Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

21 komentárov

  1. 1

    zuzka

    Ahojte,
    má niekto skúsenosti so stratou výkonu motora? Plyn na podlahe a auto nedosahuje otáčky a odrazu „vystrelí“ vpred. Porucha sa prejevuje občas, inokedy auto šliape o.k. Vďaka

    Odpovedať
    1. 1.1

      laky

      nepíšete na akom motore…diesel? benzín?… z tabulky… 🙂

      Odpovedať
    2. 1.2

      laky

      v prípade diesela by som ako prvé kontroloval EGR systém a turbo…poprípade vstreky..v poradí, v akom píšem…

      Odpovedať
  2. 2

    zuzka

    Samozrejme, mojha chyba… motor je diesel 1,4 TDCi…. Auto sme kupovali ako nové v roku 2007, najazdených 70000 km, vymenené všetky filtre, jazdené väčšinou na kratšie trate, má pôvodnú baterku. Zatiaľ auto nemalo poruchy, okrem tejto, ktorá sa objavila pred pol rokom s tým, že po diagnostike prestalo signalizovať poruchu a jazdilo sa ok. Teraz so bola zas na diagnostike, kde našli 4 chyby:
    – žhavič-sviečka A;
    – spaliny, snímač rozdilového tlaku (príliš malý signál)
    – recirkulácia spalín
    – merač hmotnosti – množstva vzduchu
    Po vymazaní závad po diagnostike, auto zase ide v celku o.k. Vraj mám jazdiť a uvidí sa čo sa objaví a“bude to ono“..- citujem servis. Takže asi takto

    Odpovedať
    1. 2.1

      laky

      hmm..tažko povedať takto od PC…ale v servise asi čakajú kým EGR odíde úplne(recirkulácia spalín u vás v chybách)…však to zaplatíte..(nedivil by som sa im)..preventívne by som ho dal vyčistiť..hlavne ak sa autom jazdilo na nízke otáčky..auto potrebuje aj pravidelne prevetrať..ale teraz to už nepomôže,ak je zanesený, takže vyčistiť..odporúčam niečo málo najazdiť vo všetkých režimoch(od eko jazdy až po „plyn na podlahe“ – samozrejme až po zohriati motora na prevádzkovú teplotu, tj. 12-15km… potom ho prebehnúť opakovane až do maximálnych otáčok..) a ukázať sa im tam čo najskôr, nech pozrú chyby..uvidíte, čo vám povedia..ale že ani žhavič neriešili, to je divné..nemáte problémy po štarte s kultúrou chodu na volnobeh? hneď po rannom studenom štarte? – jazda na tri valce?…síce teraz moc nemrzne..až prituhne zistíte.. merač hmotnosti nasávaného vzduchu len preventívne pravidelne menit originál filter – ako prevencia…až odíde, tak výmena..

      mimo témy, neviem kde servisujete auto, ale ja osobne nemám moc dobré skúsenosti s autorizovanými servismi… okrem vysokých cien a občas aj zlého prístupu je tu hlavne ich riešenie každého problému – presne váš príklad, napichnúť na diagnostiku, zmazať chyby a jazdite ďalej, uvidí sa…veď ste tam už s problémom prišli, tak aké jazdite ďalej??? jednoducho preferujem dobrých domácich mechanikov…

      Odpovedať
  3. 3

    zuzka

    Veď to, čím značkovejší servis, tým horšie hádam. Auto pravidelne „vetráme“, a podobné veci sa snažíme robiť, ale ten ventil určite prečistíme… žhaviče sme vymenili pre istotu i keď nám v servise nekázali. Kázali len jazdiť ako som napísala…Nemala som problémy za rána, uvidíme až začnne mrznúť, ale keďže sme vymenili žhaviče snáď by som už nemala mať problém so štartom.

    Vďaka za radu, ten ventil určite skúsime prečistiť. Chodili sme do autorizovaných Ford servisov, ale ani jedno nás „neoslovilo“, asi už viete prečo, takže chodíme už aj my na výmenu filtrov a pod. k dobrým domácim majstrom ako to píšete aj Vy. Keďže sme žhaviče menili včera a po diagnostike boli zmazané chyby predvčerom, a ešte vyčistíme ventil, tak mi ozaj ostáva len jazdiť a uvidí sa, či sme sa trafili my alebo…
    Vďaka zatiaľ

    Odpovedať
  4. 4

    peter

    K vášmu problèmu, chyby ktorè píšete merač hmotnosti vzduchu ? Čo ďalej písalo na diagnostike? Môže tam ďalej písať nehodnoverný signál , signál mimo tolerancie a tak ďalej podľa toho sa dá určiť presnejšie problèm je to dvoležite vedieť. Snímač rozdielu tlaku podľa toho súdim že vozidlo má dpf. Filter skontrolovať stupeň zanesenia prípadne vymeniť snímač a prispôsobiť hodnoty . Čo sa týka ventilu recilkulácie skontrolovať funkčnosť cez diagnozu akčných členov prípadne vyčistiť môže byť zanesený , tým že vymazali chybu system sa resetne tak môže fungovať ďalej dočasu ale chyba sa pravdepodobne zopakuje , ako píše kolega je to ťažko určiť takto od pc. , toľko moja skúsenosť peter doc.

    Odpovedať
  5. 5

    zuzka

    K meraču hmotnosti vzduchu nenapísalo nič viac, len to uviedlo ako závadu z pamäte. … všetko som presne odpísala. Myslíme si, že to bude ako píšete, že po resete sa to po čase a jazdenia zas objaví, nakoľko zhruba pred polrokom som mala taký istý problém len s tým, že vtedy na diagnostike nič nevybehlo…asi tak k značkovým servisom..Vyskúšame, čo ste nám poradili a ako som písala uvidíme čo ďalej..vďaka zatiaľ Z.

    Odpovedať
  6. 6

    peter.

    Podľa mojej skúsenosti, je to o ľudoch mechanikoch a technikoch v servisoch , ja pracujem tiež v servise istej značky ,za plat ktorý pracujú mechanici v značkových servisoch by veľa ľudí ráno ani nevstalo len toľko. Váš problém môže byť aj softvérový , alebo chyba kabeláže zlá kostra studený spoj na niektorej vetve , tiež spústu nezmyselných chýb nahádže do pamäte závad aj slabá baterka , vyčistite ventil spätného vedenia , skontrolujte ukostrenie karosérie , kontakty akumulátora zmerať dobíjanie , skontrolujte tiež konektory všetkých komponentov ktoré vykazujú chybu , čistota kontaktov a vôla či nie su vyťahané . peter.

    Odpovedať
    1. 6.1

      zuzka

      Máte pravdu, že všetko je aj o ľudoch. Stretli sme sa aj s takými, aj s takými…väčšina nás pracuje za platy ako píšete, že niekto by za to ani ráno nevstal, napriek tomu si myslíme, že to neospravedlňuje tendenciu značkových servisov vyžmýkať zo zákazníka maximum a meniť „celé bloky“ a nie sa sanžiť jednotlivé články opraviť za prijateľnejšie ceny, hoci na úkor času. Myslíme si, že je to hlavne tlak na zamestancov zo strany majiteľov takýchto servisov. I tak sa chcem poďakovať každému kto sa nám snažil na tejto stránke pomôcť. Všetko vyskúšame a budeme čakať. Ešte mimo témy nemáte skúsenosť s ľakťovou opierkou na Ford Fusion? Rozmýšľame si to zoaobstarať, ale videla som 2 druhy, ale neviem ani cenu ani kde to zohnať, ktorá by bola vhodnejšia (pri tej, ktorá sa montuje medzi sedačky do stredu, ako sa používa potom ručná brzda? nezavadzia to?) Pekný večer všetkým Z.

      Odpovedať
      1. 6.1.1

        laky

        Lakťovú opierku neviem či ford originál robil do fusiona, moc ich rozhodne nieje…a keď tak bude dosť drahá, je to proste ford…:) odporúčal by som od firmy Armster, robia celkom kvalitné a hlavne dobre vyzerajúce opierky (nie ako tie „chromove“ tuningove za 10eur..bueeeeee 😀 ).

        Sú trochen drahšie ale stále lacnejšie ako origoš, ak sa robil…plus, čítal som na ne dobré recenzie….maximalne si bude trochu povrzgávať..to ale robia aj originálne úplne normálne..

      2. 6.1.2

        laky

        zabudol som odpovedať na otázku ako s používaním ručnej brzdy.. len dodám, že budete musieť ruku trochu vykrútiť a zaťahovať ju spredu…rovnako ako keby bola originálna.. vo fusione to inak nejde.. u iných áut totiž máte stredový panel formovaný ako stredová opierka a tie sú už prispôsobené ručnej..ale to je u novších áut/modelov..PS: pri nejakom blbnutí s ručnou opierku vyklopíte dozadu a zavadzať tak nebude…

  7. 7

    peter

    Lakťová opierka podľa mňa je najlepšia original , ktorá je zabudovaná od výroby vo vozidle , všeliakè náhrady nič moc väčšinou , peter.doc.

    Odpovedať
  8. 8

    marek

    Kupil som ford fusion 1,6tdci 2006 naj,340000cca. a neda sa mi naštartovat toči ale nenaštartuje po 2 dnoch naštaruje najazdim 500km. a zase to iste uš som dal vimenit egerventil a stale to iste porate mi čo mam robit?

    Odpovedať
  9. 9

    miro

    poradte prosím.nedajú sa mi sklopiť zadné sedadlá.asi roztrhnuté lanko?.ako to opraviť?. dakujem.

    Odpovedať
  10. 10

    Pauley

    no neviem, ale 2 a pol hviezdy za dizajn je trochu krute..to auticko vyzera pohladne, ucelovo a nadcasovo este aj po 12r uvedenia na trh..obzvlast ked to hodnotenie porovname s niektorymi inymi autami, napr. osklivymi Skodovkami predchadzajucej generacie

    Odpovedať
  11. 11

    miiro

    suhlas po facelifte je pohladne zadna čast podobna c-maxu,a vnutri priestranne ja už 4roky s nim jazdim bez poruchy dufam že to bude aj nadalej mam benzin

    Odpovedať
  12. 12

    Dada

    Na toto autíčko nedám dopustiť. Pekné, účelové, bezproblémové.

    Odpovedať
  13. 13

    miro

    Zdravim chcel by som sa spytat ci ma niekto skusenost s 1,4 tdci 50kw mam tam akesi problemy s motorom a nevedia mi príst na chybu už som menil aj trisky a mi kontroloval aj EGR ventil a stale to robi to iste … prejavuje sa to tým že mi počas jazdy začne tak trhat autom až ho tak miestami pridusí a následne ma da do nudzoveho režimu a viac ako na 30 km to ani nejde …. A raz mi to už tak spravilo a stacilo mi len vypnut a zapnuť motor a fungovalo to dalej v poriadu no teraz to už vobec nejde vynulovať ani nic a ani na volnobehu si tu auto nevie udržať otačky až tak s nim škube …. Viete mi niečo poradiť ????

    Odpovedať
    1. 13.1

      mates

      Ahoj, rovnake prejavy som mal ja, Auto od nova niekedy pri jazde do kopca sklblo, akoby na pol sekundy vypadol tah. Postupom casu sa to stupnovalo az to zacalo robit castejsie a castejsie ku koncu aj dva razy za kratku jazdu. Nakoniec to bolo ako odporucal moj mechanik tryskami. Museli sa vymenit vsetky styri naraz. Po jednej ani dvoch ks to nefungovalo a auto sa chovalo este horsie. Po vymene vsetkych 4ks auto jazdi ako nove, spotreba po vymene klesla az k 3,5l pred vymenou som sa nevedel dostat pod 5,2l. Dufam, ze to niekomu pomoze.

      Odpovedať
  14. 14

    Gabriel

    Mám Fusion 1.4 tdci 2007 nájazd 320 tis. Zatiaľ najvážnejšie čo som menil bola spojka a Termostat. Tankujem len prémiové palivo. Vstrekovače sú pôvodné nerepasované.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.