 16 ventil ..chcel bi.som.radu …ked nastartujem.auto a mam pokazenu spinacu skrinku neidu mi.svetla ani.topene.ani stierace ..ked chcem abi mi.islo tak musim klučik pretočit dozadu.a tak mi.ide vsetko poprosim radu

    Odpovedať
  22. 22

    Josef

    mam problem se startovanim fiat brava 1:9 JTD Nabita baterie normalne jsem nastartoval ujel asi kilometr akdyz jsem potrsboval popojet uz jsem nenastartoval.dal jsem jinou baterku a znovu jsem nastartoval ale po dojezdu domu jsem to zkusil znovu a zase nic.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.