Motory boli a sú pýchou automobilky BMW. Výnimkou nie je ani rad E90 aj keď treba napísať, že už to nie je čo bývalo. Chybičiek či skôr chýb sa nájde viac ako by sa na prémiový model patrilo. Za všetkým treba hľadať peniaze a neustále sa sprísňujúce regulatívy EÚ. Inými slovami, znižovanie výrobných nákladov spolu s papierovým znižovaním spotreby sa výrazne dotklo aj BMW a najviac motorov. Výsledkom sú niektoré konštrukčné pochybenia a slabšia spoľahlivosť v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami. Pri výbere jazdeného BMW tak dvojnásobne platí, vyberať s chladnou hlavou.
Základ benzínovej ponuky predstavuje 316i s motorom radu N45 a výkonom 90 kW. Vďaka kratším prevodom je dynamika jazdy pomerne dobrá, vo vyšších rýchlostiach a väčšom obsadení však už na ostatné motorizácie stráca. Hodí sa tak na bežné jazdenie, kde kratšie trasy pokojnejším tempom prevažujú nad tými dlhšími diaľničnými. Spotreba je vzhľadom na jazdné výkony len priemerná a pohybuje sa okolo 8 litrov.
Najväčšou slabinou motora je však problematická spoľahlivosť. Najčastejšie hnevá reťazový rozvod. Rozvodová reťaz sa často naťahuje, čo spôsobuje zvýšenú hlučnosť-chrastenie najmä na voľnobehu, neskôr aj nerovnomerný chod (na 2-3 valce), nadmerné vibrácie a prechod motora do núdzového režimu. Problémový je aj systém napínania reťaze, čo neraz vyústilo až do preskočenia o niekoľko zubov. Slabou útechou je fakt, že preskočenie reťaze nepoškodí mechaniku motora. Výrobca o probléme vedel a dodatočne upravoval reťazový rozvod vložením špeciálneho plechu, ktorý obmedzoval pohyb reťaze a tiež modifikovaným hydraulickým napínakom. Problém s vyťahanou reťazou však ostal až do konca produkcie motora do roku 2011.
Medzi rokmi 2006-2007 sa dodávala aj limitovaná verzia 320si. Motor je konštrukčne príbuzný s 316i a pochádza z rovnakého radu N45. Maximálny výkon síce dosahuje hodnoty 127 kW, slušná dynamika vhodná aj pre svižnejšie jazdenie je však dostupná až vo vyšších otáčkach. Na priemernej úrovni sa pohybuje aj spotreba v priemere oscilujúca okolo 10 litrov, pri svižnejšej jazde samozrejme viac. Najväčšou slabinou je však spoľahlivosť motora. Okrem rovnakých problémov postihujúcich 316i sa občas vyskytujú aj prasknuté bloky z dôvodu tenkých stien medzi valcami. Verzia s týmto motorom má naviac pomerne tvrdý podvozok a množstvo špecifických dielov, ktoré sú zohnateľné len ako drahý originál od BMW.
Väčšej obľube sa tešili dvojlitre rady N46 vo vyhotovení 318i (95 kW) a 320i (110 kW). Pre bežné jazdenie vyhovie aj slabšia 318i, silnejšia 320i už poteší aj svižnejšie jazdiacich motoristov. Pochváliť treba solídnu kultúru chodu a rozumnú spotrebu v priemere okolo 7,5-8 litrov.
Dvojlitrové štvorvalce si nevedú zle, ozajstné divadlo po dynamickej ale aj zvukovej stránke predvedú až šesťvalce. Agregáty radu N52 mali blok motoru z hliníkovo-horčíkovej zliatiny a boli v dvoch vyhotoveniach, 325i (160 kW) a 330i (190 kW). Šesťvalce rovnako ako štvorvalce majú štyri ventily na valec, ktoré sú ovládané pokrokovým variabilným zdvihom (Valvetronic) a časovaním (Double Vanos). Spotreba je vzhľadom na ponúkané výkony primeraná a pri troche snahy sa v priemere pohybuje okolo 9 litrov.
Vyššie popisované štyri motory sa vyznačujú solídnou spoľahlivosťou a prípadné poruchy sa vyskytujú zväčša až pri väčšom kilometrovom nábehu. Môžu sa objaviť problémy so zapaľovacími cievkami (nerovnomerný chod) alebo snímačom natočenia vačky (problematické štarty). Pri väčšej spotrebe oleja sa zvyčajne jedná o zle fungujúce, ale pomerne lacno opraviteľné odvetrávanie kľukovej skrine motora.
Koncom roka 2007 boli benzínové motory prepracované na priame vstrekovanie paliva HPI (rad N43 – 318i (105 kW), 320i (125 kW) a rad N53 – 325i (160 kW,) 330i (200 kW)). Systém variabilného časovania sacích a výfukových ventilov Double Vanos zostal, variabilný zdvih ventilov Valvetronic sa už ale nemontoval. Konca sa dočkal aj dva a pol litrový šesťvalec z modelu 325i. Nahradil ho konštrukčne zhodný trojliter s priškrteným výkonom (160 kW), pochádzajúci z modelu 330i (200 kW). Celkovo sa dynamika motorov s priamym vstrekom mierne zlepšila, rovnako tak mierne klesla spotreba, na druhej strane sa však trocha zhoršila spoľahlivosť. Pohnevať môžu vysokotlakové čerpadlá, vstrekovače, v prvých rokoch aj softvér riadiacej jednotky a pri viac ojazdených kusoch sa nezriedka objavuje aj zvýšené usadzovanie karbónových usadenín, čomu napomáhajú aj dlhé intervaly výmeny oleja.
Strelou na kolesách, ktorá sa svojou dynamikou skoro doťahuje na kultovú M3 je verzia 335i s motorom radu N54. Jedná sa o preplňovaný priamovstrekový šesťvalec s výkonom 225 kW, ktorý je dopovaný dvojicou rovnakých turbodúchadiel, pričom každé preplňuje iba tri valce. Po modernizácii dostal motor iba jedno dvojkomorové turbodúchadlo -twin scroll, čo sa v praxi prejavilo ešte údernejším záťahom zo spodných otáčok. Tento motor mal ako prvý z radu E90 priame vstrekovanie HPI (2006), ktoré vstrekuje benzín priamo do valcov pod tlakom 200 barov. Spotreba sa v priemere pohybuje okolo 12 litrov, pod 10 klesá iba pri defenzívnom jazdnom štýle.
Výkonové charakteristiky tohto motora sú naozaj špičkové, podstatne menej oslnivo ale pôsobí spoľahlivosť. Priame vstrekovanie HPI si v tomto prípade vypýtalo nováčikovskú daň v podobe rôznych problémov. Okrem vysokotlakového čerpadla hnevali aj vstrekovače a problémový softvér. Postupne sa väčšinu problémov podarilo eliminovať, pri kúpe však treba byť opatrný. Problém so zvýšenou tvorbou karbónu platí pri tomto motore dvojnásobne, a tak ak neviete ako často predchádzajúci majiteľ menil olej, nezaškodí zhodiť olejovú vaňu a motor poriadne vyčistiť.
Podrobne popisovať skvost menom „M“ by vyšlo na ďalší samostatný článok, a tak iba stručne. Jedná o štvorlitrový osemvalec s výkonom 309 kW, vrcholiaci až pri 8300 ot/min. Motor je vybavený ešte klasickým nepriamym vstrekovaním do sacieho potrubia a kombinuje sa so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo od roku 2008 aj so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou M-DCT. Princíp je obdobný ako v prípade DSG od VW. Táto prevodovka nahradila staršiu robotizovanú SMG, ktorá neoplývala nadmernou spoľahlivosťou. Chyby sa však nevyhli ani dvojspojkovej novinke, spočiatku sa riešili problémy s novým softvérom, pri väčšom nájazde či nadmernom zaťažovaní športovou jazdou sa objavujú aj poruchy závažnejšieho charakteru, vyplývajúce z nadmerného opotrebovania. M3 je naozaj super-rýchly športový automobil s vynikajúcim podvozkom a množstvom elektronických vychytávok vrátane elektronicky riadených tlmičov. M3-kový fajnšmekri ale vyčítali M3-ke s osemvalcom pod kapotou značnú ťažkopádnosť v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami.
Bohato sú zastúpené aj dieselové motory, bohužiaľ, podobne ako pri benzínových, nezaobišla sa ich prevádzka bez problémov. Základ predstavujú štvorvalce, ktoré boli do roku 2007 zastúpené dvojlitrom radu M47 v dvoch prevedeniach, 318d (90 kW) a 320d (120 kW). Aj slabšia 318d poskytuje pomerne slušnú dynamiku, silnejšia 320d je však citeľne dynamickejšia. Dôvodom je nielen väčší výkon (krútiaci moment), ale aj ťažšie stále sprevodovanie verzie 318d. Vo výsledku tak vyznieva 320d podstatne dynamickejšie ako by napovedal výkonový rozdiel. Naopak spotreba silnejšej verzie je v priemere iba nepatrne vyššia a pri oboch sa pohybuje okolo 6 – 7 litrov. Oba štvorvalce potešia na diesel širokým spektrom využiteľných otáčok. Sila motora rastie bez výraznejšieho turboefektu od 1500 otáčok a výraznejšie začne poľavovať až po prekročení hranice 4500 ot/min. Menej poteší iba priemerná kultúra chodu, čo sa prejavuje výraznejšími vibráciami najmä na voľnobehu. Spoľahlivosť oboch agregátov je na slušnej úrovni, zvyčajne sa ako prvé porúča turbodúchadlo, občas pohnevá snímač hmotnosti vzduchu, po väčšej porcii kilometrov prichádza na rad opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník alebo vstrekovače.
V druhej polovici roka 2007 boli obe verzie nahradené novými motormi s označením N47. Dostali celohliníkovú konštrukciu, dvojicu vyvažovacích hriadeľov, či vstrekovanie common rail III. generácie. Výkon oboch verzií posilnil na 105 kW a 130 kW. Od roku 2010 mala verzia 320d výkon zvýšený ešte o ďalších 5 kW a tiež špeciálnu úpravu Efficient Dynamics Edition s výkonom zníženým na 120 kW, pri zachovaní rovnakého krútiaceho momentu 380 Nm.
V priebehu roka 2009 sa objavila najslabšia variácia dvojlitrového dieselového štvorvalca N47 s označením 316d. Napriek naoko slabšiemu výkonu 85 kW má slušný krútiaci moment 260 Nm, ktorý bohato stačí na bežnú jazdu a naviac sa odmení veľmi slušnou spotrebou.
Celkovo možno napísať, že oproti predchádzajúcej generácii sa v prípade radu N47 najvýraznejšie zlepšila kultúra chodu, pocitovo aj dynamika jazdy a taktiež sa znížila spotreba na priemerných 5,5-6 litrov v závislosti od verzie. Čo sa však zhoršilo je spoľahlivosť. Najčastejšími problémami sú reťazové rozvody, ktoré sa nachádzajú v zadnej časti motora pri prevodovke. Nadmerná vôľa sa hlási zvýšenou hlučnosťou – chrastením spočiatku počuteľným najmä na voľnobehu. Riešením je demontáž motora a výmena reťazového rozvodu spolu s vodiacimi a napínacími lištami. Ak sa problém zanedbá a reťaz je voľnejšia dlhší čas, postupne sa opotrebujú aj ozubenia, kde jedno je vyfrézované priamo na kľukovom hriadeli. V najhoršom prípade hrozí aj preskočenie reťaze, čo znamená fatálne poškodenie motora.
Ďalším, síce zriedkavým, ale nemenej vážnym problémom je praskanie bloku v priestore medzi valcami. Vyskytuje sa najmä pri viac zaťažovaných kusoch s vyšším počtom najazdených kilometrov. Táto porucha sa spočiatku prejavuje postupným úbytkom chladiacej kvapaliny. Výrobca nedostatky postupne odstraňoval, najviac rizikové sú motory vyrobené do konca roku 2008, najmenšia rizikovosť je však až u vozidiel vyrobených po marci 2011. Medzi ostatné poruchy dieselových motorov patrí tiež nefunkčný EGR ventil, či elektronická regulácia turbodúchadla.
Veľkej obľube sa tešia aj radové dieselové šesťvalce. Tie na začiatku výroby zastupoval iba jeden 330d rady M57 s výkonom 170 kW a aj dnes nadpriemerným krútiacim momentom 500 Nm už pri 1750 ot/min. Napriek veľmi dobrej dynamike vie byť dieselový trojliter aj prekvapivo úsporný a pri troche snahy klesá priemerná spotreba aj k 7 litrom na 100 km. Ešte o kúsoček lepšie so spotrebou je na tom verzia 325d s rovnakým motorom, ale priškrteným výkonom na 145 kW (400 Nm). Vyznačuje sa plochou charakteristikou priebehu krútiaceho momentu a veľkou porciou dynamiky už v nízkych otáčkach.
Komu by 330d nestačila, má na výber ešte raketu s forsážou 335d, obdarenú dvomi rôzne veľkými turbodúchadlami (Variable Twin Turbo). Malé turbo s nižšími zotrvačnými hmotami pracuje od najnižších otáčok a väčšie sa pridáva od stredných a vyšších. Agregát poskytuje nadpriemerný výkon 210 kW a medvedí krútiaci moment 580 Nm. Poskytuje silný záťah už od nízkych otáčok, pričom ohromujúca dynamika je k dispozícii až do 5000 ot/min. S motorom veľmi dobre spolupracuje automatická prevodovka Steptronic. Napriek naozaj famóznym výkonom spotreba aj pri dynamickejšom jazdení málokedy presahuje 10 litrov a naopak pri troche snahy klesá k 7 litrom. Obstojne si vedie motor aj v spoľahlivosti. Najčastejšou poruchou býva zatuhnutý pneumaticky ovládaný rozdeľovací ventil, čo sa prejaví stratou ťahu buď v nízkych alebo vysokých otáčkach.
V roku 2008 dostala verzia 330d nový motor radu N57 s celohliníkovou konštrukciou. Výkon poskočil na 180 kW a krútiaci moment na 520 Nm. Verzia 325d ostala do roku 2010 na staršej koncepcii M57. Vo verzii N57 posilnila na 150 kW a 430 Nm. Charakter motorov sa výrazne nezmenil, mierne si polepšili v dynamike, už tak skvelej kultúre chodu a spotrebe. Naopak o trochu sa zhoršila spoľahlivosť, kde okrem bežných dieselových problémov pri väčšom nájazde (turbo, vstreky a pod.), môže hnevať aj hlučnejšia rozvodová reťaz. Problém je síce oveľa zriedkavejší ako v prípade menšej N47, občas sa však vyskytne.
Prevodovky sú väčšinou šesťstupňové manuálne alebo šesťstupňové automatické Steptronic. Manuálne majú krátke dráhy, sú presné, ale občas kladú pri preraďovaní väčší odpor. Ak je tuhosť radenia výraznejšia najmä na prvom stupni, môže to byť následok opotrebovanej synchronizácie. Automat Steptronic pochádza od nemeckej firmy ZF a pri kvalitnej (pravidelnej) údržbe sa vyznačuje solídnou spoľahlivosťou. Menší nedostatok je iba drobný únik oleja okolo priechodky kabeláže, ktorý sa zvyčajne objavuje pri väčšom počte najazdených kilometrov.
Prednosti a nedostatky
originálny a pomaly starnúci dizajn |
iba priemerná priestrannosť interiéru v porovnaní s konkurenciou |
výborné jazdné vlastnosti a ovládateľnosť |
vyššia poruchovosť niektorých motorov |
predvídavý, rýchly a účinný systém xDrive |
tuhšie radenie |
účinné brzdy, presné riadenie |
slabšia kultivovanosť štvorvalcových dieslových motorov radu M |
výkonné a úsporné motory (mimo 316i) |
priemerný komfort základných sedadiel |
zvuk šesťvalcov a osemvalcov |
tvar palubnej dosky a zvuk audia v základnom prevedení |
dobre odladené a spoľahlivé 6st. automatické prevodovky |
horší komfort pruženia v spojitosti s pneu typu runflat resp. s M-paketom |
Najčastejšie poruchy
nefunkčný-zablokovaný CD menič (prvé ročníky), poruchy autorádií, systému bluetooth, porucha dverového zámku (najčastejšie v predných dverách - zvnútra sa nedá otvoriť) či zablokovaný zámok riadenia, kde je väčšinou potreba vymeniť celý stĺpik riadenia |
občas porucha motorčeka elektrického ovládaného okna, nefunkčný záťažový snímač spolujazdcovho sedadla, čo označuje svietiaca kontrolka trvalo deaktivovaný airbag, zle fungujúce monitorovanie tlaku v pneumatikách a najmä v prvých ročníkoch sa riešili rôzne softvérové nedostatky, či už navigácie, systému Auto-Stop alebo vysvecovania rôznych kontroliek |
nefunkčné dofukovanie bedrovej opierky (kabrio verzie E93, v ročníkoch 2006-2007) |
nedoliehanie bezrámových okien - spôsobené častým zatváraním chytením za sklo a nie za plech dverí (verzie kupé) |
pomerne často odchádzajú LED diódy v zadných svetlách faceliftovaných modelov |
vŕzganie spod palubnej dosky pri otáčaní volantom - obvykle postačí mierne zmeniť polohu polohu alebo pomôže prestriekanie silikónovým olejom |
nadmerne opotrebované tyčky stabilizátora, silentbloky predných ramien (väčší km nábeh, rýchlejšie pri ťažších dieselových šesťvalcoch) |
nadmerne opotrebované čapy riadenia, silentbloky ramien zadnej nápravy (väčší km nábeh) |
občas chybné zapaľovacie cievky - nerovnomerný chod (väčší km nábeh, benzínové motory) |
zriedka nadmerný úbytok motorového oleja - chybné odvetrávanie kľukovej skrine (benzínové motory) |
poruchy vstrekovacieho systému - čerpadlo, vstrekovače, kolísanie tlaku, atď. (benzínové motory s priamym vstrekom, najčastejšie pri 335i a prvé roky výroby) |
nadmerná vôľa v rozvodovom mechanizme - hlučné štarty, rachotenie reťaze, riziko preskočenia reťaze (najčastejšie 316i, 316d, 318d, 320d N47, najmä motory vyrobené do konca roku 2011) |
karbónové usadeniny (benzínové motory HPI, dieselové motory - väčší km nájazd, dlhé intervaly výmeny oleja) |
nefunkčný - zanesený EGR ventil (diesel, svietiaca kontrolka, cukavý ťah zhasínanie motora) |
nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu (hlavne rada M47 a M57) |
nadmerne opotrebovaný - niekedy až roztrhnutý tlmič torzných kmitov pohonu pomocných agregátov (chrchlanie a vibrácie, dieselové motory) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii (častejšie pri dieselových štvorvalcoch v kombinácii s väčším km nábehom) |
porucha el. regulácie plniaceho tlaku (lopatiek) turbodúchadiel (najčastejšie pri verzii 320d 130 kW) |
veľmi zriedka prasknuté výfukové zvody (dieselové šesťvalce) |
zatuhnutý regulačný ventil systému Twin Turbo - motor nemá silu buď v nízkych alebo naopak vo vysokých otáčkach (335d) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty, slabší ťah, vyššia dymivosť (diesel, väčší km nábeh) |
zanesený DPF filter - slabší výkon, vyššia spotreba, prípadne prechod do núdzového režimu a svietiaca kontrolka (diesel, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
nadmerne opotrebované lamely systému xDrive, resp. drobné úniky oleja (nadmerná záťaž, zanedbaná údržba, väčší km nájazd) |
nadmerne opotrebovaná synchronizácia prvého stupňa prevodovky (väčší km nábeh) |
drobné úniky oleja okolo priechodky kabeláže (automatická prevodovka Steptronic, väčší km. nájazd) |
výpadky prenosu výkonu resp, nadmerné opotrebovanie dvojspojkovej prevodovky M-DCT (M3) |
predčasné opotrebovanie zadného diferenciálu M-lock (M3) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
318i (95 kW) a 320i (110 kW). Konštrukčne takmer zhodné motorizácie sa vyznačujú solídnou dynamikou aj v nízkych otáčkach, začo vďačia variabilnému zdvihu a časovaniu ventilov. Spoľahlivosť je taktiež na veľmi dobrej úrovni, podobne ako spotreba pohybujúca sa okolo 8 litrov. 318i (105 kW) a 320i (125 kW). Jedná sa o jazdne podarené motorizácie, ktoré sa vyznačujú veľmi solídnou spotrebou, pri troche snahy klesajúcou aj pod 7 litrov. Spoľahlivosť týchto motorov oproti predchádzajúcej generácii je však o niečo nižšia, najmä zásluhou počiatočných problémov priameho vstrekovania HPI. 325i (160 kW) a 330i (190 kW) - N52. Šesťvalec je to, čo robí bavorák bavorákom. Už roky dokazuje svoju jedinečnosť skvelým zvukom, dynamikou a kultivovanosťou. Skvelú prácu odvádza aj slabšia verzia 325i, doslova nadpriemernú silnejšia 330i. Pri oboch motoroch oceníte skvelú pružnosť, spoľahlivosť a vzhľadom na výkon aj primeranú spotrebu. 325i (160 kW) a 330i (200 kW) - N53. V prípade radu N53 sú už oba šesťvalce s objemom tri litre. Motory sú vybavené technológiou priameho vstrekovania HPI, čo sa v praxi prejavilo ešte o kúsok lepšou dynamikou a mierne nižšou spotrebou. Na druhej strane podobne ako pri štvorvalcoch aj o niečo horšou spoľahlivosťou, najmä v prvých rokoch výroby. 318d a 320d. Slušná dynamika a rozumná spotreba. Staršie verzie sa vyznačujú hrubším chodom, poteší však obstojná spoľahlivosť a mechanická robustnosť. Novšie verzie sú síce kultivovanejšie, úspornejšie a výkonnejšie, v prvých rokoch však trpeli technickými problémami, najmä s rozvodovým mechanizmom. 325d (145 kW) a 330d (170 a 180 kW). Superlatívmi opradený šesťvalec. Okrem skvelej dynamiky sa vyznačuje dobrou kultúrou chodu a primeranou spotrebou. Spoľahlivosť je tiež na slušnej úrovni a kedysi sa vyskytujúce problémy s rozlomenými swirl klapkami v sacom potrubí (pri ich nasatí hrozilo fatálne poškodenie motora) sa eliminovali na minimum. Odporúčanie si samozrejme zaslúži aj modernizovaná verzia 330d s výkonom 180 kW, ktorá prináša ešte viac dynamiky s rovnako skvelou spotrebou. Okrem veľmi silnej 330d je k dispozícii aj o niečo slabšia verzia 325d, ktorá sa vyznačuje mimoriadne vyrovnaným priebehom krútiaceho momentu a silným ťahom už z nízkych otáčok. 335d (210 kW). Dieselová strela, inak sa tento motor nedá nazvať. Vyznačuje sa dobrou kultivovanosťou, je mimoriadne pružný a s veľkou chuťou sa nechá vytáčať. To všetko pri rozumnej spotrebe paliva. Pochváliť sa môže aj obstojnou spoľahlivosťou, samozrejme pri kvalitnej údržbe a rozumnom zaobchádzaní. Motor sa dodáva výhradne s automatickou prevodovkou Steptronic, čo však nie je na škodu, keďže prevodovka je užívateľsky príjemná a pri dobrej údržbe poteší aj solídna spoľahlivosť. |
316i (90 kW). Motor je vďaka krátkym prevodom pomerne svižný, spotreba je však len priemerná. Nepoteší však podpriemerná spoľahlivosť. Najčastejším problémom je nadmerná vôľa v rozvodovom mechanizme a s tým spojené ťažkosti (zvýšenú hlučnosť-chrastenie najmä na voľnobehu, neskôr aj nerovnomerný chod na 2-3 valce, nadmerné vibrácie a prechod motora do núdzového režimu). 320si (127 kW). Motor konštrukčne príbuzný s menším 316i a s podobnými nedostatkami. Naviac sa pridáva aj riziko prasknutých blokov z dôvodu tenkých stien medzi valcami. Všetko zhoršuje zriedkavosť motora a veľmi drahé originálne náhradné diely. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
316 i | 1596 ccm | N45 B16 A,N45 B16 TU2,N45 B16 | 85 kW |
316 i | 1597 ccm | N43 B16 A | 90 kW |
318 i | 1995 ccm | N46 B20 B,N46 B20 | 95 kW |
318 i | 1995 ccm | N46 B20 B,N43 B20 A | 100 kW |
318 i | 1995 ccm | N43 B20 A | 105 kW |
320 i | 1995 ccm | N46 B20 A,N46 B20 C,N46 B20 B,N46 B20,N46N B20 B | 110 kW |
320 i | 1995 ccm | N46 B20 B,N43 B20 A | 115 kW |
320 i | 1995 ccm | N43 B20 A | 120 kW |
320 i | 1995 ccm | N43 B20 A | 125 kW |
320 si | 1997 ccm | N45 B20 A | 127 kW |
323 i | 2497 ccm | N52 B25 A,N52N B25 A | 130 kW |
325 i | 2497 ccm | N52 B25 A,N52 B25,N52 B25 C | 160 kW |
325 xi | 2497 ccm | N52 B25 A,N52 B25 C | 160 kW |
335 i | 2979 ccm | N54 B30 A,N55 B30 A,N54 B30 B | 225 kW |
335 i xDrive | 2979 ccm | N54 B30 A,N55 B30 A | 225 kW |
335 xi | 2979 ccm | N54 B30 A,N55 B30 A | 225 kW |
325 i | 2996 ccm | N53 B30 A | 155 kW |
325 i | 2996 ccm | N53 B30 A,N53 B30,N51 B30 A | 160 kW |
325 i xDrive | 2996 ccm | N53 B30 A,N51 B30 A | 160 kW |
325 xi | 2996 ccm | N53 B30 A | 160 kW |
330 i | 2996 ccm | N52 B30 A,N52 B30 | 190 kW |
330 i | 2996 ccm | N52 B30 A,N53 B30 A | 200 kW |
330 i xDrive | 2996 ccm | N53 B30 A | 200 kW |
330 xi | 2996 ccm | N52 B30 A | 190 kW |
330 xi | 2996 ccm | N53 B30 A,N52 B30 A | 200 kW |
M | 3999 ccm | S65 B40 A | 309 kW |
M3 | 3999 ccm | S65 B40 A | 309 kW |
M3 4.0 | 3999 ccm | S65 B40 A | 309 kW |
M GTS | 4361 ccm | S65 B44 A | 331 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
316 d | 1995 ccm | N47 D20 C | 85 kW |
318 d | 1995 ccm | M47 D20 (204D4),M47N 204 D4 | 90 kW |
318 d | 1995 ccm | N47 D20 C | 100 kW |
318 d | 1995 ccm | N47 D20 A,N47 D20 C | 105 kW |
320 d | 1995 ccm | M47 D20 (204D4) | 110 kW |
320 d | 1995 ccm | N47 D20 C,M47 D20 (204D4),M47N 204 D5,N47 D20 A | 120 kW |
320 d | 1995 ccm | N47 D20 A,N47 D20 C | 130 kW |
320 d | 1995 ccm | N47 D20 C | 135 kW |
320 d xDrive | 1995 ccm | N47 D20 C | 120 kW |
320 d xDrive | 1995 ccm | N47 D20 C | 130 kW |
320 d xDrive | 1995 ccm | N47 D20 C | 135 kW |
320 xd | 1995 ccm | N47 D20 C,N47 D20 A | 130 kW |
325 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D3) | 145 kW |
325 d | 2993 ccm | N57 D30 A,M57N2 306 D3 | 150 kW |
330 d | 2993 ccm | M57 306 D3,M57 D30 TU2,M57 D30 (306D3) | 170 kW |
330 d | 2993 ccm | N57 D30 A,M57N2 306 D3 | 180 kW |
330 d xDrive | 2993 ccm | N57 D30 A | 180 kW |
330 xd | 2993 ccm | M57 306 D3,M57 D30 TU2 | 170 kW |
330 xd | 2993 ccm | N57 D30 A,M57N2 306 D3 | 180 kW |
335 d | 2993 ccm | M57 D30 (306D5) | 210 kW |
28 komentárov
Mato
Zdravím Vás,
mal by som len par otázok, lebo sa rozhodujem medzi kúpou BMW 320d a Audi A4 1.9TDI, po roku 2005 a viac, ktoré si vybrať? Alebo ešte jedna alternatíva, ale finančne náročnejšie a to: BMW 520d a Audi A6 2.0 TDI, tiež po roku 2005 a viac. Poraďte nejake výhody, nevýhody, kazivosť, spolahlivost, úspornosť, servis, prip.navrhnite iné modely. Vopred ďakujem,
s pozdravom
Maťo
Matej
jednoducha volba, takze bmw 320d vs audi a4 1.9tdi—->bavorsky podvozok je daleko vpredu oproti audi,jeho motor 2.0d je spolahlivy takze argument ze 1.9tdi je najlepsi je zbytocna veta,tam sa rozhodni snad len co sa ti viac paci….no a co sa tyka 520d vs A6 2.0TDi tak jednoznacne 520d,pretoze motory vw 2.0TDi do roku 2010 mali chyby az od roku 2010 zacali do nich montovat CR namiesto PD a boli skvele takze tu jednoznacne 520d.
Anonym
nesuhlasim. Oboje su riadne vydojene shity, ale BMW na tom je urcite horsie.
Cicero
Anonym: Shit si jedine tak ty. Ty si môžeš kúpiť jedine pobyt v liečebnom ústave. Ale normálny človek čo sa aspoň do áut trochu rozumie, (alebo si nechá poradiť) si dnes za 10k kúpi veľmi slušné jazdené BMW.
Anonym
2,0 tdi PD je od roku 2009 do jeho konca oveľa kvalitnejší ako tvoj spomínaní 2,0 tdi CR . pretože 2,0 tdi PD od roku 2009 do jeho ukončenia výroby mal vstrekovače Bosch . 2,0 tdi PD do roku 2009 mal vstrekovače Siemens čo stáli za hovno a tak sa tie motory drbali. 2,0 tdi CR je oveľa ale oveľa menej spoľahlivý ako 2,0 tdi PD po roku 2009 .. poznám taxikárske Octavie ale aj SuperBi s motorom 2,0 tdi PD 2009 a vyššie ktoré majú najazdené aj 400 000 km bez jedinej poruchy motora ..
Anonym
Podla obrazkov ti malokto hodnoverne a hlavne dobre poradi, ideal je obhliadka v reale. Na slovensku je tolko podovdnikov, ktori ti napisu a odfotia cokolvek. Bohuzial ti poctivi maju potom smolu a su brani rovnako. Ale zaklad, original a komplet servisna kniha preverena v original servise, preverene auto ci nebolo burane a potom samotna jazda. Ako bawo E90 by som bral 318d alebo 320d, 325d 330d a super je aj 320i 325i a 330i. Bacha na stocene km.
Jozef
ok ďakujem za info…vieš ja sa do áut moc nerozumiem čiže by som sa mohol stať terčom podvodu preto si zisťujem informácie ako sa podvodu čo najlepšie vyhnúť.
Lebo podľa mňa 10 000e nieje až tak malá investícia a nechcel by som ju ľutovať.
Tak asi by som mal ísť na kúpu s nejakým mechanikom alebo človekom čo sa rozumie problematike.
Anonym
jednoznacne, musi to byt nezavisly profesional a mozno mu das kilo €, ale usetris tisice €, tolko podvodnikov co je na nasom trhu len tak nenajdes, ver mi.
Majkl
Dobrý deň,
chcel by som sa spýtať či je dobrou voľbou si z Nemecka zaobstarať BMW 320d alebo BMW 118d čo by ste mi skôr odporučili ?
ďakujem
Majo
Nechcem ta odhovarat od dovozu auta, ale po mojich skusenostiach ti mozem povedat ze ked chces doviezt dobre auto, tak sa ti oplati rovno kupit u nas, cenovo su na tom uplne rovnako. Samozrejme najdes v zahranici (napr. v Nemecku) aj lacnejsie kusy, ale do toho by som nesiel, nikdy nevies kolko das potom neskor za opravy. Takze konkretne tieto auta odporucam kupovat jednoznacne na SVK. No a ked sa rozhodujes medzi tymito dvoma modelmi tak jednoznacne 320d, je priestorovo vacsi a jazdne vlastnosti ani nemozes porovnat. Ja som kupoval novy pred 3 rokmi a zatial bez problemov..
Norbert
Auto so Slovenska??Jednoznacne davam prednost dovozu a najlepsie s nemecka.Auta su servisovane v znackovych servisoch.Nemci su predsa len stale najvacsi pedanti v EU.Pri kupovani od Turkov a Juhosov davat pozor.Chce to skusenosti.slovensko je krajna podvodnikov..bohuźial poctivcov je malo.
duke
ja som sice kupoval zo slovenska/dovoz z talianska, mam ho rok 325d-touring s automatom a zatial ok, jedina zavada – odisiel central, ale 2 poistky to spravili.. Talianske auta maju aj proti nemeckym vyhodu ye tam nie su tak tuhe zimy, takze karoseria a podvozok su zachovalejsie.. ale uvidime co bude
MJ
hm..dve dosť rozdielne vozidlá, aj keď sa to nezdá. Ja by som určite volil sedan teda 3-ku. Ale keby sa mi páčili hatchbacky, tak zase 1-ku. Tiež neviem aké presne motory či 320d so 120 kW a 118d so 105 kW. 118d je určite úspornejšia cca o liter, ale v dynamike to cítiť, aj keď je to menšie auto. Taktiež ročník, stav, km..a koľko je ochota investovať. Osobne by som ale radšej išiel do 320d.
LV
Zdravim vsetkych, chcel by som sa spytat, aky mate nazor na kupu 320d s realnym najazdom okolo 200 tis. km. Zaujimalo by ma, ci pri takejto hodnote uz hrozia kriticke poruchy alebo taketo auta v priemere este maju v sebe „kus zivota“. Dakujem
Anonym
si precitaj toto, a prejde ta chut..
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802
Džeremy
Dobrý deň,
chcel by som sa spýtať redakcie, ale aj ostatných čitateľov ak budú vedieť odpovedať.
Ako je na tom so spoľahlivosťou motor rady N53, konkrétne trojlilter s 200kW. Mám vyhliadnutých niekoľko áut s relatívne nízkym nájazdom do 120t km, max 5-6 ročných, s automatickou prevodovkou. Mali tieto motory nejaké notorické chyby? Okrem teda usadzovania karbónu v sacích kanáloch a ventiloch (ako takmer každý priamovstrek benzínu), s tým som už nejak zmierený. Na čo si pri týchto motoroch dať pozor?
Ďakujem
Marci
Zdravím, chcem sa opýtať aký je najspolahlivejší benzínový motor v bmw e92 ? Od 2007 vyšie. Ďakujem za odpoved
Cicero
330i nič iné si nekupuj, viem o čom hovorím.
Ivan Hrdlička
a 325, 160 kW? nie je dobrý?
Anna
Prosím pekne kúpili ste si to BMW 325 i ? Chcela by som sa informovať o ňom napíšte mi prosím a.dibdiakova@gmail.com
Peter
Zdravím. Dá sa napojiť na originál rádio aj pasívny Subwoofer?
Steve
Autor clanku neviem ci niekedy vlastnil bmw mam 318i a same problemy velka spotreba oleja stale nieco unika proste zle
Johnny
Aký ročník? Či všeobecne? Ja mám možnosť kúpiť 2009 facelift
Edo
Nazdar, nemal si skúsenosť aj s naftou? 320d/325d/330d
franklinnd60
Hot galleries, thousands new daily.
http://grannylesbian.fetlifeblog.com/?nia
korean free porn movies porn on women using douches gf riding porn porn dvd rentals online design star gay porn star
Greedy
Mate tam chybu. V roku 2006 prisiel 325d a trojliter biturbo s oznacenim 335d. Opacne.
Edo
Nazdar, mal by som záujem o E90 a rozhodujem sa medzi 325d alebo 330d. Avšak na bazároch moc týchto motorov nie je a je skôr 320d. Chcel by som zohnať, nejaké pod 200 000km. Čo sa týka motora, ktorý je viac spoľahlivejšií a po kúpe sa mi celý motor nerozpadne?
Ďakujem za odpoveď
Miros
Tak tohoto mazla mám doma taky. Už s ním jazdím päť rokov a neprestáva ma baviť. Má nízku spotrebu, keď na neho šliapnem, tak ide ako drak, takže som úplně spokojný. Nechal som u neho v servise urobiť väčšie údržbu, tak mám na niekoľko let postarané. Tiež som si nechal u http://www.autaslovensky.sk prehrať ovládací systém do češtiny, tak hneď viem, čo mi auto hlási.