Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

48 komentárov

  1. 1

    jozef

    Mam mondeo TDDI 85kW najazdene 200000 km som spokojny jazdne vlastnosti super len jedna vec mi vadi motor pri 1800-2000 otackach zmení úplne zvuk ako keby chytil druhy dych nemoze to byt nejaka chyba alebo to tak robievaju aj ostatne a spotreba nafty 9,5L.

    Odpovedať
    1. 1.1

      mirec

      cau,tiez mam mondeo s tymto motorom,a je to bieda do tych 1800ot,potom to ozije a ide vcelku fajn,a ten zvuk je v pohode taky spotovy,to sa mi paci

      Odpovedať
    2. 1.2

      ivos

      hele zvuk mi mění taky nejspíš je to od výroby akorát moje spotřeba je 6litru

      Odpovedať
    3. 1.3

      Anonym

      vycistit turbo a na spotrebu si budes musiet zvyknut.

      Odpovedať
  2. 2

    Anonym

    ako sa zmeni uplne zvuk? a ten druhy dych je co? to ti slabsie taha? spotreba je dost velka, popis podrobnejsie

    Odpovedať
  3. 3

    Marek

    mam st220 a je to raketa chlapi!!!!!!!!!!

    Odpovedať
  4. 4

    Anonym

    sia ja mam mondeo tddi 85kw motor mam 205 000km najazdene a motor ide ako raketa ale elekttronika tak ta uz pomali blbne to je nevyhoda mondea

    Odpovedať
  5. 5

    SiS

    tiez mam mondeo 85kw na tachometri 120tis km ( boh vie ci realnych) a zatial uplna spokojnost uz 2 a pol roka, spotreba mesto 7 mimo podla toho ci letim 150 alebo predpisovych 130. pri 150 spotreba 6.5 pri 130 6l. takze ten prvy prispevok ze 9.5l tak to nemas chalan daco vporiadku.

    Odpovedať
  6. 6

    Lubos

    mam 85kW TDDI a ako hovori v prvom prispevku Jozef ten isty problem mam aj ja..aj spotreba je dost vysoka.

    Odpovedať
  7. 7

    Anonym

    mam mondeo tddi 85kw a pri vytlaceni spojoveho pedalu sa v jednom mieste ozve take skripanie lozisko je nove lamela tiez.vie mi niekto poradit co to moze robit.dik

    Odpovedať
  8. 8

    juro

    mam mondeo tddi85kw po vytlaceni spojky sa ozve v jednom mieste take skripanie lozisko je nove aj lamela vie mi niekto poradit co to robi

    Odpovedať
  9. 9

    david

    mam ten isty problem uz druhy valcek z loziskom a stale tyzden klud a potom sa ozve , ale bude to opotrebenie zotrvacnika dvojhmoty

    Odpovedať
  10. 10

    Daniel

    v 2008 som kupil ročné mondeo 2,2 tdci kombi, teraz má cca 200K Km priemerná spostreba 6l – zatial žiadne problemy s tryskami, čerpadlom, 2hmotným zotr. a iné odstrašujuce prípady. Myslým že remenica na kluke sa začína ozývať – taký vybračný zvuk na volnobehu. Inak ide výborne. Olej a filtre mením raz ročne bez ohladu na km a do nafty VIF.

    Odpovedať
    1. 10.1

      JSP

      No po tebe kúpiť auto musí byť radosť,keď chodíš do servisu raz ročne. Alebo si kúpil ročné auto s najazdenými 120 tis. km a za rok nenabeháš 20 tis km?

      Odpovedať
  11. 11

    Marek

    zdravim pani Zurnalisti.

    vedeli by ste sem este dat nejaku recenziu ohladom mondea st220??

    Dakujem

    Odpovedať
    1. 11.1
      Marcel Janco

      Marcel Janco

      Dobrý deň, na takú recenziu by sa okrem zozbieraných všeobecných info zišlo aj samotné otestovanie vozidla. Zatiaľ sme takú možnosť nemali, ak bude, veľmi radi sa s ňou podelíme.

      Odpovedať
  12. 12

    Marek

    Zdravim, nikde sa tu neviem docitat ci su tie automaticke prevodovky spolahlive, ma niekto nejaku skusenost??? na co si ma dat clovek pozor??

    Velmi pekne dakujem.

    Odpovedať
  13. 13

    miso

    K tomu motoru SCi:

    Nesuhlasim celkom s tym co o nom bolo napisane – a sice ze spotreba vytrazne prekracuje 8 litrov. Treba si uvedomit kam je to auto urcene – su to predovsedkym dialnice, cim dlhsie trva konstantnejsia jazda, tym lebsie. Je teda velky rozdiel pri prejdeni 100km medzi obcami a v obciach a 100km na dialnici. Pri konstantnej jazde, sa totiz zacne miesat viac vzduchu a menej paliva, co sa ukaze prave na dialnici. dalsia vec: je to 6st. prevodovka, pri 130km/h, som pod 3000 otackami. Motor je spolahlivy, pokial do neho netankujete sracky, ale to plati u vsetkych aut. Takze „nebrat“ ho len kvoli tomu, ze „nepresvedcil spotrebou“ sa mi zda velmi amaterske konstatovanie. Pokial si ho kupujete na nakupy do mesta, tak rozhodne nebrat, pokial cestujete do prace ako ja, denne 43km tam a 43 spat, z toho 80km je na dialnici, tak rozhodne ano

    Odpovedať
    1. 13.1

      Anonym

      Ak ste pozorne čítali, tak je napísané, spotrebou nepresvedčil nie celkovo, ale oproti tvrdeniam výrobcu. Výrobca nikde nepísal, že spotreba bude dosiahnutá na miestach ako vy píšete, teda medzi obcami a na dlhšie trasy, ale písal všeobecnú teda priemernú spotrebu ako pri každom inom aute. A tá rozhodne pri priemernom jazdení také hodnoty nedosahuje a dosahuje niekedy aj prekračuje úrovne nepriamovstrekových motorov. O problémoch s tankovaním to je nadlhšie. Kde sa netankujú sračky? Vie to niekto povedať úlne presne a ručiť na 100%? Všeobecne je opäť jasné, že tento motor je podstatne citlivejší na kvalitu paliva, bez ohľadu nato, či dotýčný tankuje alebo netankuje sračky. O prípadných opravách tohto motora ani nehovorím, že sú zložitejšie. Zhrnuté: Motor nie je zlý, ale spotreba rozhodne nie je taká nízka ako sľuboval výrobca, naviac si treba dávať oveľa väčší pozor kde a čo sa tankuje čo je pri našich podvodníkoch celkom obtiažne a v prípade poruchy je veľa dielov špecifických a teda drahších. Toto sú veci z praxe a úplne súhlasím s informáciami, ktoré sú v článku napísané.

      Odpovedať
    2. 13.2

      ajfel

      Zcela souhlasím, průměrná spotřeba kolem 8 lt je nesmysl. Hodnoty, udávané výrobci, nedosahuje žádná značka. Najezdil jsem dosud s přímovstřikem 1,8 SCi cca 150 000 km a průměrná spotřeba se stále pohybuje kolem 7,5 lt mix město/silnice (dálnice minimálně). Na delších trasách ustálenou rychlostí jde spotřeba pod 7 lt. Samozřejmě, je to o jízdním stylu, chce to lehkou nohu. Měl jsem i 1,8 nepřímovstřik, tam byla spotřeba asi o 0,5 lt vyšší. Jinak, to auto jako celek je skvost.
      ,

      Odpovedať
  14. 14

    JSP

    Ja mám 1.8 92 kW r.v. 12/2005 a mal som jediný problém, s riadiacou jednotkou ESP. Oprava 500 eur 🙁 Ináč. max spokojnosť po 220 tis. km. Priemerná spotreba 8l podľa tankovania, diaľnica 7l, bežné cesty 6,5 podľa PP. V meste 9-10l.

    Odpovedať
    1. 14.1

      senator

      ja tiez jazdim na 1.8 benzin 92kw 2002,180 tis.km…co sa spotreby tyka,v meste sa dokazem pohybovat niekde na urovni 7,5l,dialnica cca 6,2l!v tomto smere autu nemozno nic vytknut,co ma vsak trapi,je nadmerna spotreba oleja.neviem,aky olej tam daval predchadzajuci majitel,tak som ho dal po cca 1600 km vymenit (5w-30).po najazdeni zhruba 1000km mi zacala preblikovat kontrolka mazania.chybalo asi 2,5l!!znovu vymena,znovu sa zopakovalo to iste.olej nikde netiekol,motor bol cisty,vyfuk nedymil,tak som tam dal 10w-40 a myslim,ze sa to zlepsilo.vie mi niekto poradil,ak ma podobne skusenosti?je mozne,ze predchadzajuci majitel tam mal hustejsi olej a tym,ze som presiel na predpisanu 5w-30,ho zacalo tak rapidne papat? dakujem

      Odpovedať
      1. 14.1.1

        Martin

        Obecně u motorů, které mají najeto okolo 200t a mají větší spotřebu oleje, se doporučuje dávat hustější olej, takže 10W-40 místo 5W-30 je dobrá volba a ve většině případů to problé=m vyřeší.

      2. 14.1.2

        JSP

        Na spotrebu oleja vplyva skor vykonnostna trieda ACEA. Do Fordu ma ist olej A1/B1 ktory ma viskozitu HTHS 2.9-3.5. Bezne sa stava, ze do Mondea ludia leju olej A3/B3 ktory ma HTHS >3.5. Mne taky davali vo Ford servise od nova a prisiel som na to po najazdeni vyse 100 tis. km. Potom som daval A1 a olej mi nikdy nezralo az teraz po 240 tis. km som zistil, ze mi zerie olej. Asi 1l na 10000 km. Mozno je to sposobene tym, ze mi tam davali „hustejsi A3“ olej a teraz ten „redsi“ A1 motor zerie. Skusim tam dat A3, udajne by to malo zrat menej.
        Ono tu ACEA normu v servisoch moc neriesia. Vacsinou tomu nerozumeju. Kazdy pozna iba SAE viskozitu.

  15. 15

    AlbHert

    mam vysnivany benzin 2.0L 107kW 2003 combi a aj po precitani tejto recenzii ma tesi, ze mam prave tento 🙂
    Urobil som prestavbu na LPG a jazdim benzinovy ekvivalent 5,4l/100 (prepocinatana cena LPG na benzin). Plynovy pedal nesetrim. Najazd 150k.
    Problem co mam je kmitanie celej kasne a volantu pri prudsej akceleracii na vyssich prevodovych stupnoch. Neviem zatial urcit ci su to silentbloky alebo kinetaky.
    Klimu nepouzivam, ale kurenie ma problem udrzat nastavenu teplotu. Niekedy zacne fukat alebo studeny alebo horuci vzduch bez spatnej reakcie. Ako by nefungovalo cidlo v interiery. Aj ked prestavim na panely teplotu, stale fuka studeny alebo horuci, podla toho aku ma prave naladu 🙂
    Teda este spomeniem, ze ma zamrzelo, ze na zadnom kolese sa neda vymenit len lozisko ako na esku, ale treba vymenit cely naboj. Kym najlacnejsie cinske lozisko bolo od 20€ slusny naboj od FAG 110€. Inak aj 200 a viac.
    U mna: bezkonkurencne auto vo svojej kategorii a rocniku.

    Odpovedať
  16. 16

    Marek

    Zdravim,
    mam modeo ST220 3.0i V6 226 PS, auto jazdi uz 200000 km bez jedinej poruchy, spotreba na 3 liter uplne super, dialnica pri tempomate 130km/h cca 8L, meso 11L, kombinovana 8,5L, pri sportovej jazde 12L a viac, ale pozitok na nezaplatenie:-) A6, a BMW5, nema sancu:-), jedine co mi vadi ze pri sportovej jazde zerie olej, ale tomu sa netreba cudovat pri tom vykone a otackach motora, dolievam cca 1liter na 3000 km, niekedy aj castejsie, pri normalnej jazde olej nezerie, alebo len minimalne. Ford Formula F 5W30, pohodlia a miesta je v aute kopec, recaro sedacky od vyroby koza no proste vsetko co si clovek moze priat a za rozumnu a dostupnu cenu!

    vela stastnych KM!!!

    Odpovedať
  17. 17

    MinO

    My zase beháme na Moondeu 2.0 benzin, 107kw, sedan, manual. Kupene nové. Teraz má 395 000 km 😀 A stále pekne ťahá. Spotreba už je síce cca 8.3, ale ešte do cca 300 000 km papalo tých 7.9l/100km.
    Okrem elektrického dvíhania vodičovej sedačky funguje všetko, aj vyhrievanie oboch predných sedačiek.
    A ohrev čelného sklavtými vláknami je zvlášť teraz v zime na nezaplatenie 😉

    Odpovedať
    1. 17.1

      MinO

      a ešte, je to ročník 2006

      Odpovedať
  18. 18

    Peter

    Cavte. Mam Mondeo 92kW 1.8 .Blbnu mi otacky pri zimnom starte ukazuju 1200-1400 otacok a po nahriati 1000 otacok.Na volno behu pri pridani otacky klesaju ale okolo tych 1800-2000 otacok spomalia az zastanu na 2 sekundy a az tak spadnu a zase pri jazde na rychlosti zastavim na semafore vyradim motor sam si prida plyn na 2000 otacky zase 2 sek. a tak spadne. bol som v servise na diagnostike tam mi povedali ze im PC nic neukazal tak neviem co mam robit. a spotrebu mi zdvyhlo cca. 1liter hore.

    Odpovedať
  19. 19

    Michal

    Ahoj,pěkná recenze na Mondeo. Sám mám combi 2,5V6 r.v. 2004 a jsem s ním celkem spokojený. V článku jsou 2věci,kvůli kterým sem vlastně píšu.
    1. věc je to, že autor háže motor 2.5V6 s 3.0V6 do jednoho pytle. Zatímco 2.5 je opravdu motor vyvinutý Fordem už v 90.letech(původně ho začalo vyvíjet Porsche a Ford ho pak koupil a dodělal) a dává se do Mondea už od 1.generace tehdy ještě s objemem 2544ccm, od r.2000 sníženým na 2495ccm, tak naproti tomu 3.0 nepochází od Forda ale od Jaguaru(prý vznikl rozpůlením 6.0V12 z Aston Martinu a právě tento má problémy s mazáním snad už při hladině oleje nad min., v rychle projížděných zatáčkách se odleje sací čerpadlo a to místo oleje nasaje vzduch….to je způsobeno špatně tvarovanou olej. vanou.
    2. věc je,tyto V6 jak 2,5 tak 3,0 mají opravdu klapky v sání ovládáné IMRC modulem přes lanko,ale nemají ŽÁDNÝ vliv na plnění motoru přes 1 a ve vyšších ot. přes oba sací ventily. IMRC modul pouze otvírá kolem cca 4000ot./min. krátkou větev sání,která tak zvyšuje účinnost motoru a tím i výkon ve vysokých otáčkách.Při otáčkách do 4000/min. naopak tuto krátkou větev nechává zavřenou a vzduch jde do motoru přes dlouhou větev saní,která naopak zlepšuje účinnost motoru v nízkých otáčkách.

    Odpovedať
  20. 20

    vlado

    zdravim fordaci.mam problem a potrebujem radu.mam mondeo 2005 2litr tdci 6 rychlostni.rano pri nastasrtovani mi strasne dymi na bielo a kolisaju mi otacky az ked sa zahreje tak sa to srovna.pred tromy mesiacmi som repasoval vstreky.inak mi to i vypina turbo a rosviety sa kontrolka zhavenia preblikava ked vypnem a nastartujem znova tak to prestane.mozu to byt vstreky.poradi niekdo.dkujem

    Odpovedať
    1. 20.1

      Martin

      Pokud po startu bíle dýmí, jedná se většinou o vodu ve válcích, takže asi netěsná nebo prasklá hlava válců.

      Odpovedať
  21. 21

    joži

    pokial vám mondeo tdci dymí, každý pol rok dávajte aditívum delphi alebo stanadyne do nafty…deplhi je dokonca ford servisom predpísané, len vám to neporadia lebo radšej trysky za 2000 eur vám vymenia…pokial dymí dalej, vyčistite si sanie na motore napr.s týmto http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/15-1-Prisady-do-paliv-chemia/0/5/123-cistic-sania-diesel-motora

    Odpovedať
  22. 22

    Leonide

    Zdravím kúpil som ford mondeo diesel II 2,0 TD Trend r.v.2001 výkon motora 85 kW počet km 176320.Má to automatickú klímu ktorá ked je zapnutá tak výkon motora sa značne zníži je to normálne alebo je niekde chyba.Dakujem za odpoved

    Odpovedať
  23. 23

    Andrej

    Už teraz mám trochu obavy či to kúpiť alebo nie 🙁 beriem totiž úver a budem dosť na tesno najbližších 5 rokov ak mi niečo odíde tak ma j.bne konkrétne chcem Mondeo 2.0 tdci 96 kw údajne nabehané okolo 170000km r.v.1/2005

    Odpovedať
  24. 24

    Martin

    Ja mam mondeo 2.0TDCI 85kw, 06rocnik….Neviem,vsetci tu pisete ze ste s tymi mondeami spokojny ale ja rozhodne niesom. Mam ledva 170tisic km ale v jendom kuse sa do toho vrazaju prachy. Piskalo lozisko na spojke tak hned nova komplet spojka plus dvojhmotovy zotrvacnik,drahe jak svina. Nemal som ani 150tisic a rozsypala sa mi remenica na cerpadle klimy,nechalo ma to nepojazdneho visiet pekne daleko lebo mi roztrhlo vtdy remen. Menil som neskor aj druhy remen aj kladky a po case zas zacala buchat ta remenica na klukovke,(system 2hmotoveho zotrvacnika z tym gumenym puzdrom),okrem ineho odisiel AGRventil co tiez nieje lacna vec,zadrela sa papuca na zadnej brzde….okrem tych beznych veci ako oleje,filtre,remene ci brzdove kotuce a platnicky co asi na kazdom aute,no proste tu mi zaradom vsteko odchadza,jazdim len dlhe trasy dialnicou-ziadne studne starty,krizoavtky v meste,rozbite slovenske cesty….len dialnice a predsa mam strach ci ma kdesi nenecha. A to este zazrak ze drzi pokope turbo cerpadlo a vstreky co tiez radi odchadzaju…..plus nehovorim o tom ze strasne hrzdzavie odspodku….a spotreba teda vazne nic moc….je to pohodlne auticko v super vybave,dobre vyzera ale forda nikdy viac….

    Odpovedať
    1. 24.1

      Rado

      Ja mam Mondeo 2.0TDCI 96kw, 05 rocnik. To auto je ako moje druhe dieta – teda co sa spotreby penazi tyka. Rozdiel je v tom, ze co zainvestujem do dietata to ma nemrzi, ale to co mi zozere ta vydojena krava tak to ma ide roztrhnut. Ked doriesim erg ventil, hadicu od turba, odpaleny motorcek zadneho steraca a inych akoze drobnosti, hned sa pustim do preskakujuceho a praskajuceho riadenia za studena a budem cakat cim ma Fordik zasa prekvapi. Jak skodovaci v Mladej Boleslavi hovoria ,,Fordem tam a vlakem spatky´´. Asi na tom nieco bude …..

      Odpovedať
    2. 24.2

      Guncik

      To bude zrejme tým, že si technický anti-talent a poriadne sa nerozumies do toho. Do servisu tiež chodíš len podľa toho, ako sa Ti práve hodí, resp. ako máš peňazí nazvyš.
      Keby si bol technický orientovaný typ, ideálne sám mechanikom, že si všetko porobís sám, resp. nebol pohodlnosťou zlenivelý a bol aktívny, často sa v tom nabral, tak „NIET“ šanca, že sa Ti na tom niečo kazí „len tak“ zo dňa na deň.
      Ale čo, keď niektorí ani za rok do servisu olej neprídu meniť, rozvody si nevedia spraviť, tak potom akú spokojnosť od samého seba čakáš.

      Veď skús takú Alfu, Fiat, Citroen či Peugeot a potom ešte budeš pozerať.

      Ktovie, či nie z tých ľudí, čo by ešte aj na koncern VW nadávali.

      Odpovedať
  25. 25

    Ludvik

    Zdravím Forďákov,
    mal som 4 roky 85kW TDDi Mk3 s toho prvé 2 roky bolo firemné :-)))
    cez týždeň jazdilo po Blave a každý víkend ťahalo východ a späť, čiže 1000km.
    To som ešte nevedel, že mi aj zostane….
    Keď som ho dal potom v prietrži mračien do priekopy malo 428.000km !
    dovtedy boli menené zadné brzdy, zadné ložiská a hadica turba 🙂
    teraz mám tretí rok 107kW benzín Mk3 – 340.000km a zatiaľ len zadné brzdy a remenica klímy
    v pláne je 2,2 TDCi ako inak …. Mk3….

    Odpovedať
  26. 26

    Mato

    Zdravim,tiez som mal nieco vyse 2 rokov mondeo,rocnik 2006,strieborny kombik 2,0 TDCI, 85kw cipnuty na 140koni ako ma novsi model s oznacenim Titanium. Mal som ho od 130.000 do 200.000 ale vobec som s tym autom nebol spokojny.
    Co sa tyka pohodlia a vybavy bolo to perfektne auto,na 2006ku tu malo uzasnu vybavu, velmi pohodlne auto,super jazdne vlastnosti.
    Spotreba nafty aj po chip tuningu nic moc aj ked urcite mensia ako v original.
    Ale v jendom kuse na tom aute cosi odchadzalo….remenica cerpadla klimy (cca 160.000km) tiez som mal to stastie ze ma nechalo visiet z roztrhnutym remenom na ceste ako pisal kolega vyssie, spojkova lamela bola celkom v pohode ale odislo lozisko vypinania spojky aj dvojhmotovy zotrvacnik bol vybuchany cize zas nemala investicia pri asi 170.000km,,,AGR ventil mi odisiel 2X!!! najskor hned ako som to kupil pri 130.000 a potom znva pri 190.000km Aj ked je dost mozne ze tomu dost ,,pomohol,, chip tuning, vo forde vymena AGRka stala 700eur,vo forde preto lebo na 85KW ziadne bezne autodiely tuto suciastku zohnat nevedeli. K AGRku ide mala gumena hadicka z vyfuku co tiez zhorela a zas svietila na palubovke kontrolka. Remenica na klukovom hriadeli od ktorej je pohanana klima,alternator atd, bolo v nej vybite vutorne gumene puzdro cize to az do vymeny strasne buchalo na volnobeznych otackach( nieco okolo 160-170.000km). Kazdy 1-2 mesiace do toho auta isli prachy,bud nejaka porucha alebo klasika,oleje,filtre, samozrejme brzdy-kotuce,patnicky, loziska v prednych kolesach nevydrzali ani 170tisic km a uz boli hlucne cize vymena,loziska v zadnych kolesach odisli pri 190tisic, zadne tlmice odisli, capy+ tycky riadenia odisli (vzhladom na nase rozbite cesty), homokineticke klby odisli tiez dost skoro,nemalo ani 180.000…v jendom kuse donho investovat. Pomaly zacinal tiect olej z turba cize auto som pri 200.000 rychlo predal lebo uz som nemal chut donho dalej investovat. Aaa este som zabudol jednu vec-termostat. Nevymenil som ho lebo auto uz slo prec,ale aj termostat robil problemy. V zime ked som siel len 8km do prace,motor sa ledva stihol zohriat na prvadzkovu teplotu ale ako som vypol motor este 5minut vrcal ventilator chladica ktory sa ma zapinat len ked je vyssia teplota!!! robilo mi to v zime dost casto,potom dlho nic, na jar aj v lete sa mi za beznych podmienok z nicoho nic zacala strasne dvihat teplota motora,nerobilo to catso ale obcas hej,po vypnuti motora zas ventilator dlho bezal. potom som auto radsej predal lebo trebalo vymenit toto,turbo uz bolo na ceste do vecnosti,vyfuk bol hrdzavy,uuz skoro na vymenu….
    Super pohodlne auto,perfektne jazdne vlastnosti ale v jejdnom kuse donho vrazat prachy a to ani nemalo vela kilometrov. Uz by som viac forda nekupil. Mam teraz japonske auto, kupil som ho ako fungel nove,uz som prekrocil 150tisic ale zatial nemalo jedinu poruchu,len menim olej a vymenil som brzdove platnikcy vzadu. Toto je auto!!! Nie vysraty ford do ktoreho trebalo kazdu chvilu vrazat polku vyplaty.
    Jazdeny sa da teraz kupit dost lacno. Lenze opravy lacne nebudu!!! Neodporucam kupovat toto auto.

    Odpovedať
    1. 26.1

      Radokel

      Poviem to tak:
      nezáleží ani veľmi, čo od auta konkrétne očakávam . . !
      – Záleží skôr či máš diesel-benzín, pretože diesle boli na tom vždy podstatne horšie
      – koľko najazdis, či je to každý deň diaľnica alebo len raz za týždeň okreska alebo len víkendové nákupy, pretože je rozdiel 50 tis km, rozdiel 10-20 tis a rozdiel len 5 tis
      – záleží či je skôr garážovane, že chodí len minimálne alebo chodí denno-denne sneh, dážď, tropické horúčavy
      – záleží, jak sa staras, olej, filtre, nápravy atď.

      Nadavas na Forda, dobre, môže byť horšie ako len nejaká Octavia 1.6 MPi po stránke spoľahlivosti, nie je to jedno s najlepších áut po stránke spoľahlivosti, ale keď budeš mať Alfa Romeo či Fiat alebo francúzske PSA či dokonca aj Baworo, Mergel, tak potom nechcem počuť krivého slova na Forda.
      Ani Opel nie je bohviečo, pretože jazdné vlastnosti oproti Fordu totálne na nič.

      Jednoducho Ford môže byť na tom podobne čo koncern, takže krivý názor by som nemal.

      Odpovedať
  27. 27

    Anonym

    Ja mam 2.0 tddi 85kw, R.v. 2002, nieco cez 200000km, dovoz 2008 do 150000km (ktovie ci realnych ale je zachovale a vsetko bolo povodne). Inak auto je fajn az na ten zvuk (som zvyknuty na benzin), v BA spotreba do 7, dialnica s plnym autom dovolenka 5-5,5. V zime zacne kurit cca po 2-3 km alebo kym odhrabem sneh 🙂 Podvozok ma skoro vsetko povodne – tento rok som menil tycky, zadne silenbloky a zadne loziska. Praskla priruba na vodnej pumpe, repas alternatora, vymenena remenica, napinak, spojka a zotrvak pri cca 180000 ale jazdim 90% BA mesto, pri dialnicnych jazdach by mozno vydrzal aj o 100000 viac… Klasika v zime problem s centralom a pokazeny el.zdvih sedadla, sem tam zaskripe starter (kovove piliny na magnetoch). Inak pohoda. Ceny dielov fajn, auto ma pravidelny servis, do nafty davam VIF-ko, vykonovo to na bezne pouzitie staci.
    Ako tu uz niekto spominal tu zmenu zvuku pri cca 2000ot. je to normalne, robia to vsetky di-cka.

    Odpovedať
  28. 28

    Miroslav

    Ako hodnotíte Ford Mondeo 2.0 TDCI Sport 96 kW ( 131 PS ),P, M6 diesel ? r.v. 2003. Chcem ho kúpiť. Nabehaných 200 000 km.
    Ďakujem.

    Odpovedať
  29. 29

    martin13

    ahojte
    Ja mam Mondeo 2.0 tdci 2004 a je to najlepsie auto co sa tyka na pohodlie v cenovej kategorie a vykon motora super a spotreba v meste nie viac ako 6-7 l a to je co povedat na 96 kw motor.
    No ale podme ku chybam: dvojhmota (zotrvacnik) mam ho cely rosypani a ked vypnem motor tak pocujem riadne zatrasenie auto ….
    dalsia chyba je ze musim vymenit riadenie ale aspon ze zatial motor drzi
    pozdravujem vsetkych
    za 3 mesiace kupujem st2.2 tdci

    Odpovedať
  30. 30

    roman

    Zdravím chalani,kúpil som mondeo 2,0tdci 96kw a pri stlačení spojky niečo hrkoce keď ju pusti tak nič,môže to dvojhmota,bol u predávajúceho v bazáre a mi povedal že to nieje nič že to ešte vydrží aj 2 roky ale podla mňa je len otázkou času kedy to odíde,poraďte či vymeniť alebo počkať…ešte jednu otázku mám že nad 100 km mi začne triasť volantom ako šialené čo to môže robiť? ďakujem

    Odpovedať
  31. 31

    Anonym

    zdravím, chalani mam mondeo 2,0 tdci 85kw 2004,vybilo mi baterku a zablokovalo radio neviete aky kod by tam mohol byt,mate niekto stym skusenost…dakujem

    Odpovedať
    1. 31.1

      Tatino39

      Ahoj , mal som ten problém a mám kód na spustenie rádia , ak to ešte nemáš tak sa mi ozvi na uvedený imail ja Ti ho potom prepošlem 🙂

      Odpovedať
  32. 32

    Marek

    Mám Mondeo sedan 2.0 (107 kW) z roku 2005 a spokojnosť. Dlhodobá spotreba za 7 rokov čo je u mňa je 8 litrov, väčšina kombinácia diaľnica a mesto. Zatiaľ som menil spotrebné veci, po 6 rokoch vymenil batériu, potom brzdy, stabilizárory a ešte aj xenónové výbojky po 120 000 km.

    Čo sa týka nejakých problémov, tak strašne ťažko sa zfleku radí spiatočka. Vždy dám páku najskôr do 1tky a až potom spiatočku.
    Taktiež spolujazdcove dvere treba otvárať silnejšie a prestala mi hriať vodičova sedačka. Tak to musím pozrieť, či to je iba poistka, alebo niečo viac.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.