V Nemecku sa jazdí s automobilmi kategórie M1 a N1 (mimo autoškoly, taxi…) prvý krát na povinnú technickú kontrolu už po 3 rokoch (u nás po 4). Pri vozidle takéhoto veku sa nepredpokladá častý výskyt závad. Jednak z dôvodu mladého veku, menšieho počtu najazdených km, ale dôležitý je aj aspekt väčšinového dodržiavania pravidelných servisných prehliadok, alebo aj správneho používania a starostlivosti ako predpisuje výrobca.
Čo sa týka úspešnosti, jednoznačne dominujú vozidlá z nemecko – japonskej produkcie. Zaujímavosťou je aj fakt, že prvýkrát v celej štyridsaťročnej histórii TÜV Report zvíťazil hybridný automobil. Celkovú objektivitu porovnania spoľahlivosti zvyšuje aj údaj o počte najazdených km. Ako príklad uvediem až 67. miesto VW Passat s kvótou závady 5,3% ale najadzenými až 88 000 km. Pre porovnanie Honda Jazz , ktorá skončila na 13. mieste má síce iba 3,3% závad, ale najazdených menej ako polovicu (skoro tretinu) kilometrov, rovnako ako siedmy Ford Fusion s 2,7% závad. Takže nejedná sa len o simplexný rebríček naoko nič nehovoriacich percent, ale do hry vstupuje aj veľmi významný aspekt, najazdené kilometre. Z toho vyplýva, že aj zdanlivo priemerné umiestnenie niekde v polovici rebríčka, ale pri poriadnej porcii najazdených km môže v konečnom hodnotení znamenať slušný výsledok. Na prvých 20-tich miestach sa totiž hodnota najazdených km pohybuje v rozmedzí 30-50 tisíc km.
Poradie | Výrobca a model | Podiel áut s vážnou závadou | Počet ubehnutých km v tisícoch |
---|---|---|---|
1. | Toyota Prius | 2,2% | 43 |
2. | Porsche 911 | 2,3% | 33 |
2. | Toyota Auris | 2,3% | 37 |
2. | Mazda 2 | 2,3% | 33 |
5. | Smart ForTwo | 2,5% | 29 |
6. | VW Golf Plus | 2,6% | 43 |
7. | Ford Fusion | 2,7% | 34 |
7. | Suzuki SX4 | 2,7% | 40 |
9. | Toyota RAV4 | 2,8% | 49 |
9. | Toyota Corolla Verso | 2,8% | 49 |
11. | Mercedes-Benz trieda C | 2,9% | 46 |
11. | Mazda 3 | 2,9% | 42 |
13. | Audi A3 | 3,3% | 53 |
13. | Honda Jazz | 3,3% | 34 |
15. | Mazda MX-5 | 3,4% | 31 |
15. | Toyota Avensis | 3,4% | 55 |
15. | Toyota Yaris | 3,4% | 36 |
18. | Mazda 6 | 3,5% | 53 |
19. | Porsche Boxster/Cayman | 3,6% | 33 |
20. | Audi TT | 3,7% | 41 |
20. | VW Eos | 3,7% | 41 |
22. | VW Golf | 3,8% | 50 |
22. | Opel Meriva | 3,8% | 36 |
24. | Opel Vectra | 4,0% | 66 |
24. | Kia Cee’d | 4,0% | 40 |
26. | Ford Mondeo | 4,1% | 53 |
26. | Ford Fiesta | 4,1% | 36 |
26. | Porsche Cayenne | 4,1% | 52 |
26. | Mazda 5 | 4,1% | 50 |
26. | Suzuki Swift | 4,1% | 36 |
31. | Audi A4 | 4,2% | 71 |
31. | Opel Astra | 4,2% | 51 |
31. | VW Touran | 4,2% | 64 |
34. | Mercedes-Benz trieda B | 4,3% | 43 |
34. | Opel Tigra TwinTop | 4,3% | 32 |
34. | Nissan Note | 4,3% | 41 |
34. | Škoda Fabia | 4,3% | 34 |
34. | Toyota Aygo | 4,3% | 36 |
39. | BMW 7 | 4,4% | 69 |
39. | Ford Focus C-Max | 4,4% | 47 |
39. | Opel Corsa | 4,4% | 37 |
39. | Honda Civic | 4,4% | 44 |
39. | Suzuki Grand Vitara | 4,4% | 44 |
44. | Ford Focus | 4,5% | 53 |
44. | Opel Antara | 4,5% | 48 |
44. | Kia Rio | 4,5% | 42 |
47. | Audi A6 | 4,7% | 85 |
47. | BMW 1 | 4,7% | 47 |
47. | BMW 3 | 4,7% | 58 |
47. | Fiat Bravo | 4,7% | 35 |
47. | Mitsubishi Colt | 4,7% | 37 |
52. | Mercedes-Benz trieda A | 4,8% | 38 |
53. | BMW Z4 | 4,9% | 37 |
53. | Mercedes-Benz SLK | 4,9% | 34 |
53. | Nissan Micra | 4,9% | 34 |
53. | Renault Modus | 4,9% | 35 |
53. | Seat Altea | 4,9% | 47 |
58. | Audi A8 | 5,0% | 85 |
58. | BMW X3 | 5,0% | 55 |
58. | Ford Galaxy/S-Max | 5,0% | 68 |
58. | Daihatsu Sirion | 5,0% | 35 |
62. | Citroën C1 | 5,1% | 42 |
63. | Opel Zafira | 5,2% | 58 |
63. | Honda CR-V | 5,2% | 48 |
63. | Renault Clio | 5,2% | 38 |
63. | Škoda Octavia | 5,2% | 68 |
67. | VW Passat | 5,3% | 88 |
67. | Peugeot 107 | 5,3% | 36 |
69. | Honda Accord | 5,5% | 50 |
69. | Seat Alhambra | 5,5% | 65 |
69. | Subaru Forester | 5,5% | 48 |
72. | Audi Q7 | 5,6% | 75 |
72. | Mini | 5,6% | 36 |
72. | Citroën C4 | 5,6% | 54 |
72. | Mitsubishi Outlander | 5,6% | 52 |
76. | Ford Ka | 5,7% | 34 |
76. | VW New Beetle | 5,7% | 35 |
76. | Hyundai Matrix | 5,7% | 38 |
76. | Seat Leon | 5,7% | 51 |
80. | Renault Scénic | 5,8% | 47 |
81. | VW Caddy Life | 5,9% | 60 |
81. | Škoda Roomster | 5,9% | 46 |
81. | Volvo S40/V50 | 5,9% | 68 |
84. | Opel Agila | 6,0% | 33 |
85. | VW Polo | 6,1% | 39 |
85. | Nissan X-Trail | 6,1% | 55 |
87. | Hyundai Getz | 6,3% | 36 |
88. | Chevrolet Aveo | 6,4% | 35 |
89. | Mercedes-benz CLK | 6,5% | 44 |
89. | Renault Twingo | 6,5% | 34 |
91. | Smart Forfour | 6,6% | 44 |
91. | VW Touareg | 6,6% | 66 |
93. | Mercedes-Benz trieda E | 6,7% | 77 |
94. | VW Fox | 6,9% | 38 |
94. | Hyundai Tucson | 6,9% | 46 |
96. | VW Sharan | 7,0% | 73 |
97. | Mercedes-Benz trieda M | 7,1% | 66 |
97. | Mercedes-Benz trieda S | 7,1% | 72 |
99. | BMW 5 | 7,4% | 75 |
99. | Alfa Romeo 147 | 7,4% | 48 |
99. | Fiat Panda | 7,4% | 36 |
102. | Kia Picanto | 7,5% | 34 |
103. | Chevrolet Matiz | 7,8% | 34 |
104. | BMW X5 | 7,9% | 66 |
104. | Citroën C3 | 7,9% | 38 |
104. | Renault Mégane | 7,9% | 52 |
107. | Fiat Punto | 8,0% | 41 |
108. | Citroën Berlingo | 8,2% | 55 |
108. | Hyundai Santa Fe | 8,2% | 57 |
110. | Alfa Romeo 159 | 8,5% | 58 |
110. | Peugeot 1007 | 8,5% | 30 |
110. | Seat Ibiza/Cordoba | 8,5% | 41 |
113. | Peugeot 207 | 8,7% | 39 |
114. | Renault Laguna | 8,8% | 64 |
115. | Renault Kangoo | 8,9% | 47 |
116. | Citroën C4 | 9,0% | 48 |
117. | Kia Sorento | 9,2% | 55 |
118. | Volvo V70/XC70 | 9,3% | 81 |
119. | Peugeot 307 | 9,9% | 50 |
120. | Citroën C5 | 10,0% | 61 |
120. | Renault Espace | 10,0% | 67 |
122. | Citroën C2 | 10,1% | 38 |
123. | Dacia Logan | 11,0% | 48 |
123. | Peugeot 407 | 11,0% | 63 |
125. | Volvo XC90 | 11,2% | 73 |
126. | Fiat Doblo | 11,8% | 56 |
127. | Hyundai Atos | 12,2% | 31 |
128. | Kia Carnival | 23,8% | 58 |
Nemecké technické kontroly vykonávané organizáciou TÜV v jednotlivých spolkových krajinách sú každoročne cenným zdrojom informácií o kvalite vozového parku, ktorý sa pohybuje na nemeckých cestách. Tohtoročný rebríček čerpá z údajov zozbieraných v období 12 mesiacov začínajúc v júli 2009 a končiac júnom 2010. Štatistika obsahuje len tie modely, u ktorých bolo vykonané dostatočné množstvo kontrol (viac než 10 000) a môžu tak byť porovnávané s ostatnými (ide o štatistickú významnosť a porovnateľnosť dát).
Celkovo bolo do zisťovania zahrnutých 7 253 709 kontrol. Výsledkom každej z nich je protokol, obsahujúci ľahké, vážne a nebezpečné závady. Ich význam je obdobný ako pri slovenskej STK. Vozidlo s ľahkou závadou (to je tá, ktorá neohrozuje bezpečnosť premávky) dostáva známku osvedčujúc spôsobilosť na prevádzku, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstránení závady a pokiaľ máte automobil, na ktorom technici nájdu nebezpečnú chybu, po vlastnej osi neodídete.