Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

23 komentárov

  1. 1

    Gabriel

    Mám tento Accord 2.4 s automatickou prevodovkou, po facelifte. Úplne súhlasím s tým, čo bolo napísané o automatickej prevodovke. Predtým som nikdy nemal auto s automatom, preto sa veľmi nedá porovnať. Ale som spokojný, radí jemne, nie je však určené na športové jazdy. Na to majú svoj dôvod aj veľmi dlhé prevody – prvý stupeň do 70km/h, druhý do 120km/h, tretí do 180 – neskúšal som 🙂

    Takže ak idem 100km/h a chcem niekoho rýchlo predbehnúť, tak prevodovka bez problémov podradí až do 2, ten kúsok zrýchli na 120 a znova preradí do 3. Je to však „inteligentnejšia“ prevodovka, pretože ešte ten 3 stupeň podrží, aj keď už ďalej nad 130 zrýchlovať nechcem. Nezaradí tam hneď 5-ku. Ešte počká, či náhodou si nerozmyslím 🙂

    Pri jazde dole kopcom je to tiež zaujímavé. Musím pripomenúť, že prevodovka za normálnych okolností nepozná brzdenie motorom. Skrátka rozbehnem sa na 50, blíži sa kopec a buď budem celý čas jemne brzdiť, alebo tam seknem manuálny mód (šťastie, že tam taká možnosť je) a sám si upravím prevodový stupeň, aký chcem. Avšak… Ak a to hlavne vo vyšších rýchlostiach, napr. 110km/h, ak sa začína dole kopec a ja prudšie zabrzdím, tak prevodovka sama podradí, vycíti kopec a drží tam trebárs trojku a ako-tak brzdí motorom. A ja tým pádom nemám nohu na plyne a prevodovka drží 3. Ale ak jemne pribrzdím, tak tam nechá 5 a musím ísť do manuálneho módu, alebo na konci kopca pôjdem 160km/h 🙂

    Podvozok na Accorde považujem za zlatú strednú cestu medzi športovým a komfortným podvozkom. Pôvodne som si myslel, že Accord je tvrdý, bude cítiť každý kamienok… No, akosi som sa zmýlil. Krásne odfiltruje aj tzv. „mačacie hlavy“, vy vlastne ani neviete, že po nich práve prechádzate. To ma mimoriadne prekvapilo. Riadenie je také, ako by malo byť. Presne tam, kam otočíte volant, auto okamžite pôjde. Nie je to prehnane preelektrizované, zatáčky si budete užívať. Keďže mám Tourer, tak na sedane by to bolo ešte o kúsok lepšie, keďže ten má vzadu viacprvkovú nápravu. Ale to je len detail.

    No a spotreba. To je kapitola sama o sebe. Keďže jazdím veľa, nechal som si ho prerobiť na LPG. Pár nádrží som však prejazdil ešte na benzíne. Výrobca udáva mesto 14,4 , mimo mesto 7,6 a priemer rovných 10/100km. Spotreba bola podľa dotankovania od 8,2 do 8,7l/100km. Na plyn mám priemer 10,6/100km.

    Toto auto vysoko odporúčam.

    Odpovedať
  2. 2

    Gabriel

    Ešte pridám jednu čerešničku na torte. Takáto spotreba sa mi podarila na ceste medzi NR-ZM (stará cesta) a naspäť + mesto: http://i41.tinypic.com/a48r9x.jpg

    Ten motor je fantastický. Kto by to len čakal pri objeme 2.4, 190 koní a automatickou prevodovkou. Ani ja by som tomu neveril, keby som to nevidel 🙂

    Odpovedať
  3. 3

    Patrik

    Výrobca udáva mesto 14,4 , mimo mesto 7,6 a priemer rovných 10/100km to chápem a na plyn máš priemer 10,6/100km ? tak to si potom načo dával na plyn keď priemerná spotreba ostala rovnaká ? troška to nechápem a myslim že som neni jediný.

    Odpovedať
    1. 3.1

      Anonym

      Ved si porovnaj cenu benzinu a cenu plynu.

      Odpovedať
      1. 3.1.1

        anonym

        stojí za zmienku aj to že plyn je suchý a ničí motor.. ked ide o spotrebu nebol by lepší diesel???

      2. 3.1.2

        NoXiouS

        Nie je pravda, že plyn ničí motor – je to HOAX!
        Na rozdiel od benzínu LPG nerozpúšťa olej a nevytvára karbónové usadeniny. Je teda k motoru šetrnejší ako benzín a tým pádom tiež šetrnejší k motorovému oleju.

    2. 3.2

      Gabriel

      Preto, lebo cena plynu v mojom regióne je momentálne 0,729eur/liter a cena Naturalu 95 je 1,499eur/liter 🙂 Teda 100km na benzín ma vyjde 12,47eura a na plyne 7,72eura 🙂 Vypočítaj si, aká je to úspora počas 100 tisíc kilometroch 🙂

      Odpovedať
  4. 4

    Ondrej

    Zdravim….chcem sa len spytat kolko je teda ta spotreba pri 2.4 manual lebo chcem kupit tuto Hondu ale zalezi to aj od spotreby.Dakujem 🙂

    Odpovedať
    1. 4.1

      Gabriel

      Ahoj, podľa mňa vyššia ako pri automate, čiže rátaj tak okolo 9-10, možno aj viac. Záleží ale veľmi na povahe vodiča a ťažiska jeho nohy 🙂 A samozrejme aj od úsekov ciest, po akých sa pohybuješ. Už si kúpil?

      Odpovedať
  5. 5

    Martin

    len skoda ze tieto auta lubia neprijemne hrdzaviet ako skoro kazdy japonec..pod dveramy, podvozkove casti, šroby a matice bez antikoroznej ochrany a pri vymene nejakej casti sa lubia lámať co stazi neprijemne robotu a nepomoze ani WDečko 🙂 niektore diely su dost drahe a niektore je aj problem zohnat a original v honde pytaju za niektore veci nehorazne peniaze. Z autom som spokojny az na vacsi polomer otacania volantu a kolesa sa nedaju vytocit az tak ako napriklad na octavii , passate. Motor je skutocna spicka tu sa najviac ukazuje Japonska kvalita a k tomu super jazdne vlastnosti a podvozok. Rada pre kupujuceho znie ci sa vam oplati kvoli napriklad drahym ND a pomerne vysoka poistka 140kw. Drahe jazdenky. Ale ten kto dobre zaraba neni pre neho nic problem co neni moj pripad momentalne 🙂 a skoda trojbliku na smerovkach a automat. otvaranie vsetkych okien a to ani s klucom a fakt skoda PP. Japonci maju inak skvele auta no na niektore veci proste nemysleli chcu byt iny a niekedy to je a bolo na skodu a niektore veci boli zas o moc lepsie ako u inych EU aut ako napriklad vybava ved ktore auto ma v zakladnej vybave aut. dvoj. klimu ? a ovladanie audia na volante ? Iny narod ine myslenie. Vyhodou je aj fakt ze sa nekradnu ako napr. VW a neni su premnozene co podla mna udava fakt ze su tie auta vynimocne a vela hovori o majitelovi ktory vsadil na kvalitu neohrabaneho a neotrepaneho krasneho sedanu.

    Odpovedať
  6. 6

    Imrich

    Mate skusenosti aj s 2,2 i-CTDi (103 kW)? Planujem kupu auta a rozmyslam prave medzi Accordom a Audi A4 1,9 alebo 2,0 litrami. Co by ste mi poradili medzi tymito dvoma moznostami ?

    Odpovedať
    1. 6.1

      Martin

      Moj accord ma skoro pol milijona km,bezny servis a hlavne dobre palivo a olje menim kazdych 9000tis.km

      Odpovedať
    2. 6.2

      Belis

      U Audiny nebudeš mať „kľudné spanie“ bez poriadneho zabezpečenia auta lebo sa kradnú ako teplé rožky. U Hondy ti niečo také nehrozí. Čo sa týka Hondy Accord 2,2 i-CTDi je to výborné auto a pokiaľ sa budeš oň dobre starať a dáš mu čo potrebuje, kvalitné palivo, kvalitný olej odporúčam ti LIQUI MOLY TOP TEC 433 5W-30, je to špičkový olej odporúčaný pre Hondy s dieselovým motorom a podporou systému Common Rail auto sa ti odvďačí dlhou životnosťou a radosťou z každej jazdy.

      Odpovedať
      1. 6.2.1

        Rado

        Súhlas, len odpovedáš na 5 rokov starú otázku 🙂
        Medzi tým tie autá zostarli, ale stále sú dobré a kvalitné. Ak sa o nich človek stará, a hlavne jazdí tak, ako sa s dieslom jazdiť má.
        Mám tiež tento kočiar, po FL, a som zatiaľ (klop klop) spokojný. Má najazdených 221 tis. km.
        Motoricky zatiaľ všetko v poriadku. Menia sa len prevádzkové veci. Korózia bola a bolo potrebné ju vyriešiť (zadný lem). Ale vyriešil som to – dačo to samozrejme stálo – a auto teraz vyzerá ako nové.
        Výbavou to samozrejme za dnešnou produkciuo už zaostáva, ale kto to šoféruje, ten pochopí prečo si tieto Hondy ceníme, a naďalej na nich jazdíme.

  7. 7

    Patrik

    accord 2,2-CTDi vydrzi urcite viac a vyhodou su retazove rozvody s kvalitnou retazou, kvalitne turbo, dvojhmota dost vydrzi hlavne ked to mam porovnat s 1.9 TDI. Vsetky detske chyby ktore trapia TDI motorov CTDi od hondy vobec nepozna a kto hovory ze Japonci maju komplikovanu elektroniku tak to je somarina lebo taky peugeot je o dost komplikovanejsi. Dalsia vyhoda ze naftovy accord od roku 2003-2005 nema filter pevnych castic. Kamos vlastnil octaviu najprv 1.9 potom 2 liter a zotrvacniky, turba menil a to mal original nad 200 000 km najazdene a na porovnanie videl som naftovy accord ktory mal najazdene 500 000 km a zotrvacnik a turbo mal original povodny od vyroby a nehovorim o kulture chodu a clovek si ho dokaze lahko pomylit z benzinovym motorom a to aj na volnobehu. Japoncom trval vyvoj CTDi 8 rokov a tak to aj vyzera a k tomu mnoho oceneny za motor roka. A cierny dym za sebou nikdy nenechate 😀

    Odpovedať
  8. 8

    matis

    Zdravím
    mám benzím 2,0, 114 KW na LPG. má jazdené 200 000 km. Spotreba dlhodobá cca 10,5-11 litov na 100 km, ale tankujem v čechách za 0,62 eura/1l LPG. Spotreba tak je niekde 6,5-6,7 euro na 100 km, bezkonkurenčná, na 11 ročné auto so 155 Ps. Odporúčam, Ľuďom ktorí chcú normálne jazdiť ( nie 90 km/h po dialniciach, ale 130-140 km/h), pri dobrej spotrebe a servis navštíviť 1x za rok pri výmene oleja a filtrov. Pravda veľmi ťažko sa zháňajú dobré kusy s malým počtom km, pravidelným servisom a hlavne na LPG. Ale kto hľadá a počká si, nájde ozaj slušné auto za 4-5 tis euro. A hlavne je lepšie jazdiť na 10 ročnom accorde, ako na 5 ročnej fábií či novom renaulte Thalia.

    Záver: Accord je auto aj po 10 rokoch ozaj auto na úrovni. ale napr.Thalia a podobné autá nikdy autami nebudú a tú hambu ktorú prežijete pri každodennom používaní a psychyckú traumu Vám nikdo neodškodní.

    Odpovedať
  9. 9

    Pilotek

    ako súkromné auto mám nové Audi A3 TFSI Sportback. Najazdené mám 33000km. Služobné mám Fábiu kombi II 1.6 TDI, najazdené 198000km a musím Ti povedať, že z Fábie rozhodne žiadnu traumu nemám. Teraz som dostal novú, už mám za dva mesiace 9500km a rozdiel medzi starou a novou až na vysedenú sedačku nieje skoro žiadny. Spokojne to zvládne ďalšich 200000km.
    Spokojne jazdi na svojom accorde a nesplietaj nezmysli. Ja tiež nikoho neurážam kecami typu radšej Audi ako…..
    Až najazdíš cez milion kilometrov ako ja na rôznych typoch aut, potom budeš môcť porovnávať.
    Veľa kilometrov.
    Pilotek

    Odpovedať
  10. 10

    Martin

    Zdravím . Mám benzín 2.0 114kw rv.2003 a chcel by som tam kúpit namiesto sériového výfuku nejaký „hlučnejší“ ale nie zase odkvap, nejaký decent . Chcel by som sa Vás spýtať hlavne na jazdu na dialnici (+/- 1000km) či vám to nevadí pri takejto dlhšej jazde.

    Dakujem Martin

    Odpovedať
    1. 10.1

      martin uk

      ak si ponechas strednu cast a nedas priami zvod od katalizatora tak to je asi jedno , uplne postaci len zadna posledna cast , mal som priami nerezovy zvod a malo to saleny presaleny zvuk ako Subaru a co ja viem co, nuz ty sa citis ako pan a susedov ide jebnut, tvoju priatelku jebne , ludia na krizovate si poviedia aha aky jebo… a podobne, uplne postaci zadna posledna koncovka sportova , je kopec firiem co to robia… dnes vedia vyrobit presne … jemne, semi, sport… abo hard … 🙂 stred je idealny , malo by to vrestat len pri zapnuti vtec ku… inak fajn, spotrebu to neohozi… , stale budes na dialninci pri 6.5

      Odpovedať
  11. 11

    martin uk

    klasika na slovenskom vebe, clovek cita o autach a zas a znova sa tu ludia natahuju na nazoroch ,ale k veci … mam uz ani neviem ktoru hondu…. kazdemu odporucam len hondy co vam poviem , stare ci nove nikdy ma niktora nenechala vysiet na odstavnom prudu (a to im nakladam kazdy den ) , treba pripomenut ze niektore vady su bludy tak trosku , to najme pri 2litry (ktory mam ) ze vraj sa opotrebuje vackovy hriadel , nuz ano ked sad sa leje lacny castrol (ktory sice bol kedisi dobre ohodnoteny, avsak casy sa menia a castol uz nieje to co byval) , ak mate radi auta a ocenujete ich kvalitu a spolahlivost a ak aj vy sa tesite do auta a uzivate si jazdu tak proste sa onho treba starat hned ako zakasle ci trosku postuka , ak raz za dava tyzdne otvorite kapotu a kuknete na olej a ci kavapalinu (stav a farbu najme ) to iste olej ci nemizne ci neni prepaleny atd atd… kladky a napinaky ci nestukaju…. tak sa vyhnete tragediam, ale spet k pointe … ak si niekto fakt mysli ze accord 2.4 bude zrat len o trosku viac ako 2.0 ….ale no.. , bude papkat fesne vela , poviem to tak laicky.. vsetky auta co som mal a mali okolo 200konikou… zrali a budu zrat ako hovada… to sa neda… vykon a potreba ide ruka v ruke. a preco? sak to je jednoduche… , hadam si nekupujete 190 koni aby ste hladkali pedal a obcas obehli traktor, ma vykon? ano? tak palis ano a budes… tu sa zacina pribeh 15litrovy. tam sa konci sranda a potesenie pre bezneho smrtelinika,, ledaze su na benzinkach velmi fene baby a vyste stale slobodny(pripadne byvate u rodicov stale ), to berem… , ale na kazdy den 2.0 je az az. aky motor je najlepsi? nuz taky co rube a nezere a neboli vas hlava s tankovania, 2.0ka jazdi na 10l a to je ostra jazda (ne zas na hranici moznosti ale do 4-5tis), ak mate cit pre spojku a dobre reakcie tak vas doslova prekvapi aky je to fasa motorcek , ano a papa olej… ta preco? lebo je riedky… vsetke riedke oleje sa stracaju pri razantnej jazde, ale spet k veci. nechcem trepat ze nesu lepsie auta na zemi, nuz taky mali argument… kamarat je mechanic… a> ? bmw, audi, Mercedes, … alfa… ano su fasa.. pekne a aj vykonejsie…ale? seru sa do nekonecna, vsetko a dokola… nema to konca, na zaver ano hondy je malo a su drahe a co je viem co este, ale oplati sa to , je to zlaty stred … vykon comfort, dizajn a apotreba a najme spolahlvost…. , 2.0 7mej generacie je seriozne dobre auto , ak budete sedet v nom… znamena to len jedno 🙂 viete nieco co iny ne:) a tak sa spokojne veziete…a veziete az vas rite budu boliet…

    Odpovedať
  12. 12

    Luken

    Zdarec chlapy,tehle motor jsem měl po 3tis.km roztrženej řetěz.Výměna motoru za jiný po 10tis.km to samé.Auto úplně nahovno nejede to příšerný.Ta 2.4 o nic lepší taky lemra.Jako honda fakt auta neumí katastrofa a úplne na píču.Nechápu jak to můžete chválit asi jste řidický antitalenti co nikdy neřídili lepší auta naž tuhle past.

    Odpovedať
    1. 12.1

      Rado

      Nuž, každý sám o sebe…

      Odpovedať
    2. 12.2

      Peterrr

      To je tak keď neznalý si kúpi auto. A keď sa niekomu roztrha reťaz tak sa zanedbala údržba. To jak keď prišli odomna kúpiť môjho 21 ročného civica 20 ročný chlapci a sa čudovali že neveria že tam je pôvodný motor od výroby lebo oni už tri menili ( známy má takej istej 600000km) A chlapci vozil som sa na všelijakých autách a na Hondu čo sa týka spolahlivosti nedám dopustiť a keď niekomu nestačí 140kw tak nech si kúpi CTR.
      A čo sa týka zavad alebo všeobecne nevýhod či už hond alebo japonských áut (nebavíme sa o lexuse, infinity, acure a iných luxusnych značkách alebo top modeloch) tak je to hluk od kolies, slabšia odolnosť laku inak to auto nemá žiadne závady skoro. Sem tam môže prasknúť hadica serva (vekom zostarne) výfuk v pohode vydrží 12-14rokov. V mojom okolí majú známy rôzne autá a keby mám tu napísať čo všetko menili by sa vám vlasy stavali dupkom. Luxusné autá ako bmw, audi, mercedes … sú super pokiaľ všetko funguje a pokiaľ sú v záruke alebo zarábate aspoň 3000€. Len keď takéto prestížne značky vypustia von auto ktoré má od výroby zlé navrhnutý motor a nedožije sa ani 100 000 tak sa tu o čom budeme baviť. Teraz je veľký problém nájsť jazdenky ktore majú motor ktory na niečo netrpi len tam svoju úlohu dosť zohrala eu znižovaním emisií.

      Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.