Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

12 komentárov

  1. 1

    Martin

    mala rada: nikdy neprerabat focus 1.6 16V na LPG napriek poctivej aplikacii Fleshlube odidu sedla ventilov, po narocnej oprave znova rovnaky problem vlastna skusenost. Inac lpg vrelo odporucam ale instalovat na „overene“ motory

    Odpovedať
    1. 1.1

      Rado

      Zdravím, tak to ste ma veľmi nepotešili, rozmýšľal som nad týmto autom, to aby som sa poobzeral inde. S akými značkami máte dobré skúsenosti? My máme teraz Renault Clio, najazdených 30 000 km, zatiaľ spokojnosť, ale chcel by som Forda, Opel alebo Toyotu.

      Odpovedať
    2. 1.2

      juraj135

      ja mam fofa mk2 po fl 2008 je to presne 1,6 74kw, je to na plyn už od vyroby dostavane, absolutna spokojnost snad sa mi tieto problemy neobjavia. fleshlube nemam , je to riesene dostrekom benzinu vzdy do ineho valca cim sa postupne chladia a aj premazavaju

      Odpovedať
    3. 1.3

      swab

      Súhlasím s Martinom, FoFo 1,6 16V kod SHDA je nevhodný motor na prestavbu do LPG, nevydrží viac ako 15ooo km. Vlastná skúsenosť a mal aj primazávanie

      Odpovedať
  2. 2

    peter

    Čo sa týka ekonomiky prevadzky jednoznačne LPG, CNG, Moja osobná skúsenosť ako sa v článku uvádza pokles výkonu motora cca10% nemôžem súhlasiť , podľa mňa tak 20 až 25% . Je to u niektorých motorov citelný pokles živosti motora , veľmi citelnè je to pri jazde v kopcovitom terène . Peter.

    Odpovedať
  3. 3

    inro2t@azet.sk

    veľmi veľa závisí od splynovača – je rozdiel jazdiť na špičkovom BRC, kde zástavba u štvorvalca stojí cca 1200 eúr a na nejakom poľskom splynovači, ktorého montáž stojí cca 800 – 900 eúr.

    Rozdiel je v kvalite je priepastný a čo je dôležitejšie, drahší splynovač umožňuje lepšie vyladenie motora.

    Veľa ľudí tlačí na plynárov, aby im nastavili plyn tak, aby ho bralo čo najmnej – výsledkom je chchudobná zmes, ktorá je cestou do prekla pre hlavu valcov, najmä výfukové ventily a ich sedlá.

    Ďalšou dôležitou vecou je kvalitná montáž. Keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté. Aj chlieb je z múky, droždia, cukry, soli a vody, ale čo pekár to iná kvalita chleba, pretože každý má to svoje tajomstvo.

    Ročné prehliadky už vypadli z legislatívy, chodí sa iba každé 2 roky na STK, EK. Treba si ustriehnuť, aby nádrž nemala viac ako 10 rokov.

    Jazdím dlhodobo na LPG, s motormi problém nemám, jazdím výlučne toyotu. Okrem výmeny oleja a filtrov nič viac.

    Odpovedať
    1. 3.1

      Anonym

      sice povinne kontroly vypadli z legislativy, ale ak sa ta na to opyta policajt, a ju nebudes mat, tak dostanes pokutu, kedze on sa neodvola na zakon, kde to vypdalo, ale na
      základe § 21 ods. 1 pism. a) zák. č. 725/2004 ste povinny udržiavať vozidlo v riadnom technickom stave podľa pokynov výrobcu, ktory dal pokyn každý rok urobit prehliadku, cize defacto kontroly zostali – ono ta kontrola nestoji vela, druha vec je, ze ak nemas kontrolu a nieco by sa stalo, kde by bolo zistene len „mozna pricina porucha lpg“, tak ver tomu, ze poistovna by ten glejt pytala a ak by nebol, tak by sa snazila z toho vyvliect, aby nemusela cvakat… este k tym origo lpg autam, Dacia ma cely modelovy rad na lpg, zatial co skodovka mala jednu-jedinu oktavku, ktora sa uz aj tak nepredava, k fordom – je vseobecne znama vec, ze fod, pokial neni prestavany z fabriky, tak hlavy a v sedla ventilov su z „blata“, a tiez odporucam ist pri prestavbe do BRC, Prins, Taratarini, Landi Renzo, Viale,popr. este mozno cesky Lovato, kedzeto patry pod koncern Landi Renzo,pricom Landi Renzo vlastni aj najvacsieho vyrobcu elektroniky pre LPG

      Odpovedať
  4. 4

    inro2t@azet.sk

    Ešte doplním, že u kvalitného splynovača, napríklad BRC nie je citeľný žiadny pokles výkonu. ŽIADNY.

    Už veľa borcov sa chvastalo, že okamžite spozná, že ide na plyne, ale keď som im prepínal benzín plyn, neuhádli, na čom idú. Či na verse, alebo aurise.

    Investovať do kvalitného splynovača sa vyplatí.

    Odpovedať
  5. 5

    peter

    Svoj komentár som písal z vlastnej skúsenosti s jazdou na vozidle s LPG. mal som možnosť na viacerých vozidlách , ale pokles výkonu je cítiť moja skúsenosť. Na jedinom vozidle , kde som necítil veľký pokles bola A.8. z výkonom 300koní tam to nebolo strašné , ale na VW Polo 1,4, tak tam to bolo znateľné . Záleží od vozidla , tam kde je výkon 300koní , tak nejakých 20, možno 30 koní dole neni tak znateľných ako u vozidla z výkonom 60koní a poklesom o 15koní. Ako som povedal je to moja osobná skúsenosť , rešpektujem , že niekto môže mať aj iný názor. peter.

    Odpovedať
  6. 6

    peter II

    Este vetsi vplyv na spotrebu a vykon ma kvalita paliva. Tie pancovane plyny od severnych susedov to je cista katastrofa. Treba skusit jazdit na tomegas, ak nieje v okoli tak s tych kvalitnejsich je eco+ od slovnaftu. U mna tomegas ide ako na benzin,

    Odpovedať
  7. 7

    Maher787

    Tak máme doma Octavku I 1.6 75kw s LPG a nemôžem sa sťažovať o nejakom poklese výkonu sa nedá hovoriť jedine kedy som také niečo cítil bolo pri prázdnej nádrži a trebalo prepnúť na benzín. Asi jediná terajšia nevýhoda je že je to už starší systém Lovato (2001) a pokial si dobre pamätám tak už nedostať originál dieli len repasované (to hovoril mechanik pri poslednej kontrole) alebo komplet prerábka na nové. A ani tá spotreba nie je taká veľká bežne okolo 7,5 – 8,5 l/100 takže super

    Odpovedať
  8. 8

    Rado

    inro2t [at] azet [dot] sk, chcem sa ťa opýtať, aké motory od Toyoty si dal prerobiť na LPG? Ako čítam na fórach, veľmi neodporúčajú japonské motory prestaviť na LPG. Ja rozmýšľam nad Versom, prípadne Auris kombi. Tiež ešte rozmýšľam nad Opelom alebo Fordom, má niekto skúsenosti s motormi týchto nemeckých značiek okrem už spomínaného Fordu Focus s motorom SHDA 74 kW?

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.