Táto štvorkolka nie je určená pre odporcov napodobenín dizajnu značkových štvorkoliek. Hneď na prvý pohlaď je totiž spredu jasná podoba na Yamahu Grizzly, ale na druhej strane, kto by nechcel mat niečo, čo sa na ňu aspoň dizajnom podobá a nemusí kvôli tomu vykradnúť bankomat?
Ale k veci. Podvozok je klasika IRS (teda nezávisle zadné odpruženie) s použitím stabilizátora zadnej nápravy, navyše však oproti bežným strojom tohto typu a ceny má vzadu nie jeden centrálny brzdový kotúč na vývodovom hriadeli motora, ale hneď 3! Teda na každé koleso 1 (čím však môže vznikať dojem, že vzadu je diferenciál, ale nieje, je to kvôli zníženiu namáhania súkolesia prevodov zadnej rozvodovky) a jeden centrálny na vývodovom hriadeli, ktorý má funkciu len parkovacej brzdy.
Čo sa bŕzd týka, tak sú pomerne prešpekulovane zapojené. Teda sú to 2 nezávislé okruhy, kde každý je ovládaný iným hlavným piestom. To znamená, že páčkový ručný ovládač hydraulického okruhu brzdí síce všetky 4 kolesá, ale ovláda vpredu na strmeňoch 2 piestiky z troch. Nožný brzdový pedál ovláda samozrejme naraz zadok aj predok, ale vpredu len 1 piestik z troch na každom strmeni. Teda brzdný potenciál je veľmi slušný, keďže je ešte jedna núdzová (parkovacia) brzda ovládaná samostatne lankom, na samostatnom brzdovom kotúči.
Odpruženie a usporiadanie ramien je klasika, vpredu aj vzadu dve A ramená. Dobre je navrhnuté uloženie a sklon tlmičov, pretože filtrovanie nerovností je v súčinnosti so správnym tlakom v pneumatikách slušné a neprenášajú sa ani „kopance“ do riadidiel (ako napríklad u Jaguara 500 od Kazumy). Chýbajú však maznice na podvozok, teda je údržba a premazanie trošku časovo náročnejšie na rozobratie a zloženie. Polomer zatáčania je prekvapivo slušný a nie je potrebné sa pri otáčaní zaoberať použitím spiatočky.
Prevodom nie je asi čo vytknúť, maximálka na pracanta nie je zlá (okolo 92 km/h v sérii) a redukcia do terénu je neodmysliteľná. Subjektívne sa ale radenie prevodov trochu vzpiera. V porovnaní s rovnakým systémom radenia ako u ATV 300 Buyang, kde to šlo úplne hladko. Na Linhai je treba páku mierne „natisnúť do prevodu“ ale po čase je to vecou zvyku.
Motor je pôvodne základ, používaný pre rôzne modely a výrobcov štvorkoliek s obsahom 260-300 ccm, iba bol k pôvodnému valcu „dopasovaný“ druhý, pod uhlom 90° takže je z toho slušné V2 so vstrekovacím systémom Delphi. Staršie verzie a modely 520 mali karburátory. Štartovanie je úplne bezproblémové pri akejkoľvek teplote a pri akomkoľvek dlhom státí. Dokonca nezvyklý je aj doplnok ručného záložného štartovania, ktorý sa dáva bežne len na karburátorové stroje. Variátor používa značkový remeň Mitsuboshi, obojstranne vrúbkovaný pre lepšie chladenie. V lete pri prevádzke je kryt variátora (ktorý je tiež z poctivého ľahkého kovu a nie z bakelitu) pomerne horúci.
Nával horúceho vzduchu je pri jazde v kraťasoch cítiť aj od pravého výfukového zvodu (každý valec ma svoj zvod, so svojou lambda sondou a svojim tlmičom hluku). Samotný výfukový systém je nerezový.
Vzduchový filter je pod prednou maskou, ktorá kvôli prístupu k nemu nevyžaduje kompletnú demontáž predku, ale má svoj kryt pomerne ľahko odmontovateľný a vytiahnuteľný spod nosiča batožín. Pred airboxom je chladič vodného okruhu a ešte pred ním majú EFI motory olejový chladič.
Sériovo dodávané pneumatiky sú s hlbokým dezénom vzoru, ktorý pripomína maxxis bighorn, montované na hliníkových diskoch. Rozmer je bežný ako u všetkých pracantov. V chladnom a zimnom počasí sú sériovo namontované kryty rúk naozaj praktické. Nádrž má cca 18-19 litrov, spotreba však nie je vzhľadom na očakávanie od EFI rekordne nízka. Prístrojovka je plne digitalizovaná. Ukazuje rýchlosť, vzdialenosť, denné počítadlo, motohodiny, otáčky motora, teplotu vody, stav paliva v nádrži, zapnuté 4×4 alebo 4×2 a bežné kontrolky osvetlenia. Vzhľadom na EFI, je možné zapnúť režim zobrazenia chybového hlásenia kódu prípadnej poruchy zaznamenanej v pamäti. Nechýba samozrejme ani zásuvka na 12V pre GPS, nabíjačku či kompresor. Vzadu nad ŠPZ je úložný priestor uzamykateľný kľúčom. Je to pracant, čiže obsahuje aj ťažnú guľu.
Svetlá sú vpredu klasika. Okrúhle so žiarovkou PHILIPS S2 DUPLO a navyše veľmi praktické tretie pracovné svetlo (do ktorého je vhodné pre pracovné účely vmontovať H6 xenónovú výbojku). Zadné svetlá sú v páre na oboch blatníkoch „šikmookého tvaru“.
Ergonomicky zhodnotené, posed je veľmi pohodlný na príjemnom širokom sedadle. Jazda je dlhodobejšie možná aj postojačky bez problémov s hrbením sa (pre osoby do 180 cm).
Poruchovosť je na nízkej úrovni. Stal sa iba prípad s vypínaním jedného valca riadiacou jednotkou, z dôvodu nesprávne nastaveného odtrhu na každej sviečke inak alebo pri použití rôznych sviečok v každom valci.