Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

64 komentárov

  1. 1

    Stanislav

    Dobrý deň,po odpojení filtra pevných častí,prejde vozidlo na STK?

    Odpovedať
    1. 1.1

      aDO

      samozrejme ze neprejde

      Odpovedať
      1. 1.1.1

        znalec

        ale prejde. Zatial to nikto nekontroluje..

      2. Jor

        Na slovensku, skus vonku 🙂

    2. 1.2

      Sofistik

      Myslim si, ze dnes (17.06.2014) by este s tym problem byt nemusel a teda by prejst malo. Ale t onie preto, ze by sa taketo odpovejenie tohto DPF filtra povazovalo za normalne, ale jednoducho preto, ze to asi takmer nikoho nenapadne skontrolovat. Ale uz si kompetentny zacinaju uvedomovat, ze je strasne vela motoristov ktory s tymto takymto sposobom vydrbavaju a tak sa da cakat, ze v blizkej dobe sa zacne takato vec dost prisne kontrolovat

      Odpovedať
  2. 2

    Štefan

    Dobrý deň,chcel by som vedieť od ktorého roku sa montujú do vozidiel tie bezúdržbové filtre DPF a ako ich výrobcovia označujú.
    Ďakujem.

    Odpovedať
    1. 2.1

      MJ

      To nie je závislé od roku.PSA ich v HDi používa stále a Ford pri tých istých motoroch TDCi používa bezúdržbovú (bezaditívovú) technológiu. VW group používa od začiatku beúdržbovú bezaditívovú) technológiu, atď.

      Odpovedať
  3. 3

    Karel

    Odstraněný DPF na STK samozřejmě poznají. Proto lépe než ho dávat pryč je ho renovovat. V EU to nabízí dpf engineering technologií SmartClean.

    Odpovedať
  4. 4

    Ivo

    Dobrý,
    ako zistím, či je namontovaný DPF aj v mojom vozidle?
    Ford Mondeo mk III; 2.0 TDCI 96kW, rv 2002. Vozidlo nemá počítač.
    Auto má nabehané 170 000 km (podľa tachometra).

    Ď.

    Odpovedať
    1. 4.1

      Anonym

      Vtedy Ford nemontoval do Mondea DPF, tuším až od 2006 roku pre tento 96 kW motor.

      Odpovedať
  5. 5

    Tomas

    Mam DPF v Renault Megane 2, ma cez 300 000km a je povodny, doteraz s nim nebol ziadny problem, kde sa beru udaje o zivotnosti? Jazdim 60/40 mesto/dialnica. Podla diagnostiky a cidiel ma 2 percenta trvalych usadenin… 🙂

    Odpovedať
    1. 5.1

      Peter Nezran

      Toto by zaujmalo aj mna. Tiez mame na firme uz asi tretie auto s DPF filtrom. Niekde som cital, ze zivostnost DPF filtra je okolo 100 000 km a toto auto uz ma nieco cez 200 000 km a stale uplne v pohode a indo s nim zatial nic nerobil

      Odpovedať
      1. 5.1.1

        Tomas

        Myslim, ze zivotnost FAP (DPF) filtra je zavisla na sposobe jazdy.

        Moja osobna skusenost, Pugeot 307 2,0 HDi 2002 79 kW. Najazdil som 250 000 km, prevazne dlhe trasy, s FAP ziadny problem. Auto som predal znamemu, ktory nadchadzajuci rok najazdil 10 000 km a uz bol problem. Osobne som toho nazoru, ze cim dlhsie trasy sa jazdia, tak tym sa zivotnost FAP filtra predlzuje.

      2. Peter Nezran

        To dava celkom dobry zmysel. Musim potvrdit, ze vsetky auta na nasej firme o ktorych som pisal s tymto filtrom jazdia v prevaznej vacsine dlhe trasy

  6. 6

    Michal Stupak

    caute chcem sa opytat ci nahodou sa niekto z vas nestretol s niecim ako ja . Mam taky problem ze sa mi zvadcuje olej neviem ci to je moze byt aj upchaty filter pevnych castic ? moze to byt tym ? auto nema taku silu ako kedysi. ale hlavne mi ide o ten olej preco sa to zvacsuje . a este sa chcem opytat kolko stoji vytiahnutie filtra pevnych castic mam Volvo V50 2007 rok vyroby 1,6 diesel za radu vam dakujem /

    Odpovedať
    1. 6.1

      vlado

      Pri bezúdržbovej regenerácii filtra sa časť nafty využívanej na zvýšenie teploty výfukových plynov dostáva aj do motorového oleja. Znehodnocuje to vlastnosti oleja a zvyšuje tlaky, čo je nepriaznivé. Nutné odpustiť olej na požadovanú hladinu a olej skôr vymeniť!

      Odpovedať
  7. 7

    peter doc.

    Ahoj neviem čo myslíš pod pojmom zväčšuje ? stúpa hladina oleja ?

    Odpovedať
  8. 8

    oto

    Zdravím.Mam Volvo S40 2,0D mam presne taky istý problém ako p.Stupak. Stúpa hladina oleja po cca 1500km asi o 1 cm na mierke. Spotreba je velmi kolísavá 5 km je to cca5,4L/100km a dalších 5 km min.o 2L viac. Pri jazde po dialnici na tempomate zacítim jemné zníženie výkonu a následné výšenie spotreby. Môže mať daný problém súvis s upchatým DPF alebo može byť vadné čidlo DPF?

    Odpovedať
  9. 9

    peter

    Dobrý večer , pokial by bol zanesený dpf. Tak auto prejde do nudzoveho režimu a svieti kontrolka motora , na diagnostike sa dá zistiť percento zanesenia . Stupajúca hladina oleja môže spôsobovať zlè spalovanie , alebo vadnè vstrekovače . Treba skontrolovať čidlo teploty , lajcky treba si všimnúť či nekoliše teplota motora za jazdy či neklesne na nizku teplotu a po neakom čase zase sa vrati na normal motor zohriaty. Ďalší problèm je vstrekovače , možu dávať väčšie množstvo paliva sprevadza to dymenie , biely alebo čierny dym . Tento problem bol u motorov 3,0tdi, audi A6, A8, . Treda dať skontrolovať auto na diagnostiku tlak paliva, vstrekovanè množstvo paliva vstreknutè do valcu pokiaľ sa jedná o comonrail, pokialľ je to klasickè čerpadlo tak kontrolu čerpadla najlepšie v servise na čerpadlá , moja skúsenosť pekný večar prajem .

    Odpovedať
  10. 10

    lubo

    Zdravím,chcem sa spýtat na Nissan x trail 2,2dci 100KW r.v.2006 či ma už DPF,chcem ho kúpit v Nemecku a ma najazdených 190000km.

    Odpovedať
  11. 11

    rookie

    znizenie vykonu a zvysenie spotreby – podla mna prebieha regeneracia filtra.. takze nechat v klude dobehnut.. niekto to riesi tym, ze pridava prudko plyn a podobne.. to riadiacia jednotka vyhodnoti ako krizovu situaciu a regeneraciu prerusi aby mohol byt poskytnuty maximalny vykon.. takze si to niekto parkrat zopakuje a regeneracia dlho neprebehne a ma problem..

    stupanie hladiny oleja – tiez moze byt dosledok prerusenych regeneracii.. regeneruje sa tak, ze sa tlaci vela paliva, ktore by malo vyhoriet na DPF.. ktosi kdesi pisal, ze pri preruseni regeneracie to potom steka do motora.. zrejme inak casovane ventily a nevyfukne to do vyfukoveho potrubia, ale stecie to? to uz neviem ako je to sposobene.. ale takto nejako mozno.. a je z toho velky zahul na motor.. takze asi castejsie menit olej.. ale to by mala riadiacia jednotka vyhodnotit si myslim..

    dlhe trasy su asi najlepsie co moze byt pre auto.. vsetko ide optimalne.. zahriaty motor.. olej.. regeneracie DPF prebiehaju ako maju..

    Odpovedať
  12. 12

    fero

    Ahojte neviete mi niekto povedať koľko stoji nahranie vstrekovačov a čerpadla do r.j motora? dal som nove vstreky a čerpadlo a svieti mi teraz servis mam renault megane 2 1,5 dci 60 kw Dík

    Odpovedať
  13. 13

    Michal

    Zdravím, aké máte skúsenosti s DPF filtrom v autach s motorom 1,6TDI od WV/Škoda ?

    Odpovedať
    1. 13.1

      Dano

      Zdravím,
      mám služobný Seat Altea 1,6 TDI,kupovaný nový pred 2 rokmi. Najazdených za ten čas takmer 100 tis. km a žiadny problém ani s motorom a ani s DPF.

      Odpovedať
      1. 13.1.1

        mario

        A aky problem by si chcel mat po 100000 km?

      2. Norbert

        Aký ? Tak bežná závada u tohto motora je problém so spätným vedením výfukových plynov teda EGR osobná skúsenosť 70 230 km a podľa vyjadrenia prijímacieho technika, že môžem byť spokojný že až teraz, lebo početné množstvo problémov u vozidiel s podstatne menším počtom najazdených km a nie v mestskom cykle a filter DPF v závislosti od typu a cyklu prevádzky. Ak je auto prevádzkované v mestskom cykle je životnosť filtra podstatne kratšia, preto auto s DPF maximálne nevhodné pre šetrných vodičov na krátke trasy. Dnes rozsvietenie kontrolky DPF a spustená nútená regenerácia čo znamená že aj keď som síce došiel do cieľa tak som sa mohol otočiť a najazdil som takmer 15km navyše na IV prevodovom stupni v rozmedzí 2500 – 3000 otáčok pokým kontrolka DPF nezhasla. Čo to znamená v praxi ? Neskutočný nárast spotrebovanej nafty, vidideľná zmena polohy ručičky palivomera.

  14. 14

    stano horsky

    mám peugeot 2.0hdi rv 2000,svieti mi kontrolka fap,čo mám robiť,najazd mám 210 000km

    Odpovedať
    1. 14.1

      Norbert

      Riešiť to čím skôr, lebo upchatý filter a návrat spalín zabezpečia rychlejší odchod turba a v mnohých prípadoch aj deštrukčné poruchy motora.

      Odpovedať
  15. 15

    Erik

    Mám C-max 2.0 TDCI 100 kw – 180000 km. Tiež mi stúpa hladina oleja, mám vysokú spotrebu nafty (7 – 8 l), jazdím hlavne krátke vzdialenosti… Ešte neviem ako to poriešim.

    Odpovedať
    1. 15.1

      Efko

      A co cakas na kratke vzdialenosti od 2 litra? Ze bude zrat 3,5l?

      Odpovedať
    2. 15.2

      vmicho

      Kua takú spotrebu mám na krátke vzdialenosti na 2.4i atmo benzíne … Zbavte sa toho črepu.

      Odpovedať
  16. 16

    Ján Štofko

    Máte na predaj aj filter pevných častíc na Suzuki Sx 4 , 1.9DDiS, rok výroby 2006, pretože ho v Suzuki Poprad slávní mechanici prevrtali a asi sa už nedá regenerovať. Ďakujem pekne.

    Odpovedať
  17. 17

    No neviem.

    V článku je písané o policajtovi, ktorý na kontrolu odpojí čidlo DOF. Snáď tu nie je nikto, kto by dovolil policajtom siahať do svojho auta!

    Odpovedať
  18. 18

    Tomáš

    No páni tu to máte,chceli ste spotrebu tak sa starajte!

    Odpovedať
  19. 19

    ján

    mám toyotu RAV 4 a po prečítaní všetkého mám s toho pekný guláš,auto jazdí zatiaľ v pohode,ma najazdených 170 tis.km ,ale podľa všetkého treba ho predať, alebo zakrátko vyšrotovať a to má len 7 rokov, nebolo nad naše 120 siatky alebo favorit bez katalyzátora ,ako tá babka vraví zlatý komunisti nič neriešili aj Trabant v podstate pekne voňal

    Odpovedať
  20. 20

    ján

    ak by som potreboval filter pevných častíc na RAV 4 dá sa zohnať u vás aj tá lacnejšia verzia?

    Odpovedať
  21. 21

    jozef

    mam volvo v50 2008 ma najazdenych 260000fil nebol meneny filter pevnych castic ide v pohode

    Odpovedať
  22. 22

    erika

    chcela by som sa opytat, na palubovke mi vyskocil velky trojuholnik s vykricnikom a vypisalo porucha motora. bola som na diagnostike a bolo povedane ze treba doplnit mocovinu,kolko mozem jazdit bez tej mocoviny? jedna sa o ford focus 2.0 TDCi rok.v.2009
    dakujem

    Odpovedať
    1. 22.1

      peter

      Močovinu treba doplniť čo najrýchlejšie, keďže napomáha spaľovaniu sadzí. Inak hrozí riziko rýchleho upchania filtra.

      Odpovedať
  23. 23

    peter.

    mocovina nemá nič spoločné s spalovaním sadzí!! močovina slúži na zníženie škodlivýn nox, a podobne o sadze sa stará filter dfp. peter.

    Odpovedať
  24. 24

    Karkula Ján

    Mam auto FORD C-Max 1,6 TDCi dovezeny z francuzka ked som ho kupil v roku 2012 mal najazdenych 98 600 km rok vyroby 2008.Ja som na nim za 2 roky urobil cca 5000 km.Prva porucha 103 000 km bolo doplnene mocoviny.Potom vymena RGV ventila ,potom PDF filtra a snimaca tlakov.Uz som myslae ze mam na dlhsiu dobu pokoj.2.4.2014 som isiel do Bratislavy auto v poriadku nic sa nemoze stat,ale sa stalo,auto po ceste zacolo cukat ako by nedostavalo palivo alebo praskla hadica pre privod vzduchu do turba z biedou a s vystrahou na palubnom pocitaci som dosiel na cca 2100 ot.Lebo som mal vysetrenie na 7,3 hod.Cesto do servisu som servisu som skoro vyhorel.Tam mi potvrdil ze odislo turbo a ze treba vymenit olejovy filter ,ktory som uz menil pri vymene RGV ventil oleja nebolo nic tak doplnit.Vsetko sa urobilo a pri ceste domov na vychod zas vsetko sa opakovalo auto zaclo cukat ako by nebolo dostatok paliva,stalo sa tri krat.Co som urobil tak len to ze som spomali a znovu zresetoval a nastartoval.Pred kontrolou STK znovu bol na PC a neboli zistene ziadne zavady cca za rok som do toho investoval 2100 eur.Neviem a bojim sa pusit na dlhsie trate.Ja s nim jazdim len po meste obcas robim do 200 km.Poradte som s toho zufaly.Dakujem.

    Odpovedať
    1. 24.1

      Peťo

      Predám štvorročné krásne, 100 tis. najazdených (možno overiť kdekoľvek) po prvom majiteľovi dôchodcovi,…blá blá blá….Predať črep s 300t km na tachometri a kúpiť niečo nové. To je všetko:-D

      Odpovedať
    2. 24.2

      Marian

      moze to byt palivovy filter

      Odpovedať
  25. 25

    majo

    kto mi poradi kde najdem pelovi filter na SMART DAKUJEM

    Odpovedať
  26. 26

    Mato

    Veľmi „dobrý“ vynález. Teraz budeme všetci zdraví, aj tí, ktorí vyfajčia 2 krabičky cigariet denne.

    Odpovedať
  27. 27

    Michal

    Dobrý den mám vw passat 2.0 100kw 2004 postrehol som že sa mi stráca chladiaca voda ale nikde nieje podtečené pod autom a pri jazde mi akoby v pristrojovke žblnkotala voda a mam zvíšenú hladinu oleja v motoreneviem čo to može byt poradte mi prosím. Ďakujem

    Odpovedať
  28. 28

    M.

    Tesnenie pod hlavou, alebo prasknutá hlava.

    Odpovedať
  29. 29

    vladimir

    viete mi povedat ,že kolko stoji DPF filter do opla zafiry B 2.0tdi 16v? diky

    Odpovedať
    1. 29.1

      oto

      pokial viem tak tam je 1.9cdti. na cenu si treba zavolat do oplu a potom napr. autokelly/intercars..

      Odpovedať
  30. 30

    Szabika

    Dobry den mam ford focus 1,6 tdci odisiel my DPF filter a chelby som vediet ci motorovy olej ma stym nieco spolocne. dal na tom vymenit olej, cca po1000 km palubny vypisal servis oleja a na to cca1000 km odisiel filter. a teraz servizak tvrdi ze zly olej my davali domotora
    Diki

    Odpovedať
  31. 31

    otik

    ja by som len chcel vediet, co sa rozumie pod pojmom dlhšie trasy. resp. je 20 km do prace uz dlha trasa alebo este kratka?

    Odpovedať
    1. 31.1

      vmicho

      No 20 km je pre mňa ešte určite málo. 30-40km by mohlo byť na hrane, z toho aspoň 20km by malo byť po diaľnici.

      Odpovedať
  32. 32

    M.

    20 km je pre diesel už celkom v pohode, problém by boli hlavne trasy tak do 5-10 km

    Odpovedať
  33. 33

    Anonym

    mam bmw x3 3liter a nahle mi stupla spotreba z 8.1 na 10.2 vie mi niekto poradit dakujem

    Odpovedať
    1. 33.1

      vmicho

      Nechcem moc rýpať, ale
      * bmw = problém
      * dízel = problém.
      K veci: ak takto drasticky stúpne spotreba, treba skontrolovať olej (je starý? spálený? málo? veľa? …), lambda sondy (chybný údaj zo sondy spôsobí nižší výkon a vyššiu spotrebu), turbo (staré, zadreté …)

      Odpovedať
  34. 34

    M.

    2 litre je moc, šup na diagnostiku-overiť stav DPF, ale asi bude DPF pomaly končiť-upchatý a tak často regeneruje, každá regenerácia vyžaduje nejaké palivo a keď sa často regeneruje spotreba stúpa.

    Odpovedať
    1. 34.1

      Anonym

      dakujem za radu ale neviem ci mam ten DPF filter nikde mi to v papieroch nepise ci mam abo nie rok vyroby je 2006 januar

      Odpovedať
  35. 35

    Roman

    Dobrý deň. Zvažujem kúpu Hondy C-RV (2009) s dieslovým motorom 2.2 i-CTDI a chcel by som sa spýtať či tam je DPF filter?? Niekde som čítal že C-RV ktoré boli vyrobené pre slovenský ( poprípade český) trh ho v tomto motore ešte nemali. Nakoľko DPF filter pre C-RV je dosť drahá záležitosť.

    Odpovedať
    1. 35.1

      vmicho

      Neviem, ale myslím, že 2009 už majú filtre. Aj tak by som radšej odporučil crv 2.0i, pokiaľ na tom nechcete jazdiť SK-DE trasy…

      Odpovedať
  36. 36

    Ladislav

    Prajem pekný a príjemný deň. Nedávno t.j. v roku 2014 v novembri som si kúpil Hyundai i30 crdi 1,6 v ktorý je taktiež samozrejme vybavený filtrom DPF. Mám na ňom najazdených iba niečo cez 5000 km.Bohužiaľ ma predajca neinformoval o tom ,že dieslový Hyundai môže mať problémy s upchávaním filtra pevných častíc a čím potom môže,respektívne dohádza aj následkom nevykonávania riadnej regenerácii filtra a týmto potom sa vlastne dvíha aj hladina oleja v motorom priestore, nakoľko sa nafta dostáva ,alebo prepúšťa sa medzi krúžkami piestov, som sa ešte s takýmito problémami nemal skúsenosti ako je upchávanie filtra pevných častíc ,preto sa týmto obraciam aj prostredníctvom na tejto stránke o radu prípadne pomoc ,nakoľko robím častejšie len veľmi krátke trate s vozidlom,že ako predchádzať tomuto upchávaniu sa filtra a či je na to nejaký spôsob prostredníctvom použitia nejakých aditívov . Prípadne ak by niekto vedel ozaj poradiť,tak je možné mi odpísať aj na môj mai.: lato33@gmail.com. Vopred veľmi pekne ďakujem…

    Odpovedať
    1. 36.1

      vmicho

      Predpokladám, že všetky povinnosti a zákernosti okolo dízla sú napísané niekde v manuáli. Na kratšie jazdy (do cca 30km) jedine atmo benzín.

      Odpovedať
  37. 37

    lepep

    Clanok dlhy, podrobny, ale zo zasadnou chybou. Zlahcujete temu dpf a opominate dolezite veci. Hladky diesel spred 30 rokov nie je diesel ako teraz. Pouzivanim turba a zvysovanim kompresie sa tvoria ine castice. Omnoho mensie. Nanocastice su pre cloveka nebezpecne ako pisete. Zaroven, ale oponujete lietadlami a lodami. Lenze zaocenska lod neprodukuje rovnake castice a hlavne neplavi sa v mestach a na miestach s vysokou koncentraciou ludi. Preto sa tak striktne riesi eokologia osobnej dopravy, pretoze je najhustejsia tam, kde je najhustejsi vyskyt ludi. Nanocastice maju totizto jednu velmi zlu vlastnost, ludske telo ich nie je schopne vylucit! Akekolvek ine riesenie ako je oprava dpf, je zle riesenie, je to porusovanie zakona. Ist s takymto autom napr. do Rakuska je sialenstvo. Odstavenie auta a velka velka pokuta. Na jednej strane vsetci kupuju diesel, lebo menej zerie, ale investovat do neho sa nikomu nechce. Idealne by bolo, keby sa zmenilo danove zatazenie benzinu a nafty bol by pokoj. Osobne som teraz riesil DPF aj so vsetkymi sensormi. Sensory su tam tri a existuju len original kazdy 500E, plus original dpf 1800, druhovyroba cca 500. Cize zabava za 2000 Eur. Napokon som zohnal z buracky za 800. Ale nikdy som si nepripustil moznost, ze dpf vykucham, alebo to nejak oklamem. Nie som blazon vrazdit svoje vlastne dieta pri kazdom prevoze do skoly. Za vykuchane DPF by som zatvaral. Okrem ineho, ti co teraz vykuchavaju dpf, budu za chvilu ich davat naspat a zarobia dvakrat. Auto bez dpf bude mat obrovske problemy prejst cez stk, jedine nejakym ofajcom. Netreba vsak zabudat, ze mobilne stk sa mnozia. Staci zaparkovat na pumpe pojde okolo hnidopich policajt, pozrie na vyfuk a je vybavene. Stat sa to v Rakusku, tak zaplatite omnoho viac ako za opravu filtra. Ludia neblbnite a tie filtre opravte, alebo si kupte benzin.

    Odpovedať
  38. 38

    Peter

    Tak ako viaceri z Vás aj ja som začal mať v januári problém s DPF na Octavii, stále častejšie mi to regenerovalo, stúpala spotreba a nakoniec aj núdzový režim, v servise mi povedali že buď vybrať DPF alebo výmena za nový kde odomňa chceli 1600 Eur z čoho sa mi zakrútila hlava takže som hľadal iné riešenie a zistil som že sa to dá čistiť no veľmi som nenašiel nič po blízku až mi kamarát povedal že v Prešove to čistia tiež a keďže do PO to mám 50km doniesol som im auto, poobede som si poňho prišiel, nesvietila žiadna kontrolka nič, odvtedy som nabehal cca 8000km a auto zatiaľ šľape ako má 😀 ĎAkujem http://www.dpfrenovacie.sk

    Odpovedať
  39. 39

    Ivan

    Nazdar páni a dámy. Najviac sa tu píše o preplnenom filtri DPF kvôli krátkym jazdám. Ale čo,
    keď diagnostika ukazuje znečistenie filtra 4 % a napriek tomu chybu 2002, čo je nedostatočná účinnosť DPF filtra? Keď sa rozsvieti kontrolka chyby motora, začne údaj o močovine pribúdať, výkon motora sa nemení. Registrujem aj čistenie filtra počas jazdy.
    (vyššie otáčky aj spotreba) v intervaloch cca 400-500 km.
    Opel Zafira C 2018; 2000ccm/96kW. Prvýkrát sa rozsvietila po ubehnutí 170 km. Jazdím len
    dlhé trasy (viac ako 100 km) výnimočne kratšie. Do autorizovaného servisu chodím ako na
    klavír každý týždeň už od začiatku augusta. Vždy po návšteve servisu sa rozsvieti a hlási
    chybu po rôznom nájazde kilometrov. Vymenili snímač NOx (750 €), vymenili pomerový snímač tlaku, zatiaľ 0 €, teraz chcú vymeniť Filter DPF, ale za cenu 2970 €!!!
    Ako by ste sa rozhodli ???

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.