Ako je už u trojkového sedanu zvykom, interiér neponúka nadbytok vnútorného priestoru ani na zadných, ani na predných sedadlách. Okrem určitej stiesnenosti je na priemernej úrovni aj praktická resp. úžitková stránka interiéru. Klasická koncepcia s motorom vpredu a pohonom zadných kolies si tak vyberá svoju daň, čo vynikne najmä v porovnaní s rozmerovo podobnými vozidlami s motorom vpredu a predným náhonom.
Náročnejších motoristov trošku sklame palubná doska, ktorá oproti predchádzajúcej generácii stratila na robustnosti a aj natočenie stredového panelu smerom k vodičovi už nie je to čo bývalo. V podobnom duchu sa dá vyjadriť aj o dizajne, ktorý v základnom prevedení z pred-faceliftovaného modelu vyzeral až príliš jednoducho a lacno (vzhľadom na to, že sa jedná o prémiový sedan od BMW). Oveľa lepší dojem urobí druhý variant, kde je palubná doska vybavená stredovou nadstavbou pre systém iDrive a navigačný systém. Optický a kvalitatívny rozdiel medzi nimi je naozaj značný. Podobne sa dá vyjadriť aj o základnom prevedení audia, ktoré ani dobre nevyzerá a vzhľadom na prémiové štandardy ani bohvieako dobre nehrá.
Predné sedadlá pôsobia v základnom látkovom prevedení dosť fádne, priemerný je aj komfort sedenia. Oveľa lepšie sú na tom príplatkové – športové s výsuvnou prednou časťou sedáku. Zadné sedadlá majú pomerne tuhé čalúnenie a niektorým pasažierom môže trocha vadiť aj príliš kolmé sedenie. Miesta vzadu je síce viac ako pri predošlej generácii, v porovnaní s obdobnou konkurenciou je ale priestrannosť interiéru iba priemerná.
Podobne je na tom aj kufor. Vo verzii sedan má objem 460 litrov, využiteľnost mu však znižuje malý vstupný otvor. Verzia kombi má prirodzene lepšiu využiteľnosť kufra, danú typom karosérie. Motoristov častejšie prevážajúcich viac batožiny však nepoteší objem, ktorý dosahuje 460 litrov v základnom prevedení a 1385 l po sklopení zadných sedadiel. Verzia Cabrio má pri natiahnutej streche objem 350 litrov, ktorý však klesne na skromných 210 litrov pri stiahnutej streche. Verzia Coupé má objem kufra 430 litrov.
Trojku podobne ako ďalšiu nemeckú prémiovú konkurenciu charakterizuje množstvo príplatkovej výbavy. Kúpiť sa tak dá stroho až chudobne vybavená verzia, pri troche šťastia však možno naraziť na plne vybavené vozidlo, kde okrem kompletnej elektrickej výbavy, poteší vodiča aj kožený interiér, krásne elektróny, športový volant, navigácia, adaptívny tempomat či adaptívne svetlomety.
Podvozok s klasickým usporiadaním pohonu prepožičiava trojke veľmi dobré jazdné vlastnosti. Optimálne rozloženie hmotnosti, spolu s dozadu posunutými motormi umožňuje vozidlu ľahko zatáčať a s nadhľadom zvládať rýchly prejazd úzkymi a kľukatými cestičkami. Samozrejme najväčšiu akčnosť predvádzajú baworáky s ľahkými štvorvalcami pod kapotou, s ťažkým šesťvalcovým dieselom sa už prejavuje určitá ťažkopádnosť, stále je však podstatne menšia ako v prípade konkurenčných automobiliek, ktoré majú usporiadanie „všetko vpredu“.
Zadný náhon má výhodu aj v nulovom vplyve hnacích síl do riadenia či lepšej trakcii pri akcelerácii. To všetko samozrejme platí pri suchej a kvalitnej ceste. Na mokrej, zasneženej alebo podobne adhéziu znižujúcej vozovke klasická koncepcia pohonu vyžaduje podstatne skúsenejšieho vodiča so značnou dávkou predvídavosti. Preto automobilka vybavila svoj model celou radou bezpečnostných asistentov od stabilizačného programu DSC, cez brzdového asistenta, až po príplatkovú dynamickú kontrolu trakcie DTC.
Komu by ani kontrolná činnosť elektroniky nestačila, niektoré verzie sú vybavené pohonom 4×4, nazývaným xDrive, ktorý výrazne pomáha hlavne na snehom zaviatych kopcovitých vozovkách, kde klasické zadnokolky ťahajú za kratší koniec. Pohon xDrive je inteligentný elektronický systém úzko spolupracujúci so stabilizačným systémom DSC. Za normálnych okolností posiela na prednú nápravu 40% a na zadnú 60% krútiaceho momentu. V prípade potreby ho dokáže rozdeliť dopredu až 75% dozadu 25% alebo dozadu až 100%. Vďaka prepojeniu s DSC a tiež s rôznymi snímačmi napr. natočenia volantu, rýchlosti otáčania kolies, priečnemu zrýchleniu atď., dokáže xDrive veľmi rýchlo reagovať na okamžitú situáciu a vhodnou zmenou trakcie jednotlivých náprav (kolies) dokáže eliminovať vzniknutú nedotáčavosť alebo pretáčavosť ešte pred zásahom samotného DSC. xDrive tak významne zlepšuje využitie vozidla v zimnom období a tiež akceleráciu pri prudkom rozjazde z miesta na povrchoch s nižšou adhéziou. Vyššia hmotnosť a väčšie mechanické odpory systému zvyšujú spotrebu v priemere o jeden liter benzínu resp. 0,5 litra nafty.
Nie každý je však z pohonu všetkých kolies nadšený. Najmä pravoverní fanúšikovia vyčítajú štvorkolke prílišnú elimináciu pre bavorák tak typickej pretáčavej charakteristiky vozidla, keďže cca 100 kg naviac je prevažne sústredených v prednej časti vozidla. Okrem narušenej vyváženosti je predná náprava viac zaťažovaná a nárast neodpružených hmôt sa tak negatívne prejavuje na mierne zhoršenom komforte jazdy a priľnavosti po nerovnom povrchu.
Systém medzinápravovej viaclamelovej spojky je pri bežnom používaní spoľahlivý a vyžaduje iba raz za 100 000 km výmenu olejovej náplne. Avšak pozor na vozidlá, ktoré boli nadmerne zaťažované napr. ťahaním ťažších prívesov, častejšou jazdou mimo spevnené vozovky či vyťahovaní zapadnutých vozidiel (podobne ako u staršej X3). V týchto prípadoch hrozí väčšie riziko opotrebovania trecích lamiel, čo znamená výmenu celej spojky za viac ako 1500 €. Taktiež sa pri viac ojazdených kusoch oplatí skontrolovať spodok vozidla, či nikde zo systému neuniká olej a neozývajú sa podozrivé zvuky pri pomalšej jazde mimo spevnenej vozovky s vytočenými kolesami na jednu či druhú stranu.
Ešte pár informácií k podvozku trojky. Vozidlá boli od výroby osadené pneumatikami typu runflat, ktoré sa vyznačujú možnosťou určitého dojazdu bez nutnosti výmeny náhradného kolesa v prípade ak dostanete defekt. Vozidlo tak nepotrebuje ani náhradné koleso a ani lepiacu sadu. Pneumatiky majú na vonkajšom plášti označenie RSC (Runflat System Component). Nevýhodou takýchto pneumatík je vyššia cena oproti štandardným a taktiež nie každý pneuservis ich dokáže prezuť. Najväčšou nevýhodou je ale zhoršený komfort pruženia, keďže tuhosť ich bočníc výrazne zhoršuje absorpciu nerovností. Popísať o koľko je komfort horší je ťažké, vrelo sa ale odporúča opotrebované runflaty nahradiť klasickými pneumatikami a dokúpiť si lepiacu sadu. Okrem zlepšenia jazdného komfortu sa o niečo vylepší aj dynamika jazdy, keďže štandardná pneumatika je ľahšia. Znížia sa tak neodpružené hmoty (kolesá majú menšiu zotrvačnosť – gyroskopický efekt) čo priaznivo vplýva na ďalšie zlepšenie jazdných vlastností.
Riadenie sa v E90-tke vyskytuje v dvoch prevedeniach. Silnejšie verzie (M3, 335d, xDrive, 335i a s príplatkovým servotronikom) majú riadenie s elektronicky riadeným hydraulickým posilňovačom. Ostatné verzie majú elektromechanický posilňovač EPS. Spätnú väzbu a lepší pocit z riadenia sprostredkúva hydraulický posilňovač. Zle si však nevedie ani elektromechanická verzia, bežným vodičom poskytne primerané množstvo informácií o dianí kolies na vozovke, dobre nastavenú citlivosť a strmosť.
Prednosti a nedostatky
originálny a pomaly starnúci dizajn |
iba priemerná priestrannosť interiéru v porovnaní s konkurenciou |
výborné jazdné vlastnosti a ovládateľnosť |
vyššia poruchovosť niektorých motorov |
predvídavý, rýchly a účinný systém xDrive |
tuhšie radenie |
účinné brzdy, presné riadenie |
slabšia kultivovanosť štvorvalcových dieslových motorov radu M |
výkonné a úsporné motory (mimo 316i) |
priemerný komfort základných sedadiel |
zvuk šesťvalcov a osemvalcov |
tvar palubnej dosky a zvuk audia v základnom prevedení |
dobre odladené a spoľahlivé 6st. automatické prevodovky |
horší komfort pruženia v spojitosti s pneu typu runflat resp. s M-paketom |
Najčastejšie poruchy
nefunkčný-zablokovaný CD menič (prvé ročníky), poruchy autorádií, systému bluetooth, porucha dverového zámku (najčastejšie v predných dverách - zvnútra sa nedá otvoriť) či zablokovaný zámok riadenia, kde je väčšinou potreba vymeniť celý stĺpik riadenia |
občas porucha motorčeka elektrického ovládaného okna, nefunkčný záťažový snímač spolujazdcovho sedadla, čo označuje svietiaca kontrolka trvalo deaktivovaný airbag, zle fungujúce monitorovanie tlaku v pneumatikách a najmä v prvých ročníkoch sa riešili rôzne softvérové nedostatky, či už navigácie, systému Auto-Stop alebo vysvecovania rôznych kontroliek |
nefunkčné dofukovanie bedrovej opierky (kabrio verzie E93, v ročníkoch 2006-2007) |
nedoliehanie bezrámových okien - spôsobené častým zatváraním chytením za sklo a nie za plech dverí (verzie kupé) |
pomerne často odchádzajú LED diódy v zadných svetlách faceliftovaných modelov |
vŕzganie spod palubnej dosky pri otáčaní volantom - obvykle postačí mierne zmeniť polohu polohu alebo pomôže prestriekanie silikónovým olejom |
nadmerne opotrebované tyčky stabilizátora, silentbloky predných ramien (väčší km nábeh, rýchlejšie pri ťažších dieselových šesťvalcoch) |
nadmerne opotrebované čapy riadenia, silentbloky ramien zadnej nápravy (väčší km nábeh) |
občas chybné zapaľovacie cievky - nerovnomerný chod (väčší km nábeh, benzínové motory) |
zriedka nadmerný úbytok motorového oleja - chybné odvetrávanie kľukovej skrine (benzínové motory) |
poruchy vstrekovacieho systému - čerpadlo, vstrekovače, kolísanie tlaku, atď. (benzínové motory s priamym vstrekom, najčastejšie pri 335i a prvé roky výroby) |
nadmerná vôľa v rozvodovom mechanizme - hlučné štarty, rachotenie reťaze, riziko preskočenia reťaze (najčastejšie 316i, 316d, 318d, 320d N47, najmä motory vyrobené do konca roku 2011) |
karbónové usadeniny (benzínové motory HPI, dieselové motory - väčší km nájazd, dlhé intervaly výmeny oleja) |
nefunkčný - zanesený EGR ventil (diesel, svietiaca kontrolka, cukavý ťah zhasínanie motora) |
nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu (hlavne rada M47 a M57) |
nadmerne opotrebovaný - niekedy až roztrhnutý tlmič torzných kmitov pohonu pomocných agregátov (chrchlanie a vibrácie, dieselové motory) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii (častejšie pri dieselových štvorvalcoch v kombinácii s väčším km nábehom) |
porucha el. regulácie plniaceho tlaku (lopatiek) turbodúchadiel (najčastejšie pri verzii 320d 130 kW) |
veľmi zriedka prasknuté výfukové zvody (dieselové šesťvalce) |
zatuhnutý regulačný ventil systému Twin Turbo - motor nemá silu buď v nízkych alebo naopak vo vysokých otáčkach (335d) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty, slabší ťah, vyššia dymivosť (diesel, väčší km nábeh) |
zanesený DPF filter - slabší výkon, vyššia spotreba, prípadne prechod do núdzového režimu a svietiaca kontrolka (diesel, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
nadmerne opotrebované lamely systému xDrive, resp. drobné úniky oleja (nadmerná záťaž, zanedbaná údržba, väčší km nájazd) |
nadmerne opotrebovaná synchronizácia prvého stupňa prevodovky (väčší km nábeh) |
drobné úniky oleja okolo priechodky kabeláže (automatická prevodovka Steptronic, väčší km. nájazd) |
výpadky prenosu výkonu resp, nadmerné opotrebovanie dvojspojkovej prevodovky M-DCT (M3) |
predčasné opotrebovanie zadného diferenciálu M-lock (M3) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
318i (95 kW) a 320i (110 kW). Konštrukčne takmer zhodné motorizácie sa vyznačujú solídnou dynamikou aj v nízkych otáčkach, začo vďačia variabilnému zdvihu a časovaniu ventilov. Spoľahlivosť je taktiež na veľmi dobrej úrovni, podobne ako spotreba pohybujúca sa okolo 8 litrov. 318i (105 kW) a 320i (125 kW). Jedná sa o jazdne podarené motorizácie, ktoré sa vyznačujú veľmi solídnou spotrebou, pri troche snahy klesajúcou aj pod 7 litrov. Spoľahlivosť týchto motorov oproti predchádzajúcej generácii je však o niečo nižšia, najmä zásluhou počiatočných problémov priameho vstrekovania HPI. 325i (160 kW) a 330i (190 kW) - N52. Šesťvalec je to, čo robí bavorák bavorákom. Už roky dokazuje svoju jedinečnosť skvelým zvukom, dynamikou a kultivovanosťou. Skvelú prácu odvádza aj slabšia verzia 325i, doslova nadpriemernú silnejšia 330i. Pri oboch motoroch oceníte skvelú pružnosť, spoľahlivosť a vzhľadom na výkon aj primeranú spotrebu. 325i (160 kW) a 330i (200 kW) - N53. V prípade radu N53 sú už oba šesťvalce s objemom tri litre. Motory sú vybavené technológiou priameho vstrekovania HPI, čo sa v praxi prejavilo ešte o kúsok lepšou dynamikou a mierne nižšou spotrebou. Na druhej strane podobne ako pri štvorvalcoch aj o niečo horšou spoľahlivosťou, najmä v prvých rokoch výroby. 318d a 320d. Slušná dynamika a rozumná spotreba. Staršie verzie sa vyznačujú hrubším chodom, poteší však obstojná spoľahlivosť a mechanická robustnosť. Novšie verzie sú síce kultivovanejšie, úspornejšie a výkonnejšie, v prvých rokoch však trpeli technickými problémami, najmä s rozvodovým mechanizmom. 325d (145 kW) a 330d (170 a 180 kW). Superlatívmi opradený šesťvalec. Okrem skvelej dynamiky sa vyznačuje dobrou kultúrou chodu a primeranou spotrebou. Spoľahlivosť je tiež na slušnej úrovni a kedysi sa vyskytujúce problémy s rozlomenými swirl klapkami v sacom potrubí (pri ich nasatí hrozilo fatálne poškodenie motora) sa eliminovali na minimum. Odporúčanie si samozrejme zaslúži aj modernizovaná verzia 330d s výkonom 180 kW, ktorá prináša ešte viac dynamiky s rovnako skvelou spotrebou. Okrem veľmi silnej 330d je k dispozícii aj o niečo slabšia verzia 325d, ktorá sa vyznačuje mimoriadne vyrovnaným priebehom krútiaceho momentu a silným ťahom už z nízkych otáčok. 335d (210 kW). Dieselová strela, inak sa tento motor nedá nazvať. Vyznačuje sa dobrou kultivovanosťou, je mimoriadne pružný a s veľkou chuťou sa nechá vytáčať. To všetko pri rozumnej spotrebe paliva. Pochváliť sa môže aj obstojnou spoľahlivosťou, samozrejme pri kvalitnej údržbe a rozumnom zaobchádzaní. Motor sa dodáva výhradne s automatickou prevodovkou Steptronic, čo však nie je na škodu, keďže prevodovka je užívateľsky príjemná a pri dobrej údržbe poteší aj solídna spoľahlivosť. |
316i (90 kW). Motor je vďaka krátkym prevodom pomerne svižný, spotreba je však len priemerná. Nepoteší však podpriemerná spoľahlivosť. Najčastejším problémom je nadmerná vôľa v rozvodovom mechanizme a s tým spojené ťažkosti (zvýšenú hlučnosť-chrastenie najmä na voľnobehu, neskôr aj nerovnomerný chod na 2-3 valce, nadmerné vibrácie a prechod motora do núdzového režimu). 320si (127 kW). Motor konštrukčne príbuzný s menším 316i a s podobnými nedostatkami. Naviac sa pridáva aj riziko prasknutých blokov z dôvodu tenkých stien medzi valcami. Všetko zhoršuje zriedkavosť motora a veľmi drahé originálne náhradné diely. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
316 i | 1596 ccm | N45 B16 A,N45 B16 TU2,N45 B16 | 85 kW |
316 i | 1597 ccm | N43 B16 A | 90 kW |
318 i | 1995 ccm | N46 B20 B,N46 B20 | 95 kW |
318 i | 1995 ccm | N46 B20 B,N43 B20 A | 100 kW |
318 i | 1995 ccm | N43 B20 A | 105 kW |
320 i | 1995 ccm | N46 B20 A,N46 B20 C,N46 B20 B,N46 B20,N46N B20 B | 110 kW |
320 i | 1995 ccm | N46 B20 B,N43 B20 A | 115 kW |
320 i | 1995 ccm | N43 B20 A | 120 kW |
320 i | 1995 ccm | N43 B20 A | 125 kW |
320 si | 1997 ccm | N45 B20 A | 127 kW |
323 i | 2497 ccm | N52 B25 A,N52N B25 A | 130 kW |
325 i | 2497 ccm | N52 B25 A,N52 B25,N52 B25 C | 160 kW |
325 xi | 2497 ccm | N52 B25 A,N52 B25 C | 160 kW |
335 i | 2979 ccm | N54 B30 A,N55 B30 A,N54 B30 B | 225 kW |
335 i xDrive | 2979 ccm | N54 B30 A,N55 B30 A | 225 kW |
335 xi | 2979 ccm | N54 B30 A,N55 B30 A | 225 kW |
325 i | 2996 ccm | N53 B30 A | 155 kW |
325 i | 2996 ccm | N53 B30 A,N53 B30,N51 B30 A | 160 kW |
325 i xDrive | 2996 ccm | N53 B30 A,N51 B30 A | 160 kW |
325 xi | 2996 ccm | N53 B30 A | 160 kW |
330 i | 2996 ccm | N52 B30 A,N52 B30 | 190 kW |
330 i | 2996 ccm | N52 B30 A,N53 B30 A | 200 kW |
330 i xDrive | 2996 ccm | N53 B30 A | 200 kW |
330 xi | 2996 ccm | N52 B30 A | 190 kW |
330 xi | 2996 ccm | N53 B30 A,N52 B30 A | 200 kW |
M | 3999 ccm | S65 B40 A | 309 kW |
M3 | 3999 ccm | S65 B40 A | 309 kW |
M3 4.0 | 3999 ccm | S65 B40 A | 309 kW |
M GTS | 4361 ccm | S65 B44 A | 331 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
316 d | 1995 ccm | N47 D20 C | 85 kW |
318 d | 1995 ccm | M47 D20 (204D4),M47N 204 D4 | 90 kW |
318 d | 1995 ccm | N47 D20 C | 100 kW |
318 d | 1995 ccm | N47 D20 A,N47 D20 C | 105 kW |
320 d | 1995 ccm | M47 D20 (204D4) | 110 kW |
320 d | 1995 ccm | N47 D20 C,M47 D20 (204D4),M47N 204 D5,N47 D20 A | 120 kW |
320 d | 1995 ccm | N47 D20 A,N47 D20 C | 130 kW |
320 d | 1995 ccm | N47 D20 C | 135 kW |
320 d xDrive | 1995 ccm | N47 D20 C | 120 kW |
320 d xDrive | 1995 ccm | N47 D20 C | 130 kW |
320 d xDrive | 1995 ccm | N47 D20 C | 135 kW |
320 xd | 1995 ccm | N47 D20 C,N47 D20 A | 130 kW |
325 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D3) | 145 kW |
325 d | 2993 ccm | N57 D30 A,M57N2 306 D3 | 150 kW |
330 d | 2993 ccm | M57 306 D3,M57 D30 TU2,M57 D30 (306D3) | 170 kW |
330 d | 2993 ccm | N57 D30 A,M57N2 306 D3 | 180 kW |
330 d xDrive | 2993 ccm | N57 D30 A | 180 kW |
330 xd | 2993 ccm | M57 306 D3,M57 D30 TU2 | 170 kW |
330 xd | 2993 ccm | N57 D30 A,M57N2 306 D3 | 180 kW |
335 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D5) | 210 kW |
28 komentárov
Mato
Zdravím Vás,
mal by som len par otázok, lebo sa rozhodujem medzi kúpou BMW 320d a Audi A4 1.9TDI, po roku 2005 a viac, ktoré si vybrať? Alebo ešte jedna alternatíva, ale finančne náročnejšie a to: BMW 520d a Audi A6 2.0 TDI, tiež po roku 2005 a viac. Poraďte nejake výhody, nevýhody, kazivosť, spolahlivost, úspornosť, servis, prip.navrhnite iné modely. Vopred ďakujem,
s pozdravom
Maťo
Matej
jednoducha volba, takze bmw 320d vs audi a4 1.9tdi—->bavorsky podvozok je daleko vpredu oproti audi,jeho motor 2.0d je spolahlivy takze argument ze 1.9tdi je najlepsi je zbytocna veta,tam sa rozhodni snad len co sa ti viac paci….no a co sa tyka 520d vs A6 2.0TDi tak jednoznacne 520d,pretoze motory vw 2.0TDi do roku 2010 mali chyby az od roku 2010 zacali do nich montovat CR namiesto PD a boli skvele takze tu jednoznacne 520d.
Anonym
nesuhlasim. Oboje su riadne vydojene shity, ale BMW na tom je urcite horsie.
Cicero
Anonym: Shit si jedine tak ty. Ty si môžeš kúpiť jedine pobyt v liečebnom ústave. Ale normálny človek čo sa aspoň do áut trochu rozumie, (alebo si nechá poradiť) si dnes za 10k kúpi veľmi slušné jazdené BMW.
Anonym
2,0 tdi PD je od roku 2009 do jeho konca oveľa kvalitnejší ako tvoj spomínaní 2,0 tdi CR . pretože 2,0 tdi PD od roku 2009 do jeho ukončenia výroby mal vstrekovače Bosch . 2,0 tdi PD do roku 2009 mal vstrekovače Siemens čo stáli za hovno a tak sa tie motory drbali. 2,0 tdi CR je oveľa ale oveľa menej spoľahlivý ako 2,0 tdi PD po roku 2009 .. poznám taxikárske Octavie ale aj SuperBi s motorom 2,0 tdi PD 2009 a vyššie ktoré majú najazdené aj 400 000 km bez jedinej poruchy motora ..
Anonym
Podla obrazkov ti malokto hodnoverne a hlavne dobre poradi, ideal je obhliadka v reale. Na slovensku je tolko podovdnikov, ktori ti napisu a odfotia cokolvek. Bohuzial ti poctivi maju potom smolu a su brani rovnako. Ale zaklad, original a komplet servisna kniha preverena v original servise, preverene auto ci nebolo burane a potom samotna jazda. Ako bawo E90 by som bral 318d alebo 320d, 325d 330d a super je aj 320i 325i a 330i. Bacha na stocene km.
Jozef
ok ďakujem za info…vieš ja sa do áut moc nerozumiem čiže by som sa mohol stať terčom podvodu preto si zisťujem informácie ako sa podvodu čo najlepšie vyhnúť.
Lebo podľa mňa 10 000e nieje až tak malá investícia a nechcel by som ju ľutovať.
Tak asi by som mal ísť na kúpu s nejakým mechanikom alebo človekom čo sa rozumie problematike.
Anonym
jednoznacne, musi to byt nezavisly profesional a mozno mu das kilo €, ale usetris tisice €, tolko podvodnikov co je na nasom trhu len tak nenajdes, ver mi.
Majkl
Dobrý deň,
chcel by som sa spýtať či je dobrou voľbou si z Nemecka zaobstarať BMW 320d alebo BMW 118d čo by ste mi skôr odporučili ?
ďakujem
Majo
Nechcem ta odhovarat od dovozu auta, ale po mojich skusenostiach ti mozem povedat ze ked chces doviezt dobre auto, tak sa ti oplati rovno kupit u nas, cenovo su na tom uplne rovnako. Samozrejme najdes v zahranici (napr. v Nemecku) aj lacnejsie kusy, ale do toho by som nesiel, nikdy nevies kolko das potom neskor za opravy. Takze konkretne tieto auta odporucam kupovat jednoznacne na SVK. No a ked sa rozhodujes medzi tymito dvoma modelmi tak jednoznacne 320d, je priestorovo vacsi a jazdne vlastnosti ani nemozes porovnat. Ja som kupoval novy pred 3 rokmi a zatial bez problemov..
Norbert
Auto so Slovenska??Jednoznacne davam prednost dovozu a najlepsie s nemecka.Auta su servisovane v znackovych servisoch.Nemci su predsa len stale najvacsi pedanti v EU.Pri kupovani od Turkov a Juhosov davat pozor.Chce to skusenosti.slovensko je krajna podvodnikov..bohuźial poctivcov je malo.
duke
ja som sice kupoval zo slovenska/dovoz z talianska, mam ho rok 325d-touring s automatom a zatial ok, jedina zavada – odisiel central, ale 2 poistky to spravili.. Talianske auta maju aj proti nemeckym vyhodu ye tam nie su tak tuhe zimy, takze karoseria a podvozok su zachovalejsie.. ale uvidime co bude
MJ
hm..dve dosť rozdielne vozidlá, aj keď sa to nezdá. Ja by som určite volil sedan teda 3-ku. Ale keby sa mi páčili hatchbacky, tak zase 1-ku. Tiež neviem aké presne motory či 320d so 120 kW a 118d so 105 kW. 118d je určite úspornejšia cca o liter, ale v dynamike to cítiť, aj keď je to menšie auto. Taktiež ročník, stav, km..a koľko je ochota investovať. Osobne by som ale radšej išiel do 320d.
LV
Zdravim vsetkych, chcel by som sa spytat, aky mate nazor na kupu 320d s realnym najazdom okolo 200 tis. km. Zaujimalo by ma, ci pri takejto hodnote uz hrozia kriticke poruchy alebo taketo auta v priemere este maju v sebe „kus zivota“. Dakujem
Anonym
si precitaj toto, a prejde ta chut..
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802
Džeremy
Dobrý deň,
chcel by som sa spýtať redakcie, ale aj ostatných čitateľov ak budú vedieť odpovedať.
Ako je na tom so spoľahlivosťou motor rady N53, konkrétne trojlilter s 200kW. Mám vyhliadnutých niekoľko áut s relatívne nízkym nájazdom do 120t km, max 5-6 ročných, s automatickou prevodovkou. Mali tieto motory nejaké notorické chyby? Okrem teda usadzovania karbónu v sacích kanáloch a ventiloch (ako takmer každý priamovstrek benzínu), s tým som už nejak zmierený. Na čo si pri týchto motoroch dať pozor?
Ďakujem
Marci
Zdravím, chcem sa opýtať aký je najspolahlivejší benzínový motor v bmw e92 ? Od 2007 vyšie. Ďakujem za odpoved
Cicero
330i nič iné si nekupuj, viem o čom hovorím.
Ivan Hrdlička
a 325, 160 kW? nie je dobrý?
Anna
Prosím pekne kúpili ste si to BMW 325 i ? Chcela by som sa informovať o ňom napíšte mi prosím a.dibdiakova@gmail.com
Peter
Zdravím. Dá sa napojiť na originál rádio aj pasívny Subwoofer?
Steve
Autor clanku neviem ci niekedy vlastnil bmw mam 318i a same problemy velka spotreba oleja stale nieco unika proste zle
Johnny
Aký ročník? Či všeobecne? Ja mám možnosť kúpiť 2009 facelift
Edo
Nazdar, nemal si skúsenosť aj s naftou? 320d/325d/330d
franklinnd60
Hot galleries, thousands new daily.
http://grannylesbian.fetlifeblog.com/?nia
korean free porn movies porn on women using douches gf riding porn porn dvd rentals online design star gay porn star
Greedy
Mate tam chybu. V roku 2006 prisiel 325d a trojliter biturbo s oznacenim 335d. Opacne.
Edo
Nazdar, mal by som záujem o E90 a rozhodujem sa medzi 325d alebo 330d. Avšak na bazároch moc týchto motorov nie je a je skôr 320d. Chcel by som zohnať, nejaké pod 200 000km. Čo sa týka motora, ktorý je viac spoľahlivejšií a po kúpe sa mi celý motor nerozpadne?
Ďakujem za odpoveď
Miros
Tak tohoto mazla mám doma taky. Už s ním jazdím päť rokov a neprestáva ma baviť. Má nízku spotrebu, keď na neho šliapnem, tak ide ako drak, takže som úplně spokojný. Nechal som u neho v servise urobiť väčšie údržbu, tak mám na niekoľko let postarané. Tiež som si nechal u http://www.autaslovensky.sk prehrať ovládací systém do češtiny, tak hneď viem, čo mi auto hlási.