Spoľahlivosť 2-3 ročných automobilov podľa TUV 2014

Spoľahlivosť vozidiel podľa nemeckých staníc technickej kontroly.

  • 6
  • 13.1.2014
  • Miroslav Babinec
  • Tuvsud_logoNemecké stanice technickej kontroly TUV vydali na rok 2014 rebríček spoľahlivosti vozidiel na základe ich vlastných štatistík. Údaje boli zbierané v období od júla 2012 do júna 2013 s celkovým počtom skontrolovaných vozidiel 7 965 068.

    Rovnako ako v minulom období, vozidlá boli rozdelené do piatich vekových kategórií. Rozdielne sa prihliadalo len na závažnosť jednotlivých porúch, čím sa trocha vylepšili štatistiky, a tak technickú kontrolu bez akýchkoľvek problémov úspešne absolvovalo 60,7% vozidiel. Aby sa vôbec konkrétny model vozidla mohol dostať do rebríčka, muselo byť na ňom vykonaných minimálne 1000 kontrol. Medzi najspoľahlivejšie modely sa opätovne zaradili tie japonské a domáce nemecké.

     

    TÜV Report 2014 - kategória 2-3 ročných áut

    Celkové poradie Model Priemerný km nábeh Percento závažných porúch
    1 Opel Meriva 29 000 4,20%
    2 Mazda 2 32 000 4,60%
    3 Toyota iQ 30 000 4,80%
    4 Porsche 911 31 000 5,20%
    5-6 BMW Z4 32 000 5,50%
    5-6 Audi Q5 63 000 5,50%
    7-8 Audi A3 47 000 5,60%
    7-8 Mercedes-Benz GLK 52 000 5,60%
    9-10 Toyota Avensis 52 000 5,70%
    9-10 Mazda 3 36 000 5,70%
    11 Volkswagen Golf Plus 34 000 5,90%
    12 Honda CR-V 40 000 6,00%
    13 BMW X1 45 000 6,10%
    14-15 Volkswagen Polo 35 000 6,20%
    14-15 Toyota Yaris 33 000 6,20%
    16-18 Opel Astra 36 000 6,40%
    16-18 Volkswagen Tiguan 49 000 6,40%
    16-18 Mercedes-Benz E 67 000 6,40%
    19 Mercedes-Benz C 55 000 6,50%
    20-22 Opel Agila 25 000 6,60%
    20-22 Audi A6 83 000 6,60%
    20-22 Hyundai ix35 40 000 6,60%
    23-25 Porsche Cayenne 59 000 6,70%
    23-25 Volkswagen Golf 45 000 6,70%
    23-25 Toyota Verso 43 000 6,70%
    26-27 Audi A4 72 000 6,80%
    26-27 Nissan Micra 32 000 6,80%
    28-33 BMW 1 43 000 6,90%
    28-33 BMW 3 56 000 6,90%
    28-33 Mercedes-Benz SLK 30 000 6,90%
    28-33 Skoda Yeti 46 000 6,90%
    28-33 Suzuki Splash 30 000 6,90%
    28-33 Volvo XC60 67 000 6,90%
    34-35 Audi Q7 68 000 7,10%
    34-35 Toyota RAV4 43 000 7,10%
    36-37 Audi A5 57 000 7,20%
    36-37 Mercedes-Benz B 41 000 7,20%
    38-39 BMW 5 58 000 7,30%
    38-39 Audi TT 38 000 7,30%
    40 Seat Altea 43 000 7,50%
    41 BMW X3 53 000 7,60%
    42-43 Toyota Prius 42 000 7,70%
    42-43 Mitsubishi Colt 34 000 7,70%
    44 Honda Jazz 32 000 7,80%
    45-47 Mercedes-Benz M 66 000 7,90%
    45-47 Toyota Aygo 32 000 7,90%
    45-47 Ford Fusion 32 000 7,90%
    48-49 Smart ForTwo 28 000 8,00%
    48-49 ŠSkoda Fabia 37 000 8,00%
    50-52 Opel Insignia 64 000 8,20%
    50-52 Mazda 6 48 000 8,20%
    50-52 ŠSkoda Roomster 41 000 8,20%
    53-54 Renault Laguna 58 000 8,30%
    53-54 Suzuki Swift 34 000 8,30%
    55-57 Mercedes-Benz A 33 000 8,40%
    55-57 Renault Modus 30 000 8,40%
    55-57 ŠSkoda Superb 68 000 8,40%
    58-60 Mini 35 000 8,50%
    58-60 Toyota Auris 36 000 8,50%
    58-60 Seat Exeo 57 000 8,50%
    61 Ford Kuga 49 000 8,60%
    62 Volkswagen Caddy 53 000 8,80%
    63-65 Nissan Note 37 000 8,90%
    63-65 Renault Scénic 44 000 8,90%
    63-65 Ford Fiesta 36 000 8,90%
    66-67 BMW X5 65 000 9,00%
    66-67 Volkswagen Touran 59 000 9,00%
    68-69 Citroën C1 33 000 9,10%
    68-69 Ford C-Max 48 000 9,10%
    70 Seat Leon 45 000 9,20%
    71-72 Opel Corsa 34 000 9,30%
    71-72 Suzuki SX4 35 000 9,30%
    73-74 Peugeot 107 31 000 9,50%
    73-74 Honda Accord 44 000 9,50%
    75-76 Honda Civic 37 000 9,60%
    75-76 Volvo V70 71 000 9,60%
    77 Volkswagen Eos 37 000 9,70%
    78 Seat Ibiza 38 000 9,80%
    79-81 Suzuki Jimny 30 000 9,90%
    79-81 Mazda 5 42 000 9,90%
    79-81 Hyundai i20 33 000 9,90%
    82 Volkswagen Scirocco 42 000 10,00%
    83-85 Volkswagen Passat CC 65 000 10,10%
    83-85 ŠSkoda Octavia 59 000 10,10%
    83-85 Hyundai i30 42 000 10,10%
    86-87 Nissan Qashqai 44 000 10,30%
    86-87 Kia Rio 37 000 10,30%
    88-89 Volkswagen New Beetle 32 000 10,40%
    88-89 Kia cee'd 42 000 10,40%
    90-91 Opel Zafira 52 000 10,50%
    90-91 Ford Focus 50 000 10,50%
    92 Mazda MX-5 26 000 10,60%
    93-95 Volkswagen Passat 79 000 10,70%
    93-95 Renault Twingo 31 000 10,70%
    93-95 Volvo C30 46 000 10,70%
    96 Volvo S40/V50 60 000 10,80%
    97 Volkswagen Touareg 67 000 11,00%
    98-99 Renault Clio 35 000 11,10%
    98-99 Ford Ka 31 000 11,10%
    100 Renault Mégane 46 000 11,40%
    101 Citroën C3 34 000 11,60%
    102-104 Daihatsu Sirion 30 000 11,70%
    102-104 Hyundai i10 29 000 11,70%
    102-104 Ford S-Max 68 000 11,70%
    105-106 Peugeot 207 35 000 11,80%
    105-106 Kia Picanto 30 000 11,80%
    107-108 Volkswagen Fox 33 000 11,90%
    107-108 Ford Galaxy 69 000 11,90%
    109 Renault Kangoo 43 000 12,30%
    110 Citroën C2 32 000 12,40%
    111 Citroën C5 63 000 12,60%
    112 Citroën C3 Picasso 39 000 12,80%
    113-114 Fiat 500 30 000 12,90%
    113-114 Ford Mondeo 69 000 12,90%
    115 Peugeot 308 46 000 13,40%
    116-117 Citroën Berlingo 49 000 13,70%
    116-117 Alfa Romeo MiTo 38 000 13,70%
    118 Dacia Sandero 36 000 13,90%
    119 Chevrolet Captiva 46 000 14,20%
    120-121 Fiat Punto 37 000 14,50%
    120-121 Chevrolet Aveo 33 000 14,50%
    122 Volkswagen Sharan 61 000 14,70%
    123 Citroën C4 Picasso 49 000 15,20%
    124 Alfa Romeo 159 56 000 15,40%
    125 Fiat Bravo 42 000 15,70%
    126 Chevrolet Matiz 29 000 16,10%
    127 Citroën C4 41 000 16,60%
    128 Fiat Panda 31 000 17,10%
    129 Dacia Logan 46 000 19,40%

    Komentáre (6)

    Pridať komentár

    1. miro33 15.1.2014 10:03

      Co robili 2-3 ročne vozidla na STK?! V Nemecku chodia na STK prvy raz vozidla po 2 rokoch? A ked ano tak na STK vedia prd ci nebolo pred nou vozidlo v servise a neodstranili tam nejake poruchy. Podla mna tato statistika nevypoveda o spolahlivosti vozidiel ale v akom stave bolo vozidlo pristavene na STK.

      Odpovedať

      1. Anonym 22.1.2014 00:07

        Uplne suhlasim.
        Nema to moc spolocne so spolahlivostou ale skor s pristupom servisu ku autu v zaruke. Dalsia z nemeckych pseudoeurostatistyk.

        Odpovedať

    2. peter 13.1.2014 22:03

      Celkom zaujímavá vec je že porsche 911 je štvrtè a wv polo až pätnaste , myslím že tých pól jazdí iste viac po cestách ako 911stiek .zrovnávať tieto dve značky neni moc šťastnè , zrovnávať čistokrvný šporťak s rodiným autom ak to tak nazvem . A passat 93 miesto rád by som vedel konkretne ktorè typovè rady brali k testu, o passatoch a ich povestných vstrekovačoch , a dvojhmotných zotrvačnIkoch sa rozprávajú zážitky asi všade nešťastný 2,0 tdi 16v, kod motora bkp a podobne ........ peter doc.

      Odpovedať

      1. bedoja 20.2.2014 19:15

        Mam passata B5 85kw pd dvojhmotu som riešil po 250 000 km spolu zo spojkou, priemerná životnosť spojky cca 200 000 km. Vstrekovače su ešte pôvodne váha vzduchu tiež pôvodna.
        Spoľahlivosť aut záleží na tom kto sa nachádza medzi sedadlom a volantom.

        Odpovedať

    3. jani 13.1.2014 19:34

      Tak to by zaujímalo aj mňa. Ono tá spoľahlivosť je veľmi diskutabilná a závisi od kadečoho. Tejto TUV dávam plus aspoň za km, lebo ostatné štatistiky hodnotia autá na jedno kopyto bez ohľadu na najazdené km. A veľa závisí od vodiča, servisu, krajiny a podobne. Podľa mňa najobjektívnejšie info poskytujú nezaujatí majitelia.

      Odpovedať

    4. peter 13.1.2014 18:51

      No tabulka je zaujímavá , len by ma zaujímalo podľa čoho to sudruzi v NDR. hodnotili, vozidlo s nábehom cca 30 až 60 tisíc km. Podľa mojej skúsenosti nemajú neakè vážne technickè problèmi ktorè by bránili neprejsť stk. Vek 2 až3 roky to sú relatívne novè autá dva roky je záruka na vozidlo, v rámci záruky sa riešia samozrejme neakè technickè problemi , ale neni to zase takè važne aby vozidlo neprešlo stk. Svietiace kontrolky motora, výpadky neakèho čidla , občas zmena softweru niektorej riadiacej jednotky a tak. Peter.doc.

      Odpovedať