Súvisiace články

16 komentárov

  1. 1

    Štefan Šima

    V roku 89 otec kúpil Renault 18 TD. Po čase som musel kúpiť novú batériu do ktorej som pridal ruský výrobok MEČTA SUPER. V tom čase o ňom bolo písané v motoristickom časopise STOP. Po siedmich rokoch som znovu pridal MEČTU, dolial destilku a dobil bateriu. To bola celá údržba batérie. Vydržala 13 rokov.

    Odpovedať
  2. 2

    turbo

    pan Sima, to je sice pekne, ale mne napriklad vydrzala bateria Motorcraft 62Ah v autiaku Ford Galaxy 1.9tdi 85kW od roku 2001 (vyroba 11/2000, stitok na baterii) az do tejto zimy. Cize 12 rokov bez akejkolvek ruskej mediciny.

    Na baterie Red Optima napriklad vyrobca poskytuje 7rocnu zaruku. Bez srandy. Takuto bateriu mam namontovanu v druhom tragaci, Chrysler Voyager 2004, 2.5crd. Na baterii je zase stitok s datumom vyroby, tentokrat april 2004. Dnes mam v kalendari rok 2012 a tato originalna bateria este stale drzi jak bejk a nejavi znamky odchodu z tohoto sveta.

    Nezabudnem dodat ze ani jedno z mojich tragacov nikdy nebolo garazovane a stoja vonku na mraze kazdu zimu celu zimu. To samozrejme bateriam nerobi zrovna prilis dobre.

    Povedane inak, 13 rokov co vam vydrzala bateria v R18 je fantasticke cislo, ale vzhladom na to ako sa vtedy jazdilo s autami a ako sa jazdi dnes a ake tie auta boli (pocet startov, studene starty, kratke jazdy po meste, vsade sa ide autom este aj tristo metrov do obchodu atd, nepritomnost akejkolvek elektroniky, ziadne zariadenia co by konstantne nonstop bili tie baterie aj ked je auto zaparkovane a „vypnute“ – alarmy, gps strazni psi, celkovy energeticky odber aut vtedy a dnes – preboha dnes sa bez 100W auto ani nepohne, vtedy ste nezrali 100W ani s tromi radiami naplno pustenymi, dnes si pustite vyhrievanie predneho/zadneho okna a sedaciek k tomu a to mate 500W len tak fikne atd), nie je to nejaky svetoborny vysledok. Este povedzte ze ste mali Renoltika garazovaneho v teplej garazi a mame tajomstvo uspechu preco bateria vydrzala 13 rokov.

    Takze tak.

    Odpovedať
  3. 3

    Marek B

    Mazda 2 r.v 2003. Povodny akumulator Motorcraft 42Ah(cize Bosh) stale bezi. Nikdy nebola dolievana destilovana voda. S tym akumulatorom sa absulutne nic nerobilo, cize pre mna bezudrzbovy

    Odpovedať
    1. 3.1

      adobe

      Ak je garážované a najlepšie sa sním jazdi každý deň a straty len 2 za deň a aspoň 20km cesta .Ale ak by si tu mazdu nechal vonku na mesiac „január“ bez naštartovania by si zbadal či natočíš

      Odpovedať
  4. 4

    jano

    v roku 2008 som kupil auto s baterkou Varta /lepsia kvalita mag oko/ sklamanie v kvalite aku, mam stvrte auto ale tolko patálie s aku som nezažil nakolko nedržala tak po 2 mesiach od kúpy som reklamoval no nepochodil som nakoľko mi chceli aku zobrať a za dva mesiace mi povedia výsledok samozrejme som nesúhlasil lebo by som auto musel nechať pred predajnou alebo si kupiť aku pripadne odtiahnuť, no dockal som sa prekvapenia pri prvej záručnej prehliadke keď ma ogabali olej nevymenili ale cenu výmeny započitali ja som to aj predpokladal tak som sa domahal možnej prítomnosti pri kontrole nepochodil som ale mám poučenie nejsť na záručnú prehliadku.Že mi olej nevymenili je pravda preto ,že som ho nechal otestovať výsledok testu starý olej optrebený na 50%.Staré auto bolo so 7 ročnou baterkou odstavené 6 mesiacov pod orechom bez používania chcel som ho zlikvidovať a na moje prekvapenie na prvé otočenie naštartovalo zlatá bateria AKUMA

    Odpovedať
    1. 4.1

      kucanec

      dobre hovoris,je to tak,davam len akumu a zidny problem

      Odpovedať
  5. 5

    Ivan

    Plne sa prikláňam K Akume.Manželka ráno nasadla do auta a nič.Bola tam batéria Varta.Vydržala 4 roky a odišla do oloveného pekla.Vybral som bateriu z garáže, ktorá bola vybratá so starého auta asi pred 5 rokmi a raz do roka nabytá.Predtým ešte slúžila asi 4 roky v aute.Čiže má asi 9 rokov.Div sa svete, ked som ju založil, tak auto nemalo problém naštartovať.Bola to Akuma.Osobne preferujem údržbove batérie z dôvodu kontroly elekrtolytu.V bezudržbovej nemáte tušáka kolko ho tam je.Takže znova keď budem kupovať tak Akumu.

    Odpovedať
    1. 5.1

      Šimon

      Avšak – žiaľ – akumulátory vyrábané pod značkou Akuma už nie sú skutočne Akuma, ale Fiamm; nakoľko táto firma mladoboleslavskú fabriku Akuma kúpila a výrobu akumulátorov v nej úplne zrušila. Čiže dnes zakúpený akumulátor „Akuma“ = Fiamm.
      Rovnako riešim nákup nového akumulátora, pretože Banner po 3 rokoch sklamal, chystal som sa na Akumu s ktorou som mal veľmi dobré skúsenosti. No čo už narobíme v tomto trhovo „riadenom“ chaose…

      Odpovedať
      1. 5.1.1

        Jarek

        Akumulátor Fiamm prevedenie L do Kalosa odišiel cca po necelých 2. rokoch, teda ešte v záruke. Tiež ho predajca poslal na reklamáciu, a vrátil sa vybavený nový. Takže ako čítam skusenosti s inými značkami, aspoň sa netrhajú že ích výrobky sú jedinečné a celoživotné..

  6. 6

    miro33

    Prispejem aj ja svojou skusenostou:
    pred casom mi na aute odisla bateria a nepomohlo ani dobitie. nakolko bat.mala uz cca 7 rokov a potreboval som s nim jazdit( na potvoru iba na chvilu lebo som si za 2-3 tyzdne mal ist pre druhe auto) tak som kupil bateriu a ze ju vymením. ale nedalo mi tak som tu staru bateriu, kupovanu ako bezudrzbovu, vybral z auta a ze sa na nu skusim pozriet. na moje prekvapenie ked som sa pokusal vrchny kryt dat dolu, zistil som ze na vrchnom kryte je iba samolepka a pod nou obycajne zatky, samozrejme bateria sucha. po doliati destil.vody a dobiti bateria funguje dodnes a to uz auto stoji 2 roky alebo caka na noveho majitela-syna.samozrejme je bat. odpojena a 2-3x rocne ju nabijem. takze nie je kazda „bezudrzbova“ bateria naozaj bezudrzbova a treba skusit ci pod samolepkou takejto baterie nenahmatate nejake zatky.

    miro

    Odpovedať
  7. 7

    duncho

    Tiez sa musim podelit s negativnou skusenostou a snad aj niekomu pomoct, kto bude nuteny kupit novy akumulator. Pred rokom som kupil akumulator Energizer EP74-L3 (AUEN574104068) s kapacitou 74Ah a od pociatocnej montaze som mal problem so startovanim po tyzdni odstavenom vozidle. Kludovy odber auta 21mA, dobijanie v poriadku… Po roku to uz bolo neunosne, tak som ju isiel reklamovat a nechceli mi uznat zaruku, udajne sa nevztahuje na znizenu kapacitu (namerali 37Ah). Este pred reklamaciou u predajcu mi v inom servise namerali, ze ma iba 20Ah (na zariadeni Cadex 7000). Tolko casu a financi co som zabil domahanim sa spravodlivosti by som neprial nikomu. Pre uprasnenie, autom jazdim na dlhsie vzdialenosti ako kratke trasy s frekventovanym startom. Suma sumarum, planovane zastaravanie v tomto pripade bolo az privelmi aplikovane a akumulator nevydrzal ani 1/4 svojho zivotneho cyklu. Moj argument o vadnom kuse mi v servise vylucili s tvrdenim, ze by musela byt vadna seria a preto zaruku nechceli uznat. Do dnesneho dna riesim spor o zaruku s vyrobcom.
    Preto ak mozem poradit, drzte sa dalej od vyrobkou Energizer a Varta…

    Odpovedať
  8. 8

    Jano

    Mám taký problém, tri dni som nebol s vozidlom a štvrtý deň som vozidlo nevedel naštartovať a akumulátor je len rok v záručnej dobe (pred rokom som ho kúpil) vedúci servisu odoslal akumulátor k výrobcovy po dvoch týždňoch prišiel výsledok ,že akumulátor je dobrý. pondelok mám preň ísť.Som presvedčený aj podla merania že akumlátor je vadný.

    Odpovedať
    1. 8.1

      duncho

      Jano aky mas typ akumulatora, kde si ho kupil a kam si ho posielal na reklamaciu? Auto mas diesel alebo benzin? Odmeraj odber auta po cca 15 min po tom ako ho zamknes dialkovym ovladanim. Odber nesmie byt vacsi ako 30mA (0,030A). 15 minut treba pockat preto, aby auto preslo to tzv. spiaceho modu, kedy povypina nepotrebne obvody, ktore by zbytocne spotrebovavali el. energiu. Potom odmeraj ake mas napatie na akumulatore ked motor bezi na volnobej a ked na zvysene otacky (2500ot/m).
      Daj mi vediet ako si pochodil, pripadne mi napis na humo220 [at] gmail [dot] com.

      Odpovedať
  9. 9

    Karol

    Pri hľadaní príčin poruchy akumulátora je vhodné sa presvedčiť či nie je závada v štartéri. V jeseni som začal mať problém zo štartami. Bežným testom som sa presvedčil že je akumulátor OK. Až automechanik vyjadril podozrenie na štartér a skutočne po výmene ložísk štartera už nie je problém. Automechanik vysvetlil, že až sa ložiska opotrebujú potom sa kotva štartéra lepí na stator, čo enormne zvyšuje spotrebu pri štarte.

    Odpovedať
  10. 10

    Petjo

    po dva a pol roku mi odisla Varta. z nicoho nic som nenastartoval. z kodu na baterke som vyčital,ze bola vyrobena v roku 2000 !!!

    Odpovedať
  11. 11

    tygr67

    Akumulátory Jenox,udržbové,dobrá kvalita,žiadne problemy ,klasika ,ale pohoda

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.