Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

30 komentárov

  1. 1

    Peter

    Zdravím, mám fabiu 1,4 mpi 2002, minulý týžden som čistil škrtiacu no aj tak mam nepravidelný chod motora na voľnobeh, neviete niekto čo s tým? ďakujem

    Odpovedať
  2. 2

    Martin

    Ahoj Peter.

    V tvojom prípade bude treba ísť s autom na diagnostiku a naučiť klapku základné nastavenia. Ak bola dosť zakarbónovaná tak pôvodná hodnota nastavenia bola mimo rozsah tak motor išiel nepravidelne. Keď sa vyčistila, tak nová hodnota je tiež oproti doterajšiemu stavu mimo rozsah, tak preto ten zlý chod. Po naučení základných nastavení bude všetko ok ( za predpokladu, že nieje závada v niečom inom )

    Odpovedať
  3. 3

    PeterM

    Zdravim, mam Octaviu 2, 1.8 TSI, 118 kW, 165000 km, v servise mi vymenili skrtiacu klapku, ale auto ma stale problemy, cca 30 sec. po studenom starte, svieti kontrolka a podla diagnostiky je stale problem s potenciometrom. Bude stacit ak v servise urobia zakladne nastavenie pre novu klapku, alebo bude problem este v niecom inom. Dik za odpoved.

    Odpovedať
  4. 4

    peter.

    Zdravím, Váš problém s klapkou nebude len otázka nastavenia , provdepodobne by som to videl na problém kabeláže ,potenciometer sá dá prekontrolovať v bloku nameraných hodnôt motora ukazuje tam na koľko percent je klapka otvorená ! peter.

    Odpovedať
    1. 4.1

      PeterM

      Zdravim, podla diagnostiky, pri volnobehu, bola klapka otvorena na 8%, (zohriaty motor) a so zvysovanim otacok reagovala. Zaujimava hodnota vsak bola, ze na potenciometri bolo podpatie -0,2 V. Potom technik vymazal chyby a po dalsom nastartovani uz sa nic nerozsvietilo. Predpokladam vsak, ze zajtra rano, ked bude motor uplne studeny, pri prvom starte, bude mat problem cca. 30 sec. udrzat rovnomerny chod a otacky, mozno sa rozsvieti aj kontrolka. Ak sa nieco dozviem, napisem. PeterM

      Odpovedať
  5. 5

    peter.

    Zdravím, no rozhodne treba skontrolovať kabeláž ! Aby som sa vedel korektne vyjadriť k tomu musel by som videť tie hodnoty a poznať to vozidli myslím tým vedieť čislo karoserie aby som si pozrel technické data k vozidlu . Dalšia vec niektoré vozidlá s motorom TFSI.majú dve klapky, škrtiacu a klapku prudenia vzduchu otazka je ktorá je problematická ? Slovom kabeláž myslím aj ukostrenie !!! na tosa často zabúda !! peter.

    Odpovedať
    1. 5.1

      PeterM

      Zdravim, motor mal aj nadalej problem pri prvom studenom starte. Diagnostika uz ale vypisala problem so snimacom teploty nasavaneho vzduchu, ktory je hned nad skrtiacou klapkou, a bol zaneseny tak ako klapka. Ked sa snimac ocistil, diagnostika vypisala problem som snimacom (potenciometrom) polohy klapky sania vzduchu, ktora je v mieste kde je vstrekovacia rampa. Takze som sa s technikom dohodol, ze zdemomtujeme tu cast, kde su klapky sania vzduchu a vstrekovacia rapma. Ked sme to dali dole, zistili sme, ze na jednom vstrekovaci je poskodena gumicka a cela vstrekovacia rampa nebola dobre osadena (vzduch tlaceny do motora ciastocne podfukoval popod tesnenie). To bolo sposobene este z cias, ked v autorizovanom servise menili piesty a tesniace kruzky, aby sa odstranila vysoka spotreba oleja.
      Okrem toho, cele sanie (aj sacie ventily a klapky sania vzduchu) su zaspinene karbonom. (Ak by sa dali pridat fotky, umiestnil by som ich tu.)
      Po vymene gumiciek na vstrekovacich tryskach a doslednom (presnom) zlozeni vstreovacej rapy, motor uz startuje lepsie, hoci je este trochu roztraseny. Ale to moze byt este problem vo svieckach, ktore su asi tiez zaspinene karbonom. Tie asi tiez vymenim a dufam, ze sa to uz uplne vyriesi.
      Kabelaz je asi OK.
      PM

      Odpovedať
  6. 6

    Jozef

    Zdravím Vás. Mám mercedes 124 300D, a napr. prejdem 10 km, nechám na voľnobehu, a začnem cúvať, tak keď docúvam, dám neutrál, a achcem zaradiť 1, a motor skape, alebo aj niekedy pri voľnobehu ak stojím. Čo by to mohlo byť ? Môže byť že je už motor vyjazdený a nestíha odsávať vzduch z motora ?

    Odpovedať
    1. 6.1

      juraj

      Nazdar, moze byt vadna spinacia skrinka kluca, teda len elektricka cast tzv. orech. Casta zavada.

      Odpovedať
  7. 7

    Marek

    Dobrý deň. Mám seat cordobu 1.4 44kw rv 2001. Dnes som cistil skrtiacu klapku lebo my svietilo epc A plynový pedál reagoval až niekde na podlahe. Teraz po vycisteny svieti, niekedy zhasne A auto má výkon ako má mať. Potom zas svieti A nemá výkon. Mám ešte počkať pár dní kým sa ustalia hodnoty A ak to bude pokračovať tak mi odporúčate ísť nastaviť klapku? ďakujem.

    Odpovedať
    1. 7.1

      luko

      Zdravím ťa. Ja mám to isté auto, tak ti možno pomôžem. Po vyčistení klapky musíš resetovať riadiacu jednotku, aby sa v nej nastavili pôvodné hodnoty. Ak si tak neurobil, tak možno v priebehu jazdenia sa ti hodnoty automaticky nastavia. Ale podľa popisu chyby byť tebou, tak by som skontroloval kábel vedúci do alternátora, ten sa dosť často zvykne odpájať, v tvojom prípade tam môžeš mať zlý kontakt. Vyskúšaj a daj vedieť.

      Odpovedať
  8. 8

    ludo

    mam seat cordobu 1.4 44kw auto ma nepravidelny chod najme pri volnobehu vymenil som kable hlavu rozdelovača sviečky škrtiacu klapku palyvovy filter a stle to iste pomože my niekto Dakujem

    Odpovedať
    1. 8.1

      Oto

      zakladne nastavenie skrtiacej klapky cez diag, falosny vzduch, vstreky, lambda..

      Odpovedať
  9. 9

    Rudo

    ahoj-mam fabiu 1,4 obcas zasvieti kontrolka serva a samozrejme nefunguje servo po opätovnom naštartovaní je všetko OK a niekedy ani nesvieti kontrolka a prestane ísť servo

    Odpovedať
  10. 10

    Anonym

    FRANTIŠEK
    A HOJ,
    mám Oktáviu I ročník 1999 preborenú na plyn. Problém mám pri chode motora na voľnobeh, kde niekedy otáčky kolísajú a nakoniec sa vypne motor, niekedy zase otáčky sú na požadovanej úrovni. Táto závada sa prejavuje len na plyn. Chod motora na benzín je v poriadku.
    Ak viete poradiť budem Vám vďačný, ďakujem za pochopenie. S pozdravom František

    Odpovedať
  11. 11

    Martin

    Zdravim mam Fiat ducato 2,3jtd r.v 2010 ma najazdene iba 130tis. A vetsinou rano a ked je vlhko nechce nastartovat a ked nastartuje tak mejde pridat plyn,diagnostika vypisala vahu vzduchu tak sa vymenila vaha vzduchu a robi to zas?nevie niekto poradit? Moze to byt skrtiaca klapka?dakujem

    Odpovedať
  12. 12

    František

    Zdravim mam Peugeot 3008 1,6HDi 80KW , na skrtiacej klapke mam uvolneny spoj kde mi unika vzduch a spini mi kapotu neviete mi poradit ako to opravit alebo mam vymenit skrtiacu klapku? Dakujem.

    Odpovedať
  13. 13

    Tomas

    Zdravim vas,

    mam audi a3 2.0tdi 16V rok vyroby 2004
    a mam strasne problemy, ked sa auto zacina zahrievat tak pri silnejsiej akceleracii mi trha motor, ako keby vynechaval, no ked sa zahraje tak to nerobi. Je dost obtiazne sa pripojit na dialnicu alebo predbiehat ked motor este nieje zahriaty, taktiez mam nepravidelne otacky, ale to zase iba za zahriateho motora. Viete mi prosim poradit ci je to klapkou ?

    Odpovedať
  14. 14

    Maroš

    Zdravim vas mam problem.Kupil som skodu fabiu 1,2 benzin 3 valec.Zle startuje,kolisaju otacky,ked pridam plyn tak dusi motor a niekedy strely do vyfuku.vedel by mi niekto poradit co mam robit.Dakujem

    Odpovedať
  15. 15

    Braňo

    Dobry den,

    mam Peugeot 306 kombi, motor benzin 1,6 (65 kw), rok vyroby 1997, najazdenych 205 000 km. Mam tiez problem s otackami na volnobehu a skapinanim motora pri prepradzovani rychlosti. Najprv bol problem s cerpadlom, vymenili sme ho, no problem pretrvava. Cerpadlo ako keby islo len na polovicny tah. Pocujem to podla zvuku, je tichsie ako pri starte. Mechanik to tipoval na chybu elektriky, tak precistil kable aj relatka, teraz auto ide, ale ked chcem preradit napr. z dvojky do trojky, tak mi takmer skape motor. Celkove to auto ide ako na rucnej brzde. Je prispate a plynovy pedal mi v trojke doslova kladol odpor. Musel podradit a dat mu viac otacok a rychlo preradit do trojky. Cital so nieco o skrtiacich klapkach. Chcem mu dnes povedat, aby ju skontroloval. Moze byt chyba v tom alebo je to kombinacia viacerych veci? V autach sa nevyznam, ale citim, ked mi inac reaguje. Vopred dakujem za akukolvek radu.

    Odpovedať
  16. 16

    Robert

    zdravím mám BMW 1.6 benzín. a mám podobný problem. ..teda zo skrtiacou klapkou. t. j. skrtiacu klapku som cistil ešte pred pol rokom komplexne som ju rozobral a vyčistil. pár dni bolo všetko vporiadku potom sa začalo kolisanie otacok nedrží pevne otacky a niekedy mám základné otacky až na 1700 inokedy my zas zijde na 1000 to podľa mňa normal pri týchto motoroch. ďalej ešte čo dosť naštve že od kúpy auta mám zatazkavajuci plyn. pedal čiže ťažko mi ide zatlacit zo začiatku keď je pedal hore . vedeli by ste my poradit hlavné príčinu toho pedalu .uvazujem že by som zase vyčistil skrtiacu klapku ale mám pocit že to ten pedal nevyriesi opat to bude len na chvíľku správne a potom zase bude tvrdý pedal .

    Odpovedať
  17. 17

    majco

    Nie vzdy pri trhani a kolisani otacok je na vine klapka. Sviecky, rozdelovac, vstrekovanie, vaha vzduchu, vzduchovy ci palivovy filter, lambda sondy, derave zberne potrubie, egr ventil a podobne veci tomu hraju tiez privelku ulohu pri takychto problemoch. Vzdy odporucam diagnostiku vozidla spravit skor, ako kupovat a menit nie lacne jednotlive komponenty. Stretol som sa s chlapikom ktoremu auto vynechavalo islo na 3 valce.. pomenil vsetko okrem sviecok a svieckovych kablov. No problem bol ten ze mu jeden z kablov prerazal na kostru motora a tym padom mu vynechaval valec. Tiez som sa stretol s chalanom ktoremu auto zhasinalo pri vyradeni rychlosti do neutralu.. V servise mu chceli repasovat prevodovku cena cca. 500-800eur islo o bmw x drive. Po navsteve som mu poradil vymenit palivovy filter a od vtedy problem nemal. Filter bol tak zaneseny ze ako nahle pustil plyn a vyradil rychlost auto islo na samochod a vysokotlakove dieslove cerpadlo zrejme nedokazalo na samochode pretlacit zaneseny palivovy filter.. po jeho vymene vsetko ok..

    Odpovedať
  18. 18

    jozef

    dobry den chcem sa opytat ,mam taky problem s golfom 3 1.8 gti s karboratorom ,skrtiacia klapka spalovaieho motora ako by som opravil alebo aky sprej si mam pytat v predajni dakujem

    Odpovedať
  19. 19

    Juraj

    Dobrý deň. Na vw golfe 4 (1.6) mi asi tri mesiace dozadu odišla lambda sonda. Prejavovalo sa to občasnými krátkotrvajúcimi zášklbmi auta najmä pri rozbiehaní (pridával som a nešlo). Po výmene lambda sondy za originál, zášklby prestali. No teraz, asi pred týždňom, zášklby opäť začali. Tentoraz ich pozorujem až po jednom až dvoch prejdených km (dovtedy ide auto bez problémov). Auto má zášklby pri rovnomernej rýchlosti (väčšinou pri 4 prevode pri 50 km/h ale aj pri 90 km/h) a trvajú dlhšie. Pri rozbiehaní problém nemám. Pri voľnobehu sem-tam kolíšu otáčky. Keď počas jazdy zastavím a mám pustenú ventiláciu po pár sekundách od zastavenia cítim v aute benzín (ak je ventilácia vypnutá alebo prepnutá na vnútorný okruh necítiť nič). Na RJ mi nesvieti žiadna kontrolka. V autoservise na diagnostike nevykazuje, žiadnu chybu. Dal som vyčistiť škrtiacu klapku, zášklbov je trocha menej a sú menej intenzívne, ale stále ich jednoznačne cítiť. Myslíte, že je potrebná výmena škrtiacej klapky? alebo problém môže byť niekde inde? Ďakujem za akúkoľvek odpoveď.

    Odpovedať
    1. 19.1

      Viktor

      Dobry den,mne robi toto iste,ako ste to vyriešil,ked možem poprosit,kde bola chyba?
      poprosim na email dzuman [at] seznam [dot] cz

      Odpovedať
  20. 20

    Juraj vasek

    Dobry den m.am pasats 2.3 125kw mam problem na 3 stupen mi auto trha a ked pridam plin tak dusi a pluje do fifuku kupoval som vahu zduchu ,sviecky,hadicky,palivovi filter som stoho nestastny stale to robi mohli Ste mi povedat co to moze robit?

    Odpovedať
  21. 21

    Juraj vasek

    Dobry den m.am pasats 2.3 125kw mam problem na 3 stupen mi auto trha a ked pridam plin tak dusi a pluje do fifuku kupoval som vahu zduchu ,sviecky,hadicky,palivovi filter som stoho nestastny stale to robi mohli Ste mi povedat co to moze robit?

    Odpovedať
  22. 22

    jan

    jano dobry den chcel by som poprosit o radu . mam toyotu carinu a pri startovani po 24 hodinach mi nechce naskocit motor az po 10 minutach chyti ale este nereaguje na plyn az ked sa trochu zohreje tak ide jak gula. pritom cez den chyta na ranu, bol som uz vsade mozne a nikdo mi nevie poradit. uz som z toho nestastny.

    Odpovedať
  23. 23

    TIBOR

    mám problém s otáčkami, po naštartování tak klesnú že skape motor a tiež akoby kopalo do plynového pedálu. diagnostyka nič neukázala. v čom by mohol byť problém

    Odpovedať
  24. 24

    Miloš

    Zdravím. Moj Chevrolet cruze pri nastartovani za studena zvysuje a znizuje otacky od cca 500 az 1300. Akcelerator nereaguje a neviem sa autom ani pohnut. Musim pockat asi 3 minutky kym sa otacky ustalia na priblizne 800 potom mozem ist. Dalsie starty uz nie su problem, teda kym auto uplne nevychladne. Moze to byt problem so skrtiacou klapkou alebo hladat problem niekde inde?

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.