V interiéri vládnu tmavošedé plasty tvrdého vyhotovenia, zlícovanie je však na pomerne slušnej úrovni a tak sa aj po rokoch objavuje len minimum pazvukov. Výnimku tvoria len vozidlá s trocha utraseným dieslovým trojvalcom, kde je pri pvyšších nájazdoch riziko pazvukov o niečo väčšie. Priestrannosť interiéru je vzhľadom na vonkajšie rozmery veľmi dobrá a relatívne pohodlne sa odvezú štyria bežne urastení cestujúci. Slovko relatívne je hlavne z dôvodu menej komfortného – tvrdšieho čalúnenia zadnej lavice. Vpredu je situácia o niečo lepšia, na obstojnej úrovni je aj tvarovanie, snáď len urastenejším pasažierom môže výraznejšie prekážať o niečo kratší sedák.

Kufor vozidla disponuje vzhľadom na vtedajšiu kunkurenciu len priemernou hodnotou 245 litrov, na bežné potreby však postačuje. V prípade potreby je možnosť sklopiť zadné sedadlá, čím narastie objem na solídnych 977 litrov. Výhodou kufra je rovná podlaha po sklopení sedadiel a taktiež možnosť (za príplatok) posúvať zadnou lavicou, čo zlepšuje variabilitu interiéru. Pripomienku si kufor zaslúži sa trocha menší otvor, vyššiu nakladaciu hranu a tiež dosť hlboké dno, čo trocha sťažuje nakladanie/vykladanie ťažších predmetov. Menším negatívom interiéru je aj slabšie odhlučnenia motorového priestoru (citeľné hlavne pri 1,5 CRDi) a mierne zvýšená hlučnosť na zadných sedadlách od horšie utlmených kolies zadnej nápravy.

Podvozok jednoduchej konštrukcie (vpredu zavesenie typu McPherson a vzadu torzne pružný nosník s pozdĺžnymi ramenami) je pomerne tuho naladený. Tuhšie naladenie sa odzrkadľuje v dobrých jazdných vlastnostiach a to aj v prípade svižného jazdenia, negatívom je potom mierne horší komfort na nerovnostiach. Ten vo zvýšenej miere pocítia hlavne pasažieri na zadných sedadlách, kde moc utlmenia nedožičí ani tvrdšie čalúnenie sedadiel.

Prednosti a nedostatky
|
veľmi dobrá spoľahlivosť a odolnosť vozidla |
pre niekoho príliš konzervatívny dizajn |
|
na svoj objem živé a úsporné benzínové motory |
tvrdé a nie príliš hodnotne pôsobiace plasty v interiéri |
|
dobré jazdné vlastnosti |
vibrácie a hlučnosť trojvalcového turbodieselu 1,5 CRDi |
|
zväčša slušná výbava |
slabšie odhlučnenie interiéru (podvozku a motora) |
|
vnútorný priestor vzhľadom k vonkajším rozmerom |
tvrdšie odpruženie |
|
priaznivé ceny jazdeniek |
vyššie ceny náhradných dielov |
Najčastejšie poruchy
| nefunkčné centrálne zamykanie |
| zaseknuté kľučky zadných dverí |
| citlivá kapota na odletujúce kamienky - poškodenia, korózia (nemetalizované verzie) |
| vypálené žiarovky predných svetlometov |
| zhrdzavený závit antény |
| vibrácie - klepanie zadných brzdových bubnov - v priebehu roka 2003 bol problém postupne odstraňovaný |
| nefunkčné ABS - zoxidovaný konektor riadiacej jednotky - rozsvietená kontrolka (zvolávacia akcia) |
| občas opotrebované ložiská kolies - hučanie (hlavne zadná náprava) |
| rýchlejšie opotrebovaná spojka (necitlivé zaobchádzanie, častejšia mestská jazda) |
| občas vyššia spotreba motorového oleja - najmä ak sa dlhšiu dobu jazdí vo vyšších otáčkach (1,1i a 1,3i) |
| občas úniky nafty z vysokotlakového čerpadla (väčší km nábeh, častejšie 1,5 CRDi -trojvalec) |
| opotrebované vstrekovače - hrubší a nerovnomerných chod motora, obtiažnejšie štarty, nadmerný prepad a pod. (1,5 CRDi, väčší km nábeh) |
| nadmerne opotrebované turbodúchadlo - yššia spotreba oleja, priesak oleja do sacieho traktu, vyššia dymivosť a pod. (1,5 CRDi, väčší km nábeh) |
| zatunutá regulácia variabilnej geometrie lopatiek turba - slabší resp. kolísajúci ťah motora (väčší km nábeh, častejšia pomalá jazda - v nižších otáčkach, 1,5 CRDi -štvorvalec) |
Autorubik odporúča
| Brať | Nebrať |
|---|---|
|
1,3i 12V (60 a 63 kW) alebo 1,4 16V (71 kW). Po stráke dynamiku sú oba motory plne postačujúce na bežné jazdenie, potešia primeranou spotrebou a tiež solídnou spoľahlivosťou. |
1,5 CRDi (60 kW). Motor síce poskytuje solídnu dynamiku a vyznačuje sa priaznivou spotrebou, na druhej strane je ale zvýšená hlučnosť a chabá kultivovanosť. Vo výsledku tak nie je príliš dôvodov pre jeho kúpu v porovnaní s podarenými benzínovými motormi. |
Motory
| Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
|---|---|---|---|
| 1.1 | 1086 ccm | G4HD | 46 kW |
| 1.1 | 1086 ccm | G4HD | 49 kW |
| 1.3 | 1341 ccm | G4EA | 63 kW |
| 1.3 i | 1341 ccm | G4EA | 60 kW |
| 1.4 i | 1399 ccm | G4EE | 71 kW |
| 1.6 | 1599 ccm | G4ED-G | 77 kW |
| Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
| 1.5 CRDi | 1493 ccm | D3EA | 60 kW |
| 1.5 CRDi | 1493 ccm | D4FA | 65 kW |
| 1.5 CRDi GLS | 1493 ccm | D4FA | 81 kW |





































Jeden komentár
janfrnda
zhanam snimac vacky getz 2007