Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

26 komentárov

  1. 1

    Tomáš

    Ja osobne by som uz volil len dovozove auto, nemci nak najazdia statisice km aj za dva roky, tak vedia aspon poriadne menit olej, v nemecku nema motor ani po 300 000km problem, pridete na slovensku, k autam ktore su od nova na slovensku a po 150 000km su to vylagrovane sroty. Osobne poznam len par ludi co si da na oleji zalezat a vobec vie ze olej treba v aute aj menit.

    Odpovedať
    1. 1.1

      begbeee

      Jasné. Tiež si natierajú maslo z oboch strán chlebíka a kôrka je u nich chrumkavejšia.

      Odpovedať
      1. 1.1.1

        Igor

        Bohuzial, v niecom pravdu ma. Ja som si doviezol pred rokom z Nemecka uz tretikrat auto a oproti tomu, co som nachadzal na SK (predsa bolo jednoduchsie kupit a zaregistrovat ako absolvovat vsetky procedury pri dovoze) to boli krasne auticka. Na SK kazdy navyse odrbava. A netreba zabudnut na to, aku dialnicnu siet maju nemci, a teda je dost rozdiel najazdit 100 000km po nasich rozbitych okreskach a po dialniciach

      2. 1.1.2

        Tomáš

        begbeee – chcel som tym len povedat to, ze dost ludi berie auta len ako nejaku bezudrzbovu vec, ktoru raz za rok daju do autorizovaneho servisu na prehliadku (kde ten olej nemusia ani vymenit, ale o tom potom s tym mam osobnu skusenost) alebo ani to nie. Poznam kopec firemnych aut ktore jazdia 50 000km na jednom oleji a vobec ich to netrapi, vsak 3 roky to vydrzi potom sa da do odpisu, alebo sa pozriem len na susedov niektorych, povedia ze vela nenajazdia za rok tak olej im tam kysne aj 3-4 roky. Dalej su to dodrziavaci longlifov na vlas presne. A potom niekde na konci sme my co si oleje menime poctivo. Ja som doteraz mal kopec aut nikdy nie rovnakej znacky ale problemy z motorov z pazravostou na olej, zakarbonovanim alebo slabymi tlakmi neboli ani po 400 000km a vacsina tych aut boli benzinaky. Ked povies niekomu ze benzinak vydrzi km kolko chces tak sa ti vysmeje, no holt, za mna osobne, ak kupovat ojazdene auticko radsej si pojdem vybrat do nemecka

      3. Miro

        Väčšina nemcov určite áno, ale toto video fakt pobavilo 🙂
        http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ&feature=player_embedded#!

        Btw tiež mám auto z Nemecka a už nikdy by som nekupoval inde, a už vôbec nie od podvodníkov na Slovensku (o rozbitosti ciest, kvalite servisov a blbcoch vodičoch ani nehovoriac).

  2. 2

    Igor

    pred rokom som si doviezol Jeepa a ten ma (a myslim ze cely Chrysler koncern) predpisanu vymenu kazdych 10 000km. Dufam, ze sa to vstupom Fiatu do Chrusleru nezmeni. AKurat som rozmyslal, ked moje auto ma teraz 80 000km a bol olej meneny uz 8x (navyse je to velkoobjemovy benzin), aky to musi byt rozdiel ak je v aute maly hrncek s velkym vykonom a pri rovnakom pocte km bol meneny olej len napr 2x …

    Odpovedať
    1. 2.1

      Maťo

      Áno pred niekoľkými rokmi bolo v Amerike celkom bežné, že sa olej menil každých 5000 míl, bežne na pumpe kontrolovali hladinu oleja a tie autá jazdili bez problémov neskutočné nájazdy. Osobne nechápem toto naháňanie sa za longlife olejmi, keď oleje ako také sa opotrebúvajú stále rovnako či longlife či nelonglife. Dať raz za 15t km 10€ za filter a od 30 po 70€ za olej (podľa motora a objemu náplne), je v porovnaní s opravami ktoré spôsobí nedostatočné mazania motora bagateľ a kto na toto nemá peniaze nech si nekupuje auto a chodí autobusom.

      Odpovedať
      1. 2.1.1

        Rupert

        V Amerike to platí stále,nedávno som sa odtiaľ vrátil.

      2. Bodo

        V Kanade je to dokonca 5000km

      3. Bodo

        Ale je to skrátené aj tým že tam nemajú tak kvalitný a čistý benzín, 90% aut jazdi na 87 oktanovy.

      4. 2.1.2

        Marcus_A

        nastuduj si rozdiely medzi RON, MON a AKI oktanovym cislom. V USA sa pouziva AKI, ekvivalent US 87 moze byt 91-95 RON, teda EU.

        O nekvalitny benzin sa nejedna.

  3. 3

    duro8

    Jazdím iba dlhé trasy (dialnice) na Fiate JTD (Selénia) a mením každých 30 000 km……diagnostika dokonca ukazuje pri výmene, že ešte nejakych 10 000 km može jazdit……myslim si že pri dialničných kilometroch 30 000 km je v norme a mam viacerych znamzch ktory takto jazdia aj s 300 000 km a bez problemov…..

    Odpovedať
  4. 4

    jozef

    Nevidim v clanku spomenuty scenar, ked clovek jazdi malo 2-3 tis km rocne. Ako casto treba potom menit pri benzinovom motore? Moze olej zostarnut za rok?

    Odpovedať
    1. 4.1

      laky

      Áno olej s pribúdajúcim časom mení svoje vlastnosti..odporúča sa vymeniť raz ročne…:)

      Odpovedať
      1. 4.1.1

        step 1

        Ano, vtedy je doporučenie raz ročne, ale niektorí výrobcovia olejov pripúšťali vo svojich „mazacích plánoch“, či v špecifikáciách výrobkov, že pri malom počte kilometrov môže konkrétny olej byť používaný bez výmeny do 2 rokov. Kedysi som mal práve taký Aral, nejaký syntetický 0W-40 (5W-40) a aj som ho nechal takmer 2 roky, a tuším aj náš už nevyrábaný Madit Zero 0W- to pripúšťal – ten som nechal 2 roky, najazdené som mal celkovo možno 10000 km. Ale nie každý výrobca toto „priznal, a teraz som to tuším nevidel uvedené k žiadnemu oleju už dobre dlho – veĎ ide o velký business (ale našťastie ceny olejov oproti minulosti klesli vďaka velkej konkurencii; stúpajú len ceny servisných prác).

        Myslím že ak sa najazdí do 2 rokov okolo max. 10-12000 km, tak tie syntetické to zvládajú, a možno aj všetky oleje spĺňajúce špecifikáciu (polosyntetické, minerálne); v tomto prípade mohlo tiež ísť o marketing, kde tie drahšie syntetiky mali mať aj priznanú výhodu „do 2 rokov“ pri malom km nábehu.
        Posledné roky som však menil na mestskom aute olej každý rok, aj keď som mal len málo km, lebo som v ňom mal 10W-40 – asi na mňa zaúčinkovalo to, čo som popísal vyššie.

  5. 5

    peter

    páni, v prvom rade čo sa týka oleja treba dodržať normu výrobcu napr, u vozidiel wv,audi škoda , norma na log.olej . 503 00,506 00,long2, novšia norma long.3 504 00,507 00, to platí aj pre interval výmeny 15000km. tam je norma iná, ale možete použiť olej z normou long.čo sa týka výmeny pokiaľ auto jazdí mesto občas medzi mestské trasy max. 15000km,a vymeniť , pokiaľ auto jazdí diaľnice a dlhé trasy 20000km,a vymeniť a samozrejme aj filtre vzduchový , kabínový filter. pokial nechodíte do autorizovaných servisov kupujte si kvalitné veci ako filtre a oleje filtre MAN,BOSCH ,PURFLUX, .OLEJE KTORE SPLňAJú normu!! pre dané auto a motor!!, čo sa týka servisu treba dodržat pracovné úkony, ktoré sa prevádzajú po daných kilometroch , iné prace sa robia pri 30000km. a iné pri 60000km. pokial sa dodržia servisné úkony auto funguje ako má, to k poznámke, že niektoré auto po 100000km. je šrot a niektoré v perfektnom stave . samozrejme že auto má v rukách normálny človek ktorý si o to dbá a dáva si pozor na auto. a veľmi zásadná vec zverte vozidlo do rúk odborníkovi ktorý vie čo treba robiť! pracujem 20rokou z autami a videl som už všeličo za tie roky . peter.

    Odpovedať
    1. 5.1

      bubak

      suhlasim, treba dodrziavat navod na pouzitie. Inak vela ludi tu pise o skracovani vymennych intervalov na olej, ale fakt som nikdy nepocul o NIKOM, komu by sa motor zadrel v normalnom vymennom intervale alebo o niekom, kto by mal motor znoceny z dovodu abrazie vzniknutej nedostatocnym mazanim pri dodrziavani servisnych ukonov a intervalov. Dnesne motory su dizajnovane na cca 240-260 tisic km bez vaznejsej poruchy, kazdy vyrobca ma na toto smernicu. A fakt som ikdy nepocul o nikomu, komu by motro odysiel skor z titulu long life rezimu. A pritom takato „prihoda“ sa da lahko a presne dokazat (stopy abrazie, znehodnoteny olej na tribodiagnostku)
      Cele to s tym skracovanim vymennych intervalov mi pride ako obycajne chacharenie.

      Odpovedať
      1. 5.1.1

        peter

        Samozrejme že motor sa nezadrie pokial je tlak oleja a čerpadlo v poriadku to suhlasím , ale na opotrebení sa to prejavý , predlženè intervaly long. Sú dobrè a stavanè pre zákazníkov ktorý najazdia 30tisíc, za 6 až 7 mesiacou, to ok. Ale ten kto to naajazdí za 2 roky len tak tak no? ?, . Predpis výmeny vzduchovèho filtra po 60tisíc km, videli ste taký filter v akom je stave? Katastrofa, môžem vám taký ukázať boli by ste prekvapený.Ďalšia zaujímavá vec je doživotný olej v automatických prevodovkách , je to nezmysel , odpoveď výrobnèho zavodu podotýkam neoficialna jednej automobilovej značky ktorú nebudem menovať je , konštrukčná životnosť prevodovky je 170 000 až 200 000km, a to ten olej tam odjazdí. Prevodovky DSG. Majú výmenu každých 60 000km, a je dôležitè ju dodržať je to limitovanè aj časom myslím 3roky. Pokial majitel v automatickej prevodovke z hydromeničom menil olej po cca. 80 až 90tisíc km. Tie prevodovky fungujú bez problèmou , robil som tých výmen niekolko tak viem z vlastnej skúsenosti a praxe, inak bez výmen oleja 200 až 250tisíc km. A prevoddovka na výmenu alebo repas čo sa bavíme o cene cca 2 až 5 tisíc euro, môj osobný názor na oleji a filtroch nič neoklamete jedine sami seba. Je to môj osobný názor a skúsenosť z praxe nemusíte s tým suhlsiť . Peter.

      2. bubak

        V mojej servisnej knizke sa napriklad pise, ze olej by sa mal menit kazdych 30 tisic alebo kazdych 12 mesiacov, zalezi na tom, co pride prve. Dokonca vyrobca odporuca vymenu po prvych 3000-5000 km po kupe auta a zajazdeni suroveho motora.

      3. peter

        No neviem o ktorom konkretnom vozidle sa bavíme, ale long.servis je u WV grup. 30tisíc alebo 2 roky, podľa toho čo nastane skôr. 30tisíc, je teoretická hodnota auto si priebežne upravuje servisný interval , pokial sa jazdí mesto viac štartov kratke jazdy servis môže pisať po cca 25 alebo 22tisíc je to rôzne, riadiaca jednotka motora a prístrojového panela zaznamenáva percentualne zaťaženie motora teplotu oleja počet štartou a vypočita opotrebenie oleja tak to funguje. Je to len výpočet teória auto si nedokáže zmerať kvalitu oleja priamo. Long servis u nás začal u WV.grup, v roku 2000, audi 2001, nie každá krajina má long.servis, vozidlá ktorè idú na trh čina 10 tisíc, servis, india 15 tisíc, . Pamätám časy výmeny oleja 7500km, felícia 1,9D. Golf trojka 1,9D,to istè, Je to téma na dlhú diskusiu kto najazdí za krátky čas 5 ,6 ,7 mesiacou 25tisíc km. Budiš , ale kto za 2 roky príde z 10 alebo 12 tisícmi km, trápi ten motor na starom benzínom nasiaknutom oleji , a to neni dobre. Long servis je marketing znižovania prevadzkových nákladou . Tak z mojej strany toľko páni , ako som tu spomenul je to môj osobný názor a 20 ročná prax , nikoho nepresviečam o tom aby menil olej po 10 alebo 15 tisíc km, je to na každom ako sa rozhodne, ale pokial má mašina šlapať tak olej a filtre musia byť ok.

  6. 6

    Janksvk

    Z priateľkinej Škoda Rapid 1,2 63kw TSI ktorá mala 2800km som vymenil olej a vyzeral ako na tom obrázku na pravo je sprostosť 30000 interval motor tak akurát vydrží po záruku 60000km alebo 4 roky
    Pred 14 minútami · Páči sa mi to

    Ján Kristínek No pre TSI Alebo HTP Jedine interval max 15000 a Olej 5w50 a motor vydrží ako má a to nevravím že na TSI nastupáva benzín do oleja pri krátkych tratiach 10max 20 km za deň.

    Odpovedať
  7. 7

    Milan

    Zdravim vsetkych,aj ja by som sa priklonil k tomu ze olej doporucenej kvality a specifikacie dla vyrobcu.na znacke netrvam ale osobne si menim 1krat rocne a to robim 7000km rocne,denne 15km +15km zmiesana prevadzka.Samozrejme vsetky filtre,auto slape ako ma[Agila 1.0,60konickovy benzin.]To je 10 rokov bez problemov a neocakavanych udalosti.Zatial zer gut.

    Odpovedať
  8. 8

    Jose

    Zdravím. Máme volvo S40 ,nešťastné 1.6 84kW. Limit na vymenu m.oleja je 20T km alebo 12mes. V priemere sa jazdi 15-17 T do roka. Citlive je turbo, kde v potrubi olej dost karbonizuje. Tymto intervalom na km/rok sa to dá ustrážiť…Servisované vzorovo v Cameacar Prešov. Po zaruke asi u „Nitrana“ 🙂 …

    Odpovedať
  9. 9

    working class hero

    mam pocit, akoby diskusiu moderovali majitelia auto-eshopov… preco by som mal menit olej najneskor po 15,000 ci nebodaj 10,000, ak som robil napr. dlhsie trasy a je este dobry ?… preco by som mal vypustit z motora stale pouzitelny a dobry olej ?… to ste vsetci milionári a neviete, co s penazenkou ?… ved vidim a cítim na prste, ci je este ok… nebudme uz vsetci ako ovce a z tych marketingovych masaží uplne zmagorení… a obdobne je to aj pri pneumatikách…

    Odpovedať
    1. 9.1

      M.

      Tu vôbec nejde o marketingové drísty, skôr naopak. Marektingové drísty sú, ak výrobca predpisuje výmenu oleja po 30 000 či ešte viac km. Marketingovo sa akože znížia prevádzkové náklady. Samozrejme je pravda, že inak vyzerá olej po 15 000 km u toho kto jazdí dlhšie trasy a u toho ktorý ich najazdil po meste, v prašnom prostredí či teréne. Veľa aj závisí od objemu olejovej náplne. Je rozdiel ak je oleja 6 litrov alebo ak je oleja 3 litre. Veľký vplyv má aj kvalita paliva a konštrukcia motora -kolko sa tvorí karbónových usadenín, ako prebieha regenerácia DPF a pod. Preto tých 15000 km, lebo radšej naviac pár desiatok euro za olej ako naviac pár tisíc za motor a príslušenstvo.

      Odpovedať
  10. 10

    Dušan

    Neviem,ale mne na oktávii 1.6 TDI signalizuje zníženú kvalitu oleja,približne po 15 000km,alebo po roku prevádzky.
    Dušan

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.