Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

7 komentárov

  1. 1

    Tycoon

    Oceňuju články o ojetinách na autorubik, jsou velmi dobře udělané. Až na jednu věc a to je autorovo fandění dieselům, což vyniklo právě u Transporteru. Zatímco benzinový dvoulitr s výkonem 62 kW a 159 Nm, který zrychlení na 100 za 21,7s a maximálkou 144 km/h za hodinu, je označen jako výkonově nedostatečný, motor 1.9 TD, který má nižší nejen výkon (50 kW), ale i točivý moment (140 Nm), je označen za „překvapivě snaživý“, přičemž zrychlení na 100 za 28,5s a maximálka 132 km/h jasně vypovídají o opaku.

    Odpovedať
    1. 1.1
      Marcel Janco

      Marcel Janco

      Dík za koment. K tomu fandeniu. Nefandím ničomu, snažím sa písať s rozumom a keď bude najlepšie auto na čokoládu, tak ho pochválim. V tomto smere to bolo myslené, že aj keď výkonové parametre 50 kW a 140 Nm naznačujú dynamickú biedu, až taká bieda to nie. A zase naopak, od benzínového dvojlitra tak akosi podvedome každý čaká svižnú jazdu, avšak ona sa nekoná a približuje sa práve k 1,9 TD. Takže netreba moc slovičkáriť, podstatou článkov je pomôcť neznalým motoristom orientovať sa v tomto čoraz viac zložitejšom svete a dávať si pozor pri kúpe jazdenky. Plodná a hodnotná diskusia tomu len napomáha.

      Odpovedať
  2. 2

    Martin

    Dobrý deň. Ďakujem za výborne spracované články, ale dovolím si aj ja prispieť do diskusie k motorom T4. Sám vlastním T4 1995 s motorom 2.0i v absolútne sparťanskej výbave dokonca s obrovským volantom bez posilňovača riadenia, potom T4 1998 2,5i 85kW syncro – bývalú sanitku, často jazdím na 2,5 Tdi 75kW a vyskúšal som si aj 2,4D. Keď to mám zhodnotiť výkonovo, benzín 2.0 je rozhodne dynamickejší ako 2.4D. Dokonca keď ho porovnám s mojou benzínovou 2,5i, vzhľadom na rôzne hmotnosti áut (sanitka vozí dosť ťažkú vnútornú výbavu a má vysokú strechu), je to rozhodne porovnateľné. Ďalšou vyhodou je, že kvôli minimálnej vnútornej výbave má moja T4 nosnosť 998 kg, čo je v tejto triede nadpriemer. Nevýhodou v porovnaní s dieslom je samozrejme vyššia spotreba, ktorá je u mňa dohodobo priemerne na úrovni 10,5 l/100km. Ale treba brať do úvahy 22 rokov, 360tkm a nešetrné zaobchádzanie v minulosti. Na druhej strane si to treba porovnať s nákladmi na údržbu TDi (minimálne výmena turba pri tomto nájazde). Ja ho mám 3 roky, najazdil som cca 50tkm a v podstate som okrem oleja a výmeny tečúceho chladiča neriešil na motore nič. Takže spoľahlivý aj keď výnimočne hrdzavý pracant. A ešte treba dodať, že štartuje za akýchkoľvek teplotných podmienok, čo sa o diesloch s vyšším nájazdom nedá vždy tvrdiť.
    Ešte doplním skúsenosť s benzínom 2,5i – tu je spotreba s celou výbavou a jazdou na kratke trasy veľmi vysoká, dostávam sa často aj na hranicu 15 litrov. V prípade tohto auta s minimálnym ročným nájazdom mi to však nevadí. Na druhej strane mi to vracia nádherným kľudným chodom päťvalca a krásnym zvukom. Trochu iracionálne, ale pekné.
    A ešte pár poznámok k článku:
    – krátka verzia bez posilňovača má naozaj neuveriteľný rejd zatáčania (dokonca lepší ako moje polo 6N1), o dlhej sa to už povedať nedá
    – elektronika ma nikdy nenechala v štychu – s výnimkou štartéra (výmena uhlíkov svojpomocne za cca 18€) a zapaľovacieho trafa (pravidelný problém – našťastie ich mám v oboch T4 aj v Pole a vždy nosím aj náhradné, takže výmena na ceste za 10 minút). Ináč absolútne žiadny problém.
    – syncro – v jednoduchosti je krása a funkčnosť. Absolútne bezúdržbové a v zime neoceniteľné
    – to čo píšete o komforte pruženia podpisujem v plnom znení. Osobné verzie sú na tom ešte lepšie.
    – možno nemám šťastie, ale s tvrdením o hrdzi veľmi nesúhlasím. Hrdzavejú. A veľmi. Začína to prahmi. Keď to zbadáte zvonku, zo spodu ich už prakticky nemáte. Ale ak boli pravidelne ošetrované, vydržia veľa.
    Zhrnutie na záver – fantastické auto. Ak chcete špinavého pracanta, máte ho. Ak chcete luxus, tiež ho môžete mať. Prípadne oboje v jednom. Obávam sa, že auto týchto kvalít abs touto výdržou už žiadna automobilka nevyrobí…

    Odpovedať
  3. 3

    Lixiana

    Tie auta mame dve, jedno s najazdom 850 tis a druhe cez 650 tis. v servise sa smejem z uctov (ked porovnam ucty za opravy inych aut…), viem ze to neni dobre ale tie auta lubim :D. typicke chyby: starter, citlivost na palivo potvrdzujem (treba najst dobru pump s cistymi nadrzami), vyfuk je investicia v priemere kazdych 150 000 km. karoseria; rocnik 2000 je na tom diametralne horsie ako 2003 co sa tyka hrdze. p.s.: aj vychovane je zasadnesi problem prejavi max 20km od servisu :DDDD nevrlym alebo nezvycajnym klepanim.

    Odpovedať
  4. 4

    peter

    Zdravim.Nedavno som kupil t4multivan r.v99 siel som menit olej s mechanikom sme dali dole kryt spod motora a vypadlo akesi zeliezko podloska a prisli sme nato ze na lavej poloosi pri prevodovke su akoby ustrihnute 3 sroby este tri tam ostali,motor 111kw 2.5tdi najazdene 420000.Chcem sa opytat ci je to bezne u tychto aut,vdaka za odpoved

    Odpovedať
    1. 4.1

      Dušan

      Bezne to nie je, tie ustrihnute srouby drzia polos na prevodovke. Doporucoval by som odpojit poloos a srouby/ ustrihnute vybrat a dat nove. Predsa len je tam dost velky krutiaci moment na poloos pri prenose a preto je tam tych sroubou 6ks strihne dalsi a moze poskodit poloos na vnutornej strane co predrazi opravu.

      Odpovedať
  5. 5

    Ladislav

    Dobrý deň, Transportér T4 má vpredu na maske označenie TDi – jedo je modré a druhé červené. Majitelia hovoria „jedine modré“ a „jedine červené“ V čom je rozdiel? Ďakujem Laco.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.